Gå til innhold

Vil dere med høyere utdanning svare på noen spørsmål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg rapporterte tråden, med henvisning til forumets regler, men ingenting har skjedd. Det er altså greit, da. Uansett, jeg forstår ikke hvorfor folk har lyst til å svare på dette når det åpenbart er helt useriøst og TS ikke forteller hva det skal brukes til.

Anonymous poster hash: 2902c...049

 

Det er jo bare noen helt ubetydelige spørsmål det tar ett minutt å besvare. Hvis TS har glede av denne informasjonen, ser jeg ingen grunn til ikke å svare på noen spørsmål for henne.

Anonymous poster hash: 60303...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er jo bare noen helt ubetydelige spørsmål det tar ett minutt å besvare. Hvis TS har glede av denne informasjonen, ser jeg ingen grunn til ikke å svare på noen spørsmål for henne.

Anonymous poster hash: 60303...861

 

TS kaller seg hobbysosiolog. Når det gjelder innsamling av data om personer er informert samtykke helt sentralt. I de fleste sammenhenger er dette er ufravikelig krav og jeg mener at det handler om nettopp dette; prinsipp

Anonymous poster hash: 2902c...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS kaller seg hobbysosiolog. Når det gjelder innsamling av data om personer er informert samtykke helt sentralt. I de fleste sammenhenger er dette er ufravikelig krav og jeg mener at det handler om nettopp dette; prinsipp

Anonymous poster hash: 2902c...049

 

PS: Siden TS ikke forholder seg til forskningsetiske grunnpilarer bør h*n i det minste fortelle hva dette skal brukes til som en gest til dem som har giddet å bruke tid på å svare.

Anonymous poster hash: 2902c...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt stor pris på det. Huk gjerne av for anonym hvis det gjør det lettere å være ærlig. :)

1. Er du mann eller kvinne?

2. Hvor gammel er du?

3. Hvilken utdanning har du?

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side?

5. Er du praktisk anlagt/"handy"?

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning?

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)?

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige).

De siste to spørsmålene virker kanskje sære, men det er en god grunn til at jeg har dem med. Hadde som sagt satt veldig stor pris på respons! :)

Mvh hobbysosiolog.

Anonymous poster hash: 7b7e4...cba

Studerer nå.

1. Kvinne

2. 22 år

3. Bioingeniør

4. Litt kanskje

5. Når jeg må, ja.

6. Nei

7. To katter

8. Ja.

Anonymous poster hash: 82c92...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er du mann eller kvinne? Kvinne.
2. Hvor gammel er du? 21.
3. Hvilken utdanning har du? Materialteknologi (bachelor i ingeniørfag).

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side? Absolutt ikke.
5. Er du praktisk anlagt/"handy"? Nei.
6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning? Kun moren min.

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)? Nei, er ikke spesielt fan av dyr.
8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige). Er helt ærlig livredd. Vet at frykten er irrasjonell, men er redd uansett.



Anonymous poster hash: c0738...7f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får vi vite hensikten med spørsmålene?

De kom ikke i går. :(

Anonymous poster hash: 0e94b...e39

Fordi det ikke var noen hensikt. Sånn går'e når man leker hobbysosiolog

Anonymous poster hash: 6c28a...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det ikke var noen hensikt. Sånn går'e når man leker hobbysosiolog

Anonymous poster hash: 6c28a...048

Basert på egne erfaringer som sosiologistudent (har årsstudium, aldri jobbet med det), har jeg en mistanke om at trådstarter hadde en hypotese, men at denne ikke ble bekreftet av svarene.

 

Det var noen av mine medstudenter som slet med å innrømme at de tok feil, og som ikke aksepterte at et negativt resultat som et resultat.

Mange av dem brukte de mye tid på å tilpasse hypoteser etter svarene, i stedet for å la svarene bekrefte/avkrefte hypotesen, fremfor å innrømme at hypotesen ikke var riktig.

Jeg har som sagt en liten mistanke om at trådstarter stiller i samme kategori som disse.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0e94b...e39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt stor pris på det. Huk gjerne av for anonym hvis det gjør det lettere å være ærlig. :)

1. Er du mann eller kvinne?

2. Hvor gammel er du?

3. Hvilken utdanning har du?

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side?

5. Er du praktisk anlagt/"handy"?

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning?

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)?

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige).

De siste to spørsmålene virker kanskje sære, men det er en god grunn til at jeg har dem med. Hadde som sagt satt veldig stor pris på respons! :)

Mvh hobbysosiolog.

Anonymous poster hash: 7b7e4...cba

 

1. Mann

2. 32

3. Lingvist

4. Ja, iallefall sånn delvis

5. Ja

6. Mor og bror, ikke far

7. Hamster

8. Nei, tror ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på egne erfaringer som sosiologistudent (har årsstudium, aldri jobbet med det), har jeg en mistanke om at trådstarter hadde en hypotese, men at denne ikke ble bekreftet av svarene.

 

Det var noen av mine medstudenter som slet med å innrømme at de tok feil, og som ikke aksepterte at et negativt resultat som et resultat.

Mange av dem brukte de mye tid på å tilpasse hypoteser etter svarene, i stedet for å la svarene bekrefte/avkrefte hypotesen, fremfor å innrømme at hypotesen ikke var riktig.

Jeg har som sagt en liten mistanke om at trådstarter stiller i samme kategori som disse.

 

Anonymous poster hash: 0e94b...e39

Jeg mistenker TS ville avkrefte at kvinner er feige og redde for edderkopper (se egen tråd her), men feilet stort og i stedet bekreftet nettopp det, at kvinner er livredde for små kryp som edderkopper.

Anonymous poster hash: 0d878...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mistenker TS ville avkrefte at kvinner er feige og redde for edderkopper (se egen tråd her), men feilet stort og i stedet bekreftet nettopp det, at kvinner er livredde for små kryp som edderkopper.

Anonymous poster hash: 0d878...b47

 

Mulig, men ut i fra den bittelille kunnskapen jeg har om temaet (som sagt årsstudium), er ikke spørsmålene konstruert på en slik måte at de kan bekrefte eller avkrefte den hypotesen.

Men det er kanskje der hobbydelen kommer inn?

Anonymous poster hash: 0e94b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mulig, men ut i fra den bittelille kunnskapen jeg har om temaet (som sagt årsstudium), er ikke spørsmålene konstruert på en slik måte at de kan bekrefte eller avkrefte den hypotesen.

Men det er kanskje der hobbydelen kommer inn?

Anonymous poster hash: 0e94b...e39

 

 

Jeg har en mastergrad i sosiologi og er dermed "ordentlig" sosiolog. Jeg synes dette opplegget ser ut som vås og ikke er verken teoretisk eller empirisk fundert.

Anonymous poster hash: 2902c...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har en mastergrad i sosiologi og er dermed "ordentlig" sosiolog. Jeg synes dette opplegget ser ut som vås og ikke er verken teoretisk eller empirisk fundert.

Anonymous poster hash: 2902c...049

 

Da bekrefter du det jeg, med min lille kunnskap, trodde. :)

Anonymous poster hash: 0e94b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er du mann eller kvinne? Kvinne
2. Hvor gammel er du? 28 år
3. Hvilken utdanning har du? Allmennlærerutdanning, samt bachelor- og mastergrad i engelsk.

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side? Ja, jeg elsker å tegne, skrive dikt m.m.
5. Er du praktisk anlagt/"handy"? Jo, i grunn. Det er jeg som stort sett setter sammen møbler og fikser ting hjemme. ;)
6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning? Nei.

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)? Ja, to katter.
8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? Nei. Jeg er ikke redd dem. Liker edderkopper, og insekter går greit i små mengder, men kan ikke fordra dem hvis de er flere.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Er du mann eller kvinne? Kvinne.

2. Hvor gammel er du? 31.

3. Hvilken utdanning har du? Lektor m/tillegg.

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side? Ja.

5. Er du praktisk anlagt/"handy"? Nei.

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning? Ja.

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)? Nei.

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? Nei.

Anonymous poster hash: 33ecd...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Hadde satt stor pris på det. Huk gjerne av for anonym hvis det gjør det lettere å være ærlig. :)

1. Er du mann eller kvinne?

Kvinne

2. Hvor gammel er du?

34

3. Hvilken utdanning har du?

Tverrfaglig mastergrad

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side?

Nei

5. Er du praktisk anlagt/"handy"?

Usikker. Midt på treet kanskje. Ikke praktisk nok til å være i et praktisk yrke, men mer praktisk enn mange andre når det gjelder å fikse ting.

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning?

Bare søsken.

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)?

Hund.

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige).

Litt.

De siste to spørsmålene virker kanskje sære, men det er en god grunn til at jeg har dem med. Hadde som sagt satt veldig stor pris på respons! :)

Mvh hobbysosiolog.

Anonymous poster hash: 7b7e4...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt stor pris på det. Huk gjerne av for anonym hvis det gjør det lettere å være ærlig.  :)

1. Er du mann eller kvinne? - Kvinne.
2. Hvor gammel er du? - 27.
3. Hvilken utdanning har du? - Mastergrad i litteraturvitenskap.

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side? - Ja, skriving. Også glad i fotografi.
5. Er du praktisk anlagt/"handy"? - Ikke spesielt. 
6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning? - Ja, både foreldre og søsken har universitetsutdannelse.

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)? - Nei, men ønsker meg en katt, og kanskje en hund om noen år. Vokst opp med katt.
8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige). - Ikke over gjennomsnittet.



Anonymous poster hash: 4dff8...5b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde satt stor pris på det. Huk gjerne av for anonym hvis det gjør det lettere å være ærlig. :)

1. Er du mann eller kvinne?

2. Hvor gammel er du?

3. Hvilken utdanning har du?

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side?

5. Er du praktisk anlagt/"handy"?

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning?

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)?

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige).

De siste to spørsmålene virker kanskje sære, men det er en god grunn til at jeg har dem med. Hadde som sagt satt veldig stor pris på respons! :)

Mvh hobbysosiolog.

Anonymous poster hash: 7b7e4...cba

1. Kvinne

2. 26 år

3. Mastergrad i rettsvitenskap

4. Nei

5. Nei

6. Nei

7. Nei

8. Ja

Anonymous poster hash: a7d34...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er du mann eller kvinne? Kvinne

2. Hvor gammel er du? 44
 

3. Hvilken utdanning har du? Cand.mag. i språkfag (gammel grad mellom bachelor og master et sted...)
 

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side? Ikke spesielt. Småmusikalsk.

5. Er du praktisk anlagt/"handy"? Sånn passe.

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning? Ja, både foreldre og søster har høyere utdanning.

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)? Nei.

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige). Nei, overhode ikke.
 



Anonymous poster hash: 72827...5fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt stor pris på det. Huk gjerne av for anonym hvis det gjør det lettere å være ærlig. :)

1. Er du mann eller kvinne? Kvinne

2. Hvor gammel er du? 43

3. Hvilken utdanning har du? Økonomi /administrasjon /språk

4. Har du en kreativ/kunstnerisk side? Musikalsk, men ellers helt på det jevne

5. Er du praktisk anlagt/"handy"? Klarer stort sett det jeg vil, mekke bil, snekre og skru

6. Har dine foreldre og evt. søsken høyere utdanning? Ja

7. Har du kjæledyr? Hvis ja, hvilke(t)? Nei

8. Er du redd for edderkopper eller andre insekter? (Tenker da ikke på de som er giftige). Nei

De siste to spørsmålene virker kanskje sære, men det er en god grunn til at jeg har dem med. Hadde som sagt satt veldig stor pris på respons! :)

Mvh hobbysosiolog.

Anonymous poster hash: 7b7e4...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...