Gå til innhold

Dermalogica, eller eucerin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Jeg har prøvd alle, men kun Avene og Dermalogica over flere år av gangen. Eucerin tålte jeg ikke veldig bra fordi jeg hadde utrolig sensitiv hud, og reagerte på alt av parfyme og eteriske oljer.

Avene har mye mineraloljer og som du selv sier parfyme. Det er ikke eteriske oljer, det står spesifikt parfyme som ingrediens. Denne tåles ofte godt av de med sensitiv hud som tåler litt parfyme og sjeldent/aldri får tilstoppede porer og urenheter nesten uansett. Typisk tørr/sensitiv hud uten urenheter.

De har linjer for uren/blanding, men jeg personlig hadde aldri brukt Avene til det. Da hadde jeg gått for produkter med syrer(glycol eller salisyl). LRP har produkter som noen liker der, men de fleste velger nok annet og dyrere om en har mer hudproblemer.

Eucerin og forsåvidt alle andre apotekmerker(bortsett fra Dermalogica og noen andre nyere merker) har generelt mye mineraloljer. Bra for de som ikke får noe urenheter og trenger produkter uten aktive ingredienser, men ikke spesielt bra for alle andre.

Eucerin er litt i samme gata, mens Dermalogica har mer spesifikke produkter for hver hudtype.

Jeg har brukt Dermalogica i flere år(for tørr/sensitiv hud), og får ingenting ut av det hverken eller.

Når jeg kjøpte meg Clarisonic som jeg bruker 3-4 ganger i uka og så hudolje tilpasset min hudtype har jeg sett merkbare forskjeller. Huden gløder mye mer, og er langt mindre tørr/irritert og variabel. Jeg har også brukt oljer i kombinasjon med eksfolierende produkter fra Dermalogica/MD Formulations, fikk ingen effekt.

Jeg vet mange er fornøyd med LRP, men heller ikke der får jeg noe effekt på å roe ned/fukte osv. Heller ikke på produktene for eventuelle urenheter.

Cicaplast er og et superhypet produkt jeg har prøvd i alle varianter, merker ikke noe forskjell fra å bruke ingenting.

Jeg vil si at de merkene du nevner er enten/eller- og avhenger av hudtypen din og hvorvidt du reagerer på parfyme på huden over tid.

Utover det har jeg aldri truffet på en apotekansatt med kunnskap om produktene og hudpleie, jeg får iallefall alltid feilinformasjon og overhører mye tull når de veileder andre kunder.

Endret av Allis Hagtorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Acilegna

Takk for mange svar. Det ble til at jeg kjøpte et dermalogica kit for normal to oily. 
Kan egentlig bare bruke multiactive toner. Dette er vel en fuktspray? Og active moist. 
Gadd ikke kjøpe fullsize så må bare prøve først. :-)

Tenker jeg skal bruke active moist sammen med en mild kremrens. Gleder meg til å få mer rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...