Gå til innhold

Han er gift og jeg er gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, vi vet ingenting om mor og fars samliv annet enn at de bor under samme tak og at de har barn.. Du sa jo selv tidligere at det finnes situasjoner der det ikke er utroskap selv om en fortsatt er gift..?

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men det var da vitterlig det jeg leste?

Det er fremdeles irrelevant siden vi kun kan forholde oss til det ts sier og ikke "hvissomatte dersomatte"

Anonymous poster hash: 30d44...b6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feil, de voksnes håndtering av utroskap ved ikke å holde barna utenfor ødelegger for barna...

Feil?

Barn er ikke dumme. De forstår veldig mye mer enn det vi voksne tror at de gjør.

Barna blir i mange tilfeller såret av foreldrenes dårlige dømmekraft og egoisme, som i tilfeller som dette.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles irrelevant siden vi kun kan forholde oss til det ts sier og ikke "hvissomatte dersomatte"Anonymous poster hash: 30d44...b6f

Her er du jo selv inne på det jeg sier.. Vi vet for lite til å dømme, iallfall på et rettferdig grunnlag!

Vi kan synse og tenke vårt, men det er ikke riktig å dømme på det grunnlaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil?

Barn er ikke dumme. De forstår veldig mye mer enn det vi voksne tror at de gjør.

Barna blir i mange tilfeller såret av foreldrenes dårlige dømmekraft og egoisme, som i tilfeller som dette.

Barn er ikke dumme, men de påvirkes av voksne og hvordan vi håndterer det som skjer.. Min sønn fra første forhold har et utrolig godt forhold til sin far på tross av hans utroskap (som pågikk over tid) fordi han overhode ikke kjente til det. Fordi vi voksne gjorde det til vår oppgave å verne han, det var ikke en del av hans liv at hans far var utro - det var en del av mitt og farens voksne liv. Det er ikke slik at barn MÅ vite eller må ta del i, og selv når barna er store typ 10, 15 osv trenger ikke foreldrenes forhold som partnere om å være noe barna kjenner til dersom ikke de voksne selv velger involvere barnet. 

Så lenge ikke en av partene velger involvere barna blir de heller ikke såret.

Hvis de voksne klarer samarbeide om barna til det beste uten å la egne følelser påvirke osv osv, problemet er at den bedratte part som regel ikke klarer legge følelsene tilside og fokusere på barnet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synsing og synsing, men her synes jeg TS bør rydde opp etter seg og den her gifte fyren med en abort.

Og det er helt greit å både tenke og si det høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er du jo selv inne på det jeg sier.. Vi vet for lite til å dømme, iallfall på et rettferdig grunnlag!

Vi kan synse og tenke vårt, men det er ikke riktig å dømme på det grunnlaget..

Igjen, du er på KG. Her inne vil aldri alle sider av en sak komme frem og vi må basere svarene våre på den informasjonen ts gir.

Anonymous poster hash: 30d44...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, du er på KG. Her inne vil aldri alle sider av en sak komme frem og vi må basere svarene våre på den informasjonen ts gir.Anonymous poster hash: 30d44...b6f

Det å svare noen, og det å dømme noen, er da altså det samme? Det høres litt merkelig ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er ikke dumme, men de påvirkes av voksne og hvordan vi håndterer det som skjer.. Min sønn fra første forhold har et utrolig godt forhold til sin far på tross av hans utroskap (som pågikk over tid) fordi han overhode ikke kjente til det. Fordi vi voksne gjorde det til vår oppgave å verne han, det var ikke en del av hans liv at hans far var utro - det var en del av mitt og farens voksne liv. Det er ikke slik at barn MÅ vite eller må ta del i, og selv når barna er store typ 10, 15 osv trenger ikke foreldrenes forhold som partnere om å være noe barna kjenner til dersom ikke de voksne selv velger involvere barnet.

Så lenge ikke en av partene velger involvere barna blir de heller ikke såret.

Hvis de voksne klarer samarbeide om barna til det beste uten å la egne følelser påvirke osv osv, problemet er at den bedratte part som regel ikke klarer legge følelsene tilside og fokusere på barnet.

Det er ingen selvfølge at barna vil takle en foreldres utroskap, selv om foreldrene skåner barna.

Barn kan finne ut av sannheten om foreldrenes brudd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så gjør det det, ja.. Men nå var det vel ikke det vi egentlig diskuterte?

Vi kan godt ta den diskusjonen også, men den passer strengt tatt bedre i en egen tråd.

Hvorfor det? Barn er jo absolutt involvert i denne skandalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen selvfølge at barna vil takle en foreldres utroskap, selv om foreldrene skåner barna.

Barn kan finne ut av sannheten om foreldrenes brudd selv.

Når det plutselig er et nytt lite søsken der så vil de da hurtig klare å regne ut hva som har foregått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det plutselig er et nytt lite søsken der så vil de da hurtig klare å regne ut hva som har foregått.

Ja ikke sant. Barn skjønner mye mer enn man tror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant. Barn skjønner mye mer enn man tror

Jepp, og det hadde ikke vært noe som hadde fått meg til å hate faren min mer enn at han prøvde seg på å smugle inn en gjøkunge inn i redet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer med alle som svarer kontant at TS bør ta abort? :hakeslepp:

Hva skjer med alle som oppfordrer til å beholde denne ungen som må vokse opp med skammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Barn er jo absolutt involvert i denne skandalen

Vi har null oversikt over hva de berørte barna føler/mener/tenker i denne saken, og da blir det feil å spekulere i det..

Men, vi kan diskutere det på generelt grunnlag, og da passer det kanskje best med en egen tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med alle som oppfordrer til å beholde denne ungen som må vokse opp med skammen.

Skam vil nok ikke ungen vokse opp med, den tilhører far og mor. Dog er det dårlig dømmekraft overfor de andre ungene å gi dem et lite søsken til i den situasjonen TS er i nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARN FORTJENER IKKE UTRO JÆVLER TIL FORELDRE! De fortjener gode foreldre som ikke ødelegger familier. 

Håper utro mennesker og de som er med på det ender opp ensom og alene eller med hverandre så kan de være utro mot hverandre. Bare ikke få barn!

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...