Favole Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #1781 Del Skrevet 7. oktober 2016 Til yttertøy? Før snøen kommer går det i parkdress/softshelldress, har enten fleece eller strikka tøy under alt etter temperaturen. Sjelden han har skittentøy i hylla si annet enn når det har regna voldsomt eller han har vært uheldig ved matbordet. Om du gidder lete litt kan du jo finne reima f.eks til halv pris på nett (men synes alle har vært utsolgt for 98 i høst). Kaxs til kapp ahl virker veldig bra og koster vel 899 for vinterdressen. Jeg har kjøpt Hufa i år til 399 (sjekk om en babycare i nærheten av deg kanskje har samme tilbud?). Name it har vel og helt kurante vinterdresser, men vet ikke pris. Husker ikke pris på Skogstad og Stormberg, men det er og litt rimeligere merker enn didriksson osv som har bra kvalitet. Jeg orker heller ikke kjøpe dress til 1500kr. Fora regntøy kan jo funke bra på de litt mildere dagene todelt fora skallplagg kan funke det og ser jeg for meg. Men i vinter skal vi altså ha snø, ikke sand Men altså... vaskes etter noen timer? Hva holder de på med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #1782 Del Skrevet 7. oktober 2016 Vet ikke om jeg svarte fornuftig i det hele tatt er ikke helt våken, spesifiser om jeg er på jordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. oktober 2016 #1783 Del Skrevet 8. oktober 2016 Dette med dyre ferier vokste ikke jeg opp med heller. Mange klassekamerater hadde hytte på fjellet, slikt hadde ikke vi. Våre ferier var stort sett biltur og telt. Nær slekt bor i et idyllisk øyrike i nærheten og der ble mange av sommerferiene tilbrakt. Vi har også utenlandske slektninger som ble besøkt i en del av bilferiene. Første hotellopphold hadde jeg i tenårene, og sydentur var jeg i tyveårene før jeg opplevde. Det er nå likevel opplevelsene i fellesskap som er verdien av en ferie - enten man er på hytten, på fjelltur eller i syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #1784 Del Skrevet 9. oktober 2016 Jeg drømmer mer om hytte på fjellet enn dyre ferier i syden og storbyer. Å så deilig det hadde vært! I dag har vi kosa oss skikkelig på tur. Ikke fjelltur, men natur er natur Vi har lekt, grilla pølser, drukket kakao, prøvd å fange blader som faller fra trærne og leita etter bjørn Det begynner å bli ganske hvitt enkelte steder pga frost og J er helt i hundre for vinteren som er på vei. "De e så fint me snø mamma, de e deeeiiiili!" Han kommer til å tilte når det første snøfallet kommer! Han var så sliten stakkars når vi dro hjem, sovna i bilen og ensa det knapt når mannen kledde av ham. Vet ikke om det er kanskje femte barnesykdom som har vært på besøk, feberen har gitt seg og et rødprikkete utslett har bredt seg over hele brystet, magen, ryggen, litt nedover beina og i ansiktet. Formen hans er ikke så verst, så tror det blir en liten tur i barnehagen i morgen. Men tror det kan være greit med en litt myk start etter ei uke med sykdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 10. oktober 2016 #1785 Del Skrevet 10. oktober 2016 På 7.10.2016 den 21.38, Favole skrev: Til yttertøy? Før snøen kommer går det i parkdress/softshelldress, har enten fleece eller strikka tøy under alt etter temperaturen. Sjelden han har skittentøy i hylla si annet enn når det har regna voldsomt eller han har vært uheldig ved matbordet. Om du gidder lete litt kan du jo finne reima f.eks til halv pris på nett (men synes alle har vært utsolgt for 98 i høst). Kaxs til kapp ahl virker veldig bra og koster vel 899 for vinterdressen. Jeg har kjøpt Hufa i år til 399 (sjekk om en babycare i nærheten av deg kanskje har samme tilbud?). Name it har vel og helt kurante vinterdresser, men vet ikke pris. Husker ikke pris på Skogstad og Stormberg, men det er og litt rimeligere merker enn didriksson osv som har bra kvalitet. Jeg orker heller ikke kjøpe dress til 1500kr. Fora regntøy kan jo funke bra på de litt mildere dagene todelt fora skallplagg kan funke det og ser jeg for meg. Men i vinter skal vi altså ha snø, ikke sand Men altså... vaskes etter noen timer? Hva holder de på med? Det er DRITIRRITERENDE, barnehagen kan jo ikke noe for det. Men det er altså store mengder sand som spres utover hele uteområdet, og huller i asfalten som det samlet masse vann i. På sommeren betyr det at ungene faktisk blir grå i hele huden og på ALT tøy(hele håret er klint inn med solkrem og sand overalt) og på høst/vår betyr det blaut sand overalt. På vinteren er det greiere, men selv når bleien egentlig ikke har lekket noe setter lukta seg i tøyet om må vaskes fordiom Leker vi hjemme holder det å riste litt, og vaske avogtil. Skoene må og vaskes hver eneste dag, fordi de er så innsauset av sand og vann at det bare har gjørmet seg inn. Dritirriterende. De har hentet inn prise på kostnader for å legge dekke utenfor, og det er svindyrt. De skal iallefall få tettet hullene etter at foreldrene har klaget og etaten som har med slikt å gjøre har kommet på banen. Han var jo i andre barnehager i sommer på sånn "fellesbarnehagegreie" i ferien, og det var jo knapt ett sandkorn på fyren. Skitten og litt sandete ja, men ikke det gjørmebadet liksom Stakkars vogna, den og er helt bedriten Jg skal sjekke Hufa, det har jeg aldri hørt om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #1786 Del Skrevet 10. oktober 2016 Men hva faen? Høres jo bare helt sært ut. Har aldri vaska skoene til J, faktisk kun spylt av støvlene når det har vært mye gjørme, vi har vært i fjøset hos mamma og pappa ol. Er jo sand overalt i barnehagen her og, men aldri noe som fester seg i tøyet liksom. Krev en annen type sand Jeg ante ikke at Hufa hadde dresser engang, har bare hatt luer derfra (veldig fornøyde med de). Men dressen virker helt ok! Aner ikke hva ordinærpris er da men. Om du skulle få tak i og vil kjøpe: de er sjukt store i str! Str 90 er faktisk litt større enn Reima i str 98. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 10. oktober 2016 #1787 Del Skrevet 10. oktober 2016 Googla Hufa og fant ikke en dritt Dvs: de har noen Rudobutikker her i byen, men virka ikke som de hadde merket faktisk. Det skal sies at det er kun en dress jeg har vært misfornøyd med, og det var Reima GLidelåsen ble ødelagt etter bruk nummer to når han var ett år, og da satt han jo bare der og glodde. Sykt bra utvalg av tøy her altså - men ALT er dritdyrt og absolutt aldri på salg. Isåfall er det maksimalt 25% - og jeg vil ha minst 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #1788 Del Skrevet 10. oktober 2016 Se på Vossatassar (obs har til 899 mener jeg), den kjentes helt kurant ut. Kaxs til KappAhl får mye skryt, og tenkte egentlig kjøpe den helt til jeg kom over tilbudet på den jeg har kjøpt. Samme pris som den over. E har fått kaxsdress av svigermor, håper vi får brukt den. J vokser som ugress og orker ikke bruke så sjukt mye på dress når han kanskje må ha to Xxl kan til tider ha veldig gode tilbud faktisk, men jeg glemmer at de selger dresser til barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #1789 Del Skrevet 11. oktober 2016 Fine dagen som avslutta med et brak. Nydelig dag med sol, frisk luft, trilling med E og dyret etter en fornøyd J var levert i barnehagen. Fikk brukt formiddagen til å rydde uteområdet og kjørt litt dritt som har samlet seg i bodene. Henter J, spiser middag og vi jubler for at matlysta hans er på plass igjen. Så går fyren på stua for å leke mens jeg rydder kjøkkenet og etter to minutter hører jeg et brøl etterfulgt av gråt. Guttungen som aldri rører ovnen, ikke når den er kald engang, hadde fått for seg at han skulle sette ei skål oppå den. Selvfølgelig mens det er fyr i ovnen og han får brannsår på armen. Kaster ungen oppi kjøkkenvasken for å få armen under lunket vann mens mannen skaffer time på legevakta. Stakkars fyr, noe skal det altså være! Første og andregrads forbrenning, men det så veldig fint ut. Må holde det fuktig og tildekt til torsdag før det blir ny legetime. Satser på at det gror fint og at han ikke blir for mye plaget. Jeg blir så imponert over den karen. Han gråt i kanskje fem minutter etter han brant seg, etterpå ble han mest lei av å sitte med armen under rennnende vann. På legevakta var han mest opptatt av at han ville ha stort plaster. Var litt redd for at han kanskje forsøkte å skjule smerter og redsel, men tror faktisk ikke han la skjul på noe som helst. Måtte si til han at det var lov å være lei seg når det var vondt, men det var jo ikke vondt. Supergutten min! Hjemmedag i morgen da, veldig greit at mannen har siste fridagen sin. Både fordi det er kjekt å være to i tilfelle det er verre imårra, meeen og fordi jeg skal til frisør og vil ikke flytte timen 😬 Hashtag egomamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 11. oktober 2016 #1790 Del Skrevet 11. oktober 2016 åh, J og: egomamma? DU, av alle?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 11. oktober 2016 #1791 Del Skrevet 11. oktober 2016 Åneeeeeeei!!! Stakkars lille fyren! Hjelpes som jeg hadde fått panikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. oktober 2016 #1792 Del Skrevet 11. oktober 2016 Aua. Men nedkjøling av brannsåret med vann er jo veldig effektivt - også mot smertene. God bedring J. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #1793 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hadde han blitt helt hysterisk ville det vært veldig lett for meg å reagere likt, men når han tok det helt piano måtte jeg jo bare følge etter. Kom noen tårer hos oss begge ei stund da. Ga han smertestillende litt forebyggende før han la seg, noen mener kanskje det er dust, men brannsår er utrolig vondt og det er ingenting annet enn kjipt og unødvendig at han skal våkne med smerter iløpet av kvelden og natta. Kan ikke skjønne at han ikke reagerte mer enn han gjorde. Jeg brant meg i helga når jeg skulle sette ei form i stekeovnen, føkk det gjorde vondt! Det er ikke min smerteterskel han har arva, det er sikkert! (og ja, føler meg litt ego som beholder timen, men jeg har bare godt av det. Hver måned skal jeg gjøre en egogreie, enten det er frisør, sko, klær eller sminke. Denne mora trenger totalrenovering. Ellerno.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 12. oktober 2016 #1794 Del Skrevet 12. oktober 2016 Åååh, stakkars liten! Du er virkelig ike ego som beholder den timen, altså, virkelig, virkelig ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. oktober 2016 #1795 Del Skrevet 12. oktober 2016 Huff, stakkars lille vennen! Håper det går bedre nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter #1796 Del Skrevet 12. oktober 2016 Det går veldig bra med ham, han er helt upåvirket. må sjekke såret i kveld og få på nye bandasjer, men han har vært så flink til å la det være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 13. oktober 2016 #1797 Del Skrevet 13. oktober 2016 Åh, så bra! Flink og tøff liten pjokk, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1798 Del Skrevet 13. oktober 2016 Var til legen i formiddag for å skifte på såret og få ny vurdering, igjen var han mer opptatt av å få stort plaster. Måtte minne han på at det var lov å bli lei seg og gråte om det var vondt, men nei. Ser foreløpig veldig bra ut så håper det fortsetter i samme spor. Han er nesten litt pjusk igjen i dag, sliten og rød i kinnene. Mener jeg leste at femte barnesykdom kunne komme og gå litt før det gikk helt over, så er kanskje litt etter det? Seks mnd kontroll med E i dag, 7975 g og 66 cm. Kun legesjekk og alt godkjent i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 13. oktober 2016 #1799 Del Skrevet 13. oktober 2016 Stilig med bra 6måneders Hva går den femte greia utpå egentlig? Kan google selvsagt, men orker ikke Her hates plaster - dvs; han synes de er fine fordi det er løver og apekatter på, men synes klisteret er ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1800 Del Skrevet 13. oktober 2016 30 minutter siden, Ludodama skrev: Stilig med bra 6måneders Hva går den femte greia utpå egentlig? Kan google selvsagt, men orker ikke Her hates plaster - dvs; han synes de er fine fordi det er løver og apekatter på, men synes klisteret er ekkelt Feber og utslett, som all annen dritt de får utenom magesjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå