Gå til innhold

Bestevenninnen min stjeler fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så hun er sjalu, har mindreverdighetskomplekser, og prøver å håndtere det ved å straffe deg med å ta tingene dine. Når du aldri sa noe, bekreftet det for henne at du ikke engang merket at ting var borte, selv om de var rett i glaninga på deg hos henne. Så da var det rett og greit å fortsette. For ei røre!

Vent en dag eller to før du snakker med henne. La henne få reflektere, det vil gjøre det lettere å få inn endring.

Så sier du at du gjerne vil beholde henne som venn da hun har mange fine egenskaper du setter pris på. Men hun må respektere deg, det inkluderer dine valg og dine ting. Hun har tråkket på deg og vennskapet med sin oppførsel. Og så må du bekrefte henne, og understreke at det er menneskene som teller og alle er like mye verdt, selv om de har ulik økonomi. Du vil i fremtiden handle når du vil, og det er ikke hennes sak å dømme. Hun kan gjerne få låne, men må spørre først. Visse grunnregler må man ha også i vennskap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veeeel...her synes jeg hun la skylda vel mye på deg for at hun stjal. "Du har mer enn du trenger", "Du setter ikke pris på det du har"...hva vet hun om det siste? Du er sikkert glad i alle tingene dine selv om du ikke lovpriser det høyt hver dag. Og hun "trenger" vel strengt tatt ikke noen sko som er 3 nummer for små??

Her synes jeg hun viser ansvarsfraskrivelse og misunnelse på din økonomiske situasjon. Er dette sider fra en venninne du kan godta?

Endret av chi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt mulig hun også stjeler fra andre, ikke bare deg.

jeg hadde først snakka med deres felles venner i håp om å finne en løsning hvor dere alle kunne hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt i alt hun har vist at hun ikke er en bestevenninne, men en som er festlig å tilbringe tid sammen med. Hun viser tydelig at hun ikke har et fnugg av respekt for deg, og viser samtidig at hun er et menneske som ikke står ved sine handlinger. Sånt kan bli veldig komplisert.

 

Ta heller "kjærlighetssorgen" og bli ferdig med det. Tenk på henne med gode minner. Fortsetter du å være "bestevenninne" med henne, risikerer du at alle de fine minnene blir forurenset av virkelighetens grums. Slike mennesker må kjempe seg gjennom en jungel av problemer, som alle andre enn de selv er skyld i... :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Syns egentlig reaksjonen var litt som forventet. Høres ut på meg som om hun ble veldig tatt på senga og flau, og så prøver hun å skylde på andre, skylde på deg fordi hun ikke vil at du skal synes hun er et forferdelig menneske. For det at hun tar ting fra deg fordi hun ikke syns du fortjener det er tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..utifra forklaringen til ts er dette da slettes ikke snakk om kleptomani. Men ren og skjær barnslig misunnelse. Venninnen til ts virker veldig umoden og har null respekt for ts. Hun bør legge seg fullstendig flat, dere bør ta en lang pause fra hverandre. Hun trenger en skikkelig vekker og lærepenge. Om hun ikke snur fullstendig om og skjerper seg skjønner jeg ikke folk gidder å ha slike venner.

 



Anonymous poster hash: cfd1d...d70
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Jeg skulle til det første innlegget foreslå om hun kunne være kleptoman. Men etter oppdateringen sitter jeg her og bare aner ikke helt hva det kan være som er problemet. Men jeg tenker definitivt at hun har ett eller annet problem som ikke handler om det hun sa til deg. Det med at hun reagerte med å bli så sint, og å storme ut kan jo komme av at du traff en nerve? Og det med at du hadde så mye virket mer som bortforklaring, enn det var reellt. Jeg klarer ikke å se at noen virkelig kan mene at de har rett til å ta ting fra andre bare fordi de mener den andre har for mye. 

 

Jeg tenker at broren min er litt for materialistisk og jeg vet at han har altfor mye mer enn det han trenger, dobbelt opp osv., men det hadde aldri falt meg inn å gå inn på kjøkkenet og ta med den kjevla han har for mye uten å spørre. Jeg kunne til nøds spurt om noe jeg vet han ikke bruker og som jeg har bruk for, om jeg kunne fått den "siden du aldri bruker den, og jeg har det litt trangt nå, pliiiis?". Men tar bare ikke ting av andre for de grunnene hun kom med. 

 

Jeg tror hun blei flau, og redd for å si den egentlige grunnen, fant opp noe annet, blei fornærmet fordi hun ikke vil at du skal tenke at hun er fattig, eller har noen problemer, for hun vil at du skal synes hun er bra, overreagerte og blei sint, og senere brøt sammen fordi grunnen til at hun ikke vil si noe er jo for at du ikke skal droppe henne, og nå endte hun med å gjøre noe annet som kanskje gjør at du vil droppe henne. 

 

Mitt råd ville vært å snakke med henne igjen. Fortelle henne at uansett hva det er så kan hun stole på deg, men at hun må prøve å være ærlig, for noe annet funker ikke for deg. Enten så forteller hun deg hva som virkelig er greia, full ærlighet, ellers så klarer du ikke å forholde deg til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...