Favole Skrevet 15. april 2016 Forfatter #1181 Del Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, Grastusta skrev: Går det over når du er i gang ned matingen? I så fall kan det vel være utdrivningsrefleksen... Ellers er min erfaring at de første seks ukene er litt humpete og vonde på ammefronten nesten uansett. Nope :s Det blir kanskje litt mildere etter hvert, men går aldri helt over. Vondt utenom amming også. Og eier ikke spreng, så er ikke at det er overfylt heller. Det kommer vel neppe til å skje uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 15. april 2016 #1182 Del Skrevet 15. april 2016 Tette melkeganger! Det er faens vondt. Kjenner du kuler også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. april 2016 Forfatter #1183 Del Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, Leopanter skrev: Tette melkeganger! Det er faens vondt. Kjenner du kuler også? Nei, helt mykt, heldigvis! Men kan det være tette melkeganger likevel? Herregud jeg er grønn på dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 15. april 2016 #1184 Del Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, Favole skrev: Nei, helt mykt, heldigvis! Men kan det være tette melkeganger likevel? Herregud jeg er grønn på dette her Det kan godt være tette melkeganger for det, ja Kan være de indre melkegangene, og da kjennes det ikke så godt når man tar på puppen. Mine standardtips er å ta en varm dusj og stryke fast (men forsiktig) i retning brystvorta. Vørterøl og fennikkelfrø og masse, masse vann. Og så er det mest å stå han av, egentlig. Plages du med utdrivinga kan nesesprayen Syntocinon funke også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. april 2016 Forfatter #1185 Del Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, Leopanter skrev: Det kan godt være tette melkeganger for det, ja Kan være de indre melkegangene, og da kjennes det ikke så godt når man tar på puppen. Mine standardtips er å ta en varm dusj og stryke fast (men forsiktig) i retning brystvorta. Vørterøl og fennikkelfrø og masse, masse vann. Og så er det mest å stå han av, egentlig. Plages du med utdrivinga kan nesesprayen Syntocinon funke også Thank you! Får gi det et forsøk! Søkte på tette melkeganger på ammehjelpen sine sider, anbefalt ammestilling "mor står på alle fire", til og med bildeillustrasjon. Troooor jeg prøver vørterøl først Utdrivninga tror jeg er grei, tar ikke lang tid fra hun kobler seg på til jeg kjenner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 15. april 2016 #1186 Del Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, Favole skrev: Thank you! Får gi det et forsøk! Søkte på tette melkeganger på ammehjelpen sine sider, anbefalt ammestilling "mor står på alle fire", til og med bildeillustrasjon. Troooor jeg prøver vørterøl først Utdrivninga tror jeg er grei, tar ikke lang tid fra hun kobler seg på til jeg kjenner det. Håper du føler deg bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. april 2016 Forfatter #1187 Del Skrevet 15. april 2016 3 minutter siden, Leopanter skrev: Håper du føler deg bedre snart! Takk! Synes dette er ille nok, stakkars de som sitter med sprukne brystvorter og blør. Jaiks! Trøsten er at det kunne vært verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 15. april 2016 #1188 Del Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, Favole skrev: Takk! Synes dette er ille nok, stakkars de som sitter med sprukne brystvorter og blør. Jaiks! Trøsten er at det kunne vært verre. Det er ikke deilig det heller, nei Men du må passe på det der, for om det er tette melkeganger er det fort å få brystbetennelse, og DET er vondt, det. 40 i feber og skikkelige influensasymptomer, jeg grøsser ved tanken Men det slipper du, selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. april 2016 Forfatter #1189 Del Skrevet 15. april 2016 4 minutter siden, Leopanter skrev: Det er ikke deilig det heller, nei Men du må passe på det der, for om det er tette melkeganger er det fort å få brystbetennelse, og DET er vondt, det. 40 i feber og skikkelige influensasymptomer, jeg grøsser ved tanken Men det slipper du, selvfølgelig! Grøsser av tanken! Men holder meg god og varm, har ingen symptomer på noe skummelt, men det kan jo fort snu. Bare å pakke inn meieriet i ull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. april 2016 Forfatter #1190 Del Skrevet 16. april 2016 Det hjelper ikke uansett hvor hardt jeg prøver... Jeg blir bare ikke helt venn med det å stå opp kl 05. Men når ungen vekker meg med å si "ring han pappa no!", så er det kun et lite snev av folkeskikk som får meg til å la være. Herrejesus det frista å ringe via FaceTime og bare gi ungen mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. april 2016 #1191 Del Skrevet 16. april 2016 Hihi God bedring med puppen, pass godt på så det ikke utvikler seg! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. april 2016 Forfatter #1192 Del Skrevet 16. april 2016 Vørterøl er noe av det styggeste og ekleste jeg har smakt. Mener å ha lest at alkoholfritt øl kan gjøre samme nytten, isåfall går vi for det Barf altså! Flaks at havregrøt er digg da, og havresaft. Begge ungene sover, deilig! Blir neppe like deilig når begge er våkne samtidig etterpå får vel bare kle på oss og gå ut. J har fått seg en liten gravemaskin for å ha i sanddungen, skulle såvidt fått ham med inn for lunsj & dupp. Gleder meg til å ordne hagen hjemme nå som alt av snø er vekke, få opp litt leker osv. Blir stas!! God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. april 2016 Forfatter #1193 Del Skrevet 16. april 2016 Når du ikke får sove og blir liggende å høre på ungene som puster helt rolig, sover godt og fredfylt. Det deilige synet av E i babynestet sitt og J i senga ved siden av. Det frister å løfte ham over i senga, men det føles litt som risikosport enda. Enn å være så heldig å få bli mamma til to nydelige små. Det river i hjertet og lengst inn i beinmargen når J gråter etter pappaen eller bestemora når jeg må si nei, sette grenser og stå på mitt. Det føles så urettferdig at han må oppleve så mye endring på en gang. Han har blitt så stor, enda større etter E kom. Samtidig har det blitt veldig synlig hvor liten han egentlig er. To år, liksom. Han er så snill og god mot lillesøsteren sin. Vil holde, kysse og kose. Det varmer SÅ midt i alt annet. Han trekker seg litt unna meg (), men herre som jeg koser meg og nyter det de gangene han vil opp i fanget mitt for å kose og snakke litt. Like etter han har våknet fra duppen sin f.eks., da vil han gjerne sitte lenge, bare slappe av og bli pjuska på ryggen. Klemmer han litt ekstra inntil meg og nyter at han helst vil ha mammaen sin der og da. Mannen savner vi begge så mye at det er vanskelig å snakke med ham. Tre uker unnagjort, tre uker igjen. Det skal bli så deilig å få han hjem, det kan ikke beskrives. Det er helt fantastisk å få hjelp fra familien, jeg setter enormt pris på det, men vi skulle helst hatt mann & pappa her. Tar meg selv i å tenke at han slipper så billig unna, at han sikkert bare er glad til for å slippe det vanskelige med alt det nye som skjer. Men det er jo ikke tilfelle, det er nok like pyton for ham som for meg. Barseltårer har vi ikke sett noe til, men her-re-gud, hvor mye følelser er det mulig å få plass til i denne skrotten egentlig? Noe sier meg at jeg kommer til å grine i ei uke når vi omsider kan være to om alt igjen. /end hormonellamams. Burde vært i drømmeland for lenge siden, skal jo snart stå opp igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 17. april 2016 #1194 Del Skrevet 17. april 2016 Fine, fine du! Nå er dere halvveis, nå er det endelig kortere tid igjen enn bak dere! Det er en fattig, mager trøst, jeg tør ikke forestille meg hvordan det må være! Man kan når man må, men allikevel, du er helt utrolig! Ikke at man egentlig kan gi opp, men du viser allikevel hvor tøff og sterk du er! Det er ikke lett å være to år, så mye nytt hele veien, man forstår mer, og så er det så mye man bare ikke skjønner! Det å få et søsken midt oppi det hele er nok en stor overgang, men det er det jo alltid. Å plutselig måtte dele mamma og pappa husker jeg var kjempefælt, jeg hadde jo alltid hatt dem og besteforeldrene mine helt for meg selv, i nesten fire år. Men så går det seg til, plutselig har man en man kan leke med og erte opp, uten å være ute av huset! (På godt og vondt, spesielt for foreldrene... ) Kom over et bilde på nettet som sa noe alla "Jeg gledet meg veldig til barna ble store nok til å leke på egenhånd, og nå har jeg kommet dit, men ser at de kontinuerlig trenger en dommer i stedet" Lyden av fredlige, sovende barn er bare helt nydelig. Det er en egen fred over dem, og jeg kjenner at jeg blir helt øm bare ved tanken! (barna er på overnatting, og jeg savner dem, samtidig som jeg nyter en fredlig morgen ) Nå ble det masse skriblerier her Håper natten din ble god, og at dere får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. april 2016 #1195 Del Skrevet 17. april 2016 Innom og leser litt. Er du sikker på det ikke er sopp du har - om det fortsatt er vondt? Høres akkurat ut som de smertene jeg hadde. Da jeg endelig skjønte at det var sopp så hjalp canesten veldig kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. april 2016 Forfatter #1196 Del Skrevet 17. april 2016 15 timer siden, Tekola skrev: Fine, fine du! Nå er dere halvveis, nå er det endelig kortere tid igjen enn bak dere! Det er en fattig, mager trøst, jeg tør ikke forestille meg hvordan det må være! Man kan når man må, men allikevel, du er helt utrolig! Ikke at man egentlig kan gi opp, men du viser allikevel hvor tøff og sterk du er! Det er ikke lett å være to år, så mye nytt hele veien, man forstår mer, og så er det så mye man bare ikke skjønner! Det å få et søsken midt oppi det hele er nok en stor overgang, men det er det jo alltid. Å plutselig måtte dele mamma og pappa husker jeg var kjempefælt, jeg hadde jo alltid hatt dem og besteforeldrene mine helt for meg selv, i nesten fire år. Men så går det seg til, plutselig har man en man kan leke med og erte opp, uten å være ute av huset! (På godt og vondt, spesielt for foreldrene... ) Kom over et bilde på nettet som sa noe alla "Jeg gledet meg veldig til barna ble store nok til å leke på egenhånd, og nå har jeg kommet dit, men ser at de kontinuerlig trenger en dommer i stedet" Lyden av fredlige, sovende barn er bare helt nydelig. Det er en egen fred over dem, og jeg kjenner at jeg blir helt øm bare ved tanken! (barna er på overnatting, og jeg savner dem, samtidig som jeg nyter en fredlig morgen ) Nå ble det masse skriblerier her Håper natten din ble god, og at dere får en fin dag! Takk for fine ord, rimelig fin du også altså! Det er rart hvordan andre kan oppfatte en så annerledes enn det en gjør selv. Men det er mye sannhet i at man kan når man må. Håper riktignok dette er siste gangen vi må gjennom noe som dette. Kjenner jeg begynner å bli ganske sliten og lei av å være så mye alene over tid. Hadde aldri klart det uten familien, de er bare fantastiske! Jeg husker ikke hvordan det var å få søsken. Jeg var tre og et halvt når søstera mi ble født, det eneste jeg husker er at vi ikke var perlevenner akkurat gjennom oppveksten Om det var aldersforskjellen, veldig ulike personligheter, eller en kombinasjon av de to aner jeg ikke, men det var noen tunge år der.. Å få lillebror når jeg var ni derimot var ganske kult Jeg synes du var tidlig på'an med den nytinga di, sooooov når ungene er vekke Mammasyndrom Vi startet ikke dagen før 06 i dag, det er litt mer akseptabelt! 9 timer siden, Sushi skrev: Innom og leser litt. Er du sikker på det ikke er sopp du har - om det fortsatt er vondt? Høres akkurat ut som de smertene jeg hadde. Da jeg endelig skjønte at det var sopp så hjalp canesten veldig kjapt. Det er fortsatt litt vondt, men det har blitt bedre gjennom helga. Om det skulle være sopp, vil det ikke være vondt på begge sider da? Og evt merke noe hos baby også? Får hjemmebesøk av helsesøster i morgen, så tenkte å spørre uansett. Er mest brystvorta som er vond, kjennes ut som den skal eksplodere ellerno Men den strålinga gjennom brystet er det heldigvis mindre av. Det går seg vel til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. april 2016 Forfatter #1197 Del Skrevet 17. april 2016 Hjemme igjen, deilig! Grugleder meg til å prøve å få hverdagen på plass med litt rutiner, men det er på tide. Særlig for J sin del. Ettermiddagen gikk egentlig ganske greit, veldig lite rampetasstendenser. Han ville leke ute, så tok frem sykkelen og noen biler og lot han være på altanen mens jeg fikk i E litt mat og begynt med middag. Han storkosa seg der ute :D Bittelitt tull rundt legging, men mye bedre enn hva det har vært den siste uka. Den som trenger mest jobb er vel den utålmodige mammaen... I morgen kommer helsesøster innom for hjemmebesøk, angrer på at jeg ikke sa at jeg bare kunne komme til helsestasjonen. Det skal uansett bli godt å få veid lille igjen, er spent på vekta. Tirsdag er det ultralyd av hofter, onsdag kontroll hos ortoped. Irriterende at de to timene ikke ble satt opp samme dag siden de hører sammen. Jaja. Tenkte å dra innom en tur på jobb også, så får gjøre det mens jeg likevel er i bygget. Må få levert papirene fra nav om at de har innvilga permisjonen min, tok sin tid å få svar denne gangen. Enda godt det er arbeidsgiver som betaler lønna mi gjennom permisjonen, hvis ikke hadde det blitt drøyt trangt. På tirsdag kommer søstera mi for å være med oss noen dager, gleder meg! På fredag kommer mannen hjem, det blir fanfuckingtastic Snart natta for oss her, er stuptrøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. april 2016 #1198 Del Skrevet 18. april 2016 Håper hverdagsoppstart og veiing har gått bra! Høres ut som om dere har litt på programmet denne uka, håper alt går smooth! Koselig med besøk! Kan tenke meg at det blir deilig å få mannen hjem snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 18. april 2016 Forfatter #1199 Del Skrevet 18. april 2016 Den følelsen når hele dagen bare funker! At den starta 05.40 bryr meg ikke nå Det eneste minuset var en litt snurt type som syntes det var kjipt at jeg dro fra barnehagen, men han var SÅ fornøyd når jeg henta ham. Ettermiddagen gikk som smurt, legginga gikk perfekt. Hverdagslykke! Og E har gått kjempefint opp i vekt Mangler noen gram til fødselsvekt, men den tar vi i løpet av uka. Helsesøster kunne ikke komme i dag pga sykdom, så vi dro til helsestasjonen bare for å få veid, så tar vi kontroll på fredag heller. Litt moro at en tidligere kollega er student ved hs for tiden, ble møtt av henne når vi kom innom. Først blir E tatt imot av en kollega som er jordmorstudent, og om hun skal følges videre av enda ei jeg har jobba med... Da må jeg le. Men de er kjempeflinke jenter begge to Likbar mandag! I kveld griner jeg av glede! (og nei, det ekke kødd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. april 2016 #1200 Del Skrevet 18. april 2016 Ååh, så bra! Det var virkelig god lesning i dag! Heia deg, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå