Gå til innhold

Shariadomstoler i Norge?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil det bety for de allerede eksisterende lovene? Leste litt fort gjennom, synes artikkelen burde vært mer utdypende. 

Anonymous poster hash: de21f...134
Skrevet

Hva er egentlig behovet for Sharia-domstoler?

Er ikke dette i fundamental konflikt med Likhetsprinsippet, mtp at man oppretter en egen domstol for et segment av befolkningen som i tillegg er basert på religiøs tolkning?

Anonymous poster hash: 6df69...dd8
  • Liker 4
Skrevet

Islamsk stat:en stat som styres i harmoni med sharia og koranen,

Isåfall er vi allerede halvveis  :laugh: neida det var frekt av meg, men jeg ser virkelig ikke grunnlaget til hvorfor vi skal innføre deler av sharia i Norge?

Gjest Angry Man
Skrevet

Dette må jo bare være tull. Tatt helt ut av kontekst eller noe slikt. Det sier seg selv at vi ikke kan ha en sharia domstol i norge da vi ikke annerkjenner sharia rett. Skal man plutselig kunne bli dratt for retten fordi man har gått uten slør da? Eller fordi man ikke gir ungen de obligatoriske x timene med muslimsk undervisning. Og hvem skal dette egentlig gjelde for? Bare muslimer antar jeg, men likevel, skal noen bestemme hva en som vedkjenner seg den muslimske tro skal gjøre og ikke gjøre?

Nei det eneste dette faktisk kan bety er som et slags meklingsystem som begge parter må godta før det i det hele tatt blir aktuelt.

Uansett er jeg imot.

Sharia kan dra til helvete der det hører hjemme.

Skrevet

Jeg så noen forstyrrende bilder fra IS i går. Jeg skal ikke poste dem her, av respekt for dere. De hadde hengt tre menn opp ned i en stang, som griser på barbeque, så tent på dem. Fy faen. Om det er 0,000000001 sjanse at det skal skje her i Norge på grunn av innvandrerne, så spiller det ikke rolle hvor mange gråtende barn man ser på tv. 

Sorry, ser nå at jeg er way off topic.

Anonymous poster hash: edea0...603
  • Liker 1
Skrevet

Jeg så noen forstyrrende bilder fra IS i går. Jeg skal ikke poste dem her, av respekt for dere. De hadde hengt tre menn opp ned i en stang, som griser på barbeque, så tent på dem. Fy faen. Om det er 0,000000001 sjanse at det skal skje her i Norge på grunn av innvandrerne, så spiller det ikke rolle hvor mange gråtende barn man ser på tv. 

Sorry, ser nå at jeg er way off topic.

Anonymous poster hash: edea0...603

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=966113

Skrevet

Paranoianen fortsetter ser jeg?

Anonymous poster hash: e106c...b7d

Hvorfor tror du politikerne vil ha sharialover? 

Skrevet

Dette må jo bare være tull. Tatt helt ut av kontekst eller noe slikt. Det sier seg selv at vi ikke kan ha en sharia domstol i norge da vi ikke annerkjenner sharia rett. Skal man plutselig kunne bli dratt for retten fordi man har gått uten slør da? Eller fordi man ikke gir ungen de obligatoriske x timene med muslimsk undervisning. Og hvem skal dette egentlig gjelde for? Bare muslimer antar jeg, men likevel, skal noen bestemme hva en som vedkjenner seg den muslimske tro skal gjøre og ikke gjøre?

Nei det eneste dette faktisk kan bety er som et slags meklingsystem som begge parter må godta før det i det hele tatt blir aktuelt.

Uansett er jeg imot.

Sharia kan dra til helvete der det hører hjemme.

Det tror jeg ikke, det er i hvert fall ikke det som er argumentasjonen hos de som ønsker Sharia-domstol. Argumenter man ofte hører er at den skal fungere som et slags forliksråd og rådgiver i familiesituasjoner, arveoppgjør og alminnelige saker. Spørsmålet som da fordres er hvorfor dette behovet når man allerede har instanser som gjør de eksakt samme oppgavene, bare ikke religiøst forankret?

Ved å gi ideologi (ideologien bak Sharia er Islam) en fot innenfor døren i rettspraksisen så legitimerer man samtidig andre aspekter for rettspraksis basert på Islam som slett ikke er forenlig med norske lover eller vestlig tankesett overhodet, det er ikke å komme bort fra. Hvis dette ikke er hensikten, hva er da behovet som nevnt ovenfor?

• Liker 2
Skrevet

Dette er et menneskets mening. Akkurat som det er noen mennesker på Sørlandet og Vestlandet som mener vi burde forby abort og være mer Israelvennlige. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du politikerne vil ha sharialover? 

Hvilken politiker er det som vil ha det?

Såvidt jeg kunne se fra artikkelen sa Knut Storberget daværende justisminiter fra AP blankt nei til forlaget. Så ja. STEM    AP.

• Liker 1
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/domstolssjef-aapner-for-shariadomstoler-i-norge/a/10030187/

Islamiseringen er i full gang. Bruk huet når dere stemmer i år og ved neste Stortingsvalg.

Edit: Artikkelen er fra 2011, men temaet er fortsatt aktuelt.

Spesielt å se hvordan det hele tiden det er muslimer de fokuserer så veldig på. Hva med andre grupper som har kommet hit, med andre religioner og kultur? På tide enkelte ser hva en del muslimers hensikt er.

Og en annen ting, dette burka, hijab greine, det har blitt verre med årene? De var ikke så ille med den kledningen før, var de?

• Liker 1
Skrevet

Hvilken politiker er det som vil ha det?

Såvidt jeg kunne se fra artikkelen sa Knut Storberget daværende justisminiter fra AP blankt nei til forlaget. Så ja. STEM    AP.

Erna Solberg ville tydeligvis ha det for en stund siden.

Skrevet

Erna Solberg ville tydeligvis ha det for en stund siden.

Da stemmer vi ikke Erna  :)

• Liker 1
Gjest Angry Man
Skrevet

Det tror jeg ikke, det er i hvert fall ikke det som er argumentasjonen hos de som ønsker Sharia-domstol. Argumenter man ofte hører er at den skal fungere som et slags forliksråd og rådgiver i familiesituasjoner, arveoppgjør og alminnelige saker. Spørsmålet som da fordres er hvorfor dette behovet når man allerede har instanser som gjør de eksakt samme oppgavene, bare ikke religiøst forankret?

Ved å gi ideologi (ideologien bak Sharia er Islam) en fot innenfor døren i rettspraksisen så legitimerer man samtidig andre aspekter for rettspraksis basert på Islam som slett ikke er forenlig med norske lover eller vestlig tankesett overhodet, det er ikke å komme bort fra. Hvis dette ikke er hensikten, hva er da behovet som nevnt ovenfor?

Ja, må være det som menes, da alle andre muligheter er vanvidd.

Argumentasjonen faller uansett sammen på sin egen urimelighet da de idag fint kan gjøre nettopp det de ønsker ved å ta kontakt med imamen sin eller andre religiøse ledere. Han kan fint gi råd om både det ene og det andre og mekle der det skulle være nødvendig.

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/domstolssjef-aapner-for-shariadomstoler-i-norge/a/10030187/

Islamiseringen er i full gang. Bruk huet når dere stemmer i år og ved neste Stortingsvalg.

Edit: Artikkelen er fra 2011, men temaet er fortsatt aktuelt.

En gammel sak fra 2011 som vi ikke har hørt mer om siden Stoltenbergs jsutisminister Knut Storberget skjøt forslaget ned uten å nøle.

Temaet kan knapt sies å være særlig aktuelt når ingen har fremmet noe lignende forslag siden den gangen.

Og la oss ha det klart for oss: Storberget avviste ikke bare å INNFØRE noe slikt, han ville ikke engang vurdere å utrede spørsmålet. Så: Aktuelt? Nei det virker ikke sånn.

Grunn til å stemme FrP? Jeg håper de som gjør det, gjør det på et mer realistisk grunnlag enn motstand mot noe som ingen andre heller ønsker seg.

Drizzt, dette er som å sparke inn en vidåpen dør.

• Liker 6
Skrevet

Hva vil det bety for de allerede eksisterende lovene? Leste litt fort gjennom, synes artikkelen burde vært mer utdypende. 

Hvorfor skulle den være utdypende når forslaget om å utrede det ble kategorisk avvist av justisministeren for AP den gangen? Det er ikke noe å utdype.

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig behovet for Sharia-domstoler?

Er ikke dette i fundamental konflikt med Likhetsprinsippet, mtp at man oppretter en egen domstol for et segment av befolkningen som i tillegg er basert på religiøs tolkning?

Det er ikke noe behov, og det var derfor Storberget avviste forslaget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...