Gå til innhold

Han er gift og jeg er gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at du vil beholde og klare å ta deg av tre barn alene? Da beholder du.

Du informerer barnefaren. Du fører opp han som far på skjemaer. Du overlater til han hvor mye han vil involvere seg, og overlater til han om han vil informere sin kone. (Vil du gjøre det enklere for han å føre kona bak lyset kan du også la være å kreve barnebidrag.)

Å ta abort for å skåne mannen og hans familie ville vært uaktuelt for meg. (Men i en hypotetisk situasjon kunne jeg kanskje tatt abort av andre årsaker.)

Endret av SiMa
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fatte at noen klarer å sette seg selv i denne situasjonen. Hadde det vært de første fire mnd når du ikke viste så er det nå en ting, men åtte måneder etter du fant ut at mannen var gift? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du finne ut hva DU vil. Om du vil beholde barnet eller ikke. Også ville jeg fortalt det til han og latt han ta avgjørelsen for seg selv om hvordan han vil takle situasjonen. Syns han må få valget selv om han vil stille opp eller ikke om du skulle beholde barnet. Så får han takle konen sin og den familien han har. Men finn først ut hva du selv føler er rett og best for deg :)

Klemmer sendes

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du forteller ingenting til barnefar og fører opp 'ukjent far' i registreringen. Om 16-18 år vil du kanskje ha et barn som med de riktige virkemidlene finner ut hvem som er far. Du kjenner ikke konsekvensene, men familien hans vil da ha levd på en livsløgn i 20 år.

Anonymous poster hash: 5d377...a93

Håper virkelig at dette ikke er et alternativ som TS vurderer!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars barna hans som vil få livet sitt revet opp fra roten og resten av barndommen sin ødelagt, stakkars kona hans som vil se barna sine lide samtidig som hun gjennomgår ett forferdelig traume, stakkars barna dine som etterhvert vil finne ut hvor lille barnet kommer fra og hvor mange som har fått ødelagt livet sitt pga ungen, stakkars, stakkars, stakkars ufødte barn som blir født til så mye hat og antageligvis vil få lide under det i oppveksten uansett hvor mye du prøver å beskytte ungen.

Dette har dere gjort bra TS. Dere er skikkelige forbilder for barna deres begge to. La oss håpe at ingen av dem blir som dere to.

Anonymous poster hash: 30d44...b6f
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans barn er HANS ansvar! Det er HAN som setter SINE unger og kone i denne situasjonen!

For meg så høres det ut som du vil beholde. Og da gjør du det☺ Det kommer til å bli ett helvete uten like, men forhåpentligvis så tar han til vettet og vedkjenner seg ungen. Dette er tross alt en risiko han har tatt ved å være utro. Kunne like gjerne vært kona hans som ble gravid.

Du må for all del ikke sette opp far ukjent. Ungen har rett til å vite hvem som er pappaen sin. Det er heller ikke lovlig å gjøre det.

Gjør det rette for deg og dine og prøv å ikke tenk på at du ødelegger en familie. Det er det han som har gjort.

Endret av teknosilje
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du skal sitte alene med dette. Snakk med ham, det er din beslutning, men du trenger gjerne å lufte tankene med noen, og det er like mye hans skyld.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor skal man begynne? Vi har hatt et forhold i litt over ett år, han er gift, noe jeg fant ut etter at vi hadde datet i 4 mnd. Jeg valgte i forelkelsensrus å fortsette forholdet med han. Han er i 40årene og har tre barn med sin kone. Jeg nærmer meg 40 og har to barn. Vi har brukt kondom konsekvent hver gang, men likevel sitter jeg her med en positiv test.  Å nei, jeg har ikke hatt samleie med noen andre enn han. Jeg sitter her og har virkelig ingen ønsker om å ta abort, men kjenner at frustrasjonsnivået når uante høyder. Skal jeg få barnet uten å fortelle han om det? Kutte all kontakt med han? Skal jeg fortelle han det og føre opp ukjent far i papirene? skal jeg få barnet og føre han opp som far? skal jeg velge å ta abort for å skåne hans familie? Hvordan skal jeg fortelle han dette, om jeg skal si det? Det ble for mye å sortere, og jeg kan ikke akkurat sette meg ned å be omgangskretsen min om råd her, ergo tyr jeg til dere. Fint om dere holder negative ytringer om utroskap borte fra denne trådem det kan dere ta i andre tråder. På forhånd takk. 

Anonymous poster hash: e98f7...be0

Fortell han at du er gravid og ligg lavt jmfr hans kone.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så utrolig synd på den lille som ikke får noen far. Som skal se sine to storesøsken dra til pappa, men selv må dette barnet være alene hos mamma, fordi pappa er hos den andre familien sin. Forferdelig sårt.

Anonymous poster hash: 24247...cdc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars barna hans som vil få livet sitt revet opp fra roten og resten av barndommen sin ødelagt, stakkars kona hans som vil se barna sine lide samtidig som hun gjennomgår ett forferdelig traume, stakkars barna dine som etterhvert vil finne ut hvor lille barnet kommer fra og hvor mange som har fått ødelagt livet sitt pga ungen, stakkars, stakkars, stakkars ufødte barn som blir født til så mye hat og antageligvis vil få lide under det i oppveksten uansett hvor mye du prøver å beskytte ungen.

Dette har dere gjort bra TS. Dere er skikkelige forbilder for barna deres begge to. La oss håpe at ingen av dem blir som dere to.

Man må da håpe at de er bedre  stilt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Fortell alt til både han og kona at du visste ikke at han hadde dame en gang. Så mister han nok kona si også. Sett han opp som faren for han er jo faren og barnet har rett til å ha en far. Så må han betale for enda et barn med ei ny dame :fnise:  Så da kommer han sikkert til å sitte der singel, og må betale for 4 barn med to forskjellige damer. Ikke enkelt å få seg dame igjen etter det :P Hvem vil vel ha en mann med barn med forskjellige damer :laugh:  :laugh:

Endret av Captain Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell alt til både han og kona at du visste ikke at han hadde dame en gang. Så mister han nok kona si også. Sett han opp som faren for han er jo faren og barnet har rett til å ha en far. Så må han betale for enda et barn med ei ny dame :fnise:  Så da kommer han sikkert til å sitte der singel, og må betale for 4 barn med to forskjellige damer. Ikke enkelt å få seg dame igjen etter det :PHvem vil vel ha en mann med barn med forskjellige damer :laugh:  :laugh:

Gjenbruk er populært.

Anonymous poster hash: b12f9...dd6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Gjenbruk er populært.

Anonymous poster hash: b12f9...dd6

Dumme damer som går etter sånne menn ihvertfall. De ber om å bli såret. Det er en grunn til at menn har barn med flere damer. Som oftest ikke en god grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor så forferdelig negativt? Det finnes andre utfall av dette enn at barna skal få en forferdelig oppvekst! Min far fikk barn på si og jeg har ikke lidd under det. Tvert imot. Fikk en lille søster som jeg er utrolig glad i og har et fantastisk godt forhold til. Mamma og pappa holdt sammen noen år etter dette, og gikk fra hverandre av helt andre grunner enn hans sidesprang. Og ja mamma har sagt det var tøft i starten men det var jo ikke det lille uskyldige barnet sin feil. Barnet ble en naturlig del av vår familie de årene mamma og de var sammen etterpå og i årene etter var hun en likeverdig søster som mine andre søsken.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Gå på Amathea og snakk med de fagkyndige der :) Jeg støtter deg uansett hva du velger, men gjør det du føler er rett TS. Ikke baser avgjørelsen angående et menneskeliv på hvordan andre FØLER det. Følelser ang. Utroskap og eventuell skilsmisse går over, å ha tatt livet fra et potensielt barn - gjør nødvendigvis ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor skal man begynne? Vi har hatt et forhold i litt over ett år, han er gift, noe jeg fant ut etter at vi hadde datet i 4 mnd. Jeg valgte i forelkelsensrus å fortsette forholdet med han. Han er i 40årene og har tre barn med sin kone. Jeg nærmer meg 40 og har to barn. Vi har brukt kondom konsekvent hver gang, men likevel sitter jeg her med en positiv test.  Å nei, jeg har ikke hatt samleie med noen andre enn han. Jeg sitter her og har virkelig ingen ønsker om å ta abort, men kjenner at frustrasjonsnivået når uante høyder. Skal jeg få barnet uten å fortelle han om det? Kutte all kontakt med han? Skal jeg fortelle han det og føre opp ukjent far i papirene? skal jeg få barnet og føre han opp som far? skal jeg velge å ta abort for å skåne hans familie? Hvordan skal jeg fortelle han dette, om jeg skal si det? Det ble for mye å sortere, og jeg kan ikke akkurat sette meg ned å be omgangskretsen min om råd her, ergo tyr jeg til dere. Fint om dere holder negative ytringer om utroskap borte fra denne trådem det kan dere ta i andre tråder. På forhånd takk. 

Tenk fremover, du er 40 år og blir alenemor, 46 når barnet begynner i første klasse, dvs, i bestemoralder. Det vil nok bli mange slitsomme år på deg fremover, han har sin egen familie, og vil nok derfor stille lite eller ingenting opp. Men dette er ditt valg.

Anonymous poster hash: de7af...9fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik du skriver virker det som om du ønsker å få dette barnet, så da synes jeg du bør gjøre det. Fortell det til faren, så får han selv bestemme hva han gjør. Selvom han ikke forteller noe til sin kone er det lite sannsynlig at de fremdeles er gift om 10-20 år. Faren kan jo ha kontakt med barnet selvom kona ikke vet noe.

Anonymous poster hash: 4c679...498

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å beholde barnet så gjør du det, ut fra det du skriver her TS så er du voksen nok til å vite hva du går til, både på godt og vondt. Det kommer ikke til å bli enkelt, for all del, det kan hende det blir ganske trøblete en stund, alt avhengig av hva barnets far velger å gjøre. Men hvis du vil beholde barnet, så er det ditt valg. Det er ikke du som har ødelagt hans familie, det var han som tok valget å ha en affære med deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte han det, og han tok det veldig fint. Sa at det kun var mitt valg, at han ønsket ikke å si noe som helst annet enn at han støttet meg uansett hva jeg valgte. Om jeg valgte å ta barnet bort så ville han være med meg hele veien, og jeg velger å få det, så vil han være der for oss hele veien. Hva kona hans angår, skulle jeg ikke bekymre meg for. Det fikk komme etterhvert.. Såeh... Nå er det bare å ta en avgjørelse. Tusen  hjertelig takk for alle innspill. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte han det, og han tok det veldig fint. Sa at det kun var mitt valg, at han ønsket ikke å si noe som helst annet enn at han støttet meg uansett hva jeg valgte. Om jeg valgte å ta barnet bort så ville han være med meg hele veien, og jeg velger å få det, så vil han være der for oss hele veien. Hva kona hans angår, skulle jeg ikke bekymre meg for. Det fikk komme etterhvert.. Såeh... Nå er det bare å ta en avgjørelse. Tusen hjertelig takk for alle innspill.

Så bra! Masse lykke til uansett hva du velger :) Han tok det på en voksen og god måte. Ingenting er bedre enn det!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...