Gå til innhold

Reise fra små, sovende barn.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

En bekjent av meg og hennes familie leier hus på en gård. Far i huset hjelper ofte til på gården. Da jeg snakket med mor i huset fortalte hun at hun pleide å reise på butikken etter at ungene hadde lagt seg. Barna er 2 og 3 år gamle. Hun reiste mens far drev ute på jordet i traktor. Jeg ble litt sjokkert og spurte henne hvordan hun turte det?! Hun svarte at det var ingen fare på noen måte og ungene sov jo bare... Jeg ble så satt ut så svarte bare at det hadde jeg aldri turt å gjøre og alle grunnene for at jeg ikke hadde turt. Men hun hadde motargumenter på alt og ingenting var farlig i hennes øyne.. Hvordan ville dere ha reagert på noe sånt? Dette er da ikke forsvarlig!?

Anonymous poster hash: cf225...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud!! Var ikke faren ute på tunet i traktor, da?

Du er ei hønemor!!

Anonymous poster hash: e56c2...3dd

• Liker 6
Skrevet

Hvor langt unna er denne butikken, da? Hvor lenge er hun borte?

Anonymous poster hash: 7ddc1...4a8
  • Liker 2
Skrevet

En bekjent av meg og hennes familie leier hus på en gård. Far i huset hjelper ofte til på gården. Da jeg snakket med mor i huset fortalte hun at hun pleide å reise på butikken etter at ungene hadde lagt seg. Barna er 2 og 3 år gamle. Hun reiste mens far drev ute på jordet i traktor. Jeg ble litt sjokkert og spurte henne hvordan hun turte det?! Hun svarte at det var ingen fare på noen måte og ungene sov jo bare... Jeg ble så satt ut så svarte bare at det hadde jeg aldri turt å gjøre og alle grunnene for at jeg ikke hadde turt. Men hun hadde motargumenter på alt og ingenting var farlig i hennes øyne.. Hvordan ville dere ha reagert på noe sånt? Dette er da ikke forsvarlig!?Anonymous poster hash: cf225...544

Jeg hadde ikke reagert noe særlig. Ville nok ikke gjort det selv.

Anonymous poster hash: 8e65e...62c

Skrevet

En bekjent av meg og hennes familie leier hus på en gård. Far i huset hjelper ofte til på gården. Da jeg snakket med mor i huset fortalte hun at hun pleide å reise på butikken etter at ungene hadde lagt seg. Barna er 2 og 3 år gamle. Hun reiste mens far drev ute på jordet i traktor. Jeg ble litt sjokkert og spurte henne hvordan hun turte det?! Hun svarte at det var ingen fare på noen måte og ungene sov jo bare... Jeg ble så satt ut så svarte bare at det hadde jeg aldri turt å gjøre og alle grunnene for at jeg ikke hadde turt. Men hun hadde motargumenter på alt og ingenting var farlig i hennes øyne.. Hvordan ville dere ha reagert på noe sånt? Dette er da ikke forsvarlig!?

Borte to timer eller borte ti minutter?

Anonymous poster hash: aab4d...842

Skrevet

Butikken er 7 km unna.

Han var ute i traktor ja. Han hører ikke barna i traktoren hvis de gråter, er redde, kaster opp, tisser på seg, står opp og merker at de er helt alene eller i verste fall om det begynner å brenne!! Synes ikke jeg er en hønemor. Barna er 2 og 3 år gamle!! Er det virkelig greit å reise fra dem sånn og la de være helt alene?!

• Liker 17
Skrevet

Butikken er 7 km unna.

Han var ute i traktor ja. Han hører ikke barna i traktoren hvis de gråter, er redde, kaster opp, tisser på seg, står opp og merker at de er helt alene eller i verste fall om det begynner å brenne!! Synes ikke jeg er en hønemor. Barna er 2 og 3 år gamle!! Er det virkelig greit å reise fra dem sånn og la de være helt alene?!

Borte to timer eller ti minutter? Konkret hvor lenge er hun borte!

Skrevet

Tar ca 10 min å kjøre hver vei. Og litt tid inne i butikken. Ca halvtime borte.

Skrevet

Ikke relevant, dersom noe skjer er 10 minutter lang nok tid til at det blir alvorlig

Anonymous poster hash: 28f28...7f1

• Liker 11
Skrevet

Jeg mener Barnevernet bør kontaktes om du vet dette skjer. Ulykker og traumer kan skje når små barn våkner opp redde og alene!

Stakkars barna...😪😥😪

Anonymous poster hash: be11f...837

• Liker 2
Skrevet

Har en mann som kjører traktor, og for oss er det TOTALT uaktuelt å la ungene være alene hjemme mens han er ute, selv om han er praktisk talt i hagen. En traktor bråker, han hører ikke ungene, de som TS forteller om er for små til å komme seg ut selv ved brann, for dem ville det vært helt grusomt å våkne og ligge i senga og rope på mamma og pappa som aldri kommer.

• Liker 19
Skrevet

Jeg er enig med ts jeg. En svært sjelden gang kan gå, men når dette gjentas ofte synes jeg ikke det er greit.

Anonymous poster hash: 3f853...cb0
Skrevet

Glad noen er enig med meg. Ble litt redd for at jeg var superhysterisk. Det har aldri falt meg inn å reise fra ungene sånn noen gang. Jeg lurer på hva som er så viktig at man absolutt må reise fra barna for å handle. Butikken er åpen neste morgen....

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med ts jeg. En svært sjelden gang kan gå, men når dette gjentas ofte synes jeg ikke det er greit.

Hvorfor kan det gå en svært sjelden gang? Sannsynligheten for at noe skjer mens mor er borte øker jo med hyppigheten, men konsekvensene blir like ille enten det er noe skjer 1 gang eller annenhver dag.

Skrevet

Jeg mener Barnevernet bør kontaktes om du vet dette skjer. Ulykker og traumer kan skje når små barn våkner opp redde og alene!

Stakkars barna...😪😥😪

Anonymous poster hash: be11f...837

Litt drastisk i første omgang, kanskje.

Ville nok heller snakke med dem og si at far får ta en pause i traktorkjøringen mens mor er på butikken. Regner med at hun handler mat til far også?

Anonymous poster hash: 7ddc1...4a8

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kan det gå en svært sjelden gang? Sannsynligheten for at noe skjer mens mor er borte øker jo med hyppigheten, men konsekvensene blir like ille enten det er noe skjer 1 gang eller annenhver dag.

Hvis det er noe veldig viktig som skal gjøres.

Skrevet

Du er ikke hysterisk, TS. Jeg hadde ikke reist fra barna mine mens de sov.

Skrevet

Hvis det er noe veldig viktig som skal gjøres. Anonymous poster hash: 3f853...cb0

Da kan vel far ta en pause og være inne å passe på den stunden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde ofte det da mine var små. Alenemor, og handle måtte jeg. Butikken var 3 min unna

Anonymous poster hash: 69c56...1ed

• Liker 3
Skrevet

Da kan vel far ta en pause og være inne å passe på den stunden.

Skal ikke spekulere i det men er det noe viktig som må gjøres går det greit- en svært sjelden gang. Slik som hun som ts kjenner er ikke greit da dette skjer ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...