Gå til innhold

Tverrfaglig privatisteksamen Vg3 Apotektekniker.Hjelp meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt denne eksamenen og kan fortelle hvordan det foregår?

 

Jeg spurte på Privatistkontoret og fikk vite at det begynte med at vi trakk et emne.Deretter var det 48 timers forberedelsestid,og selve eksamen som er både teoretisk,praktisk og muntlig varer i inntil 5 timer?????Hjelp!!!!

Det hørtes jo veldig lenge ut?

 

Ser til sammenligning at helsesekretærene på vg3 bare har 60 minutters tverrfaglig eksamen.Hvorfor så stor forskjell mellom utdanningene?



Anonymous poster hash: e2c90...942
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt noe om at du får å skrive så og så mange resepter innen en viss tid, også får du en case med en kunde som du skal hjelpe og veilede. 



Anonymous poster hash: 37016...52c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!Jeg skal ta eksamen i Bergen.Noen som har tatt eksamen der?



Anonymous poster hash: e2c90...942
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det foregår i Bergen men da jeg gikk vg2 helseservice hjalp vi til under eksamen til apotekteknikerne på vg3.

De fikk først en oppgave hvor de måtte skrive en tekst. De fleste fikk oppgaver relatert til resepter. Hvordan man leste resepter, de vanligste bivirkningene ved de mest solgte legemidlene osv.

Del to var en case. Da hadde de innredet et "apotek" i et klasserom med et lite utvalg varer (angrepille, solkrem, paracet, eurax, graviditetstest osv) vi fra vg2 kom da inn og skulle være kunder. Vi fikk en lapp med en av disse varene og skulle spørre så mye som mulig om bruksmåte, vanlige bivirkninger og lignende. Sensorene så både på kunnskapsnivået og samhandling med kunden :) vi måtte også si hvordan vi følte spørsmålene våres ble besvart og om vi var fornøyd hvordan vi ble behandlet som "kunder"

Dette var på østlandet så mulig det er litt forskjellig i Bergen :) vet det ikke er helt det samme som å høre fra en som har hatt eksamen selv men håper det var litt til hjelp i allefall :) lykke til!

Anonymous poster hash: 9f626...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...