Gå til innhold

Favolisheimen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm...... Er det noen som har opplevd å få nerver i klem eller isjiassmerter som gravid? Vet ikke om det er det som er tilfelle her, må ringe en behandler etter helga, men spør litt her og der i mellomtiden. Har hatt noe vondt på baksiden av ene låret til og fra en god stund, det stråler liksom nedover og jeg klarer ikke belaste foten som normalt når smertene oppstår. Har hatt et par tilfeller hvor jeg nesten har havnet i gulvet når jeg har reist meg fra sofa/stol. Om jeg bærer J f.eks kjennes det mye verre ut fordi det blir skjevfordeling av vekta. Kjennes tidvis ut som elektriske støt og/eller at noen slår skikkelig hardt mot et visst punkt før det stråler ut i resten av benet. Akkurat den plagen der avbestiller jeg ass... Ævv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det i en periode, i kombinasjon med bekkenløsningen. Ting forskyver seg, kommer i klem osv. Det suger hardt, men behandling hjelper, jo før jo bedre! :kose: 

Skrevet

Bah... :P Bekkenet føles veldig greit, men smertene stammer vel fra bekken eller rygg noe sted. Kan ikke huske at jeg hadde noe av dette sist, men da var jo hele resten av kroppen ødelagt på et vis :ler: Får ringe fysio eller kiropraktor på mandag og ta i bruk den henvisninga jeg fikk i høst engang. Det har vært holdbart så lenge jeg har tilpasset aktivitetsnivået, det vil si: være alt for lat, men nå begynner det å bli tungt og irriterende. Føles nesten som jeg mister pusten noen sekunder når det virkelig slår til. Dessuten vil jeg jobbe så lenge om mulig, så må få gjort noe med saken. :jepp:

Skrevet

Jeg hadde sånn isjiassmerte nedover låret ei stund, husker jeg! Det gikk heldigvis over etter noen uker. Håper at du slipper å gå med det lenge, for det er ganske ubehagelige greier :dry: 

Skrevet

Veldig ubehagelig! Det har vært til og fra en god stund før det nå har blitt en god del verre, men håper det kan bli litt bedre. Eller at det ikke blir verre i det minste. :) Det er vondt nok til å ikke få sove i hvert fall, æsj.

Venter nesten bare på at J skal våkne, han har blitt syk stakkars. Feber, virker som halsen plager ham, hoster en del. Får be om legetime på mandag hvis han ikke er noe bedre til da. Vet med sikkerhet at ungen er sjuk når han mer enn gjerne går inn på rommet sitt når jeg spør om han skal legge seg. Tok med seg smokk, klut og vannkopp, ga pappaen en kos og tuslet inn. Sovnet nesten under nattasangen. :sukk: Håper han blir frisk til torsdag i det minste. :) 

Skrevet

Ingen jobb på denne dama i dag.. Bekkenet er så vondt, fikk ikke time i dag (men kunne ringe tidlig imårra og få hastetime) og vil ikke gjøre vondt verre av å trave rundt på jobb. Så da sitter jeg hjemme i sofaen under et pledd og ser på julevasken som skulle vært gjort. Får ta en saktegående vask i kveld og i morgen.. Lykke ;)

Guttungen er heldigvis frisk igjen, litt hoste som henger igjen bare. I går var vi hos svigermor på siste del av juleverkstedet deres, han skulle pynte pepperkakehus! Og han som aldri får noe godteri hjemme ble litt sånn "hvaaaa gjør vi med dette?" :ler: Det havnet nok mer nonstop i magen enn på huset, men det er greit. Dere kan tro han husket det i morges. Når han våknet la han hodet sitt inntil mitt og hvisket "mamma, kakehuset.. Nammenam, smak? No?" Før han serverte et skikkelig glis :fnise: Hvisket "nei, ikke no" tilbake. Han ble stille noen sekunder før han kom med frokostbestilling "knekkebrød og melk!". Lurer på hvor lenge det vil være så lett å få han på andre tanker! 

Skrevet

Hadde slik vondt etter graviditeten.. Eller.. Før og under også.. :P Sykt vondt. Får det gjerne etter å ha gått en stund. Virker som det stivner til litt etterpå. Har gått litt til kiropraktor, og det hjelper sånn midlertidig for meg hvertfall :)

Skrevet

Takk! Håper det holder seg noenlunde stabilt gjennom jula i tilfelle jeg ikke får noen hastetime. Får jeg ingen vurdering før alle røddagene slår inn ber jeg nok om sykemelding frem til jeg har fått time.

Mannen er bortreist til i morgen og selvfølgelig tuller J maksimalt når han skal legges :sukk: "Pappa... Paaaappaaa.. P A P P A A A A A!!!!" før han ler og sier "nei, ikke mamma, bære pappa", ler litt til og fortsetter å fjase. Klokka var godt over ni før han sovnet. Jaja. Den planlagte vaskinga i kveld utgikk til fordel for å roe ned kynnere. Så lenge formen hans er fin blir det barnehage i morgen og jeg får gjøre unna det jeg rekker før mannen kommer hjem. Jul blir det uansett!

Skrevet

:klemmer:

Liste over alt som må gjøres i morgen er klar, helt overkommelig egentlig. Så fremst at kroppen samarbeider. Har litt handling som gjenstår, håper ikke butikkene er overfylte av handlegale mennesker på morgenen, så får jeg tatt det etter å ha levert J i barnehagen. Så skal det bare ryddes og vaskes litt. Må få pakket inn alle julegavene som må leveres. Søstera mi kommer innom, med mann, "bonusbarn" og hele pakka. Har ikke sett henne på lenge, og det blir første gang jeg møter barna, koselig!

Vi har invitert min familie til oss andre juledag, og vi blir ikke mindre enn 11 stk til middag. Mannen til søstera mi har tre gutter mellom 11-15 (hvis jeg ikke tar helt feil), pluss at alle mannfolka er greit glade i god mat, men hvem er ikke det ;) håper bare det blir nok! Og at vi får plass :hoho: Jaja, vi har ikke vintervær, så hvis det bare er opphold får vi åpne altandøra og lage langbord :P 

Skrevet (endret)

Akuttime hos fysio du liksom. Tror de timene må bli snappet opp av folk innen fem minutter etter åpningstid. Jeg ringte kl 09 (de åpner 08) og fikk time 13. januar :hoho: Men ble anbefalt å ikke jobbe frem til da og det er vel best å høre etter. Heldigvis  har jeg forståelsesfulle ledere på jobb, ikke alle som er like heldige med det. Håper jeg klarer å fortsette litt i jobb etter å ha begynt medbehandling. :) Det er fortsatt lenge igjen til permisjonsstart i mars!

J har fått juleferie fra barnehagen, skal ikke tilbake før 4. januar. Tilbake akkurat i tide for bursdagsfeiring ;) Det var en stk lykkelig tass som kom løpende mot meg i dag, "heia mamma, heia, heia!!" med det nydelige gliset sitt :rodmer: Tror det blir godt for oss alle med fridager sammen, selv om formen ikke er den aller beste. Jeg har selvfølgelig blitt skikkelig forkjøla, men det går jo over. Saltvannsspray i nesa og Paracet for hodet, så overlever jeg vel.

I morgen skal vi bake litt, få frem noen nisser, pynte juletre og levere julegaver. Det blir sikkert 10 ganger mer kaotisk enn jeg ser for meg, men det er vel en del av sjarmen :fnise:

Endret av Favole
Skrivefeil
Skrevet

God jul til alle som titter innom :klemmer: 

Nesten i mål med alt som skulle vært gjort, men herregud... Hvilken betydning har det egentlig? Jeg lærer vel aldri :P Jul blir det uansett og jeg gleder meg SÅ til å feire med den fine lille familien min :hjerte: Tenk at vi til neste år har to små skatter å feire jul med. Hormonellamams over here :grine::fnise: 

Skrevet

Ikke begynn du, da, da begynner bare jeg også, og jeg har ikke ekstra hormoner å skylde på! :grine::lillesky:

God jul! 

Skrevet

Tusen takk dere :klemmer: Håper jula så langt har vært fin for dere alle, her har den foreløpig vært super. Litt slitsom, men likevel veldig fin. En propell av en guttunge i kombinasjon med et ikke-fungerende bekken er visst ikke optimalt :ler:

Vi har vært sammen med svigerfamilien i går og i dag, veldig koselig. Men også ganske folksomt og høyt volum :P J eeeelsker søskenbarna sine, og de tar han gjerne med på alt mulig. Han skal bli en godt opplært ramp etter hvert!

Vi har fått så mange fine gaver alle sammen, til og med lille E (jepp, vi sier E nå... Om noen i familien tar navnet blir jeg dritsur, jeg MÅ føde først :fnise: ) fikk pakker. Mange nydelige hjemmelaga klær til de begge, J har fått traktor og tog - så dere kan jo gjette dere til hva vi har gjort i dag. Fyren hadde ikke tid til frokost, når han stod opp hørte jeg bare "toge, toge, mamma, toge!!" ;) Blir imponert over tålmodigheta og humøret hans da. Han aksepterte fint å måtte vente på pakker, lekte med det han hadde fått mens han ventet på noe nytt. Han hjalp riktignok meg med å pakke opp mange av mine gaver, men helt rolig hele tiden. Antar det blir mer utfordrende i årene som kommer, men synes han har vært flink jeg.

Nå håper jeg bare på snø slik at vi får tatt oss en tur ut, vi kreperer av så mye innetid. Trenger å få lufta hodet litt, og kroppen trenger å få røre seg litt på et underlag man ikke kan speile seg i.

Fortsatt god jul til alle dere fine folk her inne! <3

Skrevet

Dagene flyter bare over i hverandre for tiden. Litt godt, litt tungt, må nesten sjekke kalenderen for å se hvilken dag det er. Passe sliten av julefeiring, og det merkes at livmorokkupanten vokser veldig for tiden, plutselig ganske tungt å være gravid. Men nå er det ikke lenge igjen! Og når hverdagen kommer blir dagene litt annerledes igjen, forhåpentligvis til det positive.

Aner ikke hva som går av denne ungen min, føler jeg jinxer det totalt ved å skrive det, men.. To netter på rad har han sovet uavbrutt i senga si fra 20-07.30. Altså. :hakeslepp::bond::bolledeig: Det kan du fint få fortsette med, lille venn! Veldig godt for bekkenet mitt å få endret stilling iløpet av natta, og ikke likke helt i ro på grunn av en unge som krever plass midt i senga. Og ikke minst veldig godt med en ganske så uthvilt og fornøyd unge :jepp: Eneste nedturen i morges var at bleia hadde sklidd litt ned = tiss overalt. Så vi må ut å kjøpe ny madrass til ham i dag. Han ligger ute og sover nå, etterpå blir det en tur ut for å teste akebrett og ski som han fikk til jul :hoppe: Burde sikkert benytte anledningen til å sove litt sjøl, så kanskje mannen slipper å irritere seg grønn over at jeg dupper et kvarter på sofaen i ettermiddag. :Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...