Gå til innhold

Må jeg fortelle sjefen om start hos psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynte i ny jobb i en butikk i juli. Har nettopp begynt hos psykolog pga mistanke om sosial angst og et par andre ting. Går dit på onsdager.

Jobben jeg har er en ekstrahjelp-stilling (jobber 2-3 dager i uka) og har frem til nå vært tirsdager og torsdager + annenhver lørdag og evt ved sykdom. Har ingen stillingsprosent i kontrakten.

I går fikk jeg tlf fra sjefen om jeg kunne begynne å jobbe onsdager og fredager i stedet. Sa at jeg var opptatt onsdager på dagtid og at jeg helst kunne få jobb på kvelden onsdager eller andre dager.

Fikk i dag tidlig melding fra han hvor han spurte om hvorfor jeg var opptatt på onsdager.

Er jeg nødt til å fortelle han at jeg går til psykolog? Evt må jeg fortelle han hvorfor? Er fremdeles på prøvetid og vil ikke at det skal bli "lettere" å gi meg sparken..

Takler angsten helt ok på jobb da jeg har på meg en slags maske og ikke er "meg selv" har aldri vært borte fra jobb, og heller tatt meg fem minutter på bakrommet om det har blitt for mye.

Min første jobb så er så usikker.. :/

Anonymous poster hash: 4016e...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det må du ikke. Bare si du har en fast avtale på onsdager du ikke kan endre på, men at alle andre dager går fint.

Anonymous poster hash: 2088f...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må du ikke. Si at du er opptatt med noe privat på onsdager.



Anonymous poster hash: 845bf...d40
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg begynte i ny jobb i en butikk i juli. Har nettopp begynt hos psykolog pga mistanke om sosial angst og et par andre ting. Går dit på onsdager.

Jobben jeg har er en ekstrahjelp-stilling (jobber 2-3 dager i uka) og har frem til nå vært tirsdager og torsdager + annenhver lørdag og evt ved sykdom. Har ingen stillingsprosent i kontrakten.

I går fikk jeg tlf fra sjefen om jeg kunne begynne å jobbe onsdager og fredager i stedet. Sa at jeg var opptatt onsdager på dagtid og at jeg helst kunne få jobb på kvelden onsdager eller andre dager.

Fikk i dag tidlig melding fra han hvor han spurte om hvorfor jeg var opptatt på onsdager.

Er jeg nødt til å fortelle han at jeg går til psykolog? Evt må jeg fortelle han hvorfor? Er fremdeles på prøvetid og vil ikke at det skal bli "lettere" å gi meg sparken..

Takler angsten helt ok på jobb da jeg har på meg en slags maske og ikke er "meg selv" har aldri vært borte fra jobb, og heller tatt meg fem minutter på bakrommet om det har blitt for mye.

Min første jobb så er så usikker.. :/

Anonymous poster hash: 4016e...45b

 

Jeg synes ikke du skal være nødt til det når det oppleves ubehagelig for deg. Er vel greit at du bare sier det er en privatsak? Ellers kan du jo si det som det er, men at du fortsatt kan være stabil på jobb andre dager enn onsdager til tross for at du går psykolog.

Håper du finner en god løsning, lykke til! :)

Anonymous poster hash: 19edd...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hei. Jeg begynte i ny jobb i en butikk i juli. Har nettopp begynt hos psykolog pga mistanke om sosial angst og et par andre ting. Går dit på onsdager.

Jobben jeg har er en ekstrahjelp-stilling (jobber 2-3 dager i uka) og har frem til nå vært tirsdager og torsdager + annenhver lørdag og evt ved sykdom. Har ingen stillingsprosent i kontrakten.

I går fikk jeg tlf fra sjefen om jeg kunne begynne å jobbe onsdager og fredager i stedet. Sa at jeg var opptatt onsdager på dagtid og at jeg helst kunne få jobb på kvelden onsdager eller andre dager.

Fikk i dag tidlig melding fra han hvor han spurte om hvorfor jeg var opptatt på onsdager.

Er jeg nødt til å fortelle han at jeg går til psykolog? Evt må jeg fortelle han hvorfor? Er fremdeles på prøvetid og vil ikke at det skal bli "lettere" å gi meg sparken..

Takler angsten helt ok på jobb da jeg har på meg en slags maske og ikke er "meg selv" har aldri vært borte fra jobb, og heller tatt meg fem minutter på bakrommet om det har blitt for mye.

Min første jobb så er så usikker.. :/

Anonymous poster hash: 4016e...45b

Syns det var litt rart(påtrengende?)å spørre hvorfor du var opptatt.Han burde respektert svaret ditt.

Du trenger ikke fortelle det,men det er ingen katastrofe om du gjør heller men mulig han vil føle seg litt dum når han "presser"Det ut av deg.

Si at det er personlig,og at du det er noe du må følge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke fortelle det, men det kan adskillig bedre sjansene for at han sier ja. Om han tror det er fordi du skal på trening, eller på pubquizkvelder e.l. kan det hende han dømmer det som mindre viktig. 

 

Du kan evt si du får behandling for helseproblemer, om du ikke vil si psykolog. 



Anonymous poster hash: 4d877...145
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns også det er mekelig at han spør når du allerede har sagt du ikke kan. Du har vel ingen forpliktelse ovenfor sjefen din å oppgi at du går til psykolog. Eneste jeg kan komme på når jeg prøver å se ting fra sjefens ståsted, er at han kanskje virkelig trenger noen til å jobbe på onsdagene og alle sier de er opptatt. Da kan det jo være han tar runden å prøver å finne ut hvor viktig planer folk har. Om det er snakk om en gruppetime på sats eller andre mindre viktig aktiviteter som kanskje kan flyttes. Om det er saken så ville jeg nå virkelig presentert problemstilligen når jeg spurte de ansatte, men det er jo ikke alle som tenker så langt. 

 

Om jeg var deg ville jeg bare stått på mitt og sagt at du hadde en bindende avtale hver onsdag som ikke lar seg flytte. 

Endret av Faith-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke å fortelle sjefen din hva du er opptatt med. Si at du har fast avtale hver onsdag som er bindende og derfor ikke kan jobbe. Rart at sjefen din spør, egentlig. Ville sikkert høre om det var studier e.l, kanskje, men dette har ikke sjefen din noe med.

Om det er bruk for deg andre eller flere dager, sier du ifra når du kan jobbe, så er det opp til sjefen å sjonglere best mulig ut ifra det han har av ressurser.

Ser det går igjen i flere tråder her inne at man blir pålagt å jobbe mer enn man skal, eller bytte dager. Få dager og timer kontraktført når dere starter. Så må sjefen komme med ny kontrakt om det blir endringer.

Anonymous poster hash: bf3ff...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...