Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Til dere litt mer reisevante.... Hva trenger man til baby fem måneder og fyr på 2,5 når man skal ei uke til Portugal? Jeg har fortrengt hele turen i håp om at den skulle forsvinne, men nå er det to uker til avreise. :bond::sukk: Uvtelt, bleier, morsmelkerstatning, bæretøy.... Jeg har virkelig null peiling. Gruer meg som bare juling, men J er jo helt vill og gleder seg SÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

MTP vær så tenker jeg sommerklær, men med en genser til hver (også voksne).

http://www.apollo.no/reiser/europa/portugal/vaeret

Mat og MME til frøkna, bleier, bæretøy til flyplass, underholdning (iPad med nedlastede filmer, laptop med DVDer)

Du kan jo kikke på denne? :)http://www.familieverden.no/Fritid/Tur1/Pakkelister-for-ferieturen/

Hvordan skal dere bo der nede, og hvordan skal dere komme dere rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Leid hus og bil :) Sammen med...... Svigermor, svigersøster nr en + mann og to barn, og svigersøster nr to + mann. Og vi skal ha tog herfra til Oslo før vi hopper på flyet. 

:daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Tips: lei sånn sete man kan sette foran seg på flyet til minstejenta, visstnok helt genialt :) 

Overlever du dette overlever du alt spørru meg! Og mannen din har så sjuuuuuukt mye pleieing av forholdet å gjøre når dere kommer hjem :P

Men, om du er heldig så tar kanskje sviger ungen(e) - og du kan stikke ut med jevne mellomrom på obligatorisk tur. J kommer sikkert til å kose seg glugg da - og man gjør jo alt for barna sine......:sprettoy: Selv det å sette sinnsroen på hard prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på sånn flyebaby sak, må se om jeg får lånt/leid av noen. Er heldigvis ikke lang flytur, i motsetning til et halvt døgn på tog. Fyfaen i helvete. Bilseter får vi visst leid der vi leier bil, om dama tar feil klikker det for meg.

Og bekymringer... Herregud. Det eneste jeg ser for meg er en bomba flyplass :grine: Seriøst, jeg er livredd!

Han har en god del jobb foran seg, ikke at jeg vet når vi skal få tid til noe som helst pleie. Jeg ser ikke for meg at jeg får noen ferie akkurat :ler: Er utelukkende for J sin del at jeg/vi drar. Forhåpentligvis blir det bedre enn jeg forestiller meg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada... Vet du er klar for å jobbe igjen når alarmtelefonen fra jobb ringer og du bare vil grine. Flaks at det bare var snakk om en øvelse, hadde det vært en reell katastrofe hadde jeg nok trengt pustehjelp sjøl.

Hormonella, mitt nye mellomnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
2 timer siden, Favole skrev:

Jada... Vet du er klar for å jobbe igjen når alarmtelefonen fra jobb ringer og du bare vil grine. Flaks at det bare var snakk om en øvelse, hadde det vært en reell katastrofe hadde jeg nok trengt pustehjelp sjøl.

Hormonella, mitt nye mellomnavn.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Kommer du hjem med sinnet i behold nominerer jeg deg til Nobels Fredspris! :laugh:

Du skal ikke se bort fra at det blir bedre enn du har tenkt. Den verste varmen har jo gitt seg nå, og størstekid får sikkert masse å drive på med sammen med de andre - så kan jo du prøve å få gitt minste til svigermor innimellom og snike deg unna på pause :nigo: Eller bare ta kidden i bæresele.

Det kan jo tilogmed tenkes at du nesten liker ferien :P Og så har vi jo alltids spritsjappa på taxfree på vei hjem som du kan velte deg i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser litt bedre på det i dag. I morgen skal vi fikse pass til meg og ungene :ler: Som sagt, har fortrengt turen i evigheter!

Taxfree.... Åååååårh. :bond::daane: Ender nok som vanlig opp med å kjøpe nada til meg sjøl hele turen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Skive med leverpostei er ikke favoritten min asså. Men det er ugrunnet ikke gulrot og bakt eple heller, og det var alternativet mitt til sjokoladefondant idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havrepolarbrød med leverpostei, majones og agurk er slettes ikke verst, og iskald melk ;) Eple med kanel og litt yoghurt funker det og. I dag utgår det meste. Matlei dått ænno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til Argentina med en ett åring tidligere i år. Av erfaring så er mine tips: iPad(!!!) kopp som ikke søler, mat som ikke smuler (haha.. lov å prøve!) masse våtservietter og skift til flyet. :) Og ikke minst tålmodighet! Hvor lang er flyreisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca fire timer :) og togreisen på 14 timer har vi bytta ut med fly siden svigermor kom over noen billige billetter :hoppendeglad: Må kjøre et par timer på natta først, men heller det enn over et halvt døgn på tog :bond: 

Har fått kjøpt noen sommerdrakter til E på salg, orker ikke kjøpe så mye. Hun får akseptere å bli kledd i sommertøyet jeg har etter J var like gammel ;) 

Søndag og skikkelig drittvær. Har ikke orka tenke på å dra ut engang :laugh: Jeg og J har bakt skolebrød, de ble såå gode :sikle: Vi har nok alle spist en eller to for mye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FOr en FRYD å slippe den togreisen!!!! Jeg synes et halleluja er på sin plass her.

Og de skolebollene så seriøst dritgode ut :sikle: Selv om jeg helst vil bare ha dobbelt opp med eggekrem og glasur med kokos og kanskje halve bolla, liksom. Kall det en eggeglasurbolle.

Når drar dere sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollene var helt sjukt gode. Jeg pleier ikke få til gode boller, men de ble så fluffy og perfekte :nigo: 

Drar fra Oslo neste tirsdag :bond:

Ser på kjære mamma og blir helt rørt. Ei mamma med CP som har tvillinger, og ei litt større. Herregud for ei dame! Jeg skal fra nå av holde kjeft og ikke klage ever igjen. Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...