Gå til innhold

Fjerne hår på leggene hos 8 åring? hvordan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville heller barbert enn å bruke sterk hårfjerningskrem på barnehud. Samt hatt en lang samtale om å stå opp for seg selv. Og kontaktet skolen og forklart hva som har skjedd. Kanskje på tide med en samtale med helsesøster eller liknende for jentene i klassen. Stoppe mobbejenter før de blir eldre liksom. Jenta di trenger ikke vite det, eller på noen som helst måte være tema på samtalen..

Anonymous poster hash: f08ef...d5a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sikkert det. Venninna mi brukte Veet da vi var ganske små uten problemer.

Anbefales å bruke mild aloe vera krem etterpå.

Det gjorde jeg og, og den stanken fra den kremen satt i 3 dager etterpå. En annen gang ble huden min rød og begynte å klø noe i h... Aldri mer.

Anonymous poster hash: cb025...cbf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det. Venninna mi brukte Veet da vi var ganske små uten problemer.

Anbefales å bruke mild aloe vera krem etterpå.

Dersom hun gjennomfører galskapen, ta en bittelite område først iallefall. Noen kan reagere allergisk, ,selv om det gikk greit for venninna di

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke hun syntes nesa er for stor eller puppene er for små. Skal du ordne det også?

Hårfjerningskrem kan være mye for sart barnehud. 

Hun er veldig fornøyd med seg selv, som sin mor. Så det kommer ikke til å være noe problem. Jeg ønsker bare at hun skal få fjernet hårene så skånsomt aom mulig!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale hårfjerningskrem som nevnt. Da blir hårene tynnere istedenfor tykkere, og de vokser ikke ut like fort. Husker selv hvor mye komplekser jeg hadde for legghårene mine, og hvor vondt det var ikke å få lov til å fjerne det av foreldrene mine. Syntes det er teit av folk å komme med: "lær henne å elske seg selv". Det er bare hår det er snakk om. Når det er så enkelt å gjøre noe med, og dreier seg om noe som plager henne såpass mye syntes jeg ikke det er noe galt i å ta seg av problemet. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg og, og den stanken fra den kremen satt i 3 dager etterpå. En annen gang ble huden min rød og begynte å klø noe i h... Aldri mer.

Anonymous poster hash: cb025...cbf

Aloe vera lotion gjør noe med både irritasjon og lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom hun gjennomfører galskapen, ta en bittelite område først iallefall. Noen kan reagere allergisk, ,selv om det gikk greit for venninna di

Helt enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller barbert enn å bruke sterk hårfjerningskrem på barnehud. Samt hatt en lang samtale om å stå opp for seg selv. Og kontaktet skolen og forklart hva som har skjedd. Kanskje på tide med en samtale med helsesøster eller liknende for jentene i klassen. Stoppe mobbejenter før de blir eldre liksom. Jenta di trenger ikke vite det, eller på noen som helst måte være tema på samtalen..

Anonymous poster hash: f08ef...d5a

Takk, det var også et godt råd :-) jeg tror jeg skal gjøre det, viktig at de vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at datteren din skal måtte tåle å bli ertet fordi hun skal stå opp mot samfunnets skjønnhetsnormer. Man kan fint være glad i seg selv selv om man vil fjerne hår. Høvel/hårfjerningskrem osv, er egentlig samma det så lenge hun kan ta de bort om hun ønsker det. Bare husk at den hårfjerningskremmen kan lage brannsår så du bør egentlig hjelpe henne. Epilator holder jo hårene lenger borte, men gjør jo jævlig vondt da.

Anonymous poster hash: ed1d0...61b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig fornøyd med seg selv, som sin mor. Så det kommer ikke til å være noe problem.

Godt å høre, ikke ødelegg det ved å gi etter for mobbere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaat..? tenkte jeg da jeg leste overskriften - men nå som jeg har lest innlegget skjønner jeg deg TS.

Skal du først hjelpe datteren din med dette, vil jeg anbefale voks, enten varmvoks eller strips. Les bruksanvisningen og følg den, men forbered datteren på at det vil gjøre litt vondt. Verken hårfjerningskrem eller høvel kan måle seg med voks. Med voks tar det MYE lenger tid før hårene vokse ut, og de virker over tid tynnere.

Krem er likevel bedre enn høvel, men voks er best. Det er min erfaring med mine legger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom åtte åringer i dag bryr seg om slikt, er jeg redd verden slik vi kjenner der tar slutt når vi som styrer i dag dør.

Anonymous poster hash: fcc1c...410
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale hårfjerningskrem som nevnt. Da blir hårene tynnere istedenfor tykkere, og de vokser ikke ut like fort. Husker selv hvor mye komplekser jeg hadde for legghårene mine, og hvor vondt det var ikke å få lov til å fjerne det av foreldrene mine. Syntes det er teit av folk å komme med: "lær henne å elske seg selv". Det er bare hår det er snakk om. Når det er så enkelt å gjøre noe med, og dreier seg om noe som plager henne såpass mye syntes jeg ikke det er noe galt i å ta seg av problemet. 

Det mener jeg også, det er bare hår og enkelt å fjerne. Hvorfor skal man gå å lide? Å blande inn neser, pupper osv er helt søkt....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whaaaat..? tenkte jeg da jeg leste overskriften - men nå som jeg har lest innlegget skjønner jeg deg TS.

Skal du først hjelpe datteren din med dette, vil jeg anbefale voks, enten varmvoks eller strips. Les bruksanvisningen og følg den, men forbered datteren på at det vil gjøre litt vondt. Verken hårfjerningskrem eller høvel kan måle seg med voks. Med voks tar det MYE lenger tid før hårene vokse ut, og de virker over tid tynnere.

Krem er likevel bedre enn høvel, men voks er best. Det er min erfaring med mine legger.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg også, det er bare hår og enkelt å fjerne. Hvorfor skal man gå å lide? Å blande inn neser, pupper osv er helt søkt....

Prinsipper.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom åtte åringer i dag bryr seg om slikt, er jeg redd verden slik vi kjenner der tar slutt når vi som styrer i dag dør.

Anonymous poster hash: fcc1c...410

Det er strengt tatt ikke det trådstarter spør om, hun vil har råd om hva som er den beste måten å fjerne hårene på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du gjennomfører dette med å bruke hårfjerningskrem så værsåsnill å ta en test på et lite stykke av huden for å se om hun reagerer før du kliner inn begge leggene. Første (og siste) gangen jeg testet ut hårfjerningskrem så fikk jeg begge leggene full av vabler. Det begynte å brenne som bare rakkeren i huden og før jeg fikk kremen av så hadde jeg fått blemmer. Blemmene utviklet seg til væskende sår. Og jeg har ikke spesielt sensitiv hud i utgangspunktet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsipper.

Ingen av mine barn skal lide under teite prinsipper, jeg vil det beste for de og når de kommer til meg å ber om hjelp, så får de det. Hvis hun kommer til meg å ber om silikonpupper senere i livet, ville jeg på det sterkeste frarådet henne dette og forsøkt å få henne på andre tanker. Selv fjerner jeg hår både her og der, men det betyr ikke at jeg ikke er frnøyd med meg selv. Jeg er veldig fornøyd og har ikke operert med noen vei. Men hårene fjerner jeg!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så sikker på at å fjerne hårene er en så veldig god ide...Barn i den alderen og opp er primitive dyr som forsøker å finne sin plass. Kommer datteren din i neste svømmetime med barberte ben så vet de andre barna som ertet at hun tok seg veldig nær av det, og en hakkekylling blir til.

Vanskelig dilemma...

Anonymous poster hash: 6f8fd...27d
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...