Gå til innhold

Når kan man prøve igjen etter SA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hatt en SA, og er veldig klar for å prøve igjen så snart blødningene har sluttet. Var kun 5 uker på vei og hele aborten har forløpt normalt og uten noe form for medisinsk hjelp. Legen mente at vi burde vente til neste syklus pågrunn av fare for infeksjon (?) dette har jeg aldri hørt før og finner heller ingen informasjon om risiko for infeksjon.  Når begynnte dere? 



Anonymous poster hash: 90908...574
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det samme som deg, men mistet tidligere (4+3, eller 4+5 i følge legens beregninger). Snakket faktisk i dag med fertilitetsklinikken i Oslo (jeg er av den utålmodige typen som vil vite om noe er galt NÅ!!) og hun sa jeg selvfølgelig skulle prøve igjen denne syklusen og om det ikke gikk så skal jeg innom for en sjekk etter neste menstruasjon. Hun nevnte ikke noe om infeksjonsfare i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme som deg, men mistet tidligere (4+3, eller 4+5 i følge legens beregninger). Snakket faktisk i dag med fertilitetsklinikken i Oslo (jeg er av den utålmodige typen som vil vite om noe er galt NÅ!!) og hun sa jeg selvfølgelig skulle prøve igjen denne syklusen og om det ikke gikk så skal jeg innom for en sjekk etter neste menstruasjon. Hun nevnte ikke noe om infeksjonsfare i hvert fall.

 

Jeg er og av den utålmodige typen, derfor vil jeg helst fortsette prøvingen NÅ! venter nå til all blødning slutter og så skal jeg på en siste skjekk for å se om alt er ute. Tenker at dersom kroppen ikke er klar vil den signalisere det. Så du venter ikke med å fortsette prøvingen til du før ny mens? 

Anonymous poster hash: 90908...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmuen

På Haukeland fikk jeg beskjed om at vi måtte vente til blødningen var over pga. infeksjonsfare, men vi kunne begynne å prøve igjen med en gang etter det. Men de anbefalte å vente en syklus for å kunne regne ut termin :)

Endret av Valmuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er og av den utålmodige typen, derfor vil jeg helst fortsette prøvingen NÅ! venter nå til all blødning slutter og så skal jeg på en siste skjekk for å se om alt er ute. Tenker at dersom kroppen ikke er klar vil den signalisere det. Så du venter ikke med å fortsette prøvingen til du før ny mens? 

Anonymous poster hash: 90908...574

 

 

Ser ingen grunn til det så lenge blødningen er over, slik som Valmuen forklarer under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Infeksjonsfaren er mens man fortsatt blør, ja. Har hørt det fra flere gynekologer.

Ellers anbefales det å vente til etter man har fått en mens i mellom for å kunne enklere fastsette hvor langt man er på vei og for å la livmoren bygge opp endometriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Infeksjonsfaren er mens man fortsatt blør, ja. Har hørt det fra flere gynekologer.

Ellers anbefales det å vente til etter man har fått en mens i mellom for å kunne enklere fastsette hvor langt man er på vei og for å la livmoren bygge opp endometriet.

 

Jeg tenker det må være en sannhet med modifikasjoner. Altså, om man har en SA i uke 4-5 eller i uke 8, ganske stor forskjell i vekst av livmor, etc. Jeg fikk i hvert fall beskjed om at min "SA" i uke 4+3 ikke utgjorde noe forskjell fra eller til i forhold til prøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være en sannhet med modifikasjoner. Altså, om man har en SA i uke 4-5 eller i uke 8, ganske stor forskjell i vekst av livmor, etc. Jeg fikk i hvert fall beskjed om at min "SA" i uke 4+3 ikke utgjorde noe forskjell fra eller til i forhold til prøving :)

 

Det er det jeg og tenker! Svangerskapet var jo fortsatt såpass tidlig at det ikke gjorde store forandringer på kroppen... Selve spontanaborten har også vært lite smertefull og gått sin gang problemfritt. 

Anonymous poster hash: 90908...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På st olavs fikk jeg også beskjed om å vente til etter neste mens og å bruke kondom for at kroppen skulle "nullstille" seg.

 

Vet ikke om jeg kommer til å prøve så veldig hardt å treffe el (aner ikke når den kommer), men jeg kommer ikke til å bruke kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På st olavs fikk jeg også beskjed om å vente til etter neste mens og å bruke kondom for at kroppen skulle "nullstille" seg.

 

Vet ikke om jeg kommer til å prøve så veldig hardt å treffe el (aner ikke når den kommer), men jeg kommer ikke til å bruke kondom!

 

I hvilken uke mistet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om ikke å putte noe inn i vagina frem til neste mens, altså ingen sex, ingen taponger osv.. 



Anonymous poster hash: 90908...574
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallende hcg påvist 5+0, men selve aborten kom 6+3.

 

Kjedelig å høre N85. Spesielt når man vet det ikke er liv laga, så må man likevel gå og vente på bortfallsblødning. Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet i SA 7+0, fikk beskjed av fastlege om at vi bare kunne prøve igjen så fort blødningen stanset. Hadde veldig sterk blødning første tre dager og MYE smerter, deretter avtok det til mer spotting. Blødde rundt 8 dager tilsammen.

Jeg ventet til 5 dager etter blødningsstans med første samleie og ble gravid på nytt en uke senere :)

Anonymous poster hash: 69f11...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...