Gå til innhold

Valg av brudekjole og svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg er fra Makedonia, og når jeg så bildene fra bryllupet hennes var det tydelig å se at hun var totalt overkjørt når det kom til både kjolen og sminken, av andre kvinner i hennes og forlovedens familie.

Vi snakket mye om hvordan kjole og sminke hun ønsket på forhånd. Hun ønsket mer din stil og naturlig sminke, men endte opp med en kjole som var mer den typen dine svigerinner ønsket og veldig hard sminke.

Å hun pleier absolutt ikke å være redd for å si meningen si, og angrer på at hun ikke gjorde det her

Det er din og forloveden din sin store dag. Ikke alle andres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne av meg er fra Makedonia, og når jeg så bildene fra bryllupet hennes var det tydelig å se at hun var totalt overkjørt når det kom til både kjolen og sminken, av andre kvinner i hennes og forlovedens familie.

Vi snakket mye om hvordan kjole og sminke hun ønsket på forhånd. Hun ønsket mer din stil og naturlig sminke, men endte opp med en kjole som var mer den typen dine svigerinner ønsket og veldig hard sminke.

Å hun pleier absolutt ikke å være redd for å si meningen si, og angrer på at hun ikke gjorde det her

Det er din og forloveden din sin store dag. Ikke alle andres :)

Det er vanskelig å bli totalt overkjørt, men jeg kan forstå det. Det er vanskelig å si ifra og jeg iallefall begynner å tenke at kanskje det er jeg som er er for kjedelig i stilen. Kanskje de har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bli totalt overkjørt, men jeg kan forstå det. Det er vanskelig å si ifra og jeg iallefall begynner å tenke at kanskje det er jeg som er er for kjedelig i stilen. Kanskje de har rett.

Du skal holde på det du har valgt. Den kjolen svirgerinnene dine har valgt, passer bedre i et sigøynerbryllup

Anonymous poster hash: e0c77...b06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler kjolen min, han betaler smokingen sin. Hans mening teller altfor mye for meg uansett. Men igjen så har ikke jeg lyst til å gi opp på dRømmekjolen min.

 

 

Jaja nå er jeg ikke anonym lenger samme det.

 

Be folk om å holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matronella

Jeg tenker at så lenge dere var enige og betaler bryllupsantrekket selv så er det ingen andre som skal bry seg. Selv hvis andre er med på å bidra til kjolen så mener jeg at brudeparet skal bestemme selv så lenge de holder seg innenfor avtalt sum. Det er de som skal bruke klærne og føle seg vel i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bli totalt overkjørt, men jeg kan forstå det. Det er vanskelig å si ifra og jeg iallefall begynner å tenke at kanskje det er jeg som er er for kjedelig i stilen. Kanskje de har rett.

Jeg synes din kjole er mye finere enn deres valg :)

Man skal da ikke se ut som en Las Vegas show queen i bryllupet sitt. Om man ikke er en da selvfølgelig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestemt neg for hva slags type brudekjole jeg ville ha den dagen han gikk ned på kne og fridde. Jeg har lenge hatt lyst på en blonde kjole og igår fant jeg drømmekjolen. Pga mange meninger var det bare meg om min kommende mann som var der. Vi forelsket oss i den begge to og jeg ser ikke for meg at jeg gifter meg i en annen kjole.

Greia her er at han dro hjem til moren sin seinere idag og de søstrene hans spurte selvfølgelig. Jeg sa klart og tydelig ifra at ingen skal få se den før dagen men neida han sa pris og de ville selvfølgelig se. Han sa nei dere får vente men søstrene til mannen min er veldig pågående. De sa at de ikke kunne skjønne at en haug med gardiner kunne koste så mye og at jeg heller burde dra på IKEA for å kjøpe metervare. Dette er en svindyr desinger kjole.

Plutselig har han endret mening også og syns ikke noe om denne kjolen. Han ville ikke bare si noe i salongen da han var redd for skuffe meg. Det er b*******. Han pleier å si hva han har på hjertet ganske så raskt. Så dette er søstrene hans som snakker gjennom han. De vil ikke fatte at jeg har min egen stil og den er helt anderledes enn dem og kjenner at jeg holder på å bli gal i denne bryllupsplanleggingen med så mange meninger fra så mange hold. Noen andre som har hatt dette problemet.

Jeg sitter å hulker da dette var drømmekjolenog jeg for første gang følte meg som brud med slør og tiara og full pakke. Og selvfølgelig kjolen jg så for meg. Men men.

Anonymous poster hash: 73c59...3cf

Dette er ikke noe problem, og ingen ting å gråte over. Ikke noe rart at man har forskjellig smak og stil. Mannen din burde ikke ha så sterke meninger om saken egentlig, likte han den først, så likte han den, og den er da ikke noe milevis unna noe han kunne tenke seg å se deg i. Blås i hva andre måtte mene. Si til mannen din og svigerinnene hvis du får sjansen, at dette er din sak og ditt valg og det såret deg. Så kjøper du selvfølgelig denne kjolen.

Anonymous poster hash: 082a7...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes din kjole er mye finere enn deres valg :)

Man skal da ikke se ut som en Las Vegas show queen i bryllupet sitt. Om man ikke er en da selvfølgelig :) :)

Hehe ja eller en dragqueen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen var nydelig TS! Skjønner godt at du ønsker deg den!

 

Så lenge kjolekjøpet ikke går utover andres økonomi enn din så sier jeg kjør på! Jeg kunne forstått at mannen din måtte hatt en større finger med i spillet dersom kjolen hadde veltet hele budsjettet :P

 

Ang kjolen søstrene vil at du skal bruke så ville IKKE jeg følt meg vel i den. Den lyste sigøyner og las vegas (ikke noe galt i det altså, men det er ikke min stil) lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja eller en dragqueen

Skrev det først, men tenkte jeg skulle være litt snill og moderere meg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de selv synes at noe som ser ut som bruden har rullet seg i lim og glassperler er toppen av lykke, er det lett for dem å mene at de fleste andre kjoler er kjedelige i forhold til bling-kjolen de hadde sett for seg.

Ikke at jeg er enig med dem, det er jeg ikke. Min kjole var også av den litt enklere sorten, ikke ulik din. 

Søstrene kan gå i vulgære bling-kjoler i sitt eget bryllup, og passe sine egne saker når det gjelder andres.

 



Anonymous poster hash: 1f069...eeb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev det først, men tenkte jeg skulle være litt snill og moderere meg selv :fnise:

Jeg hadde svart søstrene frekt tilbake og sagt. Jeg vil heller se ut som en gardin fra ikea enn en jævla dragqueen. Og så hadde jeg kjøpt kjolen jeg ville ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du skal fortelle mannen at du forventer at han er på din side.

Jeg ville enten kjøpt kjolen du har planlagt eller så ville jeg tatt med en venninne med samme smak, eller vett nok til å skille mellom seg selv og deg på kjolejakten. Ikke mannen - selv om jeg ikke er overtroisk, betydde det jo ikke akkurat lykke at han fikk være med på kjolevslg, gjorde det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette minner jo om en episode fra my big fat gypsy wedding

Søstrene, that is...



Anonymous poster hash: 09c50...e5c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart søstrene frekt tilbake og sagt. Jeg vil heller se ut som en gardin fra ikea enn en jævla dragqueen. Og så hadde jeg kjøpt kjolen jeg ville

Hahahahaha :fnise:

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen du ønsker er nydelig!

 

Du skal kle deg i en kjole DU føler deg vel i i ditt bryllup.

 

Hva dine fremtidige svigerinner mener skal du ikke bry deg om. 

 

De kan jo heller kle seg slik hvis de gifter seg en gang.

 

Lykke til med bryllupsplanleggingen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun ene svigersøstra mi har faktisk kjøpt seg kjole uten å ha funnet mannen. Er veldig spent på å se denne kjolen. Og til dere som mener at den er drag og sigøyner kjole så er jeg helt enig. Ikke den typen bryllup vi skal ha i det hele tatt. Vi skal ha et tradisjonelt bryllup så brudekjolen skal jeg ikke ha på meg så veldig lenge da jeg skal ha andre kjoler også så skjønner ikke hvorfor de henger seg så veldig opp i dette.

Har tatt en alvorsprat med han og sagt at enten så sier du noe fint eller så holder dere kjeft. Jeg er ikke interessert i meningene til deg og søstrene dine når de blir ala IKEA metervare kommentarer. Neste prøvetime skal jeg ha med min mor og søstre. De er mer på min bølgelengde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene svigersøstra mi har faktisk kjøpt seg kjole uten å ha funnet mannen. Er veldig spent på å se denne kjolen. Og til dere som mener at den er drag og sigøyner kjole så er jeg helt enig. Ikke den typen bryllup vi skal ha i det hele tatt. Vi skal ha et tradisjonelt bryllup så brudekjolen skal jeg ikke ha på meg så veldig lenge da jeg skal ha andre kjoler også så skjønner ikke hvorfor de henger seg så veldig opp i dette.

Har tatt en alvorsprat med han og sagt at enten så sier du noe fint eller så holder dere kjeft. Jeg er ikke interessert i meningene til deg og søstrene dine når de blir ala IKEA metervare kommentarer. Neste prøvetime skal jeg ha med min mor og søstre. De er mer på min bølgelengde.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil se meg i noe ala dette forresten, svigersøstrene mine altså. Jeg ble til traumatisert av denne kjolen. For det første alt for mye å holde fokus på og for det andre så viser den for mye hud til hva jeg er komfortabel med.

 

Jeg merker meg at metervarene fra Ikea har forandret seg drastisk siden jeg var der sist.

Anonymous poster hash: 16aab...a3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker meg at metervarene fra Ikea har forandret seg drastisk siden jeg var der sist.

Anonymous poster hash: 16aab...a3d

Hehe ja. Om de hadde hatt så fint stoff på ikea hadde jeg pinade fått sydd meg brudekjole med stoff derfra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...