Gå til innhold

Jeg er så sinnsykt lei alt snakket om Syria!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å huff. Stakkars dere som må forholde dere til alt dette ubehagelige i inntil flere sekunder om dagen før dere scroller videre. Jeg blør for dere altså....

Huff. Får kjøpe deg plaster, bandasje eller bind :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel generelt levd under mye dårligere forhold enn vi noen gang har gjort her i landet, også før borgerkrigen. Ikke akkurat noe paradis på jord der, borgerkrig eller ikke.

Ja, mennesket er tilpasningsdyktige, men det handler om mer enn det. Du tror at mange av oss, som lever det beskyttede og bortskjemte livet vi gjør, lett hadde tilpasset oss samme forhold? Neppe.

 

Ganske historieløs påstand å komme med, men hva kan man forvente?

 

Skal dø ganske mange syrere før det i det hele tatt er i nærheten av prosentandelen som døde under svartedauen.

 

Det er svært liten del av norsk historie som har vært en dans på roser, bare nå de siste årene. Men det er klart, men lever i nuet, mediene kommer ut med masse informasjon, og moderne teknologi har gjort det lett for oss å se hva som skjer, og lett for folk å flykte. Verden har likevel sett langt større kriser enn det som skjer i Syria, det kommer bare i et nytt format denne gangen.

 

Blir litt som vietnam-krigen, som fikk stor oppmerksomhet grunnet mediedekningen som var ny. Noe av det samme skjer i Syria nå, og det føles nærmere enn det har gjort i andre konflikter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke drittlei, men har sluttet å lese om det, står jo nesten det samme uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forferdelig synd på deg TS. Det må være skikkelig kjipt å få en fredelig og idyllisk hverdag forstyrret av ikke-norske menneskers elendighet. Jeg mener, vi har tross alt vårt å stri med vi også. I dag har jeg feks brukt en del energi på å irritere meg over at jeg ikke vet hva jeg skal lage til middag. Og at jeg faktisk må lage den selv. Bolla jeg fikk servert av Høyre-politikere på morgenkvisten var forresten også tørr, så der snakker vi unødvendige kalorier med minimal nytelse. I tillegg var bussen to minutter forsinket, så jeg måtte stå ute i det kalde været og irritere meg altfor lenge. På toppen av det hele var jeg trøtt når jeg måtte stå opp i dag. Været skal jeg ikke engang begynne på. Jeg har nok med meg og mitt, det føles blodig urettferdig at jeg også skal få humøret ødelagt av å måtte se bilder av kulørte mennesker som setter livet på spill for å flykte fra krig og elendighet. Jeg liker jo ikke de derre IS-folka, men det betyr ikke at det er greit at folk skal komme hit for å unnslippe dem. Ærlig talt. Norge for nordmenn, og nei til å få andres problemer dytta på meg.

Forresten, første bud for patriotiske nordmenn, behersk morsmålet ditt. Vi bruker ikke apostrof for å markere genitiv. Det er sånt de driver med i engelsk.

Hvis du syns synd på TS så burde du åpne øynene litt mer. Se deg rundt, mange mennesker dør hver dag. Syrere er på flukt. Du burde heller synes synd på dem! De er i krise!

Anonymous poster hash: ad97b...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du syns synd på TS så burde du åpne øynene litt mer. Se deg rundt, mange mennesker dør hver dag. Syrere er på flukt. Du burde heller synes synd på dem! De er i krise! Anonymous poster hash: ad97b...80a

Uhm.. Jeg er litt usikker på hva jeg skal svare her. Haha?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se flere som meg! Jeg er dritt lei hele flyktningmaset!

Anonymous poster hash: 6cf5b...9d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff så fælt. Helst skulle vel nyhetene bare skrevet om koselige ting? 



Anonymous poster hash: ea87e...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må få det ut... Jeg er så forbanna lei av å få kasta i trynet uansett hvor enn jeg logger meg inn, disse bildene og syriske flyktinger!

 

Kan ikke samfunnet bare godta at det er ikke ALLE som bryr seg om det! Selvom jeg ikke bryr meg om det betyr det strengt tatt ikke at jeg er et kaldt menneske. Jeg bryr meg om Norge, og Norge's befolkning. Ikke alle andre land. Hadde det blitt krig i Norge hadde jeg ikke flyktet, men dødd for landet mitt! Jeg hadde kjempet til jeg ikke hadde hatt mer igjen, for DET er det man skal! Ikke flykte.

Anonymous poster hash: cd44d...cd9

 

 

Ja særlig. Dette er jo en hypotese som ikke er etterprøvbar i det hele tatt, nettopp fordi du ikke er i nærheten av å være i en lignende situasjon som disse menneskene. Enkelt å sitte der og tro du er mer til kar enn menneskene som drar fra en tilstand du tydeligvis ikke orker å scrolle deg forbi en gang. Det er bare å google bilder av Kobani, så ser du både at det verken er noe å kjempe for eller med for sivilbefolkningen der borte.

Anonymous poster hash: c35a9...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei at norske medier skal sanke sympati mot alle som er skeptiske til alle flyktningene, men dropper å skrive om dette:

 

As Amnesty International recently pointed out, the "six Gulf countries — Qatar, United Arab Emirates, Saudi Arabia, Kuwait, Oman and Bahrain — have offered zero resettlement places to Syrian refugees."

[KILDE]

 

Hvorfor kan ikke disse landene også bidra? Hvorfor skal alle til Skandinavia når nabolandene faktisk har kapasitet til å hjelpe de i nærområdet? Klart man skal bidra, men da må jo også de nærmeste landene gjøre det, ikke bare forvente at lille Norge skal redde alle. Det er en naiv tankegang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lei av temaet. Overhodet ikke. Men det går veldig hardt innpå meg. Og media skriver og skriver, de trykker de forferdelige bildene om igjen og om igjen. Treåringen... Stakkar liten! Jeg har grått masse i det siste. Og jeg føler meg fullstendig maktesløs.

 

Men det hjelper ikke flyktningene det minste at jeg gråter eller blir knust. Derfor skjermer jeg meg for disse inntrykkene akkurat nå. Det er imidlertid ikke lett da det skrives og snakkes om det over alt, hele tiden. Aviser, TV og radio. Jeg forstår det, dette er en katastrofe av dimensjoner, men jeg makter altså ikke å eksponeres for det.

 

Jeg synes også debatten er altfor polarisert. Som vanlig, egentlig... Enten er det fullstendig åpne grenser eller så er det hatytringer ut av alle proposjoner. Ingen balanse. Jeg orker ikke å delta i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg må få det ut... Jeg er så forbanna lei av å få kasta i trynet uansett hvor enn jeg logger meg inn, disse bildene og syriske flyktinger!

Kan ikke samfunnet bare godta at det er ikke ALLE som bryr seg om det! Selvom jeg ikke bryr meg om det betyr det strengt tatt ikke at jeg er et kaldt menneske. Jeg bryr meg om Norge, og Norge's befolkning. Ikke alle andre land. Hadde det blitt krig i Norge hadde jeg ikke flyktet, men dødd for landet mitt! Jeg hadde kjempet til jeg ikke hadde hatt mer igjen, for DET er det man skal! Ikke flykte.

Anonymous poster hash: cd44d...cd9

Sier du det?

Maken til navlebeskuende og latterlig mening.Du har ikke peiling på hva du skriver om,du er dum som en loff!Er det så dumme ungdom er her iblant,ser plussene.Uff,og dette er håpet for en bedre framtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politikerne sier at denne situasjonen vil kreve veldig mye av Norge, og at dette vil koste helt hinsides mye penger. Men alle disse utgiftene dytter  politikerne elegant over på arbeidstakerne, via reduksjon i lønninger, pensjon og trygd. Selv kan politikerne leve veldig godt med "Super-pensjonen" sin fra Stortinget....

 

Flere milliarder til nær-områdene er et realistisk anslag, og fornuftig bruk av penger. Pluss alle som kommer seg helt til Norge. La oss øse penger og boliger over på disse "flyktningene"
Dette blir en massiv norgesreklame, som gjør at vi får enda flere som strømmer til honningkrukka. (annerledeslandet fylt med barmhjertighet)



Anonymous poster hash: d1dcc...b75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av avisoverskriftene som bare beskriver kvinner og barn i nød, mens 96% av alle i videosnuttene rundt omkring er menn, menn og menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, du er en tragisk person.

Fordi?

 

Dette er et fritt land der man kan ytre sine meninger. Det er godt vi er forskjellige.

 

Ts, helt enig med deg. Jeg er heller ikke villig til å gi avkall på mitt gode liv for at vi skal fylle landet vårt med lykkejegere, for det er det de er. De som er reelle flyktninger har ikke økonomi til å flykte. De hjelper jeg gjerne - der de er. 

Anonymous poster hash: 7bae0...c89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lei av temaet. Overhodet ikke. Men det går veldig hardt innpå meg. Og media skriver og skriver, de trykker de forferdelige bildene om igjen og om igjen. Treåringen... Stakkar liten! Jeg har grått masse i det siste. Og jeg føler meg fullstendig maktesløs.

 

Men det hjelper ikke flyktningene det minste at jeg gråter eller blir knust. Derfor skjermer jeg meg for disse inntrykkene akkurat nå. Det er imidlertid ikke lett da det skrives og snakkes om det over alt, hele tiden. Aviser, TV og radio. Jeg forstår det, dette er en katastrofe av dimensjoner, men jeg makter altså ikke å eksponeres for det.

 

Jeg synes også debatten er altfor polarisert. Som vanlig, egentlig... Enten er det fullstendig åpne grenser eller så er det hatytringer ut av alle proposjoner. Ingen balanse. Jeg orker ikke å delta i det.

Det er ufattelig trist med treåringen. Han døde dessverre, og pappan "utnyttet" tragedien, han ble plassert på den stranden for bildets del. 

Familien hadde vært i Tyrkia i flere år, og pappan ville til Sverige for å få gratis tannbehandling. 

Anonymous poster hash: 7bae0...c89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må få det ut... Jeg er så forbanna lei av å få kasta i trynet uansett hvor enn jeg logger meg inn, disse bildene og syriske flyktinger!

 

Kan ikke samfunnet bare godta at det er ikke ALLE som bryr seg om det! Selvom jeg ikke bryr meg om det betyr det strengt tatt ikke at jeg er et kaldt menneske. Jeg bryr meg om Norge, og Norge's befolkning. Ikke alle andre land. Hadde det blitt krig i Norge hadde jeg ikke flyktet, men dødd for landet mitt! Jeg hadde kjempet til jeg ikke hadde hatt mer igjen, for DET er det man skal! Ikke flykte.

Anonymous poster hash: cd44d...cd9

 

 

og jeg er så dritt lei av dere som skal klage over at dere ikke bryr dere om det. Og dere som tror dere vet hvordan dere ville reagert i krig. Kan ikke samfunnet akseptere det og blokkere dere fra internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke samfunnet bare blokkere idiotene på nett. Dvs de som tar alt de leser for god fisk og ikke evner til selvstendig kritisk tenkning.

Anonymous poster hash: 1c351...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...