Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit
Skrevet

God morgen og god lørdag :laugh:

Her starte dagen klokka 06.00 med en halv mils joggetur mens mini pludret i vognbagen. Nå er det bare snakk om cm så har han ikke plass lenger så blir digg å få den nye vognen:hoppe: Men må ha et alternativ til stuen. Må selge den ubrukte Next to Me krybben siden den ike tåler mer enn 9 kg(åndssvakt) og sette opp sprinkelsengen temmelig snart, men skulle hatt et enkelt alternativ til stuen/treningsrommet. 

Nå har mini spist frokostvelling og litt fruktmos og han elsker det, haha! Hyler av glede når skjeen kommer og veiver vilt med armene, super i seg maten og gliser fra øre til øre. Tenkte å gi litt i kveld også og se om han etterhvert kanskje sover lengre og lengre(?) Han er en sulten baby så tror mat vil hjelpe på :spise:

Nå skal vi slappe av litt så skal vi ut å trille. Ha en super lørdag!

Skrevet

Så gøy at han liker maten! 
Hvilken frukt bruker du til mosen? :) 

Gjest Runforit
Skrevet

Siden vi bruker så lite enda så kjøpte jeg Hippo sin eplemos og fruktmos(eple, mango, pære). Skal lage selv etterhvert :)

Gjest Runforit
Skrevet

God kveld i stuen :gullengel:

Tenk at det straks er første søndag i advent! Er ikke særlig julemenneske, men må si at jeg har kjent på julestemningen nå som mini har kommet til verden. Selv om han ikke skjønner noe enda så er det noe eget med jul når en har en liten en :nissegutt:

I dag trillet vi en god tur og hadde en lang pause på cafe der vi bare koste oss og pludret. Fikk kjøpt regntrekk og Lammeskinn til den nye vognen så nå gleder jeg meg stort til å få testet den ut. Er så genialt at hele sittedelen kan justeres fra liggende til sittende i alle grader slik at mini kan sitte litt mer oppreist som i vippestolen og kikke litt mer rundt seg uten å måtte støtte opp med puter og tepper oppi vognen som vi har gjort til nå. Er lite interessant for han å ligge å glane i tak og himmel når han er våken nå; han er jo så giret på å få med seg alt rundt han nå :skya:

Da vi kom hjem ble det litt kos og lek og så fikk han litt mer velling og fruktmos før han sovnet som en stein litt over 20.00. Mannen har dratt på jobb og jeg nyter litt stilletid alene før natten :kaffekopp:

Gjest Runforit
Skrevet

God morgen til søndag og første søndag i advent :nissegutt:

I dag våknet mini klokka 03.30 og merkelig nok gjorde jeg det også. Jeg var spinnvarm og holdt på å koke over. Den forbrenningen min er helt ute å kjøre. Mannen kom hjem i det vi våknet så jeg tok like godt en løpetur for å brenne av energien for jeg var lys våken og Løpefoten vibrerte som en gærning så før jeg visste ordet av det så hadde jeg tilbakelagt 10 km:hoppe:

Jeg fikk dusjet og så la jeg meg med mini igjen og så sov vi til 08.30. Herlig! 

Nå har mini fått grøt og pupp og sover søtt mens jeg koser meg med tidlig lunsj og ingefærte. Blir nok ut å trille litt senere; kanskje få med tenningen av julegranen om vi er i byen klokka 17? :tree:

Ha en herlig søndag :hoppendeglad:

Skrevet

Herlighet, du er jo passe sprø som legger bak deg ei mil midt på svarte natta :nigo:

Håper dagen din har vært fin. Jeg har hentet opp kassen med julepynt fra boden, så i morgen står det pynting på menyen! Blir kjekt å få litt mer julestemning her inne.

Fikk dere med tenning av julegran i dag? Kan tenke med det er mye koseligere når du har med en liten en!

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Herlighet, du er jo passe sprø som legger bak deg ei mil midt på svarte natta :nigo:

Håper dagen din har vært fin. Jeg har hentet opp kassen med julepynt fra boden, så i morgen står det pynting på menyen! Blir kjekt å få litt mer julestemning her inne.

Fikk dere med tenning av julegran i dag? Kan tenke med det er mye koseligere når du har med en liten en!

Haha, ja samme sier mannen, men når jeg våkner så er jeg jo lys våken og jeg er så vant med å jogge i sekundet jeg våkner at kroppen ikke bryr seg om hva klokken er :P 

Vi fikk ikke med oss julegrantrenningen. Vi var ute i mange timer og selv med belgisk vaffel innabords så krevde magen min skikkelig middag:spise:

Dagen i dag startet klokka 05.00 og som vanlig tok jeg 6 km mens mannen koste med mini. Etter dusj og grøt til mini sovnet han og jeg tok en lur med han fra 07.00-08.00.

Mini har nå fått hirsevelling både morgen og kveld og har ikke hatt noe problem med luft eller magevondt. I dag eksploderte han i bleien igjen så virker som om nye trenden er å bæsje hver 4. dag. Skal gi han den tynne vellingen litt til og så skal jeg ta mindre og mindre mm etterhvert slik at grøten blir litt fastere. Men han elsker iallefall å spise, som far som sønn :laugh: 

I går hadde mannen fri så i dag er han fresh nok til å bli med oss ut på en lang trilletur. Vi skal bare kose oss med frisk luft, cafe og Julemarked :) 

Ha en fin start på uka:strix:

Endret av Runforit
Skrevet

Så godt å høre at mini tar de nye matvarene bra! 

Hvor mye velling gir du ham om gangen? 
Er det i tillegg til eller isteden for amming på morgen og kvelden? :) 

Gjest Runforit
Skrevet

Blander 2 ts med hirse med litt mm og en isterning med fruktmos i en skål og så har jeg det i varmt vannbad til det er passelig temperatur. Har så mye mm at det er helt tyntflytende og så gir jeg ham ca 6-7 skjeer med de små babyskjeene. (Startet med 4, mye havner på smekken :P)

Gir han før pupp slik at han blir helt full :) 

Gjest Runforit
Skrevet

God grytidlig morgen:eeeh:

Vi koste oss stort i går med trilling, Vanilla latte, pepperkaker, donuts og Julemarked:nisse: Det ble også en kveldsøkt på meg etter at mini hadde lagt seg; sugarrush:skya:12 km totalt.

Klokka 04.00 våknet mini i dag...siden jeg allikevel var våken så hoppet jeg på mølla mens mannen underholdt mini. Da jeg var ferdig hørte jeg noen sinnsyke sirenehyl! Han har virkelig oppdaget stemmen sin nå til sin store glede og våre sprengte trommehinner:haar:

I dag er planen å sove litt ekstra med mini før vi tar turen ut for å møte bestemor for lunsj, trille og bare kose oss.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Hepp til onsdag:hoppe:

Jeg har allerede jogget 6 km og tatt julevasken jeg:eeeh: Nå slapper jeg og mini av før vi skal på kino med mannen og se James Bond. Håper bare mini ikke klikker vinkel.

Vi møtte jo bestemor i går og på vei til byen fikk mini hysterisk hyleanfall. Blanding av sult, trøtthet og en dårlig dag tenker jeg. Heldigvis roet han seg ned etter 150 ml melk og sovnet, men han våknet rask og ville ut av vognen. I tillegg har han jo oppdaget stemmen så han hyler jo overalt :haar: 

Men alt i alt var det en herlig dag med koselig prat, gaver og deilig lunsj. 

Ser ut som om ingen skal se filmen enda så er vi heldig får vi salen for oss selv:skya:

Ha en flott dag dere! Er jo til og med hvitt ute så nå kan julestemningen senke seg:nisse:

Endret av Runforit
Skrevet

Jeg gleder meg ikke til Larven starter med denne berømmelige ropingen/hylingen jeg hører rundt om kring. Det er jo kjempe søtt og artig de første 4 gangene, maybe not so much rundt om overalt hele tidet etterhvert. :P

Greit å få unna julevasken, du er flink! 
Kos dere på kino, det høres helt toppers ut med tom kinosal! :jepp:

Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet for deg som er menneske til å jogge midt i svarteste natta :) 

Når V vil ha mat om natten så  husker jeg ikke hvor mange ganger hun har fått mat, og må derfor på morgenen se hvor mange flasker som står på gulvet :P 

Håper dere koser dere med filmen, jeg likte den godt vertfall men såklart veldig typisk James Bond film... 

Heldige dere med snø, her på vestlandet regner det i alle retninger :P 

Gjest Runforit
Skrevet

Det ble ikke noe kino. Mannen var så sliten og mini ble skikkelig grinete....og så regnet det så vi bestemte oss for en hjemmedag. Jeg tok en rask tur ut og kjøpte Gel til gummene til mini. Tenkte det var verdt et forsøk om det kunne roe han ned for jeg tror det er det som gjør han så frustrert.

Og det funket! Klinte på gelen og han sov i nesten 2 timer. Samme skjedde etter han hadde våknet, spist og kost med et nytt lag Gel. Han har ikke vært noe mett grinete. Bare sovet og slappet av. Mistenker at det er grunnen til at han har sover mindre og våknet tidligere siste dagene. Må jo være fryktelig ubehagelig og man blir jo sliten av sånt.

Nå ligger han og storkoser seg i vippestolen med uroen sin :strix: Mannen startet tidlig på jobb i kveld så da skal jeg kose meg med Sinister 2 :danse:

Gjest Runforit
Skrevet

Haha, så mye for Sinsister 2 også. Fikk sett knapt halve før mini ville at jeg skulle kose med han i sengen og da sovnet jo jeg på et blunk; klokka 20.00:sFun_sleeping: Men til gjengjeld er jeg helt uthvilt, har fått løpt 6 km og nå koser vii oss før mini straks skal få litt frokostgrøt.

I dag har vi ingen planer. Må se an formen til mini. Han har iallefall fått hentet mye søvn etter i går, så gummegelen skal være med overalt fra nå av! 

Ha en strålende torsdag :) 

Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

God morgen til fredag :skya:

I går ble det bare en rolig innedag på oss. Mini har vært mye roligere så tror den gummegelen funker godt. Eneste er at han våkner ganske hyppig på nettene, men sovner like fort med puppen. Så tror han er klar for at grøten øker både i konsistens og mengde. Har tynnet grøten veldig så tenkte å kjøre på med litt større og fastere porsjon på kvelden. I går testet vi også mos med gulerot og pastinak. Ler meg ihjel av det skeptiske trynet hans:fnise: Men det går nedpå så foreløpig er han ikke kresen....som pappaen ja:tongue:

Nå har jeg tilbakelagt 6 km, mini bare fått frokostgrøt og sove søtt. Får se hva vi gjør i dag. Har vært deilig med en timeout fra verden de siste par dagene. Mulig svigers kommer i dag eller i morgen så får vi legge opp helgen etter det.

Ha en fin dag og herlig start på helgen :gullengel:

Gjest Runforit
Skrevet

Hei lørdag :essen2:

Det ble en 8 km kveldsjoggetur i går etter at mini sovnet klokka 22(!) Han fikk ikke sove bare lå og lo, pludret og hyyyylte med den nyoppdagete stemmen sin :P

Han våknet også klokka 04 så da ble det en tidlig morgen på oss der jeg var ferdig jogget klokka 05.00. Etterpå sov vi videre til 09.30! Vi tok en liten tur ut siden mini igjen hadde hylekor og nå slapper vi av litt før svigers kommer litt senere. 

Nå skal jeg gå og putte bomull i ørene for nå tar han helt av:plystre:Kan ikke hysje han heller for han er jo superlykkelig :P 

Ha en fin lørdag!

Gjest Runforit
Skrevet

God morgen og god søndag:hoppe:

Her har dagen allerede vart i noen timer og jeg har lagt bak meg 16 km :bolledeig:

Vi hadde en kjempekoselig dag med svigers i går der jeg fråtset i sushi:spise: Bestemor er helt i hundre og er så forelsket i mini. Da vi tok en liten trilletur så skubbet hun meg nesten bort fra vognen for hun ville trille og hun hadde en sinnsykt stolt holdning der hun trippet avgårde med barnebarnet sitt:fnise:

De kommer innom i dag også da de overnattet på hotell for å shoppe litt i byen i dag så da blir det nok litt cafékos i ettermiddag. Før den tid tenkte jeg å lufte meg og mini litt med en god trilletur.

Håper dere får en fortryllende søndag :blomst:

Skrevet

Mamma gjør akkurat det samme når vi er ute på tur, da får jeg bare sendt over veska hennes, blir skubbet til siden. Her er det hun som skal trille! :hoho:

Gjest Runforit
Skrevet

Mamma gjør akkurat det samme når vi er ute på tur, da får jeg bare sendt over veska hennes, blir skubbet til siden. Her er det hun som skal trille! :hoho:

Bestemødre ass:tongue: 

I går var vi på en liten trilletur med pappa til trening og så dro vi på café og bare koste oss. Mini fikk testet Sviskemos og det var tydeligvis godt. Lagde ikke samme grimasen som ved eplemos. Synes eple blir veldig surt....Da vi kom hjem kom svigers på besøk for en kort visitt før de skulle dra hjem.

Da jeg la mini klokka 19.00 så var jeg egentlig ikke trøtt, men plutselig hadde vi sovet rundt til 05.30 gitt:sprettoy: Jeg fikk tatt meg en joggetur og om noen timer så skal hele familien på en lang trilletur :gullengel:

Håper dere får en fin start på uka :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...