Gjest Valhalla Skrevet 20. september 2004 #41 Del Skrevet 20. september 2004 patriot SYLLABICATION: pa·tri·ot PRONUNCIATION: AUDIO: ptr-t, -t KEY NOUN: One who loves, supports, and defends one's country. "The Iraqis who have risen up against the occupation are not 'insurgents' or 'terrorists' or 'The Enemy.' They are the REVOLUTION, the Minutemen, and their numbers will grow -- and they will win." -- Michael Moore, April 14, 2004, from his website. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #42 Del Skrevet 20. september 2004 Venter fortsatt på svar på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 20. september 2004 #43 Del Skrevet 20. september 2004 Svaret er der. Du kan heller forklare hva som gjør MM til en patriot. En som i en krigssituasjon går ut og støtter motstanderen på denne måten er ikke bare ikke en patriot,det er en landsforræder, motsetningen til en patriot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #44 Del Skrevet 20. september 2004 Hvis du sa under krigen at de tyske styrker var flotte karer som selvfølgelig hadde rett til å kjempe mot oss nordmenn' date='ja da ville du vært landsforæder[/quote'] Når har MM sagt at fundamentalister i Irak er flotte mennesker. Alt han sier er at Bush har gjort et feilgrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 20. september 2004 #45 Del Skrevet 20. september 2004 Tråden er ryddet, diskuter saken ikke angrip hverandre. Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 20. september 2004 #46 Del Skrevet 20. september 2004 Når har MM sagt at fundamentalister i Irak er flotte mennesker. Alt han sier er at Bush har gjort et feilgrep. "The Iraqis who have risen up against the occupation are not 'insurgents' or 'terrorists' or 'The Enemy.' They are the REVOLUTION, the Minutemen, and their numbers will grow -- and they will win." -- Michael Moore, April 14, 2004, from his website. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 20. september 2004 #47 Del Skrevet 20. september 2004 Svaret er der. Du kan heller forklare hva som gjør MM til en patriot. En som i en krigssituasjon går ut og støtter motstanderen på denne måten er ikke bare ikke en patriot' date='det er en landsforræder, motsetningen til en patriot[/quote'] Stemmer det. Ser selvfølgelig likheten med Quisling. Glemte at Irak innvanderte usa og ikke omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #48 Del Skrevet 20. september 2004 Helt tydelig at Valhalla ikke har noe argumenter så han slenger ut at han er landsforæder. De som sa at Tyskland vant de fleste slag fram mot 1942 er Nazister. Jaja, da vet vi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 20. september 2004 #49 Del Skrevet 20. september 2004 Helt tydelig at Valhalla ikke har noe argumenter. ja, det er ihvertfall fakta, så det så, for jeg har lest det på internett tenk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 20. september 2004 #50 Del Skrevet 20. september 2004 La oss snu på det. Hvorfor i alle dager mener dere at MM er patriot? Forklar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 20. september 2004 #51 Del Skrevet 20. september 2004 For å ta sitatet til MM og vise nøyaktig hva det er som er galt der. The Iraqis who have risen up against the occupation are not 'The Enemy. I en krigssituasjon velger han å si at de som angriper de amerikanske tropper ikke er fienden. En patriot ville aldri funnet på å skrive noe slikt,ikke under noen omstendigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. september 2004 #52 Del Skrevet 20. september 2004 For å ta sitatet til MM og vise nøyaktig hva det er som er galt der. The Iraqis who have risen up against the occupation are not 'The Enemy. I en krigssituasjon velger han å si at de som angriper de amerikanske tropper ikke er fienden. En patriot ville aldri funnet på å skrive noe slikt,ikke under noen omstendigheter. En god patriot forteller hvordan ting egentlig er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #53 Del Skrevet 21. september 2004 En god patriot forteller hvordan ting egentlig er... Et godt poeng, eller i hvert fall en del av et godt poeng. En patriot er en som er glad i landet sitt, som elsker landet sitt og som ønsker det beste for sitt land og sitt folk. Å ønske det beste for land og folk kan for eksempel være å ønske at ikke tusenvis dør i unødvendige kriger. Det kan til og med være riktig å gi uttrykk for dette ønsket. Det er trist når god patriotisme blir forvekslet med ukritisk lojalitet til den sittende krigsherren (Bush). JEg tviler ikke på at Bush er patriot, og jeg tviler heller ikke på at Michael Moore er patriot. På samme måte som jeg tror at både du og jeg, Valhalla, ønsker det beste for Norge og det norske folk. Vi er dermed begge for patrioter å regne, selv om vi ikke er enige om hva som er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #54 Del Skrevet 21. september 2004 når ble det egentlig så flott å være 'patriot'? i 90% av tilfellene brukes uttrykket bare som en eufemisme for 'nasjonalist' av dem som er oppegående nok til å registrere at sistnevnte ikke er videre stuerent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #55 Del Skrevet 21. september 2004 når ble det egentlig så flott å være 'patriot'? i 90% av tilfellene brukes uttrykket bare som en eufemisme for 'nasjonalist' av dem som er oppegående nok til å registrere at sistnevnte ikke er videre stuerent. ...og nettopp derfor er det etter mitt syn på sin plass å flagge ordet "patriot" på en litt annen måte enn utstøtte nomader og andre gjør i denne tråden. Jeg synes det er synd at et så flott ord blir fornedret på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #56 Del Skrevet 21. september 2004 ...og nettopp derfor er det etter mitt syn på sin plass å flagge ordet "patriot" på en litt annen måte enn utstøtte nomader og andre gjør i denne tråden. Jeg synes det er synd at et så flott ord blir fornedret på den måten. det var jo et godt formål. for min del kan vi legge ordet i en skuff i femti år og ta det frem igjen når nazi-konnotasjonene har dødd ut. men så har jeg aldri vært videre patriotisk anlagt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #57 Del Skrevet 21. september 2004 for min del kan vi legge ordet i en skuff i femti år og ta det frem igjen når nazi-konnotasjonene har dødd ut. ...sånn rent bortsett fra at det tar betydelig mindre enn femti år før et tilstrekkelig antall right-wing-nutcases har sørget for at ordet ikke havner i skuffen, men derimot på feil hylle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #58 Del Skrevet 21. september 2004 ja ja. det er bare ord. for min del kan de gjerne beholde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 21. september 2004 #59 Del Skrevet 21. september 2004 Hør nå her. Hvis man sier at menneskene som dreper troppene til landet sitt ikke er fienden,ja da er man ikke patriot. Patriot er en annen form for nasjonalisme. Nasjonalisme stikker dypere enn patriotisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #60 Del Skrevet 21. september 2004 trøffel, jeg tror du allerede kan ha tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå