Gå til innhold

Mrs. Random Nick sin hverdag

Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

I dag har det skjedd to milepæler i familien vår:

1) Mannen min spurte meg om jeg ville være med ham og ungen vår å spille spill. Jeg tror aldri at det har skjedd før i løpet av alle de årene jeg har vært sammen med mannen. Jeg har spurt flere ganger da det tross alt i lengden er en billig hobby dersom man er veldig glad i det (noe jeg er) + at det er noe vi kan gjøre sammen hjemme enten alle tre, eller bare oss to når ungen sover. Han har bare aldri vist nevneverdig interesse for det før. Tidligere i dag kjøpte vi nemlig et nytt spill for penger som poden fikk til jul fra oldeforeldrene sine, og da fikk mannen vetorett i butikken. Så vi får håpe den interessen vedvarer for hans del. Jeg ser frem til den dagen da jeg kan spille RISK med ungen min! 

2) Ungen vår spiste middagen i dag, som inneholdt en del rød paprika, uten å mukke!! Alt gikk ned!! Før har akkurat paprika vært umulig å gi ham, men nå spiste han hele middagen med det uten å si noe! Det var så vidt jeg klarte å styre min begeistring :hoppe: ved å ikke si ved endt første porsjon at dette var flott :nigo::tommelsmil: (det hadde jo sannsynligvis fått ham til å slutte med det siden han da ville blitt bevisst på ingrediensene). Det var for øvrig pytt i panne vi hadde, oppi pitabrød. :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick
22 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Hurra! :essen2: :flagg:   Dette blir en ny merkedag i almanakken? :fnise: 

Jeg kommer i alle fall til å huske det lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Bikkjekaldt ute nå for tida. Spesielt i dag og i morgen i alle fall. :fryser:  

Må huske å ta opp dokumentaren Norge til salgs i kveld. Tror den blir interessant å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Har vært i noen butikker i dag for se etter en tykk og varm ytterbukse til meg selv. Finner ingen føler jeg. Er det virkelig helt ut? Jeg syntes jeg så noen som så halv-varme ut, men de kostet jo mellom 3 og 5000!! 

Ellers finnes det jo selvsagt tynnere ytterbukser, men hva hjelper vel det ute når man er en skikkelig frossenpinn og det nærmer seg 20 minusgrader??  Det ble til at jeg kjøpte to stilongser med 100% merino-ull. Tenker at om jeg bruker begge samtidig så hjelper det kanskje litt i morgen når det er meldt 15 minus her ute. Så kjøpte jeg meg en slik "hals"  med kun fleece på seg, så det også bør jo hjelpe. Poden har fått utvidet votte-sortimentet sitt, så det er godt. Jeg HATER den sure, kalde vinden/luften som er ute nå for tiden. Tror jeg må endre bakgrunnsbildet på dataen min til noe tropisk, solaktig noe. :sol:

De siste dagene som har gått har jeg "pløyet gjennom" Carrie Diaries, og nå er det maraton med Sex and the city som står for tur. Kan ikke tvinne tommeltotter hele dagen lang, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev:

Har vært i noen butikker i dag for se etter en tykk og varm ytterbukse til meg selv. Finner ingen føler jeg. Er det virkelig helt ut? Jeg syntes jeg så noen som så halv-varme ut, men de kostet jo mellom 3 og 5000!! 

Ellers finnes det jo selvsagt tynnere ytterbukser, men hva hjelper vel det ute når man er en skikkelig frossenpinn og det nærmer seg 20 minusgrader??  Det ble til at jeg kjøpte to stilongser med 100% merino-ull. Tenker at om jeg bruker begge samtidig så hjelper det kanskje litt i morgen når det er meldt 15 minus her ute. Så kjøpte jeg meg en slik "hals"  med kun fleece på seg, så det også bør jo hjelpe. Poden har fått utvidet votte-sortimentet sitt, så det er godt. Jeg HATER den sure, kalde vinden/luften som er ute nå for tiden. Tror jeg må endre bakgrunnsbildet på dataen min til noe tropisk, solaktig noe. :sol:

De siste dagene som har gått har jeg "pløyet gjennom" Carrie Diaries, og nå er det maraton med Sex and the city som står for tur. Kan ikke tvinne tommeltotter hele dagen lang, liksom..

Ellos har noen forete skibukser, som ikke har så alt gæli pris, og finner man en rabattkode, så får man de enda billigere. http://www.ellos.no/dame/ytterplagg/overtrekksbukser

Håper det snart blir mildere vær igjen.

Sex and the city, er søvnløse netter- serien min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
10 timer siden, Sola de skrev:

Ellos har noen forete skibukser, som ikke har så alt gæli pris, og finner man en rabattkode, så får man de enda billigere. http://www.ellos.no/dame/ytterplagg/overtrekksbukser

Håper det snart blir mildere vær igjen.

Sex and the city, er søvnløse netter- serien min :)

Takk for tipset, men akkurat klær til meg selv foretrekker jeg å kjøpe i fysiske butikker så jeg får prøvd de ordentlig før kjøp uten at jeg slipper å tenke på at jeg kanskje må sende de tilbake for å bytte de etc.

Klær til ungen min derimot, synes jeg det er lettere å handle klær til online. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
Et øyeblikk siden, Glansbildeskrinet skrev:

Takk for tipset, men akkurat klær til meg selv foretrekker jeg å kjøpe i fysiske butikker så jeg får prøvd de ordentlig før kjøp uten at jeg slipper å tenke på at jeg kanskje må sende de tilbake for å bytte de etc.

Klær til ungen min derimot, synes jeg det er lettere å handle klær til online. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det ble to stilongser i ull på meg i dag samtidig. Det var mye bedre enn det det ville ha vært med kun én (det hadde ikke fungert for min del i 15 minus), men jeg var likevel ganske kald på lårene mine da jeg kom inn igjen. :fryser:

JEG SAVNER SOMMEREN!

Øyenvippene mine liker heller ikke temperaturen som er her ute nå. For øyeblikket har jeg dessverre ingen vannfast mascara, så da bare ... hva skal jeg si... omtrent halvparten av mascaraen kommer seg fra øyenvippene til ansiktet mitt på turen til skolen selv om det ikke snør ute der og da, men det er på grunn av klimaet som er her nå.. Den andre halvparten av mascaraen går jo av på hjemveien. Så når lønninga kommer i neste uke blir det å bruke vannfast mascara. Tror også jeg skal la være å bruke mascara nå de dagene jeg ikke har noen avtaler når det er sånn her vær..Flaut å oppdage at men har snakket med en av sfo-folka med mye mascara utover ansiktet. :ph34r: :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Begynner så smått å få inspirasjon igjen.

Skal ha selskap her om noen uker da jeg har snart har bursdag, så da går jeg litt bananas i nettbutikker nå. Pleier aldri å gjøre så veldig mye ut av vanlige bursdager som er mine, men nå er det en rund dag som er rett rundt hjørnet, så da har jeg en god anledning til å slå litt på stortrommene. Som mannen min sa tok min mor noe overhånd med kaker og pynting da jeg og mannen min giftet oss, så hehe.... den eldre garde skal ikke ha noe (og har ikke) å gjøre i denne festkomitéen her du! :opplyser: Men det er da også enda en grunn jeg har til å gå litt bananas. :shoppe: Godt man har nettbutikker i denne kulda her. :)

Endret av Glansbildeskrinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. :jepp:  Jeg syns det er fint med nettbutikker hele året jeg da, spesielt når det er sånn salg som det er nå. Kan være heldig å få tak i det litt dyre plagget (som en ikke syns en hadde råd til før) til en fjerdedel av prisen. Da kjenner jeg meg som en god, økonomisk og fornuftig husmor. 

God søndag i boka. 

vinter_soe_m_svaner.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.1.2016 at 20.12, Glansbildeskrinet skrev:

Begynner så smått å få inspirasjon igjen.

Skal ha selskap her om noen uker da jeg har snart har bursdag, så da går jeg litt bananas i nettbutikker nå. Pleier aldri å gjøre så veldig mye ut av vanlige bursdager som er mine, men nå er det en rund dag som er rett rundt hjørnet, så da har jeg en god anledning til å slå litt på stortrommene. Som mannen min sa tok min mor noe overhånd med kaker og pynting da jeg og mannen min giftet oss, så hehe.... den eldre garde skal ikke ha noe (og har ikke) å gjøre i denne festkomitéen her du! :opplyser: Men det er da også enda en grunn jeg har til å gå litt bananas. :shoppe: Godt man har nettbutikker i denne kulda her. :)

Gratulerer på forskudd :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

I går gikk jeg ca. 7 km totalt ute i går. Var derfor ganske "gåen" i føttene mine på kvelden. DA er det spesielt godt å være to om foreldreskapet, og ikke minst at man bor sammen, slik at mannen kunne ta sin tørn i dag tidlig. Så da slipper jeg å gå ut nå i formiddag. :)

Egentlig skulle jeg holde meg så lenge som mulig borte fra søtsaker nå i ukedagene, men på grunn av dagen i går ble jeg svak og kjøpte inn en diger RedBull og en 200 grams fruktnøtt som jeg koser meg med nå samtidig som at jeg ser på opptak av God Morgen Norge. Av og til trenger jeg også å slappe ordentlig av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mrs. Random Nick

Har sett på filmen If I stay. Tror aldri jeg har sett den før. Jeg ble i alle fall helt :cry3: på slutten!

Anbefales! (Men husk kleenex!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker...men liker ikke gråtefilmer. De sitter i kropp og sinn for lenge. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Mye å gjøre i nærmeste fremtid. 

Passe på at poden som nylig har blitt syk skal bli frisk igjen.

Vaske gjennom hele badet.

Finne ut hvilken type mat jeg skal servere i selskapet mitt. Har funnet ut at jeg blant annet skal ha muffins, og har funnet en spiselig spray jeg skal spraye på toppingen + at jeg har funnet formene og kakelys. Men jeg må finne ut av oppskrifter. Må også by på noe mer enn muffins, så det må jeg tenke en del på.

Etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...