Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.

Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

God morgen :laugh:

For en natt! Mini sovnet klokka 21.00, men var lys våken til midnatt :sprettoy: Endte med at mannen koste og vippet han på stuen til han sovnet, men da han sovnet så våknet da mannen prøvde å legge han i sengen, så da bar det inn igjen på stuen :P Jeg var langt inne i drømmeland når han atter en gang prøvde å legge mini med meg og da sov vi begge som steiner til klokka 08.00 i dag :sFun_sleeping: 

Jeg tok en kveldsjoggetur i går på 1 mil så jeg fikk sovet lenge og har bare daffet de 2 timene jeg har vært våken. Mini(søvnterroristen) er superglad og ligger ved siden av meg og er ultimat baby med føttene i været :rodmer: 

Etterpå skal vi ut på lang trilletur i finværet :sol: Ha en fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Fredag og helg! :hoppe:

Mini duppet til 12.00 i går så vi kom oss ut litt senere enn vi pleier. Men det var deilig å få litt frisk luft og roser i kinnene og på café ble vi angrepet av alle pensjonistene som synes mini var såååå bedårende :fnise: Vi var hjemme nærmere 15.30 og da ble det kos frem til mini tok kvelden 19.00. 

Vi droppet grønnsaksmiddag i går for synes mini har hatt litt for hard avføring. Han får jo både havregrøt, musligrøt og frukt og alt har jo masse fiber i seg. Tar en liten pause og tar heller litt av middagsglass de neste dagene og så skal vi introdusere grønnsaksmos igjen, men i litt mindre porsjoner om noen dager. 

Nå har jeg fått løpt og fått i meg frokost og mini snorker søtt ved siden av meg. Blir som vanlig en luftetur senere og så blir det kos med IDOL senere :laugh:

Ha en flott dag og start på helgen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og god helg :kose:

Plutelig løsnet det for mini og nå er det klin umulig å få han til å ligge mer enn 5 sekunder på magen for han ruller rundt som en gærning :pasha:Han fikk selvsagt stående applaus hver gang og gliste superstolt og sånn holdt han på i rundt 20 minutter! Haha, han er så søt! Han sliter fremdeles litt med å finne ro på kveldene, men han ble vippet inn i drømmeland til Idol startet. Og da sov han til 22.30 før han krevde fresh bleie og pupp. 

I dag startet vi dagen veldig rolig og koselig med en laaaaaaang og varm dusj sammen med mini. Kroppen skrek etter en rolig start så morgenjoggingen utgikk i dag. Er meldt drittvær hele helgen så vi får se om det ikke blir en rolig innehelg med bare rulling og kos.

Ha en superduper lørdag :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God søndag :skya:

I går var en perfekt lat lørdag kun med innekos, Grandis og Ben and Jerrys mens jeg koste meg med skrekkfilm :arwen:Mini var ganske sutrete i går. Morro med utviklingssprangene gitt :P Men stort sett var han blidfisen han pleier å være og han sovnet innen 19.00 :nigo: 

Selvsagt våknet han før fuglene feis så pappa tok han så jeg i det minste fikk sove til 05.00. Han fant ikke roen og er i en skikkelig mammadaltperiode så da jeg sto opp så ble han med inn til mølla der han sovnet på 12 minutter(!) og sov seg gjennom 10 km joggetur :tommelsmil: Våknet da jeg var ferdig tøyet ut og gliste fra øre til øre og pludrer og koste seg mens jeg dusjet og stellet meg.

Etterpå slukte han en stor porsjon grøt, så rullet han som en gærning, tok helt av i babygymmet og nå sover han søtt igjen. Foreløpig ser det ut som om han har en bedre dag i dag og at kaaaanskje ( :pls:) søvnrutinen kommer noenlunde tilbake.

Vi har ikke noen planer i dag heller. Været er grått og trist og pappa skal på julebord i kveld så satser på en dacapo fra i går med kosemat og film :spise:

Ha en strålende søndag :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og Happy Monday!

Jeg hadde store planer om å sitte opp lenge mer pizza og skrekkfilm, men er typisk nok de dagene man kubber klokka 21.00 :fnise: Mini sovnet 19.00, men da han våknet for litt kos klokka 21.00 så var planen å lukke øynene i 5 minutter. Neste gang de åpnet seg var klokka 02.00:tongue: Så da sov vi til mini våknet og i dag sovnet han de siste 4 minuttene av joggeturen og ligger og snorker enda :sFun_sleeping: Så nå sitter jeg og koser meg med frokost og ingefærte og venter på at han skal våkne for frokostgrøt og stell.

I dag ser det ut som om himmelen skal falle ned på pent.no så tviler på at vi gidder å bevege oss ut i dag. Mannen blir nok hjemme i dag også. Selv om han bare drakk 2 og 1/2(!!!) drink (:fnise:) så merket han det. Han drikker aldri da så er ikke så rart at han merker noe på lite stakkar :skaal:

Ha en flott dag og start på uka :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei onsdag! 

Nå har vi igjen startet med søvntrening på mini. Han har den siste tiden kún sovnet i vippestolen og det må vi ha en slutt på før han blir for stor for den. Så i går skulle han legges i sprinkelsengen og herremin for noen ul :bond: Ikke populært. Vi holdt på en times tid, men han ble så hysterisk mot slutten at han nesten skalv så da vippet vi han litt inne på soverommet. Da sovnet han selvsagt på 1 minutt :sprettoy: La han oppi sengen og da sov han til jeg la meg 22.30 før han ville ha kos og det er helt greit å samsove etter at jeg har lagt meg. Men han må finne søvnen selv fra 19.00 slik at jeg får stuen og kveldene tilbake og så er det jo viktig for han finne søvnen av seg selv. 

Da vi hadde gjort alle morgenrutiner i dag så la jeg han i sovekroken på stuen og igjen så er det vippestolnekt så langt det lar seg gjøre. Han ble litt sutrete, men jeg tok på uroen med white noise mens jeg ryddet og tørket støv, snakket rolig til han og puttet smokken i han og så sovnet han plutselig og har sovet i 1 1/2 time nå :tommelsmil: Satser på at det går seg til så lenge vi er konsekvente .

Ha en flott lillelørdag! Vi skal snart ut i finværet :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God morgen til en nydelig torsdag  :hoppendeglad:

Det ble en fin dag i går med en lang trilletur og en lang cafépause. Er så deilig st det er lysere ute nå! Da vi kom hjem så ble det en skikkelig kosekveld med lasagna og hvitløksbaguetter og filmen "The Secret in their eyes". Kan anbefales. En drama/thriller med dyktige skuespillere, engasjerende sak som er trist og ekkel og ikke minst med en tvist som runder filmen av glimrende :enig:

Mini kjempet i mot søvnen så vi vippet han til slutt og da sovnet han så fort og hardt og sov frem til 05.00 i dag. Vi unnagjorde de vanlige morgenrutinene og I dag sovnet han første dupp i sovekroken på stuen uten hjelp og på puppen nå på andre dupp. Så det går iallefall fremover med mindre vipping foreløpig. Når han våkner så skal vi ut å trille i finværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hallo søndag og Grattis med Morsdagen og Happy Valentine :blomst: :kline:

Denne helgen har vært perfekt med trening, avslapning, lange trilleturer og en mini som endelig begynner å sove mer sammenhengende igjen uten mammaen sin :hoppendeglad: 

Planen i dag er å møte pappa etter trening i dag og så skal vi feire Morsdag og kjærligheten med en tidlig middag ute :spise: Blir koselig. Er lenge siden vi spiste ute...var vel da mini var rundt 3 mnd eller noe. Han synes det er morro med Caféturer og å kikke på mennesker så tenker at restaurant blir det samme. Skal fóre han godt før vi går hjemmefra og ha med litt snacks til han så sitter han fint på fanget eller i vognen og flørter med; ja, de fleste :fnise:

Nå er sminken på, håret krøllet og mini sover søtt så vi er rustet til en fin dag i dag i sola senere.

Ha en fortryllende dag og nyt finværet :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og god mandag :blomst:

Vi hadde en fin dag i går. Jeg og mini trillet og satt på café frem til pappa var ferdig trent og så tok vi en tidlig middag ute med asiatisk tapas. Mini var eksemplarisk og lå bare og koste seg og pludret i vogndelen frem til vi skulle gå, da ble han litt grinete fordi han var trøtt. Han sov hele veien hjem og så plukket vi med oss dessert på veien hjem; Hagen Daz og Ben and Jerrys.

Da mini var ferdig stelt og grøtet så slappet vi av frem til 20.00 før jeg la meg med han i sengen....og sov rundt :sprettoy::sFun_sleeping: Haha, var trøttere enn jeg trodde gitt.

Vi våknet fresh og uthvilt 05.45 og så jogget jeg mens mini hadde morgengymnastikk på gulvet og øvet på operastemmen sin :fnise:  Nå nyter jeg en stor kopp ingefærte mene mini er på dagens første dupp. Blir vel en liten trilletur i finværet, men dæven det var en grusom kald vind i går. Føltes nesten som om vi brant der vinden traff. Føltes mye kaldere enn -5. Håper det er mer vindstille i dag :fryser:

Håper dere får en fantastisk start på uka :tommelopp:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med middag ute da, det er vel noe av det jeg savner mest. 
Høres ut som dere har hatt en finfin helg. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei tirsdag :kalle:

I natt var mini helt rabiat. Han sovnet 19.00, men klokka 02.00 så var han lys våken! :blink: Mannen tok han, men jeg ble jo vekket opp og så blir det litt øving på operastemmen :sjokkbla:, litt rabiate hyl og så litt gråting innimellom som gjør at jeg ikke akkurat sover søtt. Så kommer mannen inn med han for han tror han vil sove, jeg vekkes, mini gliser og ler, suger seg fast på puppen....i 3 sekunder og så begynner han å sprelle og "løpe".

Mannen tar han med ut igjen på stuen for å så komme inn igjen litt etterpå for han ER jo trøtt :rolleyes: Omsider så finner han roen og sovner og vi sov til 06.10, men ble ikke mye sammenhengende søvn så var i koma da jeg sto opp. Så da ble det treningsfri, en lang varm dusj, en rolig frokost og bare kos og lek med mini. 

Været er nydelig, men det er kaldt og en bitter vind og ærlig talt så føle jeg ikke for noe annet enn å sitte inne i pysjen og se på trash TV og kose med mini. Så det er min plan i dag :natti:

Han en fin dag :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei lillelørdag :sol:

Takk til søvngudene!!!! :pls:Mini sluknet 19.00 i går og sov til 05.45 i dag! Treningsfri og daffedag i pysj gjorde utslag med en full natts søvn for i dag føler jeg med som et menneske igjen :bolledeig:

Løp en effektiv tur på 6 km på 27 minutter og fikk tatt hårkur, dusjet, spist en god frokost og den lille engelen sover søtt ved siden av meg nå. Når han våkner så blir det litt mat og så skal vi ut å trille litt. Var plutselig så mildt i dag, men ser det skal bli kaldt igjen i morgen allerede. Men for å være februar så har det hittil vært fint vær da.

Ha en fin dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei torsdag :bolledeig:

Mini kubbet til Idol i går og utenom en liten oppvåkning i 02.00 tiden der pappa tok han i 30 min så sov han til, hold deg fast: 08.00 :ohmy: Kan seriøst ikke huske sist han sov så lenge! Jeg ble liggende med han og etter frokost, lek og kos så tok jeg løpeturen klokka 10.00.

Mini fikk en solid flaske med mm før vi stakk ut 11.30 og vi koste oss ute frem til 14.30. Måtte kjøpe noen nye pysjer for vi har utsatt det lenge nok da de i 68 så en "smule" trang og kort ut (les høyvannsbukser og sprengt pølse) :fnise: Ellers trillet vi i mildværet, var på café og mini koste seg med fruktsmoothie før han sov søtt hele veien hjem og nå slapper sprinkelsengen med middag i magen :) 

Jeg dauer av han når vi skal spise middag. Han er en skikkelig skuespiller der han lager de sykeste grimasene de første bitene, fakter kvelning og brekninger før han gir etter og bare "OK, ikke like digg som grøt og fruktmos, men skjønner at jeg må spise det...." Og så slukes siste delen av middagen på null komma niks :P 

Nå er det på tide med middag til mor så ha en flott dag videre :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi oi for en natt! :danse:
Krysser fingrene for deg og håper det fortsetter! 

Og den pysj-situasjonen høres mistenkelig kjent ut..:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
12 timer siden, Beccy87 skrev:

Oi oi for en natt! :danse:
Krysser fingrene for deg og håper det fortsetter! 

Og den pysj-situasjonen høres mistenkelig kjent ut..:fnise:

Haha, varte ikke lenge :P I natt våknet han klokka 02.00:natti:Men jeg var veldig uthvilt fra i går og sovnet med han klokka 21.00 så det gikk greit å stå opp med han. Jeg tok en løpetur, dusjet og ga mini en flaske mm før vi la oss igjen og da sov han til 06.30. Så nå er han grøtet, trimmet på mage og i babygym og på første duppen som burde vare minst en time. 

Ikke bare bare med disse utviklingssprangene. Men han er blid som en lerke da. I går var han en fryd utenom ca. 30 min før kveldsgrøt. Fly forbanna og det var faktisk av ren sult. Han slukte grøten og så var han blid som bare det igjen. Har ikke opplevd han så ekstremt grinete av sult før for jeg pleier jo å mate han i snitt hver 3.time og da er det akkurat innafor, men ser ut som om jeg må gi han kveldsgrøten litt tidligere fra nå av. 

I tillegg har han hatt litt treg mage siste dagene. Mistenker at det er brokkolien i den hjemmelagde mosen. De gangene jeg har testet å ikke gi han mosen, men mat på glass så har han løsnet. Så i dag gikk alt i søpla og så skal jeg lage ny mos med søtpotet og gulerot. Han får nok fiber der og i grøten og frukten. Satser på at det mykner avføringen. For mye fiber er drepen :opplyser:

Planen i dag er da å handle inn helgekos og ny middag til mini(pluss jeg tenkte å teste sviskejuice ved siden av sviskemosen) og trille som vanlig.

Håper dere får en flott start på helgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Oj for en forskjell på mating i dag! :ohmy: Jeg dampet opp søtpotet og gulrot og ga mini en god porsjon til lunsj og det kom ikke en eneste grimase, brekning eller annet drama :P Han slukte det på 1-2-3 :hoppe: Han skal få mer til middag når han våkner fra luren sin, men da skal han få blandet inn litt kylling og couscous :) Så blir det en solid grøtporsjon til kvelds litt tidligere enn i går så han ikke blir rabiat av sult.

Været var såpass grått og rått i dag pluss at det begynte å snø så det ble med at vi handlet og så har vi bare kost oss hjemme. Mini synes det er så gøy å "gå" og hoppe rundt nå mens mor går krokbøyd for å støtte han frem og tilbake :fnise: 

Vi tar en tradisjonell fredagstaco i dag med de nye "båtene" i fullkorn. Er skikkelig gode :spise: Så nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem fra trening så mor også får i seg mat :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Runforit

God grytidlig lørdagsmorgen :hallo:

Dæven vi sov godt i natt! Vi snorket hele natten begge to så mini har sovet 10 timer i strekk! :hoppe:Jeg la meg tidlig også, men da jeg våknet fristet det mer med kaffe og frokost enn løping så da blir det enten fri eller trening litt senere. Jeg pleier å sette på Fantorangen på morgenen når mini spiser grøt siden konsentrasjonen er litt sånn virrete :P og han synes tydeligvis at den elefanten er morsom. Samt Daniel Tiger. Han blir helt fascinert og smiler og spiser uten å tenke :) 

Jada, bad parenting :fnise: 

Håper dere får en finfin lørdag :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å unngå tv når vi spiser her, men sånn ellers er det noen ganger kanskje litt i overkant mye. 
Han er veldig glad i å sitte på fanget og se på Misha og bjørnen. Har ikke våget oss på å prøve Fantorangen ennå. :P 

Hvordan gikk det med middagen i går? Var det suksess med kylling og couscous?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
1 minutt siden, Beccy87 skrev:

Vi prøver å unngå tv når vi spiser her, men sånn ellers er det noen ganger kanskje litt i overkant mye. 
Han er veldig glad i å sitte på fanget og se på Misha og bjørnen. Har ikke våget oss på å prøve Fantorangen ennå. :P 

Hvordan gikk det med middagen i går? Var det suksess med kylling og couscous?

Er kun til frokost. Er liksom vår kosestund med Barne-TV, grøt og mammas kaffe :kaffekopp:

Han får jo med seg litt TV sånn ellers, men vi unngår det så mye vi kan. Vi blokkerer TV'en i stuekroken med en stol og teppe og både matte på gulvet og babygymmet er utenfor synsvinkel av TV'en. Var helt tilfeldig at jeg havnet på Fantorangen og mini gliste fra øre til øre mens han var litt grinete til å spise frokostgrøt så da har det liksom blitt litt sånn bakgrunnskos akkurat til frokost. 

Middagen slukte han! Et halvt glass med middag og like stor del med hjemmelaget mos blandet med litt pepper og morsmelk gikk ned på høykant :spise: Så var nok brokkolien han ikke likte. I tillegg fikk han en stor porsjon kveldsgrøt under 3 timer senere så i går var han perleblid helt til han sluknet til Idol som vanlig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God dag og god søndag :smilyblomst:

I dag har vi hatt en perfekt søndag! Så nydelig og mildt vær med sol; fikk jo rene vårfølelsen :hoppe:Så etter jogging, frokost, dupp og lek var vi ute i noen timer og koste oss i sola :sol: Mini var smøreblid og smilte og bablet hele veien og på café så var han en engel som bare kikket seg rundt og flørtet med de han fikk øyekontakt med :) 

Nå har han akkurat slukt et halvt middagsglass kombinert med hjemmelaget mos og sover en god ettermiddagslur :sove: Nå venter jeg på at mannen skal komme hjem så skal vi kose oss med "Three Amigos"! Fant den på BlyRay og jeg elsket den filmen da jeg var liten :nigo:

Håper dere har hatt en herlig søndag :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...