Gå til innhold

Han kaller meg schizofren

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har sendt deg en pm fra min konto her inne :)

det er ikke slik at typen er sånn hele tiden, han kan være utrolig romantisk og komme hjem med blomster uten noen spesiell grunn, legge igjen lapper til meg med søte ord.

når jeg tenker tilbake på de tingene han har gjort som er "gode" får jeg utrolig dårlig samvittighet for at jeg fremstiller han som psykopat her.

- trådstarter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til Trådstarter!

Alvorlig talt... Denne mannen kan ikke være god i hodet sitt!!

Jeg vet av erfaring at psykisk "vold" Er flere ganger verre enn fysisk. Du kan ikke godta dette. Det kommer til og ødelegge deg ennå mer enn hva han har gjort frem til nå..

Klart du er glad i han som du selv sier. Men kan du leve med at den personen ikke er glad i deg? Eller at den personen behandler deg som dritt?

Som andre sier her. Så anbefaler jeg deg å flytte ut. Flytt hjem til foreldrene dine.. Ring de å snakk med de. Fortell foreldrene dine hvordan du har det. De hjelper deg garantert! at du trenger skyss til flyplassen...finnes det ikke drosjer eller noe der?

Jeg håper virkelig du skjønner alvoret i dette, og gjør noe med det. Klart det vil være tungt i starten. Men det vil gå over, og du vil legge merke til hvor mye bedre du vil få det med deg selv.

Han kommer nok ikke til og forandre seg.. Med mindre han selv virkelig går inn for det... Å det er sjelden noen greier og gjøre det... (Jeg vet av egen erfaring...)

Ønsker deg lykke til og sender deg mange varmer tanker.! :klem:

Ps: om du vil kan du sende meg en PM...

Gjest Anonymous
Skrevet

Nettopp det som kjennetegner en psykopat da. Snill i det ene øyeblikket (falskt) og slem i det neste.

Redd deg selv, kulturforskjellene til england er ikke så store at det på noen måte kan unnskylde noe av det han gjør.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må bare si at det virker som om du finner på unnskyldninger for ikke å gå i fra han!!

Dette her kommer til å ende med et helvette om du ikke går fra han nå og det burde du gjøre med en gang. Jeg har vært der selv og det blir aldri bedre må du tro,selv om han sikkert lover deg det i et svakt øyeblikk. Hvilket land er du? Virker som om det er et stykke i fra og du kan kansje se rundt deg hvordan andre damer blir behandlet rundt deg? Om du ikke gjør det bør du faktisk tenke på at dette er kansje noe han er vandt med hjemme fra og opplært til å det er sånn det skal være... Nei du eg sier dt rett ut at dette kommer til å ende i tragedie for dere begge to,sann mine ord! Psykisk misshandlig er verre enn fysiskfor de psykiske sårene vil alltid være der,fysiske forsvinner etetr tid. Du vil alltid bære det med deg,derfor er det best å komme seg unna før det blir sagt g gjordt for mye til at du orker å leve med det!

Før du vet ordet av det har også den psykiske volden,dratt med seg den fysiske også!!

Å det er IKKE noen god ide og gå til legen for å øke dosen på anti dep. Blir han noe bedre av det da??

Nei,kom deg vekk og det så fort som mulig,og se deg ikke tilbake. . . .

LYKKE TIL

HILSEN EN SOM HAR VÆRT DER!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære, kjære trådstarter!

Fikk så vondt av deg da jeg leste innlegget ditt.

Det er så lett og si til deg at du skal komme deg bort fra denne mannen. Jeg vet at det ikke er det. MEN det er nok det beste du kan gjøre for deg selv og livet ditt.

Jeg vet at det ikke vil bli enkelt å flytte hjem til norge og bo hjemme. Men kan du ikke se det som en nødløsnin? At du bor hjemme hos foreldrene dine til du finner et sted og bo for deg selv?

Det samboeren din gjør med deg nå er ikke noe bra. Han psyker deg ned og du sa selv at depresjonene ble verre etter at han kom inn i bildet.

Etter å ha lest gjennom hele tråden her, ble jeg redd for deg. Det virker som om du er langt nede. Du snakker om å øke dosen med medisiner. Det er IKKE løsningen kjære deg. For deg finnes det nok bare en løsning, flytt hjem til Norge.

Ta med deg det mest nødvendige og røm. Denne mannen er helt klart psykopat. Du kommer ikke unna han om du ikke stikker av. Gjør det nå, så fort som mulig. Hvilken garanti har du for at han ikke sørger for at du blutselig bare står på gata eller for at han klarer å presse deg "utfor stupet"...

Du kan ikke fortsette sånn. Dette går ikke...

Om du lurer på hvorfor jeg kan sitte og si det jeg sier, så er grunnen den at jeg har vært i et lignende forhold. Jeg flyttet 130 mil fra mitt hjemsted til Oslo. Her hadde jeg ingen andre enn samboeren min og familien hans. Vi var ganske isolerte fra andre fordi han var temmelig usosial. De første årene gikk ting ganske greit mellom oss. Vi festet i helgene og var for oss selv i ukene. Så ble jeg gravid. Han fortsatte festingen og jeg ble den "voksne". Etterhvert ble ting enda verre. Når han drakk i helgene (hver helg både fredag og lørdag) kom han hjem på natta/morrakvisten og tok ut alt på meg. Søndag var han fyllesyk og alt måtte være stille. Han snakket aldri ordentlig til meg, kommanderte meg, kritiserte meg og var nedsettende mot meg både når vi var alene og når andre var til stede. Dette er bare kort fortalt hvordan tingene var. Til slutt utviklet jeg angst. Jeg hadde en dag i uka hvor jeg var "rolig". Og det var tirsdag. Onsdag og torsdag grua jeg meg til det jeg visste måtte komme i helgen, noe som gjorde utslag på maven og psyken min. Mandag brukte jeg til å komme meg etter helgen.

Jeg vet at jeg burde ha dratt fra han lenge før jeg gjorde det. Men jeg turte ikke. Var redd for å være alene, alt av slekt og famile bodde nordpå. Og ikke kunne jeg flytte nordover heller. Hadde jo et barn sammen...

Til slutt flyttet jeg. Det har vært mange opp og nedturer. Men nå 4 år etterpå har jeg vært sammen med en fantastisk mann i 1 1/2 år.

Så gjør en stor ting for deg selv, flytt fra denne mannen...

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke annet råd en de du allerede har fått, dra fra han.

Det eneste du kan gjøre er jo å prøve å få kontakt med folk som har det slik som deg.

Det hjelper ofte bare å prate om problemene sine.

Dette har jo ikke noe med saken å gjøre ,men hvor er det du bor?

Jeg ønsker deg lykke til og håper du kommer deg unna,dette er ikke holdbart.

Hilsen meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til trådstarter!

Hvis du er i england: Hvordan kan du skrive bokstavene ø og æ?

Hvis du allerede er i Norge kan du jo bare la være å reise bort igjen?

Gjest Anonymous
Skrevet

det finnes norske tastatur i england også vet du ;)

Gjest Madam Felle
Skrevet
har sendt deg en pm fra min konto her inne :)

det er ikke slik at typen er sånn hele tiden, han kan være utrolig romantisk og komme hjem med blomster uten noen spesiell grunn, legge igjen lapper til meg med søte ord.

når jeg tenker tilbake på de tingene han har gjort som er "gode" får jeg utrolig dårlig samvittighet for at jeg fremstiller han som psykopat her.

- trådstarter

"varmemerke" til en psykopat, er jo at de er "verdens" snilleste når de faktisk er snill. Men grusomme når den siden settes til. Det er også veldig sjelden en psykopat vil innrømme sine egne feil, og derfor får de sjelden hjelp.

Jeg hadde ikke orket å leve sammen med en person, som er så opp og ned i humør.

Tenk over hva han egentlig gir deg?

Skriv ned alt det negative og vei det opp mot det positive. Hva kan du leve med, og hva kan du ikke leve med?

Min personlige mening, er at du ville hatt det mye bedre uten han. Men det er du selv som må avgjøre det.

Skrevet

Har vel en sterk mistanke om at dette dreier om en psykopat ja. De er ofte veldig sosiale og greie å ha med å gjøre i begynnelsen før man kommer inn på de. Du kan heller andre forandre han,det er et dødfødt prosjekt. Du kan da starte opp igjen i Oslo f.eks.

Gjest Anonymous
Skrevet

han blir bare verre og verre.. nå har han vært sur i over to timer fordi jeg lot kyllingen ligge i kjøleskapet over natta.. nekter å snakke med meg, bare later som om at jeg ikke eksisterer.

jeg lagde en nydelig middag, pyntet meg og fant fram vin.. han klagde over å måtte gå på butikken med meg, jeg får ikke ha bankkort av han, ble sur fordi jeg ville ha hvit vin og ikke rød og la ikke en gang merke til forandringen i utseendet mitt.

han sa han kunne ikke snakke med meg fordi alt han sa ville jeg ta som noe negativt

er det bare jeg som reagerer på dette?

- trådstarter

Skrevet

er det bare jeg som reagerer på dette?

- trådstarter

Nei, alle andre reagerer også på dette... Vi får ikke gjort stort mer enn å oppfordre deg til å dra. Pakk sakene dine og bli et fritt menneske igjen...

Skrevet

Pakk sakene dine og dra tilbake til Norge. Kom deg vekk fra han. At du blir til tross for at han er en jævlig drittsekk, kan jeg ikke forstå ( ikke vondt ment ).

Jeg hadde reist fra han på flekken. Ikke pokker om jeg hadde blitt hos en som ikke gjør annet enn kjefte på meg og behandler meg som dritt.

Reis fra han og la han kose seg alene i sin tilværelse.

Skrevet
I alle dager.. Hva har du rota deg borti? Før du sa han var utenlandsk tenkte jeg at dette måtte være en fra et annet land med en annen kultur og kvinnesyn.

Dette kan du ikke leve med, uansett hjvor høyt du elsker han og hvor god og snill han kan være til tider må du komme deg unna.

Du sier jo selv depresjonene ble 10 ganger verre etter du ble sammen med han?

Kom deg bort, og finn deg en som fortjener deg!

Så utrolig teit av deg å si.

Snevert!! Sånne ultrateite kommentarer som sånne som deg kommer med er bare til å :kvalm: av!

Kunne da like så godt ha vært en norsk mann!!

Så over til du som skrev innlegget.

Du burde ikke ha nevnt at han var utenlandsk her.

Folk vil da fort dømme pga at han ikke er som "oss".

Jeg syntes du skal ta ett skikkelig oppgjør med han jeg.

Gi han ett ultimatum.

Skjerper han seg ikke, så stikker du.

Fortell også hvorfor.

Ikke la det gå så lenge før du merker forandringer.

Det som er så synd med menn er at de ofte ikke skjønner ting før man har gått fra dem...

Lykke til!!

Skrevet
Flytte? Hvor skal jeg gå? jeg bor som sagt i utlandet, hvor jeg ikke kjenner noen. jeg må ha skyss til flyplassen om jeg skal til norge. og hva skal jeg gjøre der? flytte tilbake til foreldrene mine?  

sukk.. nei, jeg vet ikke.

- trådstarter

Selv i England finnes buss, tog og drosje.

Ring foreldrene dine og be om et lite lån. Enten reiser du når han er på jobb, eller så forteller du ham at du skal hjem på ferie, pga sykdom i familien elller lignende.

I Norge kan du få behandling og økonomisk hjelp til å klare deg og stå på egne ben.

Dette forholdet er dødsdømt. Du må bare velge hvor lenge du ønsker å fortsette å ødelegge deg selv ved å være i det. Det blir ikke enklere å bryte ut om fem år.

Skrevet

Jeg tror ikke du vil bort.

Enten er det du skriver bare oppspinn, eller så tør du ikke si hvilket land du egentlig befinner deg i. England er ikke et u-land, og transport til en eller annen flyplass finnes alltid, også til ferjehavner!

Forteller du oss sannheten? Eller lager du en historie etterhvert som svarene kommer inn og du mangler gode argumenter for å la være å flytte tilbake til Norge?

Hvis du, ut fra hva du skriver selv, ikke ser at noe i forholdet ditt er riv ruskende galt, så bør du lese alt i denne tråden en gang til, og prøve å tenke deg at det dreier seg om en annen person enn deg selv. Hva syns du da?

Prøv å komme deg bort - og helst i går! Det finnes krisesenter i England også, ta kontakt med et av disse og hør om de kan hjelpe deg! Men du må ville det selv, det er cluet!

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har ikke funnet opp noe som helst. det er to timer til nærmeste flyplass, og jeg kan ikke dra noen steder uten at han vet om det ettersom han ringer hjem både titt og ofte.

problemet er ikke at jeg ikke vil dra, problemet er.. hvordan forlater du det eneste mennesket du noen gang har elsket? hvordan forlater du ditt livs kjærlighet?

det finnes intet enkelt svar på det.

mora mi kommer på besøk neste uke, jeg skal gi han den uken på å forbedre seg, selv om han vanligvis er veldig grei rundt alle andre.

men om jeg fortsatt vil dra neste uke kan jeg dra sammen med min mor, det blir mye enklere.

- trådstarter

Skrevet

mora mi kommer på besøk neste uke, jeg skal gi han den uken på å forbedre seg, selv om han vanligvis er veldig grei rundt alle andre.

men om jeg fortsatt vil dra neste uke kan jeg dra sammen med min mor, det blir mye enklere.

Det var en dårliig ide, synes jeg, å gi ham den uken som moren din er på besøk til å forbedre seg. For det første så oppflrer han seg vel annerledes når dere har besøk og for det andre så høres det ikke ut som om han verken kan eller vil forbedre seg. Benytt sjansen til å bli med moren din hjem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan ikke reise fordi han ringer hjem titt og ofte?? :roll: Vel, da er det ingen der som svarer når han ringer, da.. For da er du på flyplassen på vei til Norge.

Hallo! Du trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn det er. Reis hjem med din mor neste uke! Vanskeligere er det ikke. Da trenger du ikke se ham igjen.

Og reise fra en som du har elsket er selvfølgelig tøft, men han elsker tydeligvis ikke deg, og vil du leve med en som ikke føler det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...