Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"det er noe vi er nødt til å gjøre"

 

Gidder du å nyansere dette utsagnet litegranne??

Vi har både politiske og moralske plikter i sakens anledning.

Men det gidder du neppe å prøve å forstå en gang. Jeg gidder ikke å bruke tid på å vise deg en politisk og etisk analyse når du så tydelig har bestemt deg for din private sannhet.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å invitere 8000 random utvalgte syrere til Norge er et godhetsprosjekt uten like, særlig når man vet hvor mange som trenger hjelp, og hvor mange ganger flere man kan hjelpe for de samme pengene.

 

Polariseringen må du nesten skylde på de som mener at det er rasistisk å ikke ville ha 8000 - 25000 fremmedkulturelle til landet, når dette ikke er strengt nødvendig og når dette vil endre kulturen i Norge i negativ retning.

Ikke glem asylsøkerene også. Tallet kommer til å bli 200000 de neste årene.

Anonymous poster hash: e88ed...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både politiske og moralske plikter i sakens anledning.

Men det gidder du neppe å prøve å forstå en gang. Jeg gidder ikke å bruke tid på å vise deg en politisk og etisk analyse når du så tydelig har bestemt deg for din private sannhet.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

 

 

Jeg synes du var veldig - hva er ordet jeg leter etter - - - unyansert nå!

 

Vi har så absolutt en etisk, og politisk, plikt til å hjelpe, noe jeg da også har fremhevet i alle mine innlegg.

 

Din private sannhet er at vi bare, ene og alene, kan hjelpe på den måten som du, nok så unyansert, ønsker og som du åpenbart tror er den eneste mulige.

 

Det er ikke tilfelle, det finnes andre måter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både politiske og moralske plikter i sakens anledning.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Hvem påstår dette? Jeg har ingen plikt til noe som helst. Hvem bestemmer hva som er moralsk riktig? Hvem er disse moralister som liksom bestemmer slikt? Nei dette er igjen tøv og viser hvordan slavemekanismen i samfunnet virker. Det er en eller annen autoritet som snakker med store ord om moral og plikter. Og flokken følger og nikker i takt, uten et snev av refleksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du var veldig - hva er ordet jeg leter etter - - - unyansert nå!

 

Vi har så absolutt en etisk, og politisk, plikt til å hjelpe, noe jeg da også har fremhevet i alle mine innlegg.

 

Din private sannhet er at vi bare, ene og alene, kan hjelpe på den måten som du, nok så unyansert, ønsker og som du åpenbart tror er den eneste mulige.

 

Det er ikke tilfelle, det finnes andre måter!!

 

Du har med andre ord ikke lest hva jeg har skrevet til deg. Det bekrefter min oppfatning av at det nok er bedre å bruke sine krefter på noe annet enn å diskutere med deg.

 

Hvem påstår dette? Jeg har ingen plikt til noe som helst. Hvem bestemmer hva som er moralsk riktig? Hvem er disse moralister som liksom bestemmer slikt? Nei dette er igjen tøv og viser hvordan slavemekanismen i samfunnet virker. Det er en eller annen autoritet som snakker med store ord om moral og plikter. Og flokken følger og nikker i takt, uten et snev av refleksjon.

Deg tar jeg ikke alvorlig uansett.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har med andre ord ikke lest hva jeg har skrevet til deg. Det bekrefter min oppfatning av at det nok er bedre å bruke sine krefter på noe annet enn å diskutere med deg.

 

Deg tar jeg ikke alvorlig uansett.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

 

 

Joda, jeg leste alt - to ganger.

 

Men, flunken om jeg kan finne ut hva argumentet ditt går ut på.

 

Støtter deg i at du sikkert kan gjøre det skarpere på andre fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Deg tar jeg ikke alvorlig uansett.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Mulig du burde. Så kan du lære litt. Ikke bare nikke i takt med eliten. Men du har vel muligens ikke evner til og forstå det jeg skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg leste alt - to ganger.

 

Men, flunken om jeg kan finne ut hva argumentet ditt går ut på.

 

Støtter deg i at du sikkert kan gjøre det skarpere på andre fora.

  

Mulig du burde. Så kan du lære litt. Ikke bare nikke i takt med eliten. Men du har vel muligens ikke evner til og forstå det jeg skrev.

Jeg har nevnt tidligere at jeg synes det er litt trist at disse debattene skal være basert på ekstrem polarisering, og demonisering av sine motstandere ved å tillegge dem meninger og holdninger de ikke har, samt hoppe bukk over vesentlige detaljer i det som skrives.

Jeg ser at det tydeligvis ikke nytter. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn å prøve å debattere med noen som egentlig bare vil misjonere.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Jeg har nevnt tidligere at jeg synes det er litt trist at disse debattene skal være basert på ekstrem polarisering, og demonisering av sine motstandere ved å tillegge dem meninger og holdninger de ikke har, samt hoppe bukk over vesentlige detaljer i det som skrives.

Jeg ser at det tydeligvis ikke nytter. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn å prøve å debattere med noen som egentlig bare vil misjonere.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Bedre å høre på eliten. Slik at du i felleskap kan nikke takt på partikontoret og i tog. Da slipper man stresset med å tenke selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Jeg har nevnt tidligere at jeg synes det er litt trist at disse debattene skal være basert på ekstrem polarisering, og demonisering av sine motstandere ved å tillegge dem meninger og holdninger de ikke har, samt hoppe bukk over vesentlige detaljer i det som skrives.

Jeg ser at det tydeligvis ikke nytter. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn å prøve å debattere med noen som egentlig bare vil misjonere.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

 

 

Dette var vel tredje eller fjerde innlegg hvor du bruker tid på å forklare at du har bedre ting å bruke tiden til enn å debattere.

 

Forslag: Prøv å debattere!

 

Kan være en mulighet i stedet for å sitte på den ekstremt høye moralske hesten for å fortelle andre hvor forferdelig amoralske disse oppfører seg.

 

I klartekst, på ditt nivå: Hvis du har noe å si - så si det!!

 

Alle disse avsporingene dine, har du klart å avdekke rasisme i mine eller andres innleg?

 

Hvis så, hvordan arter denne rasismen seg, hvordan ser den ut?

 

Kan vi få et eksempel eller to??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var rasistisk med "Jul i Skomakergata", da?

Hva er problemet med at staten ikke legger seg opp i hvordan folk kler seg?

Og majoriteten av innvandrerne er ikke muslimer. De er arbeidsinnvandrere fra EØS-området. Det kommer 70.000 hvert år, Ikke netto, selvsagt, mange av dem reiser hjem etter en tid.

Som du vet, så er det mange deler av det norske samfunnet som ikke ville gått rundt om det ikke var for dem. Helsevesenet ville ikke klart seg uten de svenske, danske og finske sykepleierne, og byggebransjen trenger sine polske arbeidere.

Hvis ikke staten skal bry seg med hidjab, skal altså ikke staten bry seg med undertrykkelse av kvinner da? Det er jo i tråd med det norske samfunnet. Alle andre folkegrupper og religioner er hjertelig velkommen for min del. Bare ikke muslimer og islam. Desverre er det dem som kommer nå. De står for mesteparten av elendigheten i verden. Kommer hit til et fredelig trygt land med total mangel på ydmykhet. Krever og forlanger. De innser tydeligvis ikke at dette ikke er en muslimsk stat. Vi burde gjøre som Italia og nekte å anerkjenne islam som religion.

Dette mener italienske myndigheter:

Vitenskapelig målinger viser at over 61% av koranen og andre islamske bøker inneholder oppfordringer til politsisk fascistisk krig,hat,voldekter,myrderier,drap,ydmykelser,slaveri, lemlestelser og undertrykking m.m. av ateister,jøder,kristne og alle andre som ikke er muslimer.

Islam er ikke en relgion eller en kult(sekt). Det er et helt politisk fascistisk samfunnsystem. Islam har egen relgion,egne lover,eget politisk system, eget økomiske system, egne sosiale regler og ikke minst egne miltære deler i seg, akkurat som et land. Det som løfter det hele er den minste relgiøse delen av det hele

Dette kan man daglig se resultater av verden over hvor muslimer truer,provoserer og dreper eller blir drept i islams navn:

Anonymous poster hash: b10e4...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke staten skal bry seg med hidjab, skal altså ikke staten bry seg med undertrykkelse av kvinner da?

Anonymous poster hash: b10e4...747

I følge de lærde på venstresiden. Så skal staten ignorere og bortforklare undertrykkelse og diskriminering av kvinner som utføres i islamsk navn. Men ikke når det er Norske som gjør det samme. Da skal det slås ned på. Som selvsagt er det eneste riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke staten skal bry seg med hidjab, skal altså ikke staten bry seg med undertrykkelse av kvinner da? Det er jo i tråd med det norske samfunnet. Alle andre folkegrupper og religioner er hjertelig velkommen for min del. Bare ikke muslimer og islam. Desverre er det dem som kommer nå. De står for mesteparten av elendigheten i verden. Kommer hit til et fredelig trygt land med total mangel på ydmykhet. Krever og forlanger. De innser tydeligvis ikke at dette ikke er en muslimsk stat. Vi burde gjøre som Italia og nekte å anerkjenne islam som religion.

Dette mener italienske myndigheter:

Vitenskapelig målinger viser at over 61% av koranen og andre islamske bøker inneholder oppfordringer til politsisk fascistisk krig,hat,voldekter,myrderier,drap,ydmykelser,slaveri, lemlestelser og undertrykking m.m. av ateister,jøder,kristne og alle andre som ikke er muslimer.

Islam er ikke en relgion eller en kult(sekt). Det er et helt politisk fascistisk samfunnsystem. Islam har egen relgion,egne lover,eget politisk system, eget økomiske system, egne sosiale regler og ikke minst egne miltære deler i seg, akkurat som et land. Det som løfter det hele er den minste relgiøse delen av det hele

Dette kan man daglig se resultater av verden over hvor muslimer truer,provoserer og dreper eller blir drept i islams navn:

Anonymous poster hash: b10e4...747

Dette burde alle vestlige land støttet. Da hadde kanskje "flyktningene" (de unge mennene vi ser på tv som bryter lover, kaster Stein og slåss) snudd. Brått hadde ikke nøden vært så stor. Så hadde kanskje de få barna og kvinnene som faktisk trenger hjelp fått en mulighet

Anonymous poster hash: b10e4...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem påstår dette? Jeg har ingen plikt til noe som helst. Hvem bestemmer hva som er moralsk riktig? Hvem er disse moralister som liksom bestemmer slikt? Nei dette er igjen tøv og viser hvordan slavemekanismen i samfunnet virker. Det er en eller annen autoritet som snakker med store ord om moral og plikter. Og flokken følger og nikker i takt, uten et snev av refleksjon.

Det er da tydelig nok at folk har reflektert. Men de har reflektert litt anderledes enn deg. Det er bare noe du får venne deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge de lærde på venstresiden. Så skal staten ignorere og bortforklare undertrykkelse og diskriminering av kvinner som utføres i islamsk navn. Men ikke når det er Norske som gjør det samme. Da skal det slås ned på. Som selvsagt er det eneste riktig.

Hadde du noe konkret i tankene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da tydelig nok at folk har reflektert. Men de har reflektert litt anderledes enn deg. Det er bare noe du får venne deg til.

Men ingen kan forklare hvem som bestemmer hva som er god eller dårlig moral, eller hva man mener med plikter. Her skal man ikke stille spørsmål, men nikke i takt. Beklager, i min verden er ikke dette god refleksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde du noe konkret i tankene her?

Ja det er mange man kan ha i tankene her. Du ville vel muligens skli rett inn. Men beklager, jeg hadde ikke deg i tankene direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen kan forklare hvem som bestemmer hva som er god eller dårlig moral, eller hva man mener med plikter. Her skal man ikke stille spørsmål, men nikke i takt. Beklager, i min verden er ikke dette god refleksjon.

Får man ikke stille spørsmål? Det får man da virkelig. Det har vært en debatt om disse tingene. Moral er selvsagt et privat anliggende, og ingen kan fortelle noen andre hva som er god moral for dem. Det får hver i sær avklare for seg selv. Og ganske mange har en annen oppfatning av dette enn hva du later til å ha. Det er greit. Du trenger ikke rakke ned på folk og kalle dem mindre intelligente fordi om de kommer til andre konklusjoner enn hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange man kan ha i tankene her. Du ville vel muligens skli rett inn. Men beklager, jeg hadde ikke deg i tankene direkte.

Jeg lurte på om du tenkte på NOE konkret, og det falt meg ikke inn et øyeblikk at det skulle være meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Du trenger ikke rakke ned på folk og kalle dem mindre intelligente fordi om de kommer til andre konklusjoner enn hva du gjør.

Nå har ikke jeg rakket ned på noen. Selv om du i kjent stil rakker ned på stort sett alle som ikke deler ditt syn i de fleste saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...