Gå til innhold

Sliter med å få jobb. Noen andre som er i samme båt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig utdannet i vår og sliter generelt med å få meg jobb. Begyte som smått for ett år siden (under studiene) å søke, men har ikke hatt noe hell. Jeg søker på sider som Finn, nav, jobbsafari osv. Leser at 7 av 10 jobber aldri ullyses. Derfor sender jeg en del åpne jobbsøknader, men synes ikke jeg får noe særlig god respons på dem. Til informasjon så ble jeg ferdig med master i økonomi og administrasjon. Jeg søker også rundt omkring i hele landet, og er villig til å flytte på meg. Jeg har vært på noen intervjuer, men kommer kanskje på intervju hos 1 av 10 steder jeg søker. Det skal også sies at jeg ikke er veldig kresen på de jobbene jeg søker på. Søker på alt som er relevant.

 

Noen andre som sliter med å finne jobb? Noen andre som har hatt hell med å få seg jobb ved å sende åpne jobbsøknader?



Anonymous poster hash: e1448...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ferdig med en master i vår, og det er særs lite stillinger som er passende til meg egentlig. Har blant annet arkiv i fagbakgrunn så har litt mer å rutte med, men har ingen arbeidserfaring på området annet enn det som man får via studiet, så stiller svakt sånn sett. Søker på alt som er relevant likevel.



Anonymous poster hash: 15e9a...abc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fulgt med litt, så hadde du fått med deg at økonomien har stoppet opp, oljeprisen er rekordlav og arbeidsledigheten på vei opp. Nå aner ikke jeg hvilket fagområde du er utdannet innen, men nyutdannede konkurrerer med erfarne økonomer, innkjøpere, administrasjonsmedarbeidere, HR-folk, logisikere, ingeniører, fagarbeidere m.m. som har fått sparken grunnet nedbemanning i oljesektoren og tilstøtende virksomheter. Så å få seg jobb som nyutdannet i år er vanskeligere enn på lenge. Og det kommer ikke til å bli lettere med det første.

 

Jeg anbefaler deg å søke på absolutt alt du kan være kvalifisert for, samt melde deg som ringevikar som assistent i omsorgssektoren, barnehager, SFO og skoler. Da har du ihvertfall en inntekt mens du leter etter relevant jobb, og du slipper hull i CVen.



Anonymous poster hash: d0a72...d04
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...