Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Når kroppen ikke gidder sove, mannen er på fest og du vet du må sjukt tidlig opp og sannsynligvis være alene med ungene hele dagen.. :danse: Særrjøst kroppen, samarbeid! Og nabo med dårlig musikksmak: legg deg! Eller dra ut på byen... :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

Håper natten ble ok! :klemmer:

Godt du i det minste kan drikke kaffe? :ler: (men du er kanskje av dem om skippet den delen av mammaskolen? Nå ble jeg usikker :ler: )

Krysser fingrene for at søndagen blir ok allikevel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelnatt :laugh: Sov skikkelig oppstykket frem til mannen kom hjem i tre tida, sovnet fire og J ville opp kl seks. Får med oss dagen da! ;) Kombinasjonen trøtt mamma og trassig toåring som vekker søstera i det endelige utgjør en liten katastrofe. Har mest lyst til å vekke mannen med ei stekepanne :P

Guttungen var et mareritt å legge på dagen i går, så vet ikke om jeg orker å prøve engang i dag. Heller prøve å få en rolig stund på formiddagen og utelek noen timer etterpå for å holde det gående frem til leggetid.

Drikker kaffe, men blir ikke mer våken av det. Ønsker meg sjokolade, sukker gjør susen, meeen det har jeg ikke :ler: Like greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

😣🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫☕☕☕☕☕☕🍫🍫🍫🍫🍵🍵🍵🍵🍵🍵🍵

Sånn. Der var sjokolade, kaffe og te. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Takk! Det ble smågodt etter ungene var lagt. Svake menneske! Men det er fortsatt helg? Jaja.

Jeg får så vondt i meg av dager som dette. Sliten mamma, og det lukter jo J før han har vekt meg. Alder og naturlig utvikling tilsier jo "trass". Jeg liker ikke ordet, men det er veldig beskrivende. I dag var en slik dag hvor jeg gledet meg til leggetid. Sur og gretten kjeftemamma. Når han sover og jeg ser gjennom dagens bilder vil jeg bare grine, for vi har jo hatt en del fine øyeblikk innimellom. Jeg er mildt sagt spent på hvordan det blir de ukene han skal ha ferie fra barnehagen, med tanke på at mannen ikke har ferie. :sjenert: Men skjerpings! Folk har da gjort dette i tusenvis av år før meg, jeg burde holde kjeft og slutte med sutringa mi igrunn. Tenk positive tanker og det der. Yep. /end babling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Trass er ikke behagelig, selv om man liksom skal være voksen og forstå verden bedre enn barnet. Så man trenger jo ikke ha dårlig samvittghet for at man ikke er perfekt mønster mamma som overser trass og aldri blir utålmodig. Tror ikke sånne finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Jeg synes bare det er helt sykt at du overhodet klarer å ha to barn alene. Her får jeg angst bare ved tanken, liksom... All mulig ære til deg, ikke vær så innmari hard mot deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Grastusta :hjerte::klemmer: 

Noen dager vil jeg bare rømme :ler: Men så får jeg en snørrete suss, og så er alt i orden igjen. Tanken er husmorferie i oktober, svigermor er allerede booka! :laugh: 

Mye av oppførselen er nok relatert til E. Han er som verst når hun stelles eller mates, eller legges ned for å sove. Men samtidig er det jo bare normal utvikling. I barnehagen er han visst veldig god og "veloppdragen", er ikke den som tar initiativ til bråk osv. Så er sånn sett glad for at han heller tar det ut hjemme! Jeg må heller jobbe med meg selv, tålmodigheten min og hvordan jeg tar "kampen". Jeg er bare smålei av å alltid være den megakjipe, mannen gir så etter....

Og så håper jeg veldig å kunne avslutte dagsoving helt i løpet av sommerferien og dermed få bittelitt lengre morgener. Er så utrivelig å stå opp før uret viser 06. :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Hvor lenge sover han nå? Jeg gruer meg på en måte - og må jo dessuten opp 06 uansett på jobb, så jeg ser liksom ikke vitsen med å høre de to mannfolka snorke lengre enn meg :ler:

Ungen har lært at barneTV ikke begynner når mamma står opp, så jeg tror han slumrer litt avogtil med vilje til jeg er ferdigdusjet. Men bare avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet litt skjevt, men avsluttet veldig bra. En ettermiddag uten sur toåring, ingen sur mamma, ingen raseriutbrudd, og mannen rakk hjem før ungene skulle i seng :hoppe:

I morgen blir det hjemmedag for J, skal til to legetimer, han kommer til å hate meg i ei uke :ler: Først fastlegen i forhold til å sjekke om han kan ha noe allergi, og senere til hudlege. Han har en "utvekst" (æsj for et stygt ord...) på ene leggen. En lege som så på ham i fjor mente det var en mollusk, og det kan jo ta 4ever før de forsvinner. Legen på toårssjekken mente den var for stor til å være det, men det så liksom ikke ut som ei vorte heller. Såå, da drar vi til spesialist! Om den skal fjernes blir det vel et spetakkel uten like :bond: Mannen begynner ikke før 15 ish i morgen, så håper han rekker å være med dit, har time halv tre, så det går vel på sekundet isåfall.

Sitter og ser etter ei billig søskenvogn. Innser at det kan være kjekt å ha gjennom sommeren, til barnehagelevering.. I det hele tatt egentlig. Bruktmarkedet er jo helt talentløst, synes folk overpriser noe helt forferdelig :fnise: Eller er det jeg som er gnien? Fant ei billig ei hos babybanden, men man kan kun ha mykbag inni sportsdelen for de minste. Megaminus! Men kanskje overlevbart i forhold til bruken. :klo::vetikke: Anbefaling av rimelig søskenvogn mottas med stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fjotteri skrev:

Hvor lenge sover han nå? Jeg gruer meg på en måte - og må jo dessuten opp 06 uansett på jobb, så jeg ser liksom ikke vitsen med å høre de to mannfolka snorke lengre enn meg :ler:

Ungen har lært at barneTV ikke begynner når mamma står opp, så jeg tror han slumrer litt avogtil med vilje til jeg er ferdigdusjet. Men bare avogtil.

Det har vært så varierende i det siste, derfor er jeg så frustrert :ler: Men som regel 06-06.15. I verste fall en time før. En og annen gang funker det å følge ham tilbake og han ligger en halvtime ekstra. Når jeg skal tilbake på jobb må han jo tidlig opp uansett, så egentlig bør jeg vel bare holde kjeft og la ungen styre sjøl :PSovner rundt 20. I helgene sover han sjelden på dagtid, i barnehagen sover han 1-1,5 time.

Før kunne han stå opp og be om barnetv, nå kommer han ut av rommet med et glis og sier "J sova godt, e sulten mamma, vil ha fokost". Hans favoritthobby mens mor er opptatt for tiden er å demontere leiligheten, så tør nesten ikke la han være for lenge alene :laugh:

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fjotteri skrev:

Demontere leiligheten :sprettoy:

Bare skjedde det tilfeldig at han ikke ville sove i helg?

Jeg er sikker på at hadde det ikke vært for at vi oppbevarer alt av verktøy i kjellerboden, så hadde alt vært skrudd fra hverandre til et ugjenkjennelig flatpakkehelvete fra ikea :grine: Seriøst, den ungen får til det utroligste. Eventuelt klatrer han opp i kjøkkenskapene og forsyner seg med rosiner, velter et par pakker mel, leter etter is i fryseren og lar døra stå oppe, henter melk i kjøleskapet og heller halvparten på gulvet etter at glasset er fullt. Drikker så en slurk før han er fornøyd.

Nesten ihvertfall. Han etterlater seg et salig kaos før barnehagetid :P

Vi har ikke gått inn for at han ikke skal sove i helgene, men tempoet er jo en del roligere, så behovet blir ikke det samme. Merker at han blir trøtt rundt 11.30, men er et helsike å få han til å sove. Så med mindre han har vært veldig tidlig på'an på morgenen så dropper vi det helt og tar heller en rolig stundt midt på dagen bare for å få inn bittelitt "organisert" avslapping slik at mor kommer gjennom dagen med mest mulig vett i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Det høres så himla kjent ut, alt fra halvveis fluktplaner til mors sårt tiltrengte hvilestund :fnise:

Jeg skal innrømme at jeg gleder meg litt til noen dager med regn nå. Elsker sola. Elsker ikke at treåringen ser at det er sol ute når hun våkner halv fire og dermed ikke skal sove mer :Gjesp:

Dagsovingsslutt fungerte på samme måte her. Vi kuttet ned til en time i barnehagen først, og så til slutt helt, etter at de opplevde stadig oftere at hun ikke sov noe. Det blir rart når begge slutter å sove på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg har dekt til vinduet til J :ler: Jeg kan stå opp seks, jeg men alt før 05 vil nok gjøre meg eksplosiv. Derav: aluminiumsfolie på vinduet!

Denne dagen altså... Noen små meltdowns fra fyren før frokost, men når han bare fikk i seg litt egg og melk ble verden straks et bedre sted å være ;) Hadde legetime kl 10 for å sjekke om han har noen allergier, når vi kommer dit får vi beskjed om at legen er veldig forsinka, og ikke snakk om at jeg sitter over en time med en toåring som har et humør mer varierende enn ei høygravid dame. Prøver på nytt igjen imårra! Timen hos hudlegen gikk heldigvis bra. Han kunne ikke gi noe svar på hva det var, men vi er alle enige om at den skal fjernes. Sååå.. Ble henvist til Bodø for operasjon over sommeren engang. Jeg gruer meg allerede til anestesien! :grine: Se den lille gutten min bli helt slapp og ekkel mens noen skal skjære i ham. Fifæn! :sukk: Men jeg vet jo av erfaring fra studier og jobb at disse små ungene takler det meste veldig, veldig bra :) Det er verre for foreldrene nesten....

Og når man er inne på sykdom, medisin og det der. Jeg lurer så på hvordan det blir å begynne i jobb igjen. Jeg blir bare mer og mer følsom, det har blitt helt drøyt. Ser jeg et program på TV hvor det utføres hlr, noen får beskjed om alvorlig sykdom, noen dør eller hva enn i den retning, så griner jeg. Ikke nøye om det er virkelig eller skuespill. I går begynte jeg å grine i bilen når jeg skulle hente J i barnehagen fordi det kom en ambulanse i utrykning bak meg. Altså... Jeg kommer til å tute fra jeg går inn døra på jobb og til evigheten. Det er litt tragisk igrunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Vi må i så fall dekke til alle vinduene i leiligheten, for det var det som ga henne hintet :ler:

Slitsomt med sånne dager som bare er vanskelige! Kjipt at legen var forsinket, håper dere kommer inn kjappere i dag!

Usj, gruer meg på dine vegne, for både operasjon og jobb :klem:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av få grunner til at jeg fortsatt har babycall på rommet hans er for å kunne snu ham i døra før han ser at det er helt lyst :P Det er jo lyst døgnet rundt, men han trenger ikke å vite det før klokka har nådd et akseptabelt tidspunkt :laugh: 

Har time helt på slutten av dagen, så skal snart avgårde for å hente ham i barnehagen :) håper det går greit. Dagen ellers var ganske fin da. Mannen jobbet kveld så vi dro til lekeplassen ei stund før legetimen. J's favorittsted for tiden ;) kvelden med to små gikk høvelig smooth, men må prøve å få E i seng før han skal legges i kveld. Så får han en ordentlig avslutning på dagen med eventyr og nattasang, ikke "beklager vennen, men jeg må ta lillesøster, så vi rekker ikke å se om Kalle kanin får til å sove." *synge trollmors vuggevise mens man bysser baby*. Han så ikke ut til å bry seg da, og sovnet veldig kjapt, så han var nok trøtt. Men det gjør litt vondt for min del. Uansett hvor slitsomme dagene har vært, så har vi alltid avsluttet på en god måte før han legger seg. Prøver på nytt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Åh, den lille skjønningen på sykehus - jeg skjønner godt at du gruer deg! Barn pleier jo håndtere sånt veldig bra, men det hjelper ikke så mye når det er ens egen småtass :hjerte:

Jeg skjønner hva du mener ang ekstra dårlig samvittighet på kveldstid- jeg får så dårlig samvittighet om det blir noe tull før legging som fører til surt humør :S

Mannen fikk dårlig samvittighet fordi han sa strengt "nei" når ungen kasta mobilen i vasken :P Det er noe med leggetiden som man gjerne vil skal være uberharmonisk, liksom.

Meeeeen, det blir det ikke her i huset inatt heller - for ungen kødder som bare faen. Jeg eeeeeer så trøtt og sliten og klar for ikke våkninger flere ganger i timen, takk. Faen asså.................det ER så megaprevensjon. Eller: egentlig ikke, for jeg må jo ruge etterhvert - men jeg blir mer og mer frista til å vente ett år til bare for å se om sovinga blir bedre så jeg ikke blir sånn helvetesmamma som gråter og kjefter om hverandre. Men da er sikkert fertiliteten min sunket med 45986745674356 % og :roll:

Heldigvis er ikke min så smart på å pønske ut aktiviteter i skaper som din, jeg tror jeg hadde blitt gal :ler:

Lager seg hvit saus på gulvet liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehus blir interessant, heldigvis er det ikke noe stort og skummelt inngrep!

Han er utspekulert da! Han fikk noen kjeks når vi kom hjem i dag, E var sulten og trøtt og vrælte som et udyr og det ble en stund til middag. Han spiser opp og ber om mer, jeg sier nei, han henter en stol og plasserer den inntil benken mens han sier strengt "da hent eg sjøl! Japop vil ha kjæk no, mamma, Japop e sulten i magen sin". Asså.... Jeg la vel opp til det sjøl da men. Klarer ikke bestemme meg for om han er ufordragelig eller søt :ler: Han fikk tilbud om banan (hvorfor ga jeg ikke det først liksom), men nei.

Jeg ville definitivt fått unge før unge#1 rekker å bli en supersover, hvor kjipt er det ikke da å gå tilbake til våkenetter? Og siden det virker som dere har ganske godt samarbeid og arbeidsfordeling i forhold til ungen nå, så vil jeg tro det vil gå så bra som det kan gå. Ingen overgang til flere barn er perfekt (hvis noen har hatt det, hold kjeft :P).

Jeg elsker at mannen er tilbake i jobb. Jeg aksepterer arbeidstiden som kan være skikkelig dritt. Denne uka jobbet han overtid mandag, kveldsvakt tirs/ons/tors, vanlig dag fredag. Meeeeen... Lørdag og søndag går til å kjøre t/r Trondheim for å hente flyttelasset til en kompis. Jævla satans dritt. :sukk: Jeg må finne ut noe lurt å kreve inn som plaster på såret. Ååååårh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...