Gå til innhold

Går flyktningene foran meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde vel kanskje poste dette under helse, men jeg ser at det er så mye om flyktningene i denne sjangeren så da poster jeg like så godt her..

Jeg er en norsk ung kvinne som ikke har hatt det så godt i livet og det har satt sine spor. Sliter mye psykisk, var i jobb noen år ( har slitt psykisk siden jeg var barn), men psyken tok knekken på meg ( igjen ). Jeg er for tiden sykmeldt fra jobben og denne kommer jeg ikke til å gå tilbake til da den forverret diagnosen min.

Nå står jeg i kø hos psykolog, men legen min sa at det er lang ventetid. Ca ett år. Med alle de flyktningene som kommer nå så er det sikkert mange som trenger hjelp av psykolog og jeg er redd for å måtte vente enda lenger. Har jo hørt at de ofte blir førsteprioritetert.

Er også redd for hvordan det skal gå med meg fremover, har ikke fått noen utdanning pga de psykiske problemene mine og hva jeg kan jobbe med er veldig begrenset. Arbeidsledigheten er allerede høy og i tillegg kommer jo disse flyktningene som trenger jobb.

Og hva om jeg ikke får jobb? Jeg er redd denne flyktningøkningen kommer til å begrense stønadene med tiden hvis dette fortsetter. Akkurat nå har jeg kun 3000 når å leve for når alt er betalt ( leier og har ikke bil )alt er betalt.

Er så redd og bekymret for alt nå.

Anonymous poster hash: 888db...ceb

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de går foran oss alle! De har rett på alle pengene og alle jobbene, de har også rettigheter til å gjøre om alle våre kirker til moskeer.

Anonymous poster hash: c8cce...46d

• Liker 21
Skrevet

Ja, de går foran oss alle! De har rett på alle pengene og alle jobbene, de har også rettigheter til å gjøre om alle våre kirker til moskeer.

Anonymous poster hash: c8cce...46d

Skjerp deg

Anonymous poster hash: 04cd2...44a

• Liker 26
Skrevet

Nei. Du er i samme situasjon som tidligere.

• Liker 6
Skrevet

Norske uføretrygdede blir kastet ut av sitt eget hjem, for å gi plass til flyktningene.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Jeg burde vel kanskje poste dette under helse, men jeg ser at det er så mye om flyktningene i denne sjangeren så da poster jeg like så godt her..

Jeg er en norsk ung kvinne som ikke har hatt det så godt i livet og det har satt sine spor. Sliter mye psykisk, var i jobb noen år ( har slitt psykisk siden jeg var barn), men psyken tok knekken på meg ( igjen ). Jeg er for tiden sykmeldt fra jobben og denne kommer jeg ikke til å gå tilbake til da den forverret diagnosen min.

Nå står jeg i kø hos psykolog, men legen min sa at det er lang ventetid. Ca ett år. Med alle de flyktningene som kommer nå så er det sikkert mange som trenger hjelp av psykolog og jeg er redd for å måtte vente enda lenger. Har jo hørt at de ofte blir førsteprioritetert.

Er også redd for hvordan det skal gå med meg fremover, har ikke fått noen utdanning pga de psykiske problemene mine og hva jeg kan jobbe med er veldig begrenset. Arbeidsledigheten er allerede høy og i tillegg kommer jo disse flyktningene som trenger jobb.

Og hva om jeg ikke får jobb? Jeg er redd denne flyktningøkningen kommer til å begrense stønadene med tiden hvis dette fortsetter. Akkurat nå har jeg kun 3000 når å leve for når alt er betalt ( leier og har ikke bil )alt er betalt.

Er så redd og bekymret for alt nå.

Anonymous poster hash: 888db...ceb

Psykologer har taushetsplikt. Ingen som vet hvem som kommer før deg. 

Endret av maskineple
Skrevet

Norske uføretrygdede blir kastet ut av sitt eget hjem, for å gi plass til flyktningene.

Kan du linke til noe her eller er det bare bs fra din side?

Anonymous poster hash: 00e28...605

• Liker 3
Skrevet

De går ikke foran enda, men snart.

Anonymous poster hash: 1953b...c3c
  • Liker 2
Skrevet

Hva er det du egentlig har hørt? At alle psykologer kun tar inn kun krigsrammede? Dette høres søkt ut. En psykolog velger selv hva slags pasianter han tar inn. Og disse er gjerne med forskjellige diagnoser. Ikke kun krigsrammede. 

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre et stort problem at de som er mest for å ta imot flest mulig er de som merker minst til det. De er ikke villige til å gi halve lønna si til flyktningeleirene i Libanon og Tyrkia, selvom de hevder at "vi har det så bra", men krever istedet at alle andre skal betale for å få dem opp hit.

Og disse bor gjerne i etnisk norske områder og forstår ikke konsevensene av å ta imot tusenvis av menn fra krigssoner hvor kvinnene knapt får gå ut av døra uten tillatelse fra en mannlig slektning. 

Anonymous poster hash: f42ce...2ca
  • Liker 22
Skrevet

Kan du linke til noe her eller er det bare bs fra din side?

Anonymous poster hash: 00e28...605

Jeg valgte bevisst å ikke poste kilde. Det fordi det ikke skal mye hjernekapasitet til å legge sammen to og to. Kommuner som tar i mot flyktninger, må nødvendigvis bruke penger på flyktningene. Flyktningene må ha et sted å bo og helsehjelp. Hvor trodde du disse boligene skulle komme fra? 

• Liker 8
Skrevet

Hva er det du egentlig har hørt? At alle psykologer kun tar inn kun krigsrammede? Dette høres søkt ut. En psykolog velger selv hva slags pasianter han tar inn. Og disse er gjerne med forskjellige diagnoser. Ikke kun krigsrammede. 

Det blir mye lengre køer naturligvis. Norge er et lite land. 

• Liker 6
Skrevet

Det blir mye lengre køer naturligvis. Norge er et lite land. 

Norge er ikke mye større enn Sverige men de har tatt imot langt større antall. Dere er livredde for 8000,- men hvis dere la merke til dette antallet fordelt vist i en artikkel i VG noen dager siden mellom noen kommuner ble ikke dette noe mer enn 700 pr kommune.. ....Gud så skummelt. De kommer til å ta over psykologene, NAV budsjett, kultur og alt. Herregud. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er litt spent selv, ettersom jeg står på venteliste for kommunal bolig.

Anonymous poster hash: d6339...60b
  • Liker 7
Skrevet

Norge er ikke mye større enn Sverige men de har tatt imot langt større antall. Dere er livredde for 8000,- men hvis dere la merke til dette antallet fordelt vist i en artikkel i VG noen dager siden mellom noen kommuner ble ikke dette noe mer enn 700 pr kommune.. ....Gud så skummelt. De kommer til å ta over psykologene, NAV budsjett, kultur og alt. Herregud. 

Norge klarer ikke lengre å bosette de som allerede er her og norsk kultur er i flere områder av landet helt fraværende.

8000 over tre år (50 per uke) er en dråpe i havet i forhold til det antallet asylsøkere som kommer hver uke over grensene fra Sverige. Det nærmer seg nå 1000 asylsøkere hver uke. Over 40 000 i året og disse skal ha familiegjenforening også. 

• Liker 9
Skrevet

I Sverige er det 10 års ventetid for kommunale boliger nå.

• Liker 8
Skrevet

Denne tråden har åpnet øynene mine. Jeg har lenge mistenkt at pk-erne mangler en eller annen vesentlig detalj som gjør det umulig å legge sammen to og to. Nå har jeg fått det bekreftet. 

En ting er å tvile på statistikk som omhandler kriminalitet og religion, det er bare sunn fornuft. Men når man må få presentert kilder på noe så åpenbart som at flyktningene vil trenge et sted å bo, og vil koste kommunene penger, da er det ikke mye håp. Tror man at kommunene kommer til å bygge nye boliger til flyktningene? Det er isåfall veldig ekstravagant. 

Jeg vil gjerne ha svar. Hvor trodde dere egentlig at boligene skulle komme fra?

Hint: Eldre og uføre har svaret.

http://www.moss-avis.no/vestby/nyheter/77-aring-kastes-ut-av-leiligheten/s/5-67-22166

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...