GammelKaktus Skrevet 23. august 2015 #21 Skrevet 23. august 2015 Synes du skal bruke pengene på ditt barn så får han styre med sitte eget. Du skal ikke betale noe for hans barn og så skal det igjen gå utover ditt eget. Det er tullete. Og når barnet hans i tillegg har en mor som tjener godt så er det bare smør på flesk. 3
Kattugla Skrevet 23. august 2015 #22 Skrevet 23. august 2015 Jeg lurer også på spør du her inne fordi han vil at du skal punge ut, eller er det bare mer at du selv vurderer hva som er best for familien? Synes det blir feil hvis det er så store forventninger at det ikke holder med 3 stk (mor, stefar og far) til å forsørge det ene barnet og det forventes at du bidrar, når du er allerede aleneforsørger for ditt barn. 2
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #23 Skrevet 23. august 2015 Hva mente du?Anonymous poster hash: a1a13...2ca At du og barnet ditt skal forsake goder i tre år ligner ingenting, ergo du skal ikke bruke et øre på det der.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #24 Skrevet 23. august 2015 Du bør jo hjelpe til hvis det gagner familieøkonomien ja. Selv om det er hans særkullsbarn, så er dere likevel familie. Tror du mannen din hadde blitt glad hvis du hjalp til? Eller hadde han ikke likt det? Husk på at det kan komme en dag hvor han må hjelpe deg med noe også da. Anonymous poster hash: d527a...39c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #25 Skrevet 23. august 2015 Jeg syntes ikke du skal bruke av dine penger fordi stebarnet ditt har en kostbar hobby/går på en dyr skole. Spar heller pengene slik at du kan hjelpe ditt eget barn når h*n begynner å studere/skal ta lappen/etablere seg osv. I og med at mor til stebarnet tjener bra skal du ikke se bort i fra at stedatteren får både lappen og kanskje til og med bil og tilskudd til egen bolig en dag. Hvordan vil du da føle det dersom du ikke kan gi disse tingene til din sønn, fordi du har brukt dine penger på stedatteren fremfor å spare? Anonymous poster hash: 7779e...afb 9
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #26 Skrevet 23. august 2015 Du bør jo hjelpe til hvis det gagner familieøkonomien ja. Selv om det er hans særkullsbarn, så er dere likevel familie. Tror du mannen din hadde blitt glad hvis du hjalp til? Eller hadde han ikke likt det? Husk på at det kan komme en dag hvor han må hjelpe deg med noe også da. Anonymous poster hash: d527a...39c Det skal han da vel alikevel siden TS bidrar adskillig mer til husholdningen enn ham jmf HI.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #27 Skrevet 23. august 2015 Det skal han da vel alikevel siden TS bidrar adskillig mer til husholdningen enn ham jmf HI. Ja, men det hadde jo gagnet TS å få en mann som ikke måtte jobbe så mye ekstra. En mer uthvilt og glad mann kanskje. Vanskelig å svare egentlig, når man ikke kjenner alle detaljene. Men utfra mitt ståsted så hadde nok jeg gjort det, klarer bare ikke å se på at noen jeg er glad i må slite ekstra mens jeg klarer meg bra. Kanskje litt for lite egoistisk... Anonymous poster hash: d527a...39c 1
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #28 Skrevet 23. august 2015 (endret) Ja, men det hadde jo gagnet TS å få en mann som ikke måtte jobbe så mye ekstra. En mer uthvilt og glad mann kanskje. Vanskelig å svare egentlig, når man ikke kjenner alle detaljene. Men utfra mitt ståsted så hadde nok jeg gjort det, klarer bare ikke å se på at noen jeg er glad i må slite ekstra mens jeg klarer meg bra. Kanskje litt for lite egoistisk... Anonymous poster hash: d527a...39c Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde ikke bidratt til noe privatskole når både far og mor er istand til å betale for det selv. Ellers da så får man tilskudd fra NAV hvis ungene går privatskole, er det søkt på det f.eks? Endret 23. august 2015 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #29 Skrevet 23. august 2015 Jeg lurer også på spør du her inne fordi han vil at du skal punge ut, eller er det bare mer at du selv vurderer hva som er best for familien? Synes det blir feil hvis det er så store forventninger at det ikke holder med 3 stk (mor, stefar og far) til å forsørge det ene barnet og det forventes at du bidrar, når du er allerede aleneforsørger for ditt barn. Jeg tenker på hva som er best, og så har det blitt nevnt på at jeg ikke bidrar. Ikke far som sier dette.Anonymous poster hash: a1a13...2ca
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #30 Skrevet 23. august 2015 Ja, men det hadde jo gagnet TS å få en mann som ikke måtte jobbe så mye ekstra. En mer uthvilt og glad mann kanskje. Vanskelig å svare egentlig, når man ikke kjenner alle detaljene. Men utfra mitt ståsted så hadde nok jeg gjort det, klarer bare ikke å se på at noen jeg er glad i må slite ekstra mens jeg klarer meg bra. Kanskje litt for lite egoistisk...Anonymous poster hash: d527a...39c Men mannen min kommer ikke til å bidra med feks tilskudd til bolig til min sønn, jeg må jo ha penger til senere. Jeg føler det blir helt feil at jeg skal være med å sponse, når jeg selv har et barn som må sponses med lappen, leilighet osv snart. Anonymous poster hash: a1a13...2ca 2
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #31 Skrevet 23. august 2015 Jeg tenker på hva som er best, og så har det blitt nevnt på at jeg ikke bidrar. Ikke far som sier dette.Anonymous poster hash: a1a13...2ca Vel, men hvorfor skal du bidra mer utover fordelingsnøkkelen som dere som samboere har blitt enige om?
GammelKaktus Skrevet 23. august 2015 #32 Skrevet 23. august 2015 Men herlighet, det sier seg selv at du skal bruke dine penger på ditt barn, barnet ditt har jo bare deg, mens hans barn har mor, far og stefar. Og når du sier at han ikke kommer til å hjelpe din sønn, da jo saken avgjort da. Du hjelper ditt eget barn. 4
Gjest Evans Skrevet 23. august 2015 #33 Skrevet 23. august 2015 Det tenker jeg kommer an på hva du ønsker: Vil du at han skal jobbe mindre, eller vil du at dere selv skal måtte stå for alle utgifter vedrørende deres egne barn, og ikke hjelpe til om den ene trenger litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #34 Skrevet 23. august 2015 Vel, men hvorfor skal du bidra mer utover fordelingsnøkkelen som dere som samboere har blitt enige om? Jeg lurte på om andre også mente at jeg burde betale, eller om jeg burde bruke disse pengene på mitt barn. Jeg tenker at å gå på den skolen er et privilegie, det må foreldrene ta høyde for når de ber datteren søke. Anonymous poster hash: a1a13...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #35 Skrevet 23. august 2015 Det tenker jeg kommer an på hva du ønsker: Vil du at han skal jobbe mindre, eller vil du at dere selv skal måtte stå for alle utgifter vedrørende deres egne barn, og ikke hjelpe til om den ene trenger litt ekstra. Jeg er jo ikke helt firkantet, jeg bidrar ekstra med penger til fellesskapet når han har dårlig råd. Spanderer ferier på han osv.Anonymous poster hash: a1a13...2ca 1
ViljaH Skrevet 23. august 2015 #36 Skrevet 23. august 2015 Nei, det synes jeg ikke, ikke når du alene forsørger ditt særkullsbarn. Bidrar mannen din noe dit da? Det blir feil at ett av familiens barn skal forsørges av 3 inntekter, mens det andre skal forsørges av 1. Det er mor og far som har økonomisk ansvar for barnet. De får sammen sette tæring etter næring. Far får sette grensen for hvor langt han kan strekke seg, så får mor forholde seg til det - enten nedskalere hvor mye som brukes på barnet i privatskole og hobby, eller mor betaler mer enn 50%. 2
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #37 Skrevet 23. august 2015 Jeg lurte på om andre også mente at jeg burde betale, eller om jeg burde bruke disse pengene på mitt barn. Jeg tenker at å gå på den skolen er et privilegie, det må foreldrene ta høyde for når de ber datteren søke.Anonymous poster hash: a1a13...2ca Du skal naturligvis bruke pengene på deg selv og ditt barn, for du vil ikke se noe til dem fra samboeren, eksen og det vil jo bli stygt og be din stedatter om å sponse sønnen din hvis hun en dag tjener grovt på idretten sin. Du blir nødt til å snakke med din mann om å ta opp det her med eksen sin. Det er ingen vei utenom, og jeg tror nok at han spiller litt på det der med at hvis han drøyer lenge nok, så vil du betale uten å kny.
Ulrikke Skrevet 23. august 2015 #38 Skrevet 23. august 2015 Her bør det være sånn at alle bruker sine penger på sitt eget barn, så slipper man problemstillingen... Livet er ikke alltid rettferdig, men i sånne tilfeller ender noen opp med åtte besteforeldre som alle bidrar, mens noen har ett par som ikke bidrar i det hele tatt. Man kan ikke alltid veie opp for alle ulikheter.... Mine foreldre kommer feks sannsynligvis til å bidra til førerkort til min datter, men de gjør jo ikke det samme til hans allikevel.... Det blir ulikt, men så lenge de behandles likt når de er i vårt hus, så tenker jeg at familieulikheter må få lov til å eksistere.... Likhet for enhver pris er heller ikke riktig! 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #39 Skrevet 23. august 2015 Her bør det være sånn at alle bruker sine penger på sitt eget barn, så slipper man problemstillingen... Livet er ikke alltid rettferdig, men i sånne tilfeller ender noen opp med åtte besteforeldre som alle bidrar, mens noen har ett par som ikke bidrar i det hele tatt. Man kan ikke alltid veie opp for alle ulikheter.... Mine foreldre kommer feks sannsynligvis til å bidra til førerkort til min datter, men de gjør jo ikke det samme til hans allikevel.... Det blir ulikt, men så lenge de behandles likt når de er i vårt hus, så tenker jeg at familieulikheter må få lov til å eksistere.... Likhet for enhver pris er heller ikke riktig! Jeg er enig. Jeg har en mor som bidrar, og farmor bidrar noe, men farmor kan ikke bidra med penger til lappen osv. datteren hans har tre besteforeldre i tillegg. Anonymous poster hash: a1a13...2ca
Gjest Evans Skrevet 23. august 2015 #40 Skrevet 23. august 2015 (endret) Jeg er jo ikke helt firkantet, jeg bidrar ekstra med penger til fellesskapet når han har dårlig råd. Spanderer ferier på han osv.Anonymous poster hash: a1a13...2ca Jeg tenker mer på ungene dere har på hver deres side, og om du ønsker at han skal tilbringe mer tid sammen med dere. Om du har råd, og du ønsker at han skal være mer med dere så syns jeg det høres veldig lurt ut å betale de ekstra tusen han nå jobber for. Forutsatt at hans barn ikke kan slutte på privatskole, og med den dyre hobbyen da. For det løser jo hele problemet Endret 23. august 2015 av Evans
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå