Gå til innhold

Når sluttet du med ammingen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ammet dessverre bare i 4 uker..gutten min var for tidlig født og veldig slapp. Han sovnet etter to sutt! Han fikk ikke i seg noe av det som var i puppen så jeg måtte pumpe. Jeg gjorde det en liten stund, men ga opp hele greia.. Det var så masete og tidkrevende og jeg var så sliten og deppa etter fødsel så pumpingen falt også bort etterhvert. Er litt lei meg enda for at jeg ikke ammet lenger..prøver å gjøre det godt igjen med å lage god og sunn mat fra bunn av. Gutten min er snart 7 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet helt når barnet var 15 mnd., men trappet ned mye tidligere. Jeg hadde veldig mye melk.



Anonymous poster hash: 0ef23...c1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste sluttet av seg selv ved 19 måneder. Yngste skal tvangsavvennes nå, snart 2,5 år gammel.

Anonymous poster hash: 5a4b6...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6 mnd og vil bare ha om natta...pumper om dagen. Tenker å fortsette slik til 9 mnd og kutte ut nattamming da, og gi pumpemelk til 12 mnd...vil jo gjerne amme på dagen, men frøkna er lite interessert i pupp. Mye mer stas å drikke fra kopp.



Anonymous poster hash: 9cae2...77a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullammet bare i 2 uker, og fullpumpet deretter i 2 mnd. Sluttet ganske brått da melka forsvant i forbindelse med brystabscess. Var så sliten av alle ammeproblemene at jeg ikke prøvde å få opp igjen melkeproduksjonen da jeg var blitt frisk.



Anonymous poster hash: 33cbb...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 1mnd, fullammer enda men har bestemt meg for å slutte pga jeg rett og slett blir depprimert av det. Hun ligger i timesvis av gangen på natten, er så sliten at jeg bare ligger å gråter, gruer meg hver dag til hun våkner å skal ha pupp..

Anonymous poster hash: 6243d...055

Oi. Det var tidlig å bli sliten! Det høres mer ut som at du trenger profesjonell hjelp. Man skal ikke bli deprimert av å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet da han var 13,5 måned gammel. Nedtrapping fungerte ikke her da han var veeeeldig glad i puppen, så måtte bare slutte brått og brutalt. Det fungerte ikke å amme han lenger,for det var bare sutring etter pupp når jeg kom hjem fra jobb og ellers når han var trist eller sliten. Mannen måtte sette ned foten til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente sluttet av seg selv når hun var 11,5 mnd, da ville hun bare ikke en kveld. Da ammet jeg stort sett bare morgen og kveld, noen ganger på dagen om hun var syk eller urolig. Sluttet på natten ca halvannen måned før det, også helt av seg selv. Jeg orket ikke styre med pumping når hun allikevel var såpass stor, men hun fikk MME på kvelden før tannpuss en stund, litt for å ha en kosestund i armkroken fortsatt. Hun spiste allerede godt med vanlig mat, så det ble aldri noe problem. Hadde hun ikke sluttet av seg selv da, så hadde jeg nok sluttet rett over året da jeg skulle tilbake i skiftjobb som ikke helt var forenlig med ammefri. (Hadde fått det, men det ville blitt mest rot med rutiner pga arbeidstider.)



Anonymous poster hash: 9b552...78b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 1mnd, fullammer enda men har bestemt meg for å slutte pga jeg rett og slett blir depprimert av det. Hun ligger i timesvis av gangen på natten, er så sliten at jeg bare ligger å gråter, gruer meg hver dag til hun våkner å skal ha pupp..

Anonymous poster hash: 6243d...055

Du burde visst før du fikk baby at de faktisk ikke gjør så nye annet enn å spise, sove og bæsje de første ukene/månedene...... Det blir bedre 😊

Anonymous poster hash: b98f7...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😳😳😳😳

Jeg skjønner ikke at dere gidder/orker å stresse med å amme etter 6 mnd.

Jeg som ikke ammer får stadig kjeft for at jeg ikke ammet frem til 6 mnd, da det er denne perioden som faktisk er viktig.

Tipper det er mange av dere som i andre tråder klager over lite søvn, lite hjelp fra mannen, orker ikke sex og at mannen var utro med noen han treff på nett...

Alt til sin tid sier jeg! Å amme et barn på 1år har ingen helseeffekt. Barnet trenger ikke melken heller.

Anonymous poster hash: 41df3...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere gidder/orker å stresse med å amme etter 6 mnd.

Jeg som ikke ammer får stadig kjeft for at jeg ikke ammet frem til 6 mnd, da det er denne perioden som faktisk er viktig.

Tipper det er mange av dere som i andre tråder klager over lite søvn, lite hjelp fra mannen, orker ikke sex og at mannen var utro med noen han treff på nett...

Alt til sin tid sier jeg! Å amme et barn på 1år har ingen helseeffekt. Barnet trenger ikke melken heller.

Anonymous poster hash: 41df3...9da

 

Hvis det var dette du hadde å se frem til, så skjønner jeg godt at du ikke ammet lengere ja.

 

De fleste andre av oss har menn som stiller opp og skjønner at amming er viktig, samtidig som at vi klarer å ta vare på forholdet. ;)

 

 

(Kan du generalisere så fælt, så kan jeg..)

Anonymous poster hash: 9b552...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😳😳😳😳

Jeg skjønner ikke at dere gidder/orker å stresse med å amme etter 6 mnd.

Jeg som ikke ammer får stadig kjeft for at jeg ikke ammet frem til 6 mnd, da det er denne perioden som faktisk er viktig.

Tipper det er mange av dere som i andre tråder klager over lite søvn, lite hjelp fra mannen, orker ikke sex og at mannen var utro med noen han treff på nett...

Alt til sin tid sier jeg! Å amme et barn på 1år har ingen helseeffekt. Barnet trenger ikke melken heller.

Anonymous poster hash: 41df3...9da

Øh, javel? Det var da en pussig generalisering.

Helsedirektoratet anbefaler amming minimum frem til et års alder. Jeg synes også at amming er mye mer praktisk MME på flaske, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle gidde å avvenne min baby da hun var seks måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 14 måneder sluttet vi med dag ammingen (forsatte med morgen og kvelds/natte-ammingen)

Og ved 18 måneder ble det helt slutt (da var jeg gravid igjen, og såpass svangerskaps-syk at jeg ikke kunne forsette). 

Det ble omtrent samme skjema på lille-broren, bortsett fra det faktumet at det var et valg å slutte når han var rundt 18 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd med første, da ville han ikke mer. 15 mnd med andre, sluttet fordi jeg ville selv. Gradvis nedtrapping. Husker jeg hadde lite spreng begge gangene. Ammer minste på 5 mnd fortsatt. Håper han fortsetter og vil ha til ett års alder ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du burde visst før du fikk baby at de faktisk ikke gjør så nye annet enn å spise, sove og bæsje de første ukene/månedene...... Det blir bedre 😊

Anonymous poster hash: b98f7...525

Hvordan skulle hun vite det? Det er noe helt annet at folk forteller det til deg enn å oppleve det selv. Noen blir mer deppa enn andre, noen trenger mer søvn enn andre og noen syns bare amming er et pes.. Sånn er det bare. Folk er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😳😳😳😳

Jeg skjønner ikke at dere gidder/orker å stresse med å amme etter 6 mnd.

Jeg som ikke ammer får stadig kjeft for at jeg ikke ammet frem til 6 mnd, da det er denne perioden som faktisk er viktig.

Tipper det er mange av dere som i andre tråder klager over lite søvn, lite hjelp fra mannen, orker ikke sex og at mannen var utro med noen han treff på nett...

Alt til sin tid sier jeg! Å amme et barn på 1år har ingen helseeffekt. Barnet trenger ikke melken heller.

Anonymous poster hash: 41df3...9da

Gidder?? Jeg MÅ! Ungen min spiser ikke fast føde og tar ikke flaske...

Ammer 3-5 ganger om natten. Har jeg lov til å klage da eller?

Tenk deg jævlig godt om før du kommer med sånne tankeløse ord. Jeg er helt på felgen og dette hjalp ikke meg...

Anonymous poster hash: cfe54...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😳😳😳😳

Jeg skjønner ikke at dere gidder/orker å stresse med å amme etter 6 mnd.

Jeg som ikke ammer får stadig kjeft for at jeg ikke ammet frem til 6 mnd, da det er denne perioden som faktisk er viktig.

Tipper det er mange av dere som i andre tråder klager over lite søvn, lite hjelp fra mannen, orker ikke sex og at mannen var utro med noen han treff på nett...

Alt til sin tid sier jeg! Å amme et barn på 1år har ingen helseeffekt. Barnet trenger ikke melken heller.

Anonymous poster hash: 41df3...9da

Synes ikke det er noe stress i det hele tatt jeg, faktisk utrolig lettvint. Går ikke utover livet eller ekteskapet på noen måte ;) Hvis ammingen fungerer greit er det anbefalt å fortsette til ett år og gjerne lenger. At noen gleder seg til å kaste inn håndkle etter seks måneder betyr ikke at de som ammer lenger "presser seg selv" eller lider på noen måte. Herlighet. NB, snakker ikke om de som må gi opp amming av ulike grunner.

Anonymous poster hash: 08e66...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...