Biloba Skrevet 14. september 2015 #21 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg hadde sagt at det er en betingelse for videre forhold at han hever standarden til tannpuss x 2 daglig, dusj 5-7 dager i uken og ordentlig klutvask dersom han unntaksvis ikke dusjer en dag. Og at han bytter klær. Du er snill hvis du gir ham flere sjanser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 14. september 2015 #22 Del Skrevet 14. september 2015 Det hadde ikke vært min partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #23 Del Skrevet 14. september 2015 Pusser ikke og drikker konstant cola, er det tenner igjen? Hvor lenge har du holdt ut!?! Hadde gitt han klar beskjed om at dette er ikke akseptabelt. Makan til gris! De er halvråtne, og han har mye tannverk, som ikke er så rart. Skjønner ikke hvordan han tenker, at han ikke forstår, eller rett og slett ikke gidder å pusse tennene sine.. det er jo en så enkel ting. Jeg har sagt det mange ganger, men, det nytter ikke hva jeg sier, så jeg har omtrent gitt det opp. (han har også sånt ekkel belegg på tennene/tannkjøttet pga han ikke pusser tennene) Samme med kroppslig hygiene, jeg har ikke sagt klart ifra, har rett og slett kviet meg så for det. Men, jeg har kommet med mange hint, men, skjønner jo at det ikke funker. Har bare unngått det, ikke orket ta det opp, siden han er en voksen mann, og han alltid har en forklaring på ting, og sikkert får det til å høres ut som det er helt normalt at man ikke vasker seg så ofte. Er flere grunner til at jeg ikke orker ta det opp, kommer ingen vei uansett, eller at han skjerper seg en periode, før det er tilbake igjen som før. Han ville sikkert kalt meg hysterisk også, om jeg sa hva jeg virkelig mente om det her. Derfor er det godt for meg å høre hva mange av dere skriver, at ja, det er helt normalt å reagere på det her, og at det er ekkelt, for å si det mildt. Anonymous poster hash: 404d5...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #24 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg var sulten før jeg leste dette innlegget, men så er jeg belemret med en stor posjon med fantasi som arter seg som film og dette så jeg levende for meg... nå er jeg ikke sulten lengre... Det var ingen romantisk komedie, for å si det sånn. Nei, dette går det ikke an å leve med, vel. Hvor lenge har dere vært sammen, og hvordan har du holdt ut? Hvorfor har du ikke sagt i fra tidligere. Jeg hadde gjort som nevnt over her, jeg hadde gjort det krystallklart at hygiene er årsaken til bruddet. Anonymous poster hash: ad97a...de5 Vi har bodd sammen i 5 år. Han virket normalt renslig først, men, etter en stund sammen, så oppdaget jeg andre sider ved han. Jeg vet ikke hvordan jeg har holdt ut egentlig, men, jeg er glad i han, og har vel prøvd å bare holde ut, og håpe at han kommer til fornuft, eller hva jeg skal si. Vi deler ikke alltid seng, jeg orker ikke, men, skylder på at det er kun pga snorkinga hans.. men, jeg klarer ikke sånt, jeg kjenner jeg blir uvel. :/ Vennene mine som vet om det her, sier jo det samme, at han er en gris, åssen holder du det ut, at jeg burde dumpe han, osv. Han gjør noen andre veldig ekle ting også, som er for ekkelt å skrive her, men jeg tenker at han nok ikke kommer til å skjerpe seg eller forandre seg, så det er vel egentlig dødfødt hele greia. For jeg kan ikke leve mitt liv sammen med en sånn gris. Anonymous poster hash: 404d5...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #25 Del Skrevet 14. september 2015 Hei, lurer på hva dere tenker om en mann som dusjer ca hver 14 dag, (kan også gå lenger tid) og ikke pusser tenner? Han drikker cola hele dagen, og tennene er i veldig dårlig forfatning, og har tannverk iblant, men han pusser likevel ikke tennene sine. Om dette var din partner, hva hadde du sagt, og gjort i en slik situasjon? Noen som har lignende erfaringer? Hilsen frustrert og oppgitt! Anonymous poster hash: 404d5...66f Anonymous poster hash: 404d5...66f Det hadde aldri ever blitt min partner! Ikke om han kom seilende på ei flåte etter at jeg hadde bodd på en øde øy i tjue år! Fyogfaen,beklager banning,men iblant mangler jeg ord. Det her Sier jo litt om deg også,hvorfor er du med han?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 14. september 2015 #26 Del Skrevet 14. september 2015 Det er dumpegrunn. Helt seriøst. Hadde ikke giddet det.Anonymous poster hash: 5f4f2...9e0 Jepp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #27 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg hadde ikke dumpa han uten å i allfall prøvd å si i fra først!! Hallo, tenk om han ikke ser det selv, tenk om han tror han er normal, han kjenner ikke sin egen lukt.. Si det som det er, at det er ekkelt, uhygienisk og ikke normalt. At han får begynne å ta seg en kjapp dusj i allfall et par ganger i uka og at du forventer at han pusser tennene sine HVER dag. Si at det er flaut for deg at han ser og lukter ustelt, at det ikke er fristende å kysse ham med den ånden og belegg på tennene, si i fra at du er bekymret for den psykiske helsen hans, siden dette ikke er normalt i det hele tatt. Jeg hadde sagt i fra at jeg synes det var ubehagelig å gi beskjed så direkte, men at dette ikke kan fortsette fordi det går sterkt ut over forholdet og mitt syn på han. Si det som det er, at dette ikke funker i lengden.. Han trenger å høre den harde sannheten og så er det opp til ham å gjøre noe med det. Ta gjerne tre punkt: dusj annenhver dag, deo hver dag og tannpuss hver dag. Ros ham hvis han gjør dette, minn ham på det hvis han ikke gjør det. Kyss ham hver gang etter at han har pusset tennene, sånn at han ser at det har positive "konsekvenser", at du setter pris på det. Hvis han ikke forandrer seg etter at du har tatt dette opp på en saklig og alvorlig måte, så må du heller vurdere om dette er et forhold du kan bli i.. Lykke til! Anonymous poster hash: 68772...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #28 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg hadde ikke dumpa han uten å i allfall prøvd å si i fra først!! Hallo, tenk om han ikke ser det selv, tenk om han tror han er normal, han kjenner ikke sin egen lukt.. Si det som det er, at det er ekkelt, uhygienisk og ikke normalt. At han får begynne å ta seg en kjapp dusj i allfall et par ganger i uka og at du forventer at han pusser tennene sine HVER dag. Si at det er flaut for deg at han ser og lukter ustelt, at det ikke er fristende å kysse ham med den ånden og belegg på tennene, si i fra at du er bekymret for den psykiske helsen hans, siden dette ikke er normalt i det hele tatt. Jeg hadde sagt i fra at jeg synes det var ubehagelig å gi beskjed så direkte, men at dette ikke kan fortsette fordi det går sterkt ut over forholdet og mitt syn på han. Si det som det er, at dette ikke funker i lengden.. Han trenger å høre den harde sannheten og så er det opp til ham å gjøre noe med det. Ta gjerne tre punkt: dusj annenhver dag, deo hver dag og tannpuss hver dag. Ros ham hvis han gjør dette, minn ham på det hvis han ikke gjør det. Kyss ham hver gang etter at han har pusset tennene, sånn at han ser at det har positive "konsekvenser", at du setter pris på det. Hvis han ikke forandrer seg etter at du har tatt dette opp på en saklig og alvorlig måte, så må du heller vurdere om dette er et forhold du kan bli i.. Lykke til! Anonymous poster hash: 68772...7c4 Takk for svar Anonymous poster hash: 404d5...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #29 Del Skrevet 14. september 2015 Vi har bodd sammen i 5 år. Han virket normalt renslig først, men, etter en stund sammen, så oppdaget jeg andre sider ved han. Jeg vet ikke hvordan jeg har holdt ut egentlig, men, jeg er glad i han, og har vel prøvd å bare holde ut, og håpe at han kommer til fornuft, eller hva jeg skal si. Vi deler ikke alltid seng, jeg orker ikke, men, skylder på at det er kun pga snorkinga hans.. men, jeg klarer ikke sånt, jeg kjenner jeg blir uvel. :/ Vennene mine som vet om det her, sier jo det samme, at han er en gris, åssen holder du det ut, at jeg burde dumpe han, osv. Han gjør noen andre veldig ekle ting også, som er for ekkelt å skrive her, men jeg tenker at han nok ikke kommer til å skjerpe seg eller forandre seg, så det er vel egentlig dødfødt hele greia. For jeg kan ikke leve mitt liv sammen med en sånn gris. Anonymous poster hash: 404d5...66f Han gjør ting som er enda eklere enn dette? Anonymous poster hash: 1cc0b...72d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #30 Del Skrevet 14. september 2015 Har han jobb? Fritidsaktiviteter? Hva sier kollegaer? Venner? Anonymous poster hash: 1cc0b...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 14. september 2015 #31 Del Skrevet 14. september 2015 Han gjør ting som er enda eklere enn dette? Anonymous poster hash: 1cc0b...72d Lurer jeg også på?? Og kysser du denne mannen? Noe intim kontakt overhodet..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTeen Skrevet 14. september 2015 #32 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg har en bror som må minnes på den personlige hygienen, men han gjør det. Gjør din mann det om du minner han på det? Hvilke unnskyldninger bruker han eventuelt? Er han en av de "kroppen renser seg selv"- typen? Ser at dere har vært sammen i 5 år, hva har forandret seg fra starten? Han var jo renslig til å begynne med, men hva snudde det rundt? Kunne ikke hatt noe romantisk forhold med noen som var sånn, blir kvalm av tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 14. september 2015 #33 Del Skrevet 14. september 2015 Et slikt menneske hadde ikke vært min partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 14. september 2015 #34 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg vil nå si at det sier en del om TS også, da, som orker å oppholde seg i samme rom (og sikkert seng) som en slik møkksabb. Fyttirakker`n, jeg hadde ikke maktet noe sånn. Jeg har jobbet innen psykiatri og sett en del sånne tilfeller, men de er syke og trenger hjelp til hygiene, så da er det mer forståelig. Hvordan i hele, vide verden orker du å være sammen med en som er så grisete? Dette er jo direkte motbydelig! Og de som foreslår at hun skal dra han med i dusjen og pusse tenner sammen; Virkelig? En voksen, oppegående mann må faktisk ta ansvar for egen hygiene uten å måtte lures til å dusje og pusse tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #35 Del Skrevet 14. september 2015 Tenker æsj. Ikke en mann jeg vil dele seng med eller kysse 😾Anonymous poster hash: cca7a...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #36 Del Skrevet 14. september 2015 Leser innlegg etter innlegg i tråden her og blir bare kvalmere og kvalmere. Hvordan i all verden ... jeg har ikke ord, jeg... Hvordan ser det ut i resten av huset deres? Hva med maten? Æsj. Hva er det med denne mannen som gjør at du holder ut med han når han er så ekkel? Hva er det å være glad i? Jeg lurer også på det som ble spurt om over her - jobber han? Hva sier venner og kollegaer til han? Anonymous poster hash: ad97a...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 14. september 2015 #37 Del Skrevet 14. september 2015 Dårlig hygiene er én ting, men dette høres helt motbydelig ut. Å dele seng med en som så godt som aldri dusjer og pusser tenner hadde vært helt uaktuelt for min del. Jeg ser du ikke alltid gjør det, TS. Hva med matlaging, håndhygiene og andre hverdagslige ting? Her må du komme over flauheten og si ting direkte til han. Hint funker aldri. Si med rene ord hva du mener om manglende hygiene og hva det gjør med deg. Og eventuelle konsekvenser. Æsj, dette er rett og slett kvalmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 14. september 2015 #38 Del Skrevet 14. september 2015 Enig med Serafina over her og mange andre. Her går det ikke med hinting eller invitasjon til fellesdusj og sex. Her må det sterkere skyts til og det betyr at du er ærlig og direkte og at du forteller hva det gjør med deg og forholdet. Dette er grunnleggende lærdom som unger får med seg tidlig i barndommen. Her er det ikke snakk om en mann som lukter litt svette eller har litt dårlig ånde innimellom, - det er en mann som trenger å realitetsorienteres på at han rett og slett har ekstrem dårlig personlig hygiene. Så får du se om du orker mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #39 Del Skrevet 14. september 2015 Dere bor sammen. Da bør dere være såpass komfortable på hverandre at dere kan jage hverandre i dusjen og si at nå lukter du møkk! Kanskje det er noe depresjoner, eller kanskje han ikke tror det er så nøye. Men om du sier at det ødelegger forholdet, så kan han jo få sjans til å vise om han vil kjempe for å beholde deg. Selv om det betyr at han må leite frem såpestykket sitt. Jeg vil egentlig ikke vite det (eller kanskje jo...) men hva var det andre eklere han gjorde?? Anonymous poster hash: 56215...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #40 Del Skrevet 14. september 2015 TS her. Takk for masse svar. Han vet jo godt at han må vaske seg, og jeg sier jo iblant (han har en hobby som krever mye av han fysisk, og derfor svetter naturlig nok) at skal du ikke dusje (etter han kommer hjem), og da kan han si at jo, han skal gjøre det senere.. men, det skjer jo ikke. Virker som han ikke gidder, eller orker anstrenge seg, rett og slett. Det er jeg som lager maten, så han er ikke i nærheten av det. Han er sløv med å vaske hender etter dobesøk, jeg hører han skyller hendene, men tror ikke han bruker såpe. Jeg sier jo fra om det, men, det er noe som svikter. Han er litt slask, rett og slett! Og det irriterer vettet av meg. Jeg er glad i mannen, har kjent han lenge, men, dette går meg på nervene. Han jobber ikke, så han har ikke kollegaer han trenger å ta hensyn til, og skal han ut, bruker han jo deo. Han tar på seg rene klær, så han ser ikke ut som en boms... men, når det går så lang tid mellom hver vask, da blir det uansett ekkelt. Som sagt, det går utover det intime, føler at all lyst er drept. Og det er ikke noe godt å gå sånn, det plager meg. Det er ikke noe depresjon i bildet heller. Tror rett og slett han er sånn. Han har OCD på enkelte ting, men, ikke når det gjelder hygiene.. veldig vanskelig å forstå. Jeg vet at jeg må snakke med han om det, har prøvd å bare unngå det, og skjønner jo også at det ikke nytter med hint. Anonymous poster hash: 404d5...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå