Gå til innhold

Hvordan kåpelengde bør jeg ha?


blå

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 160 cm høy, og jeg er litt lubben. Jeg vil selvfølgelig ikke se kortere ut enn jeg er, derfor spørsmålet.

Bør jeg ha lange eller korte kåper? til over eller under kneet? Jeg har ikke peilig. Samme gjelder skjørt, hvilken lengde bør jeg ha?

Må vel si at jeg ikke liker lange kåper så godt, heller ikke lange skjørt.....da må det være til noe veldig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å si siden jeg ikke har sett deg, men vi er ca samme høyde. Jeg har både en fotsid en og en til litt under kneet. Pass på å kjøp en kåpe som er innsvingt i livet, da ser det ut som du har flott fasong.

Skjørt bør sannsynligvis ikke gå under kneet ditt. Skjørt som går rett under kneet får meg til å se enda kortere ut. Skjørt rett over kneet kan være fint, eller miniskjørt med støvletter til. Føler at miniskjørt får beina mine til å se lenger ut, ettersom man ser mer av beina. Men nå er ikke jeg en ekspert altså, så det kan godt være det jeg sier ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du bør enten ha en til over kneet eller en helt lang. Hvis du vil ha lang, så bør det være en du kan ha åpen. Det gir en vertikal linje som gjør at du ser høyere ut, samtidig som den "deler kroppen din så du ser smalere ut. Uansett bør den være innsvingt. Det er i hvertfall mine erfaringer med mine 160 på strømpelesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blå uinnlogget

Men si meg. Bør skjørtet være lengere enn kåpen, eller er det ok at det ser ut som man går i bare kåpe og støvletter....om dere skjønner hva jeg mener. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om lang kåpe, men korte og knelange kåper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Siden du er 1,60 bør du som tidligere nevnt her holde deg til korte eller helt lange kåper.

Du bør ha en kåpe som er litt innsvinget, men sørg for at den ikke er for trang!!

Du skal kunne "klemme" deg selv (dvs holde armene i kryss og legge dem på omvendt skulder, litt dårlig forklaring men..)

Ta også hensyn til at du skal kunne ha en tykk genser under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...