Gå til innhold

Ivf forsøk- sykmelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har satt inn egg for fjerde gang, og krysser fingre for at det skal gå bra denne gangen. Er sykmeldt i denne rugeperioden, da jeg kjente at jeg trengte det denne gang for å komme igjennom forsøket. Lurer på dersom jeg blir gravid, så vil jeg være veldig bekymret for å miste. Jeg har også psoc, og har også en større fare for abort. Lurte derfor på om å forhøre meg om en delvis sykmelding for å kunne ta det litt roligere de første ukene. Noen som har gjort dette før? Eller er det bare jeg som bekymrer meg ekstra. Vis det skulle endelig klaffe nå, vil jeg gjøre alt jeg kan for å prøve å få det til.

Anonymous poster hash: 281d9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet en som fikk, hun hadde historie med flere aborter og en spesiell jobb som kanskje kunne utgjøre en belastning for graviditeten. Om du får, kommer nok an på yrke og meninger hos din lege eller spesialist. Min spesialist mente det ikke skulle være noe problem at jeg har skift som varer 3/4 døgn (inkl nattarbeid) med mye stress, både i modningen og rugetid. Jeg ble heller ikke sykemeldt eller bedt om å ta det med ro da jeg var hos en annen spesialist pga blødninger i første trimester, etter mitt 3. innsett og tidligere inseminasjonsforsøk i tillegg (og abort på forrige forsøk på samme tidspunkt). Å bli sykemeldt under ruging og første uker i tilfelle det skulle virke inn, kommer litt utenfor de vanlige sykemeldingsreglene, men noen har jo sykemeldt deg til ruging, så kanskje din lege er positiv. Lykke til!

Anonymous poster hash: 7d285...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere da skal tenke over er hvilken sykemeldingsdiagnose legen må bruke. Der finnes ikke diagnose i sykemeldingssystemet som gir rett til sykepenger for denne typen "sykdom" utover psykisk belastningsdiagnoser.

Anonymous poster hash: a68c6...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere da skal tenke over er hvilken sykemeldingsdiagnose legen må bruke. Der finnes ikke diagnose i sykemeldingssystemet som gir rett til sykepenger for denne typen "sykdom" utover psykisk belastningsdiagnoser. Anonymous poster hash: a68c6...3e7

Det finnes i sykemeldingsreglementet en åpning for å sykemelde ved assistert befruktning, dersom legen mener det er nødvendig for resultatet. Etter operasjon ifbm behandling, ble det satt diagnosen infertilitet på min sykemelding, og ikke det konkrete som ble operert.

Anonymous poster hash: 7d285...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette ikke er så lett, men det skader kanskje ikke å spørre hvertfall. Kjenner at jeg må være litt egoistisk nå, for å få det til å gå. Jeg vil være sikker på at jeg hvertfall har gjort alt jeg kunne, dersom det går galt. Veldig slitsomt å gå gjennom disse forsøkene gang på gang. Blir utrolig stresset av det.

Anonymous poster hash: 281d9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykmld under mitt ivf forsøk,men det sto endometriose som årsak. Lykke til! Håper det klaffer for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble sykemeldt ved mitt fjerde innsett, rett og slett fordi det var det "siste" som var uprøvd. Jeg hadde hatt negativt forsøk, sent oppdaget MA og en tidlig sa i forsøkene før.

Jeg husker ikke hva som stod som sykemeldingsgrunn, lurer på om det var stress. Jeg hadde avtalt på forhånd med fastlegen min ang sykemelding etter innsett ved neste forsøk på kontrollen etter sa-en.

Jeg har endometriose jeg også.

Anonymous poster hash: 82517...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...