Sushi Skrevet 5. oktober 2015 #261 Del Skrevet 5. oktober 2015 Eggehviten MÅ være stiv, men plommen skal være så rennende som mulig. Liker eggdiskusjonen her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #262 Del Skrevet 5. oktober 2015 Eggehviten kan ikke være rennende nei Men 6-7 min er nok koketid altså. For min del Og for meg som spiser kanskje maks en skive i løpet av en dag, hvis jeg i det hele tatt spiser brød den dagen, så ble fem polarbrød veldig mye Men så godt Venter bare på at legekontoret skal åpne slik at jeg kan ringe å høre om de kan ta meg inn i dag. Vil bli ferdig med det, ugh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #263 Del Skrevet 5. oktober 2015 Fastende blodsukker på 4,5, phju! Like nervøs for hver måling, selv om jeg pleier å kontrollere på jobb for å vite ca hvor jeg ligger. Deilig gugge inntatt, nå er det bare å vente i to timer. Den smakte mye verre enn jeg kunne huske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 5. oktober 2015 #264 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Sikkert dumt spørsmål, men hva avgjør om man skal ta glukosebelastning eller ikke? Endret 5. oktober 2015 av Grastusta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #265 Del Skrevet 5. oktober 2015 For min del; at jeg er tjukkebolle før graviditet. Ellers er det vel om man får påvist sukker i urin på kontroll (tror jeg), har født veldig store barn tidligere, er over 38 år, har hatt sv.skapsdia tidligere, om man er innvandrer fra nord-Afrika eller India, om man er arvelig disponert for diabetes, om man har pcos. Og kanskje noe mer jeg ikke husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 5. oktober 2015 #266 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg måtte ta glukosegreia for overvekt. Men heeelt perfekt blodsukker hver gang. Ta den, kjipejordmor Åtteminuttersegg går det i her. Ikke heeelt hard plomme, men ikke for rennende heller. Smilende? Nå ble jeg sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #267 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg vil ha polarbrød. Og ostesmørbrød. Og kokt egg. Og røde epler. Og appelsinjus. Klokka kan ikke bli 11 fort nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. oktober 2015 #268 Del Skrevet 5. oktober 2015 15 uker Så fort tiden går!! Hvordan går det med den dødssyke mannen din? Mannen her i huset har selv akkurat overlevd en kraftig forkjølelse. Hosten er veldig dramatisk enda da, men er på bedringens vei. Manflu er harde greier ass Vintersko ja. I år har jeg kjøpt denne sesongens modell av Viking. Prøvde de på fjelltur i helga og er veldig fornøyd. Varme og tørre føtter på ungene og de er i tilegg lette å gå med. Tipper de funker flott i snøen også. Har du noe favorittmerke når det gjelder sko? Jeg har kun hatt Viking og Vill. Synes Vill-skoene var veldig gode også. Men i år hamstra jeg Viking når det var 2 for 1. Er jo pissdyrt egentlig. Har hatt dockboots til L men vet ikke helt hva jeg synes om de skoene jeg altså.... Så søt J er som er så opptatt av babyen òg leker med dukke Hvor gammel er han igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #269 Del Skrevet 5. oktober 2015 Den dødssyke ja, jeg tror han var i live når jeg dro i morges. I går greide han å miste ei shampoflaske på foten og er hellig overbevist om at stortåa er knekt. Jepp. Såeh.. Jah. ( skjønner at det er vondt, men kom igjen) J er så skjønn! Han er.. 21 mnd? Blir to i januar Jeg liker ingen sko Aller helst vil jeg kle ham i minimalistiske sko, men å finne noen som er både det og kan holde ham varm og tørr i vinter ser ikke ut til å gå Og i natt har det vært minusgrader, så nå må litt varmere skotøy frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #270 Del Skrevet 5. oktober 2015 Hjemme igjen og maaaaaat! Har fått snakket med sjefen, og det er jo selvfølgelig vanskelig å få byttet om på alle skift med en gang, så det blir jobb i kveld. Kanskje jeg slipper å jobbe i morgen kveld, men om jeg må gå kveldene denne uka får det gå. Det er visst bemannet opp slik at vi er flere på mitt team, krysser fingrene for at det hjelper på. Nå blir det litt husarbeid, en episode sons of anarchy og litt avslapping før jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 5. oktober 2015 #271 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Aaah. Kjenner igjen sulten og brødbehovet. Selv er det med majones, ost og cherrytomat NAM!! Og.. Egg Spiser to egg hver dag til frokost. Blir aldri lei! Endret 5. oktober 2015 av kaffemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #272 Del Skrevet 5. oktober 2015 *insert alle nordnorske banneord med sinnastemme* Senvakter suger. Koz&klemz, Favolis. Har så vondt i magen at jeg utpå kvelden vurderte å ringe etter et gyn. tilsyn for meg selv. Men får heller prøve å roe litt ned nå, ta meg en paracet og lang dusj og heller ringe legen i morgen tidlig hvis det fortsatt gjør vondt eller blir noe verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. oktober 2015 #273 Del Skrevet 5. oktober 2015 du må slappe av!! og ta vare på deg selv!!! nå kommer jeg med pekefingeren her. og ja, fyfaen, seinvakter er djevelens verk. jeg er SÅ lei meg for at sjefen min ikke klarte å holde det hun lovet meg, og at jeg nå må gå KUN kveldsvakter og helgevakter. og i ukedagene slutter bussen å gå to ganger i timen klokka 19, så jeg må vente i 45 minutter på jobb før jeg ka ta buss hjem DRITT, (sorry, måtte bare får det ut...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #274 Del Skrevet 5. oktober 2015 Kun kveld og helg? Ble nesten litt uvel bare av å lese det Skulle til å spørre om det er lov, men det er det sikkert. Hva sier kontrakten din? Slapper av så mye jeg kan utenom jobb, men når det er mye å gjøre på jobb og for få folk å fordele jobben på, så blir det fort bare dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. oktober 2015 #275 Del Skrevet 5. oktober 2015 Kun kveld og helg? Ble nesten litt uvel bare av å lese det Skulle til å spørre om det er lov, men det er det sikkert. Hva sier kontrakten din? Slapper av så mye jeg kan utenom jobb, men når det er mye å gjøre på jobb og for få folk å fordele jobben på, så blir det fort bare dritt. Jeg ble lovet at om jeg kunne begynne i oktober istedenfor litt senere på året så skulle jeg få jobbe stortsett dagtid og oppmot 80%. Var på møte her om dagen og sjefen sier at jeg er litt sånn til overs og de putter meg bare inn der det er ledig. Så, 40%, kun helg og kveld. Og M som ikke sovner om han ikke får pupp. DETTE blir gøy. Hadde jeg bare kunne vært hjemme sånn... 20.20 så hadde det vært greit, men nå er jeg ikke hjemme før 21.15 tidligst. Bah. Skjønner det, men syns jeg leste lenger opp at det er flere på teamet ditt? Det er jo kjempebra da! OG ikke vær redd for å be om pause når du trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. oktober 2015 #276 Del Skrevet 5. oktober 2015 Mrs Dior: her får du bruke ammepause for alt det er verdt! Forøvrig synes jeg sjefen din er <putt inn alle de nordnorske superlativene Favole kan>. Det går ikke an å lokke folk tilbake på jobb for så å "glemme" hva man har lovet. Det er ikke din feil at sjefen ikke har maktet å planlegge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #277 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg ble lovet at om jeg kunne begynne i oktober istedenfor litt senere på året så skulle jeg få jobbe stortsett dagtid og oppmot 80%. Var på møte her om dagen og sjefen sier at jeg er litt sånn til overs og de putter meg bare inn der det er ledig. Så, 40%, kun helg og kveld. Og M som ikke sovner om han ikke får pupp. DETTE blir gøy. Hadde jeg bare kunne vært hjemme sånn... 20.20 så hadde det vært greit, men nå er jeg ikke hjemme før 21.15 tidligst. Bah. Skjønner det, men syns jeg leste lenger opp at det er flere på teamet ditt? Det er jo kjempebra da! OG ikke vær redd for å be om pause når du trenger det Det synes jeg er utrolig dårlig gjort. Hva sier hun i forhold til den avtalen dere hadde gjort da? Søker du på andre jobber eller? Vi har vært flere på samme team, men alle har hatt det like travelt med like lite rom for pauser. Og det er så vanskelig å si at man må ta pause når man ser hvor travelt alle andre har det, selv om jeg ville gitt akkurat samme råd selv til andre i samme situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 6. oktober 2015 #278 Del Skrevet 6. oktober 2015 Du halloen Favolien, om du får vondt i magen av stresset så er det kanskje lurt å sykemelde seg litt? Greit nok at generell slitenhet er "normalt", men ikke magesmerter. Og Diordama: jeg hadde tatt kontakt med fagforeninga her og hørt hva de har å si. Muntlig avtale skal være like bindene som skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #279 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hm, ja det er jo sikkert det. Hadde håpet å gå en stund uten sykemelding siden jeg har vært sykemeldt en del uker tidligere i år. Føler meg jo ikke syk heller sånn sett. Kanskje gradert svangerskapspenger kan være noe hvis det ikke hjelper på å slippe senvakter. Skal uansett inn til legen i løpet av dagen, får ta det opp da. Fortsatt vondt, noe blødninger i natt... Æsj. Og hun sykt irriterende dama på legekontoret skulle absolutt sette meg opp til fastlegen som ikke hadde ledig før 1330. Det er da vel ikke nøye hvilken lege jeg kommer inn til, jeg vil jo bare bli sendt videre til gyn uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. oktober 2015 #280 Del Skrevet 6. oktober 2015 Uff, da, Favole! Håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå