Gå til innhold

For dårlig til å gå på jobb men fæl sjef!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I henhold til arbeidsmiljøloven § 12-1 har arbeidstakere som er gravide rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden.

Og det her kunne jo virkelig med rimelighet finne sted utenfor arbeidstiden.

Hvordan kan du vite det da? Jeg kan feks ikke gå til legen utenom arbeidstid. Fikk tilsendt en timekode fra sjefen jeg skal føre svangerskapskontroller på. Null problem.

Anonymous poster hash: cbd7b...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst synes jeg IKKE det er greit av sjefen din å behandle deg sånn.

Men: det er en selvfølge at man går til legen på fridagen sin og ikke midt i arbeidstiden når man har mulighet til det!

Og: man må ikke absolutt være hjemme fordi man er kvalm. Jeg varm kvalm de første tolv ukene denne gangen, spydde flere ganger om dagen, men var på jobb allikevel. Det er ikke slik at man automatisk blir hjemme bare fordi man er kvalm og må sette seg ned. Det er ikke omgangssyke, a så det er ikke smittsomt.

Jeg er ikke litt imponert over deg engang. Du evner ikke å se at noen har jobber hvor de ikke bare kan gå og spy når det trengs. Selv har jeg vært heldig og kunnet spy fra meg i fred om morgenen før jobb, men jeg har full forståelse for at de som spyr utover dagen og er skikkelig dårlig må ty til sykemelding de verste ukene.

Anonymous poster hash: cbd7b...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite det da? Jeg kan feks ikke gå til legen utenom arbeidstid. Fikk tilsendt en timekode fra sjefen jeg skal føre svangerskapskontroller på. Null problem.

Anonymous poster hash: cbd7b...d94

Fordi hun jo skriver at hun da måtte gå på fridagen.... Altså kunne det jo tas på en fridag.

" Dette måtte jeg ta på fridagen min... tok en tur til legen på fridagen å han anbefalte å bite tenna sammen å tenke at det er ett tegn på at ungen lever"

Sjefen vet ikke at hun er gravid, så vanskelig å få en time kode hun kan bruke til svangerskapskontroller....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun jo skriver at hun da måtte gå på fridagen.... Altså kunne det jo tas på en fridag.

" Dette måtte jeg ta på fridagen min... tok en tur til legen på fridagen å han anbefalte å bite tenna sammen å tenke at det er ett tegn på at ungen lever"

Sjefen vet ikke at hun er gravid, så vanskelig å få en time kode hun kan bruke til svangerskapskontroller....

 

Nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...