Gå til innhold

Svigermor arrangerer surprise-bryllup..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell han det. Gi svigermor en sjanse til å droppe dette, og hvis hun ikke viser tegn på fornuft så må dere bare si det med han. Jeg hadde på en måte kunne skjønt opplegget hvis de hadde kjent hverandre lenge, bodd sammen og snakket om giftemål, men det er fremdeles et ganske spesielt opplegg.. Etter å bare ha kjent hverandre noen få måneder er det jo bare galskap...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dramadelen av meg sier "hahaha, dra! Og skriv om det her inne etterpå!" men den fornuftige delen av meg sier at du bør si fra til, eh, "brudgommen" og ta det derfra. For alles del, ikke minst svigermors.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store feite spørsmålet er jo; er brudgommen like eksentrisk som den blivende brud? Er han det, så synes han kanskje det er helt topp, å feire et slikt "bryllup". 

 

For det blir vel egentlig ikke ekteskap av det? Da må vel formalitetene være litt mer på plass, må det i Norge i alle fall.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres jo dritkul ut! Hun bryr seg jo midt i ræva om hva alle andre tenker og mener om henne virker det som. Tror nok hun takler et evt nei fra kjæresten sin meget greit.

Hun er spirituell vett! Lever i nuet. Skjerpings surpromper :-)

Endret av Alja
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten syntes jeg det er svært råttent å ødelegge surprisen ved å si det til kjæresten.

Hun er da voksen og kan avgjøre den saken selv.

Hva om han digger det? Gratulerer, dere har ødelagt hele opplegget for å spare dere selv for evt kleinheter.

Endret av Alja
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de få som sier at dere ikke må ødelegge overraskelsen. Det KAN jo hende svigermor og denne mannen har vært inne på dette i samtaler, og at hun har hintet litt, og han har virket positiv, men at hun later overfor dere som at dette kommer helt ut av det blå. Det er jo mer morsomt hvis man later som om han er helt uforberedt.

 

Det er vel uansett mer en morsom seremoni enn en vigsel forankret i loven.

 

Skal dere blande dere og protestere, må dere ta det direkte med svigermor. En ting om hun er syk og helt utilregnelig, eller et barn... Det er ganske drøyt å gå inn og overstyre et voksent menneske i smug. Ta det heller direkte opp med henne, hvis dere bekymrer dere.



Anonymous poster hash: b8069...588
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle involverte her er voksne mennesker, jeg ser egentlig ingen grunn til at dere skal blande dere. Kanskje er dette noe de faktisk har diskutert, kanskje er han av typen som ville synes det er gøy. Hvis de har vært sammen en stund og svigermor er av den veldig eksentriske typen, kan det vel være han setter pris på det - og kanskje er litt av samme slaget selv.

 

Det verste som kan skje er at svigermor dummer seg ut. Ja vel, det har mange overlevd før henne. Kanskje tar hun litt lærdom av det. Alternativt er det verste som kan skje at dere ødelegger en nøye planlagt overraskelse og et stort øyeblikk - det er vel neppe noe som vil bli tilgitt med det første...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke skrevet under på prøvingsattesten så blir det vel ikke gyldig.... syntes opplegget var litt tåpelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke skrevet under på prøvingsattesten så blir det vel ikke gyldig.... syntes opplegget var litt tåpelig.

 

Kanskje det er hele poenget, å feire "bryllup" ikke å bli gift?

 

Hvor tåpelig det er, kommer an på de to involverte, dama er eksentrisk, kanskje er mannen det og? Slik at dette er akkurat perfekt for de to.

 

For oss litt mer A4, høres det jo sprøtt ut, men folk er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er hele poenget, å feire "bryllup" ikke å bli gift?

Hvor tåpelig det er, kommer an på de to involverte, dama er eksentrisk, kanskje er mannen det og? Slik at dette er akkurat perfekt for de to.

For oss litt mer A4, høres det jo sprøtt ut, men folk er forskjellig.

TS spør om andre ville ha dratt. Jeg synes det er tåpelig å gå inn i en slik situasjon som kan bli jævlig klein hvis han ikke vil. Ergo jeg ville ikke dratt hvis brudgommen ikke viste det. Er ikke veldig A4 selv så har ikke noe med det. Men en så stor avgjørelse tar man ikke over hodet på noen uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS spør om andre ville ha dratt. Jeg synes det er tåpelig å gå inn i en slik situasjon som kan bli jævlig klein hvis han ikke vil. Ergo jeg ville ikke dratt hvis brudgommen ikke viste det. Er ikke veldig A4 selv så har ikke noe med det. Men en så stor avgjørelse tar man ikke over hodet på noen uansett.

 

Ja, det kan bli megakleint for brudgommen, og de som er tilstede da. Men, tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna. For det kan jo bli tidenes morsomste fest, evnt hele fylkets store snakkis. Da er det greit å kunne fortelle sannheten, slik at det ikke går helt over stokk og stein.

 

Nei, veit ikke helt jeg, synes det meste beror på hvilken type mannen er. Er han like klin gæær'n, så ok, er han mer i A3-kategorien(nei en A4 blir ikke sammen med en slik dame), så tror jeg at jeg hadde tatt en alvorsprat med damen, før jeg evnt reiste dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke jeg hadde blandet meg. Takket ja, og sett på det som en opplevelse og gledet meg :)

 

Ja det hadde bare vært å lene seg tilbake, for dette kan umulig gå bra. Hvis han ikke er samme type selv. Det har ikke TS svart på. 

 

:popcorn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS spør om andre ville ha dratt. Jeg synes det er tåpelig å gå inn i en slik situasjon som kan bli jævlig klein hvis han ikke vil. Ergo jeg ville ikke dratt hvis brudgommen ikke viste det. Er ikke veldig A4 selv så har ikke noe med det. Men en så stor avgjørelse tar man ikke over hodet på noen uansett.

 

Det er dét jeg også reagerer mest på her. Man bestemmer gjerne selv, som det voksne mennesket man er, om man i det hele tatt vil gifte seg. 

Jeg synes generelt det er skikkelig dårlig gjort å gjøre sånt foran en haug med andre mennesker, fordi det i seg selv kan påvirke en avgjørelse. Man vil ikke gjøre noen utilpass, man vil ikke lage en scene, osv. Av samme grunn synes jeg det er utrolig dårlig gjort med sånne offentlige frierier, midt på en fotballbane, f.eks.

Anonymous poster hash: 38c46...f64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde bare vært å lene seg tilbake, for dette kan umulig gå bra. Hvis han ikke er samme type selv. Det har ikke TS svart på. 

 

:popcorn:

De er voksne selvstendige mennesker. Kan da vel godt gå bra :) De kjenner vel hverandre, vil jeg tro. Og om så ikke godt nok, så er det deres sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...