Sushi Skrevet 5. desember 2015 #581 Del Skrevet 5. desember 2015 Mener hun sov ca. 19-06 på den tida. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #582 Del Skrevet 5. desember 2015 Sett bort fra kveldslegging fra en annen verden og ei mor som helst ville stikke hodet inn i en varm ovn har dagen vært veldig, veldig fin. Vi har kost oss både inne og ute og hatt litt besøk. Trivsel! Det har snødd litt i dag og det er bare herlig å se hvor mye den ungen elsker å være ute. Han kommer med DE gledesropene når jeg spør om vi skal gå ut, og han er et eneste stort glis omtrent hele tida vi er ute. Lykken for en snart to år gammel uteunge må være å få kjenne snøen som treffer ham i fjeset når han ser opp mot himmelen. Frister å legge ut bilde, men jeg får la det være. Han stod lenge og bare smilte og så på snøen som kom, før han sa "oiii, det nya!" og hoppet litt av glede. Altså.. Jeg kommer til å smelte vekk av den ungen der en dag, han er bare fantastisk. Heldige meg som får være mammaen hans! (etter kveldens suring fra meg under legginga er han neppe like fornøyd med mammalotteriet...)Gleder meg til julemesse i morgen, skal møte foreldrene mine og lillebror. Det blir fjøs med diverse dyr, hest og slede (håper det er nok snø!), nisse og litt av hvert. Han syntes det var så stas i fjor, og tipper gleden blir enda større i år. Jeg må forsøke å styre meg blant alle som selger strikkaklær, husker det var myyyye fint i fjor. Neste helg ligger det an til juleverksted hos farmora, gleder meg til å få se resultatet på julaften! Og, han skal pynte pepperkakehus og litt annet småtteri med søskenbarna (de er syv og ti), ungen kommer vel hjem proppet av seigmenn og nonstop Kanskje han bare skal få overnatte der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #583 Del Skrevet 5. desember 2015 Mener hun sov ca. 19-06 på den tida. :)Det hadde jo vært topp! Når jeg jobber dag må han opp senest 06.30 så lenge det er jeg som leverer i bhg, og det føles fælt å vekke ham de dagene han ikke har sovnet før 20-20.30 :/ Nå blir det jo ingen fulle dagvakter på meg før etter permisjon, så vi har litt mer rom på morgenen, men litt mer forutsigbarhet takker jeg ikke nei til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #584 Del Skrevet 6. desember 2015 Nesten søvnløs søndag, og det har gått høvelig greit. Stod opp kl åtte (!), litt lek og kos før vi dro avgårde på julemesse. Fyren var helt fra seg av glede mens han vandret rundt i fjøset og kikket på alle dyrene. Han ble fort husvarm og lokaliserte kost og spade for å gjøre fjøsstell slik han gjør hos besteforeldrene Stallen var også poppis, og vi fikk tatt bilder av ham og en ponni, den samme som i fjor tror jeg Prøvde å lokke ham ut av fjøset for å møte nissen, men nei. Ku og sau er da bedre enn en skjeggete gubbe, er spent på hvor lenge han prioriterer i den rekkefølgen Han sov ikke noe på turen dit eller når vi kom frem, så det kom et par frustrerte utbrudd. Kjentes ut som de varte i fem timer, men det var vel snakk om max fem minutter. Årsak? Vi gikk inn for å spise, og da måtte utedressen av. Han trodde vel at han aldri ville få gå ut igjen. Bestemor kom til unnsetning med kanelbolle og kuli (!) og ungen sank sammen i nytelse Jaja. Første gangen han smaker slik drikke, jeg må vel bare venne meg med at besteforeldre kjøper slikt i blant. Han fikk ikke i seg hele, den gravide mora hadde blodsukker i minus og tok en god slurk Selvfølgelig sovna han i bilen på vei hjem, sov en halvtimes tid. Men det påvirka ikke legginga noe voldsomt, sjokkerende nok. Litt tull og fjas i en halvtime før han slokna, aksepterer den.Synd at desemberlønna ikke er på konto enda, det var så mye fint jeg kunne tenke meg til både J's og lillesøsters garderobe. Konklusjon; jeg må lære meg å strikke, og å sy. Vi kom over en kjempefin strikka nordlandsbunad str ett år ish, jeg og mamma dånte litt. Men hun skulle heller strikke en selv, så da blir det vel strikka bunad til lillemor når hun er litt over året Jeg vil grine bare av tanken! Skulle funnet noe lignende til J! Bunad og strikk er bare nyyyydelig!!!Nå; sofa, sjokolademelk og rester av gårdagens potetgull. Kroppen er sår og sliten. Satser på en tidlig kveld, svangerskapskontroll i morgen tidlig God andre søndag i advent til de av dere som leser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 6. desember 2015 #585 Del Skrevet 6. desember 2015 Blir så glad av å lese! Ha en god kveld, fine du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. desember 2015 #586 Del Skrevet 7. desember 2015 Du er så flink til å finne på så mye koselig med ungen!! Høres ut som en trivelig helg. Sånn panikk for å ikke få lov til å gå ut igjen har våre barn også. Komisk. Men det er jo helt supert at de er såpass glad i å være ute. Flott at bestemor redda situasjonen med snop da.Litt kuli har da vel ikke skada noen? 😉 Eller er du superstreng på sånne ting? Lykke til med svangerskapskontroll i dag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #587 Del Skrevet 7. desember 2015 Takk Føler vi må prøve å være med på slike ting, han synes jo det er så gøy. Og for å unngå å bli gale må vi komme oss ut Neida, litt jus/saft skader nok ikke, vi har bare ikke gitt noe av det. Eller i sommer kjøpte vi av og til sånne nestle juicepakker, sikkert like ille som kuli Er glad for at han er mest glad i vann. Når vi kom hjem i går dyttet han en stol inntil kjøkkenbenken, klatret opp og hentet kjeks i skapet. Hadde time hos legen 8.20, jeg venter fortsatt Jaja, vekt, hb og urinprøve var godkjent da, bare resten igjen. Håper blodtrykket oppfører seg, men blir småstressa av å vente, skal på jobb kl 10. Vi var litt seint ute i morges, så jeg vil helst innom hjemme for å sparkle fjeset først Men men.. Er en helt fersk bebis på venterommet her.. Hyl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #588 Del Skrevet 7. desember 2015 Jæh... Den dagsovinga må vi definitivt gjøre noe med. Hæshtæg gimegstyrkeogsjokkisasap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 7. desember 2015 #589 Del Skrevet 7. desember 2015 Mini slutta å sove i februar/mars.. Tror jeg det var. Da var han 2 år og noen måneder. Slutta fordi han begynte å bli vanskelig å få lagt om kvelden og han begynte å ha dager i bhgen hvor han kun hadde lagt i vogna og hvilt, ikke sovnet.Så han sluttet med dagsoving i barnehagen før han sluttet hjemme. Mye fordi at i helgene så virket han trøtt i 10 tiden, og ble lagt da og sov til ca kl 12. Men i bhgen hadde de fast sovetid mellom kl 12-14. Og når han sov til kl 14 ble det bråk på kvelden.Det gikk overraskende greit å slutte å sove. Hadde noen episoder, og har de enda innimellom, hvor han sovner i bilen og ting blir litt ødelagt. Men men.. Og han var som regel sutrete etter bhgen. Men vi løste det med mye kos og ipaden Hvor lenge sover han i bhgen? Du kan jo evt prøve å korte ned sovingen og gi beskjed om at han skal vekkes etter 1 time..Unger slutter jo å sove så forskjellig. Nevøen min som blir 4 om noen mnd sover på dagen enda han Må innrømme at jeg synes det var greit å slutte med soving. Mye lettere å planlegge ting man skal osv. Går helt greit å ikke ha den pausen midt på dagen lenger. Men nå er han ikke like krevende som han var for halvannet år siden Så bra kontrollen gikk bra. BT ble også bra eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #590 Del Skrevet 7. desember 2015 Vi snakket litt om det i barnehagen når jeg hentet ham i dag, og de merker jo også at han kan ligge lenge i vogna og bare bable for seg selv. Det kunne de jo sagt ifra om litt før Han kan sove inntil to timer i barnehagen, og da gjerne til 14 som er makstid. Men tenker jeg gir beskjed nå om maks en time, så får vi se om det har noen effekt, da vil han jo som regel sove til 13 bare. Mannen blir helt "æææh, skal han ikke sove NOE på dagen lengre? ", kanskje fordi jeg har mange dager med jobb i jula og jeg har tenkt at J skal ha fri fra barnehagen Men shit det sitter langt inne å be dem om å vekke ungen Mannen mener det ikke er dagsovinga som er problemet i og med at ungen er tydelig trøtt på kveldstid, mens jeg skjønner ikke hva annet som er årsaken til "tullet" hans. Om han skal sove noe hjemme må det også skje før 13, men vi får bare prøve oss litt frem.Resten av kontrollen gikk også fint, når legen endelig kom seg frem til legekontoret Fin hjertelyd hos lille, SFmål litt over streken (men er jo litt sånn derre tjukkebolle fra før da...) og BT var greit. Det er alltid høyere hos legen, så måler selv på jobb for å følge med. Neste gang skal jeg si at vi kan måle BT til slutt og at jeg får ligge på den megadeilige benken noen minutter før måling. Det gjorde jordmor på forrige kontroll og da var det helt innafor normalen. Jeg vil ikke ha noen komplikasjoner som kan føre til at jeg ikke får føde på lokalsyehuset, så blodtrykk og blodsukker får oppføre seg. Ny glukosebelastning uke 28-ish. Men blodsukkeret måler jeg også selv på jobb, og det har vært fint hele veien. Livmora strekker seg ganske høyt opp nå, men ungen ligger laaangt nede og koser seg. Tror det kun har skjedd en gang at jeg har kjent spark mot toppen av livmora. J lå tydelig i hodeleie nesten hele veien, bortsett fra noen dager rundt uke 28 (jeez så ekkelt det var å kjenne på når han snudde seg!), men hun her tror jeg ligger på tvers og lurer. Hun har fortsatt god tid å legge seg "rett" vei, men håper virkelig hun legger seg med hodet ned. Jeg vil ikke ha ks pga tverrleie og ved seteleie må jeg tre timer unna for å føde. Får prøve å ikke tenke på det før om ihvertfall ti uker!* * *Reiser hjem i morgen, begravelse på onsdag. Har funnet frem det som trengs av klær, får pakke i morgen. "Flaks" at vi var gjennom det samme forrige svangerskap, så den sorte magevennlige kjolen henger klar. Jeg vurderer å kaste den etter begravelsen. Blir godt og vondt å treffe hele familien igjen. Familiedramaet er allerede i gang, så det kan forsåvidt bli interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 7. desember 2015 #591 Del Skrevet 7. desember 2015 Når legger J seg for kvelden da? Prøvd å legge han tidligere? Min blir i hvertfall et lite helvette om han går over mot over trøtt modus Det går jo an å gi de i bhgen en max tid på 1 time og se hvordan det blir. Verdt å prøve SF målet mitt er også litt over streken. Jeg skjønner ikke helt greia der. For forventer de at de ekstra cm jeg har med fett på magen ikke skal utgjøre noe på målebånde kontra ei som har minimalt med magefett?? Er jo bare logisk at tjukkaser ligger litt over streken Bra kontrollen gikk fint Masse lykke til i morgen og onsdag da. Håper ikke familiedramaet blir for heftig Arveoppgjør på gang allerde eller? Satser på at det blir mer godt enn vondt å treffe familien igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #592 Del Skrevet 7. desember 2015 Legger han i senga ca 19, tror ikke han kan legges noe tidligere. Han er ikke helt pudding til kl 19, men da viser han tegn til at han er klar for å ta kveld. Tror jeg og mannen ser ting litt forskjellig altså. Prøver først å korte inn sovinga litt, ihvertfall i barnehagen. Hjemme får vi se litt an når han står opp osv.Verken lege eller jm er særlig opptatt av det målet, med mindre det plutselig er mye høyere enn hva det har pleid å være eller at det flater ut. Det er vel mest det som følges med på tror jeg? Litt som hos ungene, det skal følge sin egen kurve Det er litt uenigheter på gang allerede ja. Æsj altså, at det er mulig. Men håper og tror at alle klarer å oppføre seg den dagen vi alle skal samles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. desember 2015 #593 Del Skrevet 7. desember 2015 L tulla jo 10 mnd i strekk med sin soving. Hylte og skreik og tulla og gikk ut av senga. Men da vi kutta ut dagsoving i bhg da han var 2 så hjalp det!! Det var helt himmelsk å slippe kamp hver kveld. Men ungen var selvsagt desto trøttere på ettermiddagen så kunne ikke la han sette seg foran tv for da sovna han. Så egentlig var det nok for tidlig å slutte med dagsoving men som sagt så hjalp det. Bra alt er fint med knøttet i magen. Hun snur seg nok riktig vei etterhvert :-) Lykke til med begravelse ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #594 Del Skrevet 7. desember 2015 Aktivisering tror jeg ikke blir et problem, med mindre resten av vinteren blir regnvåt eller alt for kald Det løser seg nok, men merker jeg blir litt desperat når formen ikke er 100 % Men han skal selvsagt ikke fratas sovinga hvis han virkelig trenger den. Tullinga på kvelden kan jo være tilfeldig, men jeg henger en liten knapp på sovinga.Takk * * *Jeg lurer på hvor lang tid det skal ta før jeg blir vant til livet uten en staffe som lusker etter meg overalt, som skal sove oppå meg og som gliser for den minste ting. Gamlemor er bra hund hun altså, en once in a lifetime, men hun kunne neppe vært mer likegyldig til vår eksistens. Og det er ikke det samme å være gravid når det mangler 14 kg muskler som ligger opå magen og skvetter til når det kommer spark Frustrasjonen vokser en del når jeg ser at flere interessante oppdrettere skal ha noen meeeget interessante kull fremover mot sommeren. Så gal er jeg ikke, at jeg går for to små unger OG en terriervalp, hvor mye det enn skulle friste. Savner den lille bulldoseren hver eneste dag. Savner ikke problemene, men det lille herlige vesenet som fantes inni der et sted. Æsj ass.. Får følge med fra sidelinjen og drømme i to-tre-fire år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. desember 2015 #595 Del Skrevet 8. desember 2015 Det er veldig frustrerende når ungen styrer så fælt hver kveld. Jeg grudde meg og hadde mer lyst til å legge meg ned å grine hver gang han skulle sove for jeg visste hva som venta. Fælt å si det men det var liksom nesten en lettelse når han var syk for da sov han godt og sovnet fort.... Skjønner dette med hunden. Vi (eller mor og far) har en hund som er dritgammel nå. Han har vært hos oss siden jeg var 11. Han varer nok ikke så mye lenger og jeg holder ikke ut tanken på at han en dag ikke skal være der mer. Han er en til tider irriterende gammel hund men såååååå gooood Og de er jo virkelig fullverdige familiemedlemmer. Men som alle andre levende skapninger så lever de ikke evig. Noen må gå tidlig, andre går sent. Like forjævlig er og blir det uansett. Jeg får skikkelig tårer i øynene av å lese beskrivelsen av hvordan den hunden din var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #596 Del Skrevet 8. desember 2015 Man blir rar av søvntull altså. Gått relativt greit i dag, men disse dagene med null rytme blir nok så som så.Det er skikkelig tungt med disse dyra når de ikke et blant oss lengre. Men prøver å tenke litt at vi er heldige som har muligheten til å planlegge litt og gi dem ei fin og verdifull avslutning.Hjemme hos foreldrene mine nå.. Prøver å forberede meg på morgendagen. Gruer meg SÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 8. desember 2015 #597 Del Skrevet 8. desember 2015 Stor klem til favolisen som ikke har det så lett for tida! Håper det blir en fin begravelse og at familien holder fred! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. desember 2015 #598 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Tenker på deg i dag! Håper det blir en fin begravelse. Endret 9. desember 2015 av La Traviata skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. desember 2015 Forfatter #599 Del Skrevet 9. desember 2015 takk dere!Dagen har vært veldig fin, det hele gikk rolig og greit for seg. Fikk ikke med meg alt i kirka da, J var trøtt og fantes ikke interessert i å sitte i ro, så vi ble for det meste sittende i et hjørne hvor de har bøker, tegnesaker osv. Hadde vi hatt mulighet for barnepass akkurat i den tida hadde vi nok gått for det, men men. Han oppførte seg så bra som en toåring kan gjøre. Det jeg fikk med meg av tale osv var veldig fint da.Hjem igjen i morgen, lucia i barnehagen på fredag og så arbeidshelg. Får late som at jeg er klar for sistnevnte, gjesp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. desember 2015 Forfatter #600 Del Skrevet 13. desember 2015 Plutselig var uka over, egentlig litt godt. Har hatt arbeidshelg, greit å få tankene over på litt andre ting. Fikk beskjed om å levere J hos svigermor etter jobb i dag, de skulle lage julegaver så koselig, glad for at han har besteforeldre som vil ha han med på slikt.Mens han er opptatt av å lage gaver dro jeg og mannen innom byen for å få unna julegavene som må kjøpes. Mangler bare fire gavekort så er vi helt ferdige Med tanke på at den første gaven ble kjøpt på fredag er jeg fornøyd Har holdt oss godt under budsjett også, men tror gavene vil falle i smak hos hver enkelt.Nå sitter jeg litt apatisk i sofaen og venter på at lillegutt skal hentes, blir like forvirra hver gang jeg er hjemme uten unge når han ikke er i barnehagen 24+0 i dag, her går det unna Sparkene kjennes bedre og bedre fra utsiden, i går fikk jeg også sett at magen bulte ut her og der mens hun sparket fra seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå