Gå til innhold

Da var det over for denne gang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lørdag endte graviditeten i Sa. Jeg er  knust, føler meg helt tom, jeg savner symptomene og tanken på at et lite menneske vokser til inni meg. Selv om jeg kun var 5 uker på vei, så gjør det så vondt. Tankene på å prøve igjen skremmer meg, når vil spiren sitte neste gang? vil det gå raskere nå? vil det også ende i sa? vil jeg noen gang bli mamma? 

 

Håper vel kanskje noen der ute som kan komme med solskinnshistorier... og kanskje litt trøst? 

 



Anonymous poster hash: d214e...daa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Heldigvis" så er det ganske vanlig å oppleve dette. Og heldigvis er det sjelden det går galt 2 ganger på rad. Mange blir gravide allerede neste PP. Klem til deg 💖

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heldigvis" så er det ganske vanlig å oppleve dette. Og heldigvis er det sjelden det går galt 2 ganger på rad. Mange blir gravide allerede neste PP. Klem til deg 💖

Snakk for deg selv. Har hatt tre på rad, nå går jeg å krysser fingre for at det ikke blir fire. Ikke fant de noe galt med meg på utredningen heller.

Anonymous poster hash: 27440...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv. Har hatt tre på rad, nå går jeg å krysser fingre for at det ikke blir fire. Ikke fant de noe galt med meg på utredningen heller.

Anonymous poster hash: 27440...aaf

Men nå ba jo TS om trøst og solskinnshistorier. Ikke worst case scenario, som du er.

Det du opplever er langt unna normalen og du har vært svært uheldig.

Anonymous poster hash: e7743...063

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men nå ba jo TS om trøst og solskinnshistorier. Ikke worst case scenario, som du er.

Det du opplever er langt unna normalen og du har vært svært uheldig.

Anonymous poster hash: e7743...063

 

HUn må jo få realistisk bilde også? Jeg har forsovidt hørt at det er normalt med 2, men flere nn det på rad blir ansett som unormalt.

Anonymous poster hash: cb902...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HUn må jo få realistisk bilde også? Jeg har forsovidt hørt at det er normalt med 2, men flere nn det på rad blir ansett som unormalt.

Anonymous poster hash: cb902...2a2

 

Ja, men hun sitter jo midt i realiteten akkurat nå. Hun har opplevd en MA og er redd for at det skal skje igjen. Syns ikke det er noe vits i å skremme når det ikke er nødvendig.

Ønsker forøvrig deg lykke til på fjerde forsøket og håper det klaffer til slutt :)

Anonymous poster hash: e7743...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

HUn må jo få realistisk bilde også? Jeg har forsovidt hørt at det er normalt med 2, men flere nn det på rad blir ansett som unormalt.

Anonymous poster hash: cb902...2a2

 

 

Jeg er fullt klar over at det kan skje flere ganger, nå spurte jeg om solskinnshistorier fordi jeg ønsker å tenke positivt og ikke se mørkt på fremtiden. De hjelper meg ingenting å fokusere på det negative, skuffelsen vil allikvel være stor dersom dette skulle skje igjen. Jeg er nå på et mørkt og trenger å høre om fine historier for ikke å miste meg selv helt i tristheten. 

 

Ønsker deg allikvel lykke til videre. 

Anonymous poster hash: d214e...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heldigvis" så er det ganske vanlig å oppleve dette. Og heldigvis er det sjelden det går galt 2 ganger på rad. Mange blir gravide allerede neste PP. Klem til deg

 

Takk for svar :) Jeg prøver å holde på tanken at det er ganske vanlig å oppleve det, og at det ofte går raskt å bli gravid igjen.. 

Anonymous poster hash: d214e...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar :) Jeg prøver å holde på tanken at det er ganske vanlig å oppleve det, og at det ofte går raskt å bli gravid igjen.. 

Anonymous poster hash: d214e...daa

 

Ja, det er vanlig. Og du kan også trøste deg med at det skjedde såpass tidlig :)

Anonymous poster hash: e7743...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er fullt klar over at det kan skje flere ganger, nå spurte jeg om solskinnshistorier fordi jeg ønsker å tenke positivt og ikke se mørkt på fremtiden. De hjelper meg ingenting å fokusere på det negative, skuffelsen vil allikvel være stor dersom dette skulle skje igjen. Jeg er nå på et mørkt og trenger å høre om fine historier for ikke å miste meg selv helt i tristheten. 

 

Ønsker deg allikvel lykke til videre. 

Anonymous poster hash: d214e...daa

 

For meg ville det vært posistivt å få høre at det det er normalt og at man uten å være unormal kan komme til å oppleve det igejn. Dette for å ikke knekke helt sammen om det skulle skje igjen. Men vi er ulike( og jeg er ikke den TS som fortalte om flere aborter)

Anonymous poster hash: cb902...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over at det kan skje flere ganger, nå spurte jeg om solskinnshistorier fordi jeg ønsker å tenke positivt og ikke se mørkt på fremtiden. De hjelper meg ingenting å fokusere på det negative, skuffelsen vil allikvel være stor dersom dette skulle skje igjen. Jeg er nå på et mørkt og trenger å høre om fine historier for ikke å miste meg selv helt i tristheten.

Ønsker deg allikvel lykke til videre.

Anonymous poster hash: d214e...daa

Se gjerne på AnonymBruker koden. Det er ikke meg med alle abortene du svarer. Det er svært vanlig å oppleve to-tre aborter på rad, men i de aller fleste tilfeller sitter det på tredje eller fjerde forsøket. Jeg har to venninner med tre aborter hvor det satt på fjerde, og jeg har en venninne som opplevde en abort mellom hvert barn og jeg har venner som aldri har opplevd abort. Når man aborterer er det noe feil med fosteret, eller i ditt tilfelle embryoet. Mest sannsynlig celledeling forklarte legen meg når jeg mistet veldig tidelig, når jeg mistet i uke 10 sluttet hjertet bare å slå, noe var rett å slett galt i utviklingen. Når jeg mistet i uke 14 så sa legen at det var noe veldig galt med fosteret. Det var på størrelse med ett foster på 11 uker, selv om det levde til 14, så utviklingen stoppet bare. Aborter er hardt, beinhardt. Men det viktigste er å tenke på er at det er større odds for at fosteret er friskt neste gang, og at det tross alt er bedre at kroppen luker ut ett sykt embryo nå enn at man opplever en provosert dødfødsel i 7 mnd (som en venninne av meg opplevde.)fordi ungen ikke var levedyktig.

Anonymous poster hash: 27440...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde SA i uke 7, ble gravid igjen cirka tre uker senere, før jeg rakk å få tilbake menstruasjonen :)

Anonymous poster hash: e451b...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv mistet to ganger, uke 11 og uke 6. 

første gang var jeg ekstremt nedfor, hadde vært på UL i uke 8 og med bankende hjerte osv. 

Sorgen var altså stor. Selv om jeg mistet så husker jeg likevel at jeg tenkte at dette er vanlig, og synd men så måtte det skje med meg. Det må skje med noen. Og at dette betydde jo ikke at jeg aldri kom til å bli mamma, det betydde at det var noe galt denne gangen. 

Så skjedde det igjen, ble gravid igjen uten mensen i mellom, og mistet der også. Da var jeg mer sinna, sinna over at det skulle skje to ganger på rad, og at det var jo veldig tilfeldig..men likevel, det skjer jo, og jeg var en av dem. 

Så tredje gang.. trodde jeg jo aldri at det skulle bra, bare da jeg etter fødsel lå på rommet med ei lita jente ved siden av meg. Så da jeg ble gravid igjen 7 mnd etter fødsel tenkte jeg jo også at det ikke kom til å gå bra. Var jo best å anta at jeg skulle miste igjen, det hadde liksom blitt en standard å tenke. Men, til stor overraskelse kom han også ut i live. 

 

mitt råd er.. Ja, det kan gi en stor sorg og tomhet, MEN husk at dette skjer, og det skjedde deg, og det er vanlig. Sannsynligvis var det noe galt med embryoet selv om det er liten trøst der og da. Prøv å ikke bli bitter, det går bare utover deg selv. sannsynligvis går alt bra neste gang

 

Lykke til!



Anonymous poster hash: 6dd26...213
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS! Leser du litt i dagbøkene vil du finne flere som har opplevd MA/SA, og som har blitt fort gravide igjen i etterkant:) noen til og med bare et par uker senere! Mest sannsynlig går det fint neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok normalt desverre, at noen svangerskap går føyka. Har nettopp vært gjennom en kjemisk graviditet, og har samme tankene som deg. Blir jeg noen gang gravid igjen? Hvor raskt til neste gang? Tror nok neste gang går bra for oss begge, og at vi sitter med en baby i armene etterhvert. Hvor fort det går får vi jo se. 

 

Stor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var ufrivillig barnløs, og mistet graviditet etter ivf i en MA. Nå er jeg halvveis i ny graviditet, og ul viste et flott foster son har samme sjanse til å klare seg som andre.

Etter kun 1 graviditet som har endt i abort, er det nesten ikke forskjell i statistikk på oss som har mistet og de som starter sin første graviditet. Selvfølgelig kommer både tristhet og uro likevel. Ta godt vare på seg selv i de tunge dagene. Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista første gang jeg var gravid 7+2. Fikk mensen og så var jeg gravid igjen! Denne ganga gikk det bra. Gravid med nummer to nå, gikk bra denne ganga og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i MA i januar, jeg var 13 uker på vei da UL viste dødt foster. Hadde stoppet opp på ca 11 uker. Husker jeg ble så forbannet, spesielt siden alt hadde vært strålende på UL i uke 10! Ønsket virkelig det kunne skjedd mye tidligere om det uansett skulle skje. 2 mnd med møkkaform helt forgjeves. 

 

Ble gravid igjen etter 5,5 mnd, er nå 15 uker på vei, UL ved 13 uker viste at alt er supert, magen vokser og jeg kjenner såvidt litt liv innimellom. Allikevel får jeg ikke meg selv til å tro dette skal gå bra og gruer meg nå bare til at det ikke lenger kan holdes skjult på jobben slik at folk begynner å snakke med meg om det. Så SA/MA sitter dessverre i, selv om det er aldri så vanlig. Men, vil vi ha barn - må vi bare gjennom alt dette. Slik tenker jeg, jeg gir ikke opp, selv om dette også skulle skjære seg så blir det på'n igjen. Intet annet valg egentlig.:)

 

Det med statistikk er også litt vanskelig, for sjansen for at det ender i abort er like stor i hvert svangerskap, helt uavhengig av hva som skjedde i forrige egentlig. Man kan fint være uheldig å ha tre-fire på rad og så lykkes, eller man kan få et barn og deretter flere aborter, eller eller eller... For neste svangerskap tar ikke hensyn til om man har mistet før eller ikke. Det handler om genetikken som skal bli riktig, og noen ganger blir den bare ikke det. For min del føler jeg at jo tidligere kroppen tar seg av det jo mindre belastende er det. 

 

 



Anonymous poster hash: 6a16d...d5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre helt vanlig.

 

Mistet selv i uke 7, men ble ikke oppdaget før i uke 12. Hadde ikke blødning, og endte med utskraping. Da hadde jeg også rukket å fortelle nyheten, og måtte ta runden etterpå og fortelle den dårlige nyheten.

Det positive er at jeg da forsto at veldig mange av de også hadde mistet. Og at det slettes ikke betyr at løpet er kjørt.

 

Var bare å sette igang med engang, og etter 6 mnd satt det en ny spire. Skal love deg at jeg var nervøs, men fikk tilbud om ultralyd alerede i uke 7, og senere for at jeg skulle slappe av.

 

Fikk ei jente, og nok en gutt etter det. Bare å hive seg rundt!

 



Anonymous poster hash: 6881c...0ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...