Gå til innhold

Er det alltid rødt blink om man er tatt i fotoboks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjørte inn i tunnelen rett etter helsfyr t (mot Stockholm ikke gardermoen). Så ingen skilt om fotoboks og jeh kjører normalt akkuratt fartsgrensen, men her kjørte jeg vel i ca 70 når grensen var 60. Det var en fotoboks men den lyste ikke rødt eller noe. Kan det være at den ikke brukes mere?

Også en ting til. Rett før man passerer helsfyr t, skifter det fra 80 til 60 km/t. Mener så bestemt at det er en fotoboks her og, men så den ikke. Tror den er gjemt? Jeg rakk å komme ned i 60 rett etter jeg passerte fartsendringsskiltet, så de har vel ikke fotoboksen plassert etter fartsendringen, men kan heller ikke huske at de har det ved 80 sonen inn mot helsfyr (før det blir 60). Jaja takk for svar:)

Anonymous poster hash: ba021...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det flasher de gangene jeg har opplved at sjåføren har kjørt for fort i ved en fotoboks.

 

 

Hidden brag på at jeg selv ikke har blitt tatt ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker. Inni tunellen blinka den ikke som jeg så :/ og den uttafor tunnelen så jeg ikke, men vet den er det.

Ts

Anonymous poster hash: ba021...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker det som regel. De nye er flate hvite bokser, de har ikke jeg sett selv.

Kjører du forbi en fartsboks i 60-sone mens speedometer viser litt under 70 kmt er du vel innenfor feilmarginen - selv om anlegget er på, vil du ikke bli registrert.

Anonymous poster hash: 034f2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker fortsatt suget jeg fikk i magen første gangen jeg kjørte gjennom en av disse gjennomsnittsmålingene, for da kom det jo et rødt blink! :bond: Ikke like sterkt som i den NRK-videoen, da, en guri, det var mye nerver da jeg sjekket postkassa de neste ukene :ler:

 

Men om du ikke så noe TS, så var du nok innafor :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker fortsatt suget jeg fikk i magen første gangen jeg kjørte gjennom en av disse gjennomsnittsmålingene, for da kom det jo et rødt blink! :bond: Ikke like sterkt som i den NRK-videoen, da, en guri, det var mye nerver da jeg sjekket postkassa de neste ukene :ler:

Men om du ikke så noe TS, så var du nok innafor :jepp:

Huff ja haha jeg er et nervevrak nå😂

Ts

Anonymous poster hash: ba021...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden det ble slutt på blitzlampa i fotoboksene. Det er infrarødt lys som sørger for at skilt/sjåfør synes. Og det lille løde blinket som er mulig å se, kan nok hende det gikk litt fort som gjorde at du ble fotografert.

Om man derimot passerer første boksen i streknings ATK, blinker det alltid på første boksen, og andre. Men lyser ikke lampa rett etter boks nr.2 gikk det ikke for fort den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...