Gå til innhold

Svigermor arrangerer surprise-bryllup..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er noe for seg selv. Hun har skapt mange merkelige, frustrerende og håpløse situasjoner for familien rundt seg, og nå har det toppet seg.

Hun ble skilt fra min manns far for mange år siden, og har hatt en del av-og-på-forhold med ulike menn siden det. Nå har hun truffet en 14 år yngre mann som har en god del penger. 

For noen uker siden ringte hun oss og inviterte oss til bryllup. Vi ble mildt sagt overrasket da hun ikke har kjent denne mannen mer enn noen få måneder. 

Enda mer sjokkerte ble vi da hun fortalte at det skulle være et "surprise-bryllup" !?

Det vil si at hun planlegger bryllupet, inviterer gjester og forbereder alt, og at den kommende brudgom ikke får vite noen ting før han står der, i selve vielsen (som skal foregå i Finland...) De skal reise noen dager i forveien på "kjærestetur", mens gjestene kommer ned samme dag. 

Hun har ordnet så han kan skrive under nødvendige papirer der og da, noe hun er helt overbevist om at han kommer til å gjøre med et smil...

En annen ting er at den personen som skal vie dem er heller tvilsom, en slags heksedoktor som har påberopt seg lisens til å vie i ateistiske bryllup......?

Hele greia er så uendelig tåpelig. For det første er det jo en ekstremt SÆR ting og gjøre, og jeg forestiller meg at dette ekteskapet ikke er videre gyldig, uansett om han skulle bli hoppende glad og skrive under... Noe jeg er 100% sikker på at han ikke gjør... 

Jeg gruer meg langt inni sjela til å være vitne til dette.

Hva ville dere gjort, latt vær å reise?

Både mannen min og jeg synes dette er hinsides ubehagelig.....

Anonymous poster hash: ff5ca...04e
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper han har vettet i behold og sier nei

Anonymous poster hash: 60dae...3af
  • Liker 3
Skrevet

Btw: Jeg tror også jeg ville tipset han om hva som venter han i Finland. Hadde bare bedt han å ikke si hvem han hadde hørt det fra

Anonymous poster hash: 60dae...3af
  • Liker 18
Skrevet

Wow... 

Hadde jeg fått en slik overraskelse så hadde det ikke blitt noe av bryllupet for å si det slik. 
Og forholdet hadde fått en relativt brå stopp. 

Det virker som din svigermor er desperat, og bare må få fanget denne mannen før han forsvinner. 

Stakkars mann!

Sier som andre her: Gi ham et lite hint slik at han kan spare henne for ydmykelsen det vil bli å få avvisningen foran alle gjestene. 

• Liker 7
Skrevet

Svigermor er noe for seg selv. Hun har skapt mange merkelige, frustrerende og håpløse situasjoner for familien rundt seg, og nå har det toppet seg.

Hun ble skilt fra min manns far for mange år siden, og har hatt en del av-og-på-forhold med ulike menn siden det. Nå har hun truffet en 14 år yngre mann som har en god del penger. 

For noen uker siden ringte hun oss og inviterte oss til bryllup. Vi ble mildt sagt overrasket da hun ikke har kjent denne mannen mer enn noen få måneder. 

Enda mer sjokkerte ble vi da hun fortalte at det skulle være et "surprise-bryllup" !?

Det vil si at hun planlegger bryllupet, inviterer gjester og forbereder alt, og at den kommende brudgom ikke får vite noen ting før han står der, i selve vielsen (som skal foregå i Finland...) De skal reise noen dager i forveien på "kjærestetur", mens gjestene kommer ned samme dag. 

Hun har ordnet så han kan skrive under nødvendige papirer der og da, noe hun er helt overbevist om at han kommer til å gjøre med et smil...

En annen ting er at den personen som skal vie dem er heller tvilsom, en slags heksedoktor som har påberopt seg lisens til å vie i ateistiske bryllup......?

Hele greia er så uendelig tåpelig. For det første er det jo en ekstremt SÆR ting og gjøre, og jeg forestiller meg at dette ekteskapet ikke er videre gyldig, uansett om han skulle bli hoppende glad og skrive under... Noe jeg er 100% sikker på at han ikke gjør... 

Her hadde jeg tipset den uvitende brudgommen anonymt. Svigermoren din høres ikke ut til å være typen som holder kortene veldig tett til brystet, så jeg antar det er en del som vet om dette. Jeg hadde sendt et anonymt brev og fortalt hva damen planlegger. Denne var virkelig i drøyeste laget altså.

Anonymous poster hash: 1ebb1...3f9

• Liker 5
Skrevet

:hakeslepp:

I alle dager! Har ikke hørt maken! Støtter de andre som sier at den kommende brudgommen burde advares.

• Liker 4
Skrevet

Hæ? Stakkars mann. Så ydmykende. Hun er jo ikke riktig!

Anonymous poster hash: b4217...2ca

• Liker 2
Skrevet

Vi har diskutert om vi skal si fra til "brudgommen" med noen av de andre gjestene som også er i familie.

Det er nok det beste å gjøre, selv om min mann og hans søsken føler litt på at de svikter sin mor.. Jeg synes de svikter sin mor mer ved å la henne drite ut seg selv og denne kjæresten foran alle...

• Liker 11
Skrevet

Hun kan da ikke gjøre noe slikt uten å ha fått signaler om at han tenker på ekteskap med henne?

Anonymous poster hash: e51c3...962
Skrevet

Vi har diskutert om vi skal si fra til "brudgommen" med noen av de andre gjestene som også er i familie.

Det er nok det beste å gjøre, selv om min mann og hans søsken føler litt på at de svikter sin mor.. Jeg synes de svikter sin mor mer ved å la henne drite ut seg selv og denne kjæresten foran alle...

Hvis hun har invitert mange folk og han blir sur og sier nei, så er jo det veldig kleint for henne også. Uff, for en situasjon :(

Anonymous poster hash: b4217...2ca

Skrevet

Enig i at "brudgommen" må varsles. Ikke minst av hensyn til svigermor. Hun kommer jo til å drite seg loddrett ut om hun gjennomfører dette. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er vanvittig, men hun er av den typen som fort kunne fått sin egen realityserie på Tv2 Bliss  :plystre:

Det har vært så mange rare påfunn opp gjennom årene at det er til å bli matt av. Det verste er at resten av familien alltid dras inn i det..

Hun er utrolig eksentrisk og driver med alt fra heksestudier til healing ved hjelp av steiner og rytmeinstrumenter.. Kaster seg på alt som er av spirituelle kurs, melder seg inn i ulike sekter og melder seg ut igjen, låner penger til å delta på merkelige "camps" og til å bygge himmelhøye "kunstinstallasjoner" i hagen...

Og nå dette...

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er vanvittig, men hun er av den typen som fort kunne fått sin egen realityserie på Tv2 Bliss  :plystre:

Det har vært så mange rare påfunn opp gjennom årene at det er til å bli matt av. Det verste er at resten av familien alltid dras inn i det..

Hun er utrolig eksentrisk og driver med alt fra heksestudier til healing ved hjelp av steiner og rytmeinstrumenter.. Kaster seg på alt som er av spirituelle kurs, melder seg inn i ulike sekter og melder seg ut igjen, låner penger til å delta på merkelige "camps" og til å bygge himmelhøye "kunstinstallasjoner" i hagen...

Og nå dette...

Har denne mannen opplevd den siden ved henne? Er han litt samme type kanskje? 

Det høres jo helt vilt ut. Nå ønsker jeg meg nesten et realityprogram om henne :ler: 

• Liker 5
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å gifte seg på den måten? Her i landet må man jo sende inn prøvingsattest i god tid og da er det ikke mulig å gifte seg på sparket, iallefall ikke hvis det skal være et gyldig ekteskap, juridisk sett.

Anonymous poster hash: 1a9c1...a3f

• Liker 1
Skrevet

Informert svigermors kommende ektemann.

Skrevet

Er mannen eksentrisk også? Er mulig at noe resten av oss syns er kjempesært, kunne vært morsomt og underholdende for svigermor og mannen.

Jeg ville først og fremst snakket med svigermor og tatt opp bekymringene på en fin måte. Om hun hadde insistert på at mannen kom til å synes det var festlig.. tja er ikke overbevist om at jeg ville blandet meg. Kanskje en slik tur ville åpnet øynene for mannen og fått han til å innse at de ikke passet sammen. Kanskje de kan ha seremonien selv om de ikke gifter seg. Det kan være en slags kjærlighetsfest i stedet for.

Så ja, jeg hadde vært veldig forsiktig med å sladre til mannen. Mine måter å gjøre ting på er ikke alltid det beste for alle typer personligheter.

Anonymous poster hash: 32ef4...2dd
  • Liker 3
Skrevet

Er det ikke mulig for din mann og hans søster å ta en prat med henne, og forelegge henne muligheten for at planen hennes ikke nødvendigvis ender vellykket? Spør henne hvordan det ville føles for henne å stå der foran en skokk familie og venner idet kjæresten blir ekskjæresten?

• Liker 1
Skrevet

Trenger dere reise til bryllupet i Finland?

Er mannen fra Finland?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...