Gå til innhold

Fjerne hår på leggene hos 8 åring? hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 8 år kom gråtende hjem etter svømming med skolen i dag, mange hadde ertet henne for at hun har ganske lange mørke hår på leggene sine. Hun har det ikke andre plasser. Jeg har sett det en stund, men hun har ikke merket det selv før noen ertet henne i dag. Hun har sett at jeg barberer med i dusjen og ville nå at jeg skulle barbere hennes ben... Jeg synes det er tidlig, samtidig som jeg forstår henne godt. Hva synes dere? Og er da evt barbering best? Jeg tror ikke det er så lett å ta dette opp med læreren og så skal han ta det med elevene, blir veldig flaut for datteren min er jeg redd....:-(



Anonymous poster hash: 66e14...ff6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville styrt unna barbering i alle fall. Selv om det ikke blir flere hår av det, så blir faktisk hårene hardere og mer synlige. Jeg har alltid vært velsignet med kullsort og rikelig kroppshår selv, så skjønner godt hvordan hun har det. Men om man først begynner med barbering må man liksom fortsette... Og da er 8 år litt ungt. 

 

Hva med hårfjerningskrem? Det er litt mer skånsomt, og kutter ikke hårene så tvert av som en barberhøvel. Husker jeg fikk hjelp av min mor til å prøve det da jeg var rundt 10 år, og i og med at hårene ikke vokste ut hardere etterpå, så glemte jeg nesten hele problemet etter den ene runden med hårfjerningskrem. 

 

Lykke til! 



Anonymous poster hash: 0d79c...253
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lære henne å være glad i seg selv? 8 år er alt for tidlig til å barbere leggene, etter min mening... Det at hun evt. Blir mobbet tenker jeg er et separat problem fra at hun har hårete legger. Hun er 8 år!

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lære henne å være glad i seg selv? 8 år er alt for tidlig til å barbere leggene, etter min mening... Det at hun evt. Blir mobbet tenker jeg er et separat problem fra at hun har hårete legger. Hun er 8 år!

Gla i seg selv?? Hun er glad i seg selv!! Og som jeg sa, hun har ikke merket dette før noen ertet henne voldsomt i dag. Jeg tenker ikke la henne gå igjennom det når det er lett å fjerne. Gidder ikke være en sånn mor med harde prinsipper,husker selv hvordan det var... Men ja det er tidlig, men også et problem for henne når hun blir mobbet.

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ville styrt unna barbering i alle fall. Selv om det ikke blir flere hår av det, så blir faktisk hårene hardere og mer synlige. Jeg har alltid vært velsignet med kullsort og rikelig kroppshår selv, så skjønner godt hvordan hun har det. Men om man først begynner med barbering må man liksom fortsette... Og da er 8 år litt ungt. 

 

Hva med hårfjerningskrem? Det er litt mer skånsomt, og kutter ikke hårene så tvert av som en barberhøvel. Husker jeg fikk hjelp av min mor til å prøve det da jeg var rundt 10 år, og i og med at hårene ikke vokste ut hardere etterpå, så glemte jeg nesten hele problemet etter den ene runden med hårfjerningskrem. 

 

Lykke til! 

Anonymous poster hash: 0d79c...253

 

Tusen takk for råd, vi prøver hårfjerningskrem :-)

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

:opplyser:  Ikke belær meg! Jeg hjelper datteren min når hun ber meg!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

 

Har jeg belært deg?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lær datteren din at hun skal føye seg etter hvordan andre mener hun skal se ut!

Dette! Hva hvis det hadde vært nesen de ertet henne for? Brillene? Ørene? La henne være åtte år og lær henne heller å stå opp for seg selv. Ikke lær henne å føye seg med en gang noen har noe å utsette på henne!

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:opplyser:  Ikke belær meg! Jeg hjelper datteren min når hun ber meg!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

 

Du kommer her og sier 'hva syntes dere?' Hun må kunne svare hva hun syntes uten at du er frekk

Anonymous poster hash: 3f2f8...38c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette! Hva hvis det hadde vært nesen de ertet henne for? Brillene? Ørene? La henne være åtte år og lær henne heller å stå opp for seg selv. Ikke lær henne å føye seg med en gang noen har noe å utsette på henne!

Jeg kjøper hårfjerningskrem til henne og kommer alltid til å være der for henne å lytte om hun føler noe er i veien! Kan det løses, gjør vi det. Om ikke, finner vi ut av det uannsett. Jeg ønsket bare å få råd om hvordan det best kan fjernes, ikke om osv, det bestemmer datteren min og jeg!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du kommer her og sier 'hva syntes dere?' Hun må kunne svare hva hun syntes uten at du er frekk

Anonymous poster hash: 3f2f8...38c

 

Nei det må jeg aldeles ikke!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Ikke belær meg! Jeg hjelper datteren min når hun ber meg!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

Du spurte jo om hva folk syntes!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er merkelig med alle de svarene her som sier at ungen til TS må bli mer glad i seg selv, ikke bry seg om hva andre sier osv. Jeg mener, dette er en 8 år gammel jente - hun blir ertet av andre på skolen, det er tøft. Uansett hvor mye mor sier at hun er fin som hun er, er det sårt for en 8 år gammel jente å bli ertet. Noen ganger kan man faktisk endre litt på seg selv for å unngå å bli ertet, betyr ikke at man er som alle andre. Synes selvfølgelig ikke det er ok med ertingen, men den tar nok ikke slutt heller.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjøper hårfjerningskrem til henne og kommer alltid til å være der for henne å lytte om hun føler noe er i veien! Kan det løses, gjør vi det. Om ikke, finner vi ut av det uannsett. Jeg ønsket bare å få råd om hvordan det best kan fjernes, ikke om osv, det bestemmer datteren min og jeg!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

 

Håper ikke hun syntes nesa er for stor eller puppene er for små. Skal du ordne det også?

 

Hårfjerningskrem kan være mye for sart barnehud. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei det må jeg aldeles ikke!

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

 

Skrev jeg at du måtte noe?

Anonymous poster hash: 3f2f8...38c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste du lærer datteren din er å være svak og å føye seg etter mobbere. Prøv heller å styrk karakteren hennes.

 

Fjerne håret på leggene til en 8-åring...  :rolleyes: #2015parenting

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt skal barbere leggene til datteren din, så ville jeg brukt en vanlig barberhøvel enn en stinkende hårfjerningskrem full av kjemikalier.

 

Sånn egentlig anbefaler jeg at du ikke gjør noe, hun er bare 8 år, men hvis du absolutt må og kommer til å gjøre det uansett så gjør det på en mest mulig skånsom måte (høvel).



Anonymous poster hash: cb025...cbf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig med alle de svarene her som sier at ungen til TS må bli mer glad i seg selv, ikke bry seg om hva andre sier osv. Jeg mener, dette er en 8 år gammel jente - hun blir ertet av andre på skolen, det er tøft. Uansett hvor mye mor sier at hun er fin som hun er, er det sårt for en 8 år gammel jente å bli ertet. Noen ganger kan man faktisk endre litt på seg selv for å unngå å bli ertet, betyr ikke at man er som alle andre. Synes selvfølgelig ikke det er ok med ertingen, men den tar nok ikke slutt heller.

Takk :blomst:  Ertingen forsetter nok om hun ikke fjerner det, og, hun har veldig mye hår der mtp at det også er mørkt. Jeg kommer til å la henne fjerne det, og prøver en krem som foreslått her . Selv barberer jeg leggene og det kan irritere voldsomt av og til. Jeg synes det er unødvendig å blande inn neser,ører,briller osv, det hadde det mye enklere gått ann å ta opp med elevene og fått slutt på. hårene på bena vil hun om få år fjerne selv uannsett.

Anonymous poster hash: 66e14...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hårfjerningskrem kan være mye for sart barnehud. 

Ikke sikkert det. Venninna mi brukte Veet da vi var ganske små uten problemer.

Anbefales å bruke mild aloe vera krem etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...