Gå til innhold

Nesten ny Astra, fått feil-info. Hva gjør jeg? HJELP


maid

Anbefalte innlegg

Kjøpte en nesten ny opel astra på fredag. I annonsen stod det at det var bluetooth i bilen, og de sa det også til meg. Har nå funnet ut at det IKKE er det, og de har sagt at det vil koste dem ca 15 000 å innstalere dette, noe de ikke vil gå med på. 
Men er de ikke pliktige til det siden jeg har fått oppgitt at dette er noe av utstyret på bilen? Man betaler jo for utstyret, så jeg har jo på en måte betalt for det, siden jeg regner med at de bestemmer pris ut i fra blant annet utstyr.

De sier at de ikke vil installere dette, og at de heller da må kjøpe tilbake bilen. 
Noen som kan noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lever bilen tilbake og kjøp en annen et annet sted med bluetooth.

 

Bomkjøp pleier å gå greit å heve fra en seriøs forhandler hvis dere har en god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ny bil uten Bluethooth? Høres ikke normalt ut.

Du har rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, og her her de i tillegg drevet villedende markedsføring. Da kan du heve kjøpet.

Anonymous poster hash: 269af...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ny bil uten Bluethooth? Høres ikke normalt ut.

Du har rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, og her her de i tillegg drevet villedende markedsføring. Da kan du heve kjøpet.

Anonymous poster hash: 269af...902

Joda, det er helt normalt! Det er hvor mye kronasje første eier vil legge i kjøpet av nye bil som bestemmer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en nesten ny opel astra på fredag. I annonsen stod det at det var bluetooth i bilen, og de sa det også til meg. Har nå funnet ut at det IKKE er det, og de har sagt at det vil koste dem ca 15 000 å innstalere dette, noe de ikke vil gå med på. 

Men er de ikke pliktige til det siden jeg har fått oppgitt at dette er noe av utstyret på bilen? Man betaler jo for utstyret, så jeg har jo på en måte betalt for det, siden jeg regner med at de bestemmer pris ut i fra blant annet utstyr.

De sier at de ikke vil installere dette, og at de heller da må kjøpe tilbake bilen. 

Noen som kan noe om dette?

 

Om det ikke sto noe med forbehold om feil i annonsen, så må nok forretningen ta igjen bilen. Da er den jo mangelfull i.h.h.t til annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...