AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Vi er et gift par med et særkullsbarn hver, jeg tjener noe bedre enn ham. Vi har delvis separat økomomi. Datteren hans driver med en kostbar sport, og går på privatskole relatert til denne sporten. Det sier seg selv at det er kostbart. Mannen min må jobbe ganske mye overtid/helger for å få inn de ekstra tusenlappene dette koster. Bør jeg bruke av mine penger, slik at han kan jobbe mindre? Jeg har forholdsvis god råd, men skal jeg ut med mye ekstra må jeg kutte noe på det jeg liker å gjøre. Jeg spanderer på mannen når vi er ute og spiser innimellom, litt ferier og noen gaver. Jeg betaler nok også 2000-3000kr ekstra i mnd til "felles" ting. Anonymous poster hash: a1a13...2ca
minister-mio Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Ja, det syntes jeg. Dere er jo en familie nå 12
Frk.34 Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Hvis du har et godt forhold til hans barn, så er det vel greit. 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Er dette barnets mor inne i bildet? Og hva er egentlig dette "du liker å gjøre" som du må kutte ned på? Høres litt rart ut... Synes nok at du kunne betalt litt for henne også, ja. Særlig hvis hun bor sammen med dere på "fulltid". Anonymous poster hash: 33697...59c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Du MÅ ikke, men du kan hvis du ønsker det. Anonymous poster hash: 1461d...1b2 3
Kattugla Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 Du får vurdere hva som er viktigst for deg, hobbyen eller mer tid med din mann. Hvor mange år til er det snakk om? Bidrar moren til dette barnet? 10
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Hun bor ikke hos oss på fulltid, hun bor 50/50. Mor og far bidrar likt, mor og stefar tjener mye mer enn oss. Anonymous poster hash: a1a13...2ca
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 Jeg har ikke noe far som bidrar med penger til mitt barn, så noe vil det gå utover han, siden vi ikke kan gjøre alt det vi pleier å gjøre. Datteren til min mann får disse tingene/opplevelsene to plasser, mitt barn bare ett sted.Anonymous poster hash: a1a13...2ca
Gjest Overrasket Skrevet 23. august 2015 #9 Skrevet 23. august 2015 Dersom hun går på privatskole pga. en idrett er hun vel gammel nok til selv å bidra også? Eller kanskje det foreligger det andre utgifter til ting hun ikke MÅ ha som kan vurderes redusert? Kanskje alle parter kunne trå til litt ekstra basert på individuelle forutsetninger, ikke bare på forderling av %-er? My ekstrajobbing har en ikke-finansiell "kostnad", og å redusere det må alltid være en prioritet også.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Jeg føler også det blir feil ift mitt barn. Jeg synes mitt barn ikke skal gå glipp av disse pengene, og skal jeg sette av så mye penger til mitt eget barn også, så har ikke jeg heller råd til mye luksus. Mannen min kommer jo heller ikke til å bidra når mitt barn skal studere.Anonymous poster hash: a1a13...2ca 5
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #11 Skrevet 23. august 2015 (endret) Vi er et gift par med et særkullsbarn hver, jeg tjener noe bedre enn ham. Vi har delvis separat økomomi. Datteren hans driver med en kostbar sport, og går på privatskole relatert til denne sporten. Det sier seg selv at det er kostbart. Mannen min må jobbe ganske mye overtid/helger for å få inn de ekstra tusenlappene dette koster. Bør jeg bruke av mine penger, slik at han kan jobbe mindre? Jeg har forholdsvis god råd, men skal jeg ut med mye ekstra må jeg kutte noe på det jeg liker å gjøre. Jeg spanderer på mannen når vi er ute og spiser innimellom, litt ferier og noen gaver. Jeg betaler nok også 2000-3000kr ekstra i mnd til "felles" ting.Anonymous poster hash: a1a13...2ca Nei, det der er hans og eksens ansvar. Det blir feil pga det blir mindre på ditt barn. Endret 23. august 2015 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #12 Skrevet 23. august 2015 Dersom hun går på privatskole pga. en idrett er hun vel gammel nok til selv å bidra også? Eller kanskje det foreligger det andre utgifter til ting hun ikke MÅ ha som kan vurderes redusert? Kanskje alle parter kunne trå til litt ekstra basert på individuelle forutsetninger, ikke bare på forderling av %-er? My ekstrajobbing har en ikke-finansiell "kostnad", og å redusere det må alltid være en prioritet også. Foreldrene kommer ikke til å vurdere og redusere noen goder. Hun får mye klær og andre ting.Hun jobber ikke ved siden av skolen. Anonymous poster hash: a1a13...2ca
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #13 Skrevet 23. august 2015 Foreldrene kommer ikke til å vurdere og redusere noen goder. Hun får mye klær og andre ting.Hun jobber ikke ved siden av skolen.Anonymous poster hash: a1a13...2ca Da blir det hvertfall feil at du skal bli med å ta regningen.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. august 2015 #14 Skrevet 23. august 2015 Foreldrene hennes er de som kan være med på å bestemme om hun skal gå der (aner ikke alderen hennes). Du har ingenting å si i den saken. Ergo bør det ikke være dine penger den betalingen kommer fra. Det blir bare utnyttelse av deg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #15 Skrevet 23. august 2015 Foreldrene hennes er de som kan være med på å bestemme om hun skal gå der (aner ikke alderen hennes). Du har ingenting å si i den saken. Ergo bør det ikke være dine penger den betalingen kommer fra. Det blir bare utnyttelse av deg. Straks 16 år, så det er 3 år hun skal gå der.Anonymous poster hash: a1a13...2ca
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #16 Skrevet 23. august 2015 Straks 16 år, så det er 3 år hun skal gå der.Anonymous poster hash: a1a13...2ca Det avgjør saken.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #17 Skrevet 23. august 2015 Hvis mor tjener bedre, burde de heller fordele utgiftene slik at hun betaler mest.Anonymous poster hash: 1461d...1b2 11
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #18 Skrevet 23. august 2015 Det avgjør saken. Hva mente du?Anonymous poster hash: a1a13...2ca
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #19 Skrevet 23. august 2015 Hvis mor tjener bedre, burde de heller fordele utgiftene slik at hun betaler mest.Anonymous poster hash: 1461d...1b2 Far vil ikke ta den krangelen....Anonymous poster hash: a1a13...2ca
Kattugla Skrevet 23. august 2015 #20 Skrevet 23. august 2015 Far vil ikke ta den krangelen....Anonymous poster hash: a1a13...2ca Hadde han bedre råd når han ga sitt samtykke til denne skolen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå