Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Ha

Ha ha

Ha ha ha

:hoho: 

Jeg er bare glad prevensjon endelig er i orden slik at vi heller kan øve på babymaking :ler: Å kutte den igjen får vente noen år. Selv om mannen påstår han skal kutte hele dritten (men det ignorerer vi). Vi kan heller snakke om din produksjon av nummer to :nigo: Han skjønnasen din er garantert bra storebrormateriale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg sagt hvor mye jeg elsker bæretøy? Åomaigad. E har blitt smitta av forkjølelsen som har herja med oss i halvannen uke, og sannsynligvis produsert sin egen vekt i snørr det siste døgnet. Å sove liggende har vært maks uaktuelt. Så... Jeg elsker sjalet mitt. Håper vi har fått renska godt nok ut av den lille nesen til at vi slipper å sove sittende i natt.

Endelig er det helg, mannen har fri og jeg slipper å være alene med ungene på kveldstid i et par dager. Overtid suger (sånn minus overtidsbetaling, akkurat den biten er ålreit). Det er noe dinosaurshow av noe slag i byen, så det skal vi ta J med på i morgen. Tipper han kan kose seg veldig med det. Mor elsker bæretøy, ungen elsker dinosaurer. Hver sin greie liksom. ;) 

Hadde tenkt å prøve oss på den "ti på topp" greia og gjøre første turen i løpet av helga, hvis formen til E blir litt bedre. Eller, det skader vel ikke med bæretur så lenge hun er kledd godt nok? Er vel bare greit for luftveiene med litt frisk luft? Jeg blir helt blind på hva som er anbefalt når det blir mine egne unger :laugh: 

Enniveis, god helg til de som er innom! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Håper helgen ble fin! Her var den så aktiv at jeg ikke hadde sjans til å rekke over dagbøkene :ler:

Dinosaurshow må jo bare ha vært en megasukess! :nigo:

Bæretøy, åh! Vi har besøk av venner med en ettåring nå, og de er mye mer drevne på bæring enn meg selv, merker jeg må få en til, bare for å få testet ut alt det fine som finnes :hoho:

Men fjelltur med en liten forkjølelse, når hun er godt kledd og bæres, burde det jo ikke være noe i veien med? Det var dette med hvor forsiktige man er med førstemann og så går alt rett vest derfra? :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin helg :jepp: 

Dinosaurene ble en enorm suksess! :nigo: Litt usikker til å begynne med, men når han først ble varm i trøya var det ingen ting som kunne stoppe ham :fnise: 

Det ble ingen tur, men det hadde nok gått helt fint! Blir jo helt rar av å ha sjuke småttiser :P Stemmer veldig for en unge til bare for å kunne bære ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Åh, det med total sovenekt ved forkjølelse det første året hadde jeg glemt.................

På sommeren kan det vel ikke gjøre noe med en liten tur, det er vel mest med feber og kraftig forkjølelse det er greit å holde seg inne/ikke være ute i kaldt vær? Jeg husker liksom heller ikke.........er ikke du sykepleier, da? :P

Dinosaurshow :hjerte: Hva gikk det ut på egentlig?

---------------------------------------

Leste forresten noe jeg ikke visste om deg - skulle egentlig innom å gi deg en sånn her :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fjotteri skrev:

Åh, det med total sovenekt ved forkjølelse det første året hadde jeg glemt.................

På sommeren kan det vel ikke gjøre noe med en liten tur, det er vel mest med feber og kraftig forkjølelse det er greit å holde seg inne/ikke være ute i kaldt vær? Jeg husker liksom heller ikke.........er ikke du sykepleier, da? :P

Dinosaurshow :hjerte: Hva gikk det ut på egentlig?

---------------------------------------

Leste forresten noe jeg ikke visste om deg - skulle egentlig innom å gi deg en sånn her :klem: 

Feber har hun heldigvis ikke hatt, men hello for en jævlig hoste :overrasket: Jeg glemmer jo alt faglig når det gjelder egne unger :hoho: J hadde vi ute i det meste av vær selv om han var sjuk, men det var jo mest fordi han kun sover ute på dagen :P 

Dinosaurer ja, er som tivoli bare med utstilling av dinosaurfigurer og andre trollgamle dyr. Også kunne man betale en formue for å få sitte på en dinosaur som labbet en runde :fnise: Der snakker vi skrekkblandet fryd! Et veldig usikkert smil som gikk over til glis. De hadde også ei lita forestilling, dessverre på engelsk siden folka er fra hvem vet hvor. Den brydde han seg ikke om, da hadde han nemlig oppdaga hoppeslottet :ler: Søk på dinoworld, de er sikkert overalt! 

Åh... Den ene ganga man glemmer ABknappen på den delen av forumet. :sjenert: Men men! En million år siden og livet går heldigvis videre. Takk! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, innleggene dine her for tiden - SMELT :strix: Du får til og med forkjølet baby til å høres koselig ut (og jeg VET det ikke er det :hoho: Been there, kommer til å være der igjen - la det bli en stund til). Håper lille nydeligste blir fort frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dino-showet var vi på i dag. Han var livredd da vi gikk runden. "plis mamma kan vi gå ut??" og en hel masse. :P Men showet var digg, og han påstår hardnakket at langhals-babyen var ekte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Altså, innleggene dine her for tiden - SMELT :strix: Du får til og med forkjølet baby til å høres koselig ut (og jeg VET det ikke er det :hoho: Been there, kommer til å være der igjen - la det bli en stund til). Håper lille nydeligste blir fort frisk!

Hun er heldigvis veldig mye bedre, fortsatt litt snørrete, men det får vi tåle med en storebror i barnehage som drar med seg alt mulig hjem! Måtte de holde seg så friske som mulig fremover :Nikke: 

11 minutter siden, Teriyaki skrev:

Det dino-showet var vi på i dag. Han var livredd da vi gikk runden. "plis mamma kan vi gå ut??" og en hel masse. :P Men showet var digg, og han påstår hardnakket at langhals-babyen var ekte. ;)

Han her hadde null tålmodighet til å stå i ro for å følge med, kanskje om han hadde vært ett år eldre. Han skjønte minus når alle ungene vrælte og løp overalt når tenårings t-rex'en brøt seg ut :ler: Prøvde å vise ham at en dinosaur løp rundt omkring, menneh.. Nei, dårlig med respons der gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt å snakke med toåringer altså. Han hermer etter ca alt vi sier, så her gjelder det å være obs på hva man sier for tiden. Og han husker alt, så om vi sier at vi har kjeks hjemme når han spør på butikken, så bør vi virkelig ha noe hjemme og han bør få en :P 

Prøver å få det inn at han må vente på sin tur hvis jeg/pappaen sitter og snakker f.eks, noe som i dag resulterte i "pappa, se på meg når eg snakk!". :rolleyes::fnise: 

Driver fortsatt med at han helst skal bæsje på do og ikke bleien, spør om han har gjort det i barnehagen, noe han visstnok hadde. Men virka som han ville på do så spurte om han skulle bæsje hjemme også. Han tenkte litt, ser på meg og sier "Hmm, jaaa, kanskje det! Det va lurt!" :laugh: 

Når man legger til ansiktsuttrykk og toneleie blir det ganske morsomt ihvertfall. Sikkert en sånn "du må ha vært der" greie, men likevel. Skjønnebass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

:ler:

Sånn er det her og - han bare "mammaaaaaaaa - Rorry!" om jeg ikke responderer på et nanosekund :P 

Og hukommelse som bare det. Dessverre :ler:

Mannen ble skremt idag når han visste hvem ALLES solkrem var, tilogmed de som var helt like...........eh.............Og at foreldrene snakker sammen er bare irriterende, for det er jo han som er i sentrum! Og sier vi ifra at nå snakker vi så bare roper han høyere :sprettoy:

Doen er foreløpig bare morsomt å putte toalettpapir oppi mens han sitter der og dingler. Og da tar han jo hånda ekstra langt ned og høyst sannsynligvis får nærkontakt med innsiden :ohmy: Jeg må antibacce sjelen min og alt som er etter det synet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne alderen kan være så fryktelig sjarmerende. Både godt og trist at den vil gå over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Han er den kuleste jeg vet om, og SÅ skjønn :hjerte: @Fjotteri søknad innvilget, lett! ;) 

Har ikke gjort noe som helst fornuftig i dag... E har vært et klistremerke hele dagen, så vi har kosa oss på sofaen, sett call the midwife, sovet litt, spist litt sjokkis, ungen har spist Hipp. Svigermor ville hente J i barnehagen, ikke meg imot det akkurat! Han kom hjem med et helikopter til seg selv og ei ape til søstera. Og SÅ glad for å bli henta av farmor. Nå gleder han seg bare til i morgen. Han vet det er lørdag, og lørdag betyr at farmor kommer innom med "lølegodter" (lørdagsgodt), i morgen var det visst jordbær på den menyen ;) Kjenner jeg henne rett er det også et par nonstop og saltstenger. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internettanter, jeg liker det :nigo::fnise: 

Det var det der med å komme seg i seng til fornuftige tidspunkt..... Er bare så godt med litt tid for seg selv på kvelden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...