Gå til innhold

Har funnet verdens beste foundation!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest om mineral make-up både her på forumet og på internasjonale forum bestemte jeg meg for å bestille en prøvepakke for et par måneder siden.

Jeg har passert de tredve og selv om jeg har god hud så har jeg med årene fått en og annen pigmentflekk samt enkelte ujennheter som gjør at jeg foretrekker å bruke foundation daglig. Jeg er en sporty type som ikke liker å se oversminket ut og har prøvd utallige foundations i håp om å finne den perfekte som skjuler problemer uten at det lyser krem og pudder lang vei..

Bestemte meg så for å forsøke Bare Escentuals mineral make-up. Bestilte en prøvepakke med foundation (i løs pudderform), og etter et par mislykkede forsøk i starten har jeg nå virkelig fått dreisen på dette.

Dette er noe av det beste jeg har prøvd noensinne! Det dekker det du ønsker å dekke og det ser veldig veldig naturlig ut.

I motsetning til flytende make-up av det dekkende slaget gjør mineral make-up at du ikke ser eldre ut. Jeg har fått utrolig mange kommentarer på hvor fresh og fin jeg ser ut etter at jeg begynte med mineral make-up.

Make-upen sitter hele dagen og for meg som reiser både mye og langt med fly i jobbsammenheng er dette et stort pluss. Jeg har hatt litt trøbbel med å finne riktig farge, men har nå endt opp med en fra bare Escentuals og en fra Jane Iredale og blander disse 70/30.

Det tar litt tid å få dreisen på selve påføringen, men nå når det sitter er hele morgenritualet på plass i løpet av få minutter og jeg bruker hverken pudder eller concealer lengre.

Anbefales på det sterkeste, jeg er bare så utrolig fonøyd og må bare fortelle det til alle jeg kjenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Endelig en foundation for foundation-hatere. Nå eksperimenterer jeg med å bruke BE-foundationen sammen med normalt solpudder, siden jeg tydeligvis ikke har finmotorikk nok til å bruke warmth :roll:

Jeg har nr 2.3, og skulle gjerne hatt en liten tone mørkere, men 5.2 er visst neste opp i samme fargeskala, og den er MYE mørkere. Så jeg får bruke solpudder i stedet.

Pluss for at den sitter bra, og ikke føles klissete i ansiktet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på den!! :tunge1: Kjempefornøyd med pakka jeg bestilte med foundation, solpudder og løst pudder. Men solpudderet er litt mørkt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har testet med normalt solpudder i dag, og ikke veil, og hittil ser det fint ut.

Normalt solpudder fra ID? Finnes det i lysere farge? det var utrolig mørkt det som fulgte med i pakka mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mitt vanlige solpudder fra YSL, ikke fra BE. Ikke noe problem whatsoever (selv om de vil ha deg til å bruke alt fra samme merke=salgstriks) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker Bare mineral 5,2 veldig fin nå, når vi ennå har litt farge. vil kjøpe 2,3 som jeg kan blande i sammen da jeg tror den er litt for lys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg lurer på noenting (håper dere vil svare)

1) "Foundation i pudderform" ? Hva vil det egentlig si? Er det pudder? Eller er det flytende foundation?

2) Hvorfor er det vanskelig å påføre? Krever det spesiell teknikk?

3) Hvor får man kjøpt dette?

4) Veil.pris?

Hilsen 25år gammel jente som prøver å gjøre seg fin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker B. E. nr. 3 (medium) og blander den med litt

Jane Iredales Amber som er litt mer gyllen i tonen.

Til fest på kveldstid bruker jeg bare B.E. nr. 3 og får da den lekreste porselenshud!

Bruker ellers Guerlains solpudder til og syns dette fungerer utmerket. Warmth er en tanke for mørk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

[quote=anonym]Jeg lurer på noenting (håper dere vil svare)

1) "Foundation i pudderform" ? Hva vil det egentlig si? Er det pudder? Eller er det flytende foundation?

2) Hvorfor er det vanskelig å påføre? Krever det spesiell teknikk?

3) Hvor får man kjøpt dette?

4) Veil.pris?

Hilsen 25år gammel jente som prøver å gjøre seg fin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Bare mineral 5,2 veldig fin nå,  når vi ennå har litt farge. vil kjøpe  2,3 som jeg kan blande i sammen da jeg tror den er litt for lys..

Jepp, jeg er enig i det. Skal kjøpe en lysere til vinteren, men tenkte å bestille medium jeg... medium beige blir nok litt lys føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg er enig i det. Skal kjøpe en lysere til vinteren, men tenkte å bestille medium jeg... medium beige blir nok litt lys føler jeg...

Medium er rosa i tonen, og medium beige er gul i tonen, så hvis du bruker 5.2, er medium beige neste nummer ned, ikke medium. Hvis du bruker foundation med feil undertone til huden din, vil du se sliten og slapp ut, og det er ikke intensjonen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium er rosa i tonen, og medium beige er gul i tonen, så hvis du bruker 5.2, er medium beige neste nummer ned, ikke medium. Hvis du bruker foundation med feil undertone til huden din, vil du se sliten og slapp ut, og det er ikke intensjonen. :wink:

:o ok... da blir det jo medium beige jeg må bestille da. For jeg kan ikke ha medium tan til vinteren. Synd det ikke er en i mellom de 2 fargene da... :-? Men som du sier, vi har jo solpudder! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom hudpleier for å høre om det der med fargene. Som du sier; 2.3 er litt lys, men 5.2 er for mørk for vintersbruk. Hun anbefalte også solpudder.

Jeg har akkurat bestilt full størrelse av 2.3, og så bruker jeg rett og slett mitt normale solpudder over (akkurat nå YSL, men går nok tilbake til Guerlain etterhvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Bruker også BE foundation og er vel rimelig fornøyd. Ikke alltid like enkel å få pen, men øvelse gjør mester:)

Jeg er fargen 1.2 og mitt triks med Warmth er å ha pittelitt i børsten, virkelig lite!, og så børste av litt på baksiden av hånden før jeg tar i ansiktet. Da går det helt greit selv om jeg er lys i huden. I tillegg har jeg en lettere variant av warmth, nemlig warm radiance, som er mye mer gjennomskinnelig lysere variant. Veldig fin når jeg bare vill ha litt glød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort som du anbefalte Ethereal .

Gått til innkjøp av I.d.

Nå lurer jeg bare på om jeg har fått det samme produktet som dere prater om ?

Jeg kjøpte dette hos hudpleier og de anbefalte denne fargen til meg.

Rund pudderboks med løst pudder. Bak står det bare minerals foundation 30874

SPF 15 Sunscreen tan. 4.53.

Kjøpte også med den berømlige børsten.

Dette til den nette sum av 670 kr.

MEn det er kjempe fint.

Er det det samme produktet som blir nevnt her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...