Gå til innhold

Hvordan få timene til å gå på kontoret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på kontor sammen med to andre.

Jeg pleier å gjøre det jeg skal og så stikker jeg, da jeg ikke har så mye fast og jeg er rask. Så det blir mye tidlig hjem på meg.

Det merkes på økonomien nå..

Hvordan skal jeg få dagene til å gå men samtidig se ut som jeg jobber? :P

Det begynner å bli kjedelig å surfe på nettet!!

 



Anonymous poster hash: cafb7...dfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon som deg :) Dårlig ide å jobbe seinere bare for å få tiden til å gå, det merkes fort, tror jeg iallfall. Prøv heller å finne deg en full stilling eller noe annet.



Anonymous poster hash: d330b...a27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er i samme situasjon som deg :) Dårlig ide å jobbe seinere bare for å få tiden til å gå, det merkes fort, tror jeg iallfall. Prøv heller å finne deg en full stilling eller noe annet.

Anonymous poster hash: d330b...a27

 

Jeg tror ikke det blir noe problem her.. men jeg må ha noe å gjøre! Jeg skriver jo timer for hver time jeg er her uansett. men dårlig lønn blir det om man drar hjem tidlig vher dag.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Spørre om å få mer oppgaver når du er ferdig? Begynne på morgendagens oppgaver? Vet ikke helt hva du jobber med, men dette må jo bare være positivt for arbeidsstedet om du ligger litt foran?

Kanskje forklare sjefen at du er klar for en utfordring, og ønsker å få gjort mer ila. arbeidsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo starte å ta ekstravakter på det lokale sykehjemmet, hvis du ikke har mer å gjøre enn at du har problemer med å finne nok arbeid så trengs det flere hender i eldreomsorgen.

Anonymous poster hash: 8c16e...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre om å få mer oppgaver når du er ferdig? Begynne på morgendagens oppgaver? Vet ikke helt hva du jobber med, men dette må jo bare være positivt for arbeidsstedet om du ligger litt foran?

Kanskje forklare sjefen at du er klar for en utfordring, og ønsker å få gjort mer ila. arbeidsdagen.

Jeg har gjort det, mange ganger. men sjefen er aldri til stede. og han har ikke mer arbeid uten at har setter seg ned for å forklare hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo starte å ta ekstravakter på det lokale sykehjemmet, hvis du ikke har mer å gjøre enn at du har problemer med å finne nok arbeid så trengs det flere hender i eldreomsorgen.

Anonymous poster hash: 8c16e...7d4

er det ikke veldig dårlig betalt? sitter heller her og gjør ingenting for 230kr timen.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Jeg har gjort det, mange ganger. men sjefen er aldri til stede. og han har ikke mer arbeid uten at har setter seg ned for å forklare hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Hm. Kjedelig. Trenger ikke kollegaer hjelp utover dagen?

Ekstravakter i pleie og omsorg for å tjene inn det du taper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke veldig dårlig betalt? sitter heller her og gjør ingenting for 230kr timen.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Og hva er planene hvis folk får det med seg da? Du vil jo ikke få noe mer å gjøre hvis du får rykte på seg som treig i arbeidet...

Anonymous poster hash: d330b...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kjedelig. Trenger ikke kollegaer hjelp utover dagen?

Ekstravakter i pleie og omsorg for å tjene inn det du taper?

Jeg har jo vert på kontoret nå i det siste for å "tjene" inn det jeg taper. Men det er jo så utrolig kjedelig å ikke ha noe å gjøre.. De andre har egne jobber. For andre arbeidsgivere.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er planene hvis folk får det med seg da? Du vil jo ikke få noe mer å gjøre hvis du får rykte på seg som treig i arbeidet...

Anonymous poster hash: d330b...a27

Sjefen her er veldig treig selv. Han hadde jo forventet fra starten av at dette var 100%.. Det er jo det jeg er ansatt som. Men har ikke samvittighet til å skrive fulle dager når jeg går etter halv.

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Hvorfor i alle dager har han ansatt deg på helt stilling, hvis arbeidsoppgavene ikke fyller mer enn en halv? Har han ikke oversikt overhodet? :klo:



Anonymous poster hash: e30e3...c59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jøss. Hvorfor i alle dager har han ansatt deg på helt stilling, hvis arbeidsoppgavene ikke fyller mer enn en halv? Har han ikke oversikt overhodet? :klo:

Anonymous poster hash: e30e3...c59

 

en gammel mann med altfor mye penger og som har jobben som hobby :P hehe

Aner ikke hva han tenker med jeg..

Anonymous poster hash: cafb7...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en form for forståelse fra sjefen at du halve dagene bare skal sitte på kontoret uten å å være produktiv i jobben?

I så fall, hva med å ta noen nettkurs av noe slag? Språkkurs kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekk på bena 10 minutter pr time. Zumba (YouTube). Vask gulvet. Nettstudier. Øking av kompetanse.

Søk etter andre jobber. Kryssord. Netflix. Fargelegging. Håndarbeide. Jobb hjemme i fra i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jommen jeg hadde begynt å somle. Hadde en sommerjobb i min ungdom der jeg var altfor rask. Spurte om mer å gjøre, og fikk det tildels, men fikk også misnøye fra de andre der som somla. De likte ikke at det ble tydelig at jobben kunne gjøres raskere (sikkert delvis fordi det var ferie, og da lettere å være rask). Jeg begynte å ta med en bok og satt i bøttekottet og tok noen lesepauser (jobbet med renhold).

Anonymous poster hash: 25ab5...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jommen jeg hadde begynt å somle. Hadde en sommerjobb i min ungdom der jeg var altfor rask. Spurte om mer å gjøre, og fikk det tildels, men fikk også misnøye fra de andre der som somla. De likte ikke at det ble tydelig at jobben kunne gjøres raskere (sikkert delvis fordi det var ferie, og da lettere å være rask). Jeg begynte å ta med en bok og satt i bøttekottet og tok noen lesepauser (jobbet med renhold).

Anonymous poster hash: 25ab5...9d9

Altså: når du har spurt flere ganger om flere oppgaver, og det heller ikke er noen å avlaste, og du faktisk er ansatt i full jobb og trenger full lønn. Da mener jeg det får være greit å somle. Eventuelt bruke tid på å søke nye jobber når du er ferdig med dagens oppgaver.

Anonymous poster hash: 25ab5...9d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke somle! Ingenting sliter sånn på motivasjonen som det å sitte og surre uten mening på jobb over lengre tid. Det er fare for å bli apatisk og sløv. Da ville jeg heller tatt noen nettkurs (edX, coursera, etc) eller forsøkt å tilegne meg ny kompetanse på annet vis - er det halv-relevante bøker du kunne lest mens du er på jobb? Småprosjekter du kan relatere til arbeidet du skal gjøre? Det å ta godt med pauser i løpet av dagen er dog viktig. Gå rundt med noen papirer under armen og se viktig ut for en stund eller gå hundre små turer for å printe/stifte/hente vann - det gjør jeg ofte ;)

 

 



Anonymous poster hash: d9d58...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...