Gå til innhold

App for å finne kotehøyde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jobb i dag hadde det vært innmari praktisk om det fantes en app som kunne gi meg kotehøyden (moh) som telefonen befinner seg på. Burde ikke den slags være mulig på telefoner nå om dagen?? Man har jo apper for alt mulig! Jeg er åpenbart født for tidlig - ting er ikke ferdig :glare:



Anonymous poster hash: 0af68...8e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Nei, du trenger en gps.

 

Neida, det finnes en app som heter "My Altitude", og den bruker riktignok GPS-signaler til å finne ut hvor høyt over havnivået man befinner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det finnes en app som heter "My Altitude", og den bruker riktignok GPS-signaler til å finne ut hvor høyt over havnivået man befinner seg.

Behovet mitt ligger på centimeternivå, og de ulike appene er ikke helt der merker jeg :P

Anonymous poster hash: 0af68...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet mitt ligger på centimeternivå, og de ulike appene er ikke helt der merker jeg :P

Anonymous poster hash: 0af68...8e7

 

Glem det. Begrensningen ligger ikke i appene, men i selve GPS teknologien. Nøyaktigheten er dårligere vertikalt enn horisontalt, og det er en horisontal posisjon systemet egentlig er bygd for å finne.

Om jobben din i tillegg befinner seg innendørs, blir nøyaktigheten naturlig nok enda dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glem det. Begrensningen ligger ikke i appene, men i selve GPS teknologien. Nøyaktigheten er dårligere vertikalt enn horisontalt, og det er en horisontal posisjon systemet egentlig er bygd for å finne.

Om jobben din i tillegg befinner seg innendørs, blir nøyaktigheten naturlig nok enda dårligere.

Men bedrifter som driver med oppmåling presenterer jo regelmessig høydedata nesten på millimeteren. Bruker ikke de GPS?

Anonymous poster hash: 0af68...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bedrifter som driver med oppmåling presenterer jo regelmessig høydedata nesten på millimeteren. Bruker ikke de GPS?

Anonymous poster hash: 0af68...8e7

 

Så vidt jeg vet, ja. Og komplett utstyr koster vel fort rundt en halv million eller mer ... 

Anonymous poster hash: 191dd...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...