Gå til innhold

Hva gjør dere som går på skolen og har senebetennelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på skole nå, og må gjøre noen oppgaver på PC. Jeg kjenner jeg har fått senebetennelse i ene armen. Det stråler fra håndleddet og ned i fingrene. Har også vondt i skuldra og oppå underarmen. Siden jeg allerede har fått vondt, gjør det nå også vondt når jeg skriver med penn..

 

Hva har dere gjort for å få dette til å gå over ? Er det noe annet å gjøre enn å holde armen i ro, som jeg ikke kan gjøre nå, da jeg har mye å gjøre på skolen.

 

Er det noe piller som vil ta dette? Noe på apoteket uten å gå til legen.

 

Det gjør like vondt uansett om jeg har PC'en bordet eller i fanget.

 

Noen andre råd ?



Anonymous poster hash: 3a1c7...f6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det klarer jeg ikke og hadde tatt alt for lang tid.  Men takk for forslaget.



Anonymous poster hash: 3a1c7...f6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det klarer jeg ikke og hadde tatt alt for lang tid.  Men takk for forslaget. Anonymous poster hash: 3a1c7...f6d

Du klarer vel å skrive med venstrehånden på PC? Ja, det tar litt lenger tid, men det er vel bedre enn ikke å få skrevet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: d6524...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv med motsatt hånd og la den andre være i fred(kanskje det kan fungere med fatle mens du skriver så den får hvile?), selv om det går tregt. En venninne som studerte til å bli illustratør fikk senebetennelse og tegnet siste året med "feil" hånd. Gikk treigt, var frustrerende, men det funket(og hun ble overraskende flink til det veldig fort:P)



Anonymous poster hash: cefea...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en håndleddsbandasje hvis jeg får det både for å avlaste litt og hindre den i å hovne opp. Passer på å bruke hånden slik at leddene ikke stivner helt bort, det kan gjøre vondt værre.

Greier fint å skrive på pc'n med en hånd, bruker som regel den jeg har betennelse i også. Største problemet synes jeg er at fingrene mine dovner bort når jeg får senebetennelse veldig ofte, ellers så kjennes det ut som det er maur inni dem😂

Jeg jobber på pc stortsett hele dagen. Viktigste for meg er at borde jeg sitter ved har riktig høyde slik at jeg kan hvile armen og håndleddene mot bordet og slappe av i skuldrene.

Har jeg pc'n i fanget når jeg jobber får jeg garantert betennelse tilslutt.

Ja apoteket har betennelsesdempende som du får kjøpt uten resept. Tror de har smertestillende gel som du kan smøre på også. Jeg bruker også en krem som heter biofreeze som kjøler det ned. Den lindrer synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NSAID's som ibux og voltaren brukes mot senebetennelse, men har sjelden en god effekt. Du kan også kjøpe det som gel, noe som egentlig er bedre for da slipper du bivirkningene som går på magen. Man bruker det som en kur og skal ta større mengder enn normalt, så ikke gjør det før du har snakket med legen. Kjøp ev gel og smør på.

 

Hos noen apotek og hos bandagist så får du kjøpt støtteprodukter (ortose). Hør med dem, de hjelper deg. Det kan være en god avlastning når du skriver. Koster ca 200-300 kr.



Anonymous poster hash: 44234...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...