Oppgitt78 Skrevet 13. september 2015 #181 Del Skrevet 13. september 2015 Selvfølgelig har jeg en garanti for det. Si meg, har du tungt for det? Anonymous poster hash: d9147...794 Si meg, har du virkelig så lite livserfaring at du ikke forstår at ting kan endres selv om det ikke var det vi hadde planer om i utgangspunktet? Kommentarer som dette er bare fordummende for debatten.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. september 2015 #182 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Hvorfor har du så stort behov for å rettferdiggjøre utroskap?Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Jeg kan fortelle. Årsaken til at mange synes å være liberale når det kommer til trofasthet og evnen til å være lojal er at de ofte selv er emosjonelle mennesker. Og liker egentlig utro mennesker trofasthet? Ja til seg selv ja. Å gi seg selv en belønning er alltid verdifullt, ofte verdifullt som det og gå å forsyne seg med alt fordi en er "forelsket". Jeg forstår ikke engang at mennesker tør gjøre handlinger når de er forelsket? Besatte? Gale? Usj, det aller verste jeg vet er forelskede mennesker som bruker forelskelsen sin til å ødelegge for andre. Endret 13. september 2015 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #183 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg har aldri påstått at det er rettferdig.. Men du sier selv at du har et behov for å dømme. Nei jeg har ikke sagt at jeg har "et behov" for å dømme! Men jeg har en negativ oppfatning av mennesker som gjør sånn som TS og mannen selvom de vet at det vil såre mennesker rundt dem. Jeg er såpass krass fordi, som jeg har forklart tidligere, jeg har sett konsekvensene utallige ganger på nært hold. Så ja, det er å "dømme". Noe de aller fleste mennesker gjør. Jeg dømmer også mennesker som er slemme med dyr, mennesker som stikker fra kone og barn og aldri lar høre fra seg, mennesker som jukser og snyter, mennesker som ikke holder ord osv. Hvorfor? Fordi det er naturlig å reagere negativt på dårlig oppførsel. Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 13. september 2015 #184 Del Skrevet 13. september 2015 Nei jeg har ikke sagt at jeg har "et behov" for å dømme! Men jeg har en negativ oppfatning av mennesker som gjør sånn som TS og mannen selvom de vet at det vil såre mennesker rundt dem. Jeg er såpass krass fordi, som jeg har forklart tidligere, jeg har sett konsekvensene utallige ganger på nært hold. Så ja, det er å "dømme". Noe de aller fleste mennesker gjør. Jeg dømmer også mennesker som er slemme med dyr, mennesker som stikker fra kone og barn og aldri lar høre fra seg, mennesker som jukser og snyter, mennesker som ikke holder ord osv. Hvorfor? Fordi det er naturlig å reagere negativt på dårlig oppførsel. Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Helt enig med deg. Nå er det plutselig galt av oss å ha total selvkontroll og ikke havne i samme situasjon som TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. september 2015 #185 Del Skrevet 13. september 2015 Nei jeg har ikke sagt at jeg har "et behov" for å dømme! Men jeg har en negativ oppfatning av mennesker som gjør sånn som TS og mannen selvom de vet at det vil såre mennesker rundt dem. Jeg er såpass krass fordi, som jeg har forklart tidligere, jeg har sett konsekvensene utallige ganger på nært hold. Så ja, det er å "dømme". Noe de aller fleste mennesker gjør. Jeg dømmer også mennesker som er slemme med dyr, mennesker som stikker fra kone og barn og aldri lar høre fra seg, mennesker som jukser og snyter, mennesker som ikke holder ord osv. Hvorfor? Fordi det er naturlig å reagere negativt på dårlig oppførsel.Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Hva med forelskede da som bare følger forelskelsen sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 13. september 2015 #186 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg mener HAN må ta hele ansvaret her. Han holdt familien skjult for deg i 4 måneder og når man er blitt forelsket i noen er det nesten umulig å gjøre rasjonelle valg, så jeg skjønner godt det var vanskelig for deg å bryte. Du ønsker barnet og da synes jeg du skal beholde. Det at faren kanskje ikke vil ha noe med barnet å gjøre eller at det ødelegger familien hans (det gjorde han allerede da han valgte å ligge med deg) - det skal ikke ha noe å si for ditt valg. Mange barn vokser opp uten en delaktig far, inkludert meg selv, og det er klart det er litt sårt. Men når alternativet er å aldri ha blitt født så er det enkelt for meg! Javel? Hvilket ansvar er det - konkret - HAN må ta, mener du? Du hevder det men skriver det totalt motsatte..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 13. september 2015 #187 Del Skrevet 13. september 2015 Nei jeg har ikke sagt at jeg har "et behov" for å dømme! Men jeg har en negativ oppfatning av mennesker som gjør sånn som TS og mannen selvom de vet at det vil såre mennesker rundt dem. Jeg er såpass krass fordi, som jeg har forklart tidligere, jeg har sett konsekvensene utallige ganger på nært hold. Så ja, det er å "dømme". Noe de aller fleste mennesker gjør. Jeg dømmer også mennesker som er slemme med dyr, mennesker som stikker fra kone og barn og aldri lar høre fra seg, mennesker som jukser og snyter, mennesker som ikke holder ord osv. Hvorfor? Fordi det er naturlig å reagere negativt på dårlig oppførsel. Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Moralsk sett, så kan man jo argumentere for at det er like forkastelig å dømme folk på et sviktende grunnlag, som det er å dømme folk for resten av det du nevner.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #188 Del Skrevet 13. september 2015 Hva med forelskede da som bare følger forelskelsen sin? Når det går på bekostning av andre på en så opprivende måte så ja, det reagerer jeg negativt på. Vi er utstyrt med selvkontroll, empati og konsekvenstenkning og ikke minst evnen til å ta valg. Ønsker man å følge forelskelsen sin så må det pokker av meg gå an å gå ut av det forpliktede forholdet man allerede har gått inn i FØR man løper etter en annen dame som en hodeløs kylling. Er det for mye å forlange egentlig? Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #189 Del Skrevet 13. september 2015 Moralsk sett, så kan man jo argumentere for at det er like forkastelig å dømme folk på et sviktende grunnlag, som det er å dømme folk for resten av det du nevner.. Hvis du mener jeg dømmer noen på et sviktende grunnlag skal du få lov til å mene det. Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 13. september 2015 #190 Del Skrevet 13. september 2015 Når det går på bekostning av andre på en så opprivende måte så ja, det reagerer jeg negativt på. Vi er utstyrt med selvkontroll, empati og konsekvenstenkning og ikke minst evnen til å ta valg. Ønsker man å følge forelskelsen sin så må det pokker av meg gå an å gå ut av det forpliktede forholdet man allerede har gått inn i FØR man løper etter en annen dame som en hodeløs kylling. Er det for mye å forlange egentlig? Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Er redd for at det er for mye å forlange. Mange som vil ha det i pose og sekk. Deres grådighet har ingen grense. Samtidig er det helt ufattelig at vi som har selvkontroll, empati og vet hva vi vil/ikke vil, skal latterliggjøres. Har du lagt merke til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #191 Del Skrevet 13. september 2015 Er redd for at det er for mye å forlange. Mange som vil ha det i pose og sekk. Deres grådighet har ingen grense. Samtidig er det helt ufattelig at vi som har selvkontroll, empati og vet hva vi vil/ikke vil, skal latterliggjøres. Har du lagt merke til det? Ja, det er nettopp grådighet og det å gi blaffen i andre mennesker. Mennesker man har bygget opp et helt liv med og mennesker man har satt til verden. Man skulle tro at at det nettopp er DE menneskene man har mest respekt for og de man ønsker å skåne mest mulig men det gjelder tydeligvis ikke for alle. Og det synes jeg er utrolig.. Virker ikke som om enkelte forstår hvor stor forpliktelse det faktisk er å gifte seg og få barn...det innebærer at man kan ikke tillate seg å kaste seg over den første og beste attraktive damen man ønsker å ha sex med uten å ordne opp i de forpliktelsene man alt har tatt på segAnonymous poster hash: 61dfe...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 13. september 2015 #192 Del Skrevet 13. september 2015 Hvor ble det av TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #193 Del Skrevet 13. september 2015 Selvfølgelig har jeg en garanti for det. Si meg, har du tungt for det?Anonymous poster hash: d9147...794 Vet ikke hvem som har det tungt for seg jeg. Jeg var akkurat lik deg, men fallhøyden har vært stor for meg. Jeg dømte utro folk nord og ned og fattet ikke hva de holdt på med. Inntil jeg en dag selv satt i saksa. Mannen min var i en stygg ulykke og ble lam fra halsen og ned, noe som resulterte i null sex og fryktelig lite nærhet. Og jeg var bare 32 år gammel. Måtte jeg leve i mange mange år til slik som jeg gjorde? Jeg hadde ikke lyst til å dra fra mannen min, for jeg elsket han tross alt, og jeg ville gjort livet hans mye mer tungvint hvis jeg dro. Jeg satt altså i en alder av 32 år med en mann som aldri mer kunne ha sex, med ansvar for tre barn, tilnærmet alene. Enden på visa var at jeg var utro, i ren desperasjon over å få sex og nærhet igjen, noe jeg virkelig savnet etter noen år i den nye tilværelsen. Utroskapen kom frem i dagens lys etterhvert, og jeg hadde så dårlig samvittighet ovenfor mannen min. Han tok det merkelig nok bemerkelsesverdig med ro, og hadde forståelse for hvorfor jeg gjorde det. Heldigvis kappet han ikke hånda av meg selv om jeg gikk bak ryggen hans. Han var veldig klar over at jeg elsker han, men at det nye livet også var vanskelig for meg. Alt er ikke svart/hvitt.Anonymous poster hash: 28c04...4f8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Captain Hook Skrevet 13. september 2015 #194 Del Skrevet 13. september 2015 Hvor ble det av TS? Rart her på kg, ts forsvinner ofte fra trådene hun/han har lagt. Nesten i alle tråder så svarer ikke ts mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. september 2015 #195 Del Skrevet 13. september 2015 Moralsk sett, så kan man jo argumentere for at det er like forkastelig å dømme folk på et sviktende grunnlag, som det er å dømme folk for resten av det du nevner.. Om det hadde vært forkastelig å dømme folk som gjør dårlige handlinger, så hadde det blitt totalt anarki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. september 2015 #196 Del Skrevet 13. september 2015 Vet ikke hvem som har det tungt for seg jeg. Jeg var akkurat lik deg, men fallhøyden har vært stor for meg. Jeg dømte utro folk nord og ned og fattet ikke hva de holdt på med. Inntil jeg en dag selv satt i saksa. Mannen min var i en stygg ulykke og ble lam fra halsen og ned, noe som resulterte i null sex og fryktelig lite nærhet. Og jeg var bare 32 år gammel. Måtte jeg leve i mange mange år til slik som jeg gjorde? Jeg hadde ikke lyst til å dra fra mannen min, for jeg elsket han tross alt, og jeg ville gjort livet hans mye mer tungvint hvis jeg dro. Jeg satt altså i en alder av 32 år med en mann som aldri mer kunne ha sex, med ansvar for tre barn, tilnærmet alene. Enden på visa var at jeg var utro, i ren desperasjon over å få sex og nærhet igjen, noe jeg virkelig savnet etter noen år i den nye tilværelsen. Utroskapen kom frem i dagens lys etterhvert, og jeg hadde så dårlig samvittighet ovenfor mannen min. Han tok det merkelig nok bemerkelsesverdig med ro, og hadde forståelse for hvorfor jeg gjorde det. Heldigvis kappet han ikke hånda av meg selv om jeg gikk bak ryggen hans. Han var veldig klar over at jeg elsker han, men at det nye livet også var vanskelig for meg. Alt er ikke svart/hvitt.Anonymous poster hash: 28c04...4f8 Det er jo en spesiell dotuasjon og litt mer forståelig da. Hadde jeg vært mannen din hadde jeg faktisk oppfordret deg til å finne en annen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 13. september 2015 #197 Del Skrevet 13. september 2015 Om det hadde vært forkastelig å dømme folk som gjør dårlige handlinger, så hadde det blitt totalt anarki Vi må jo dømme det som er straffbart.. Sålenge vi gjør det, så unngår vi anarki. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. september 2015 #198 Del Skrevet 13. september 2015 Vi må jo dømme det som er straffbart.. Sålenge vi gjør det, så unngår vi anarki. Men kjære deg. Ekteskapet er det som skal styre folk fra å knulle på alle som kaniner og lage unger i øst og vest. Slutter man å dømme utroskap så blir det greit og da går alle ut av kontroll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #199 Del Skrevet 13. september 2015 Vi må jo dømme det som er straffbart.. Sålenge vi gjør det, så unngår vi anarki. Det der en en ganske forenklet tankegang! Så du synes detter bare er kos og fint?? Seriøst!Anonymous poster hash: 61dfe...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 13. september 2015 #200 Del Skrevet 13. september 2015 Det er jo en spesiell dotuasjon og litt mer forståelig da. Hadde jeg vært mannen din hadde jeg faktisk oppfordret deg til å finne en annen. Dette er en av mange mulige "spesielle" situasjoner, og et godt eksempel på at de aller fleste av oss en eller annen gang kan komme opp i en situasjon vi ikke hadde ønsket i utgangspunktet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå