Gå til innhold

Dratt mot en person som en magnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg at det finnes en forklaring på dette, en naturlig og jordnær forklaring. Mennesker tiltrekker seg hverandre...

Men det er en jente (jeg er hetro) som jeg følte dette med på VGS. Har aldri, aldri klart å glemme henne og har tenkt på henne flere ganger. Ganske merkelig. Da jeg gikk p¨å VGS føltes det ut som en forelskelse, selv om det ikke var det. Men det var som om jeg kjente henne og fortsatt kjenner henne. 

Nå er det over 10 år siden jeg så henne, hun kjenner meg ikke igjen og vet ikke hvem jeg er. Men så henne for to uker siden faktisk, på et venterom. Nå bor vi visstnok i samme by igjen, og samme bydel siden vi havnet på det samme venterommet/kontoret. 

Hadde lyst til å si hei til henne, men hun aner jo ikke hvem jeg er. Så tror ikke hun føler det samme for å si det sånn ;) 

Anonymkode: ad4a7...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men også erfart at det pleier dreie seg om sex og ikke stor kjærlighet når en forfølger det. Skuffende nok. 

Anonymkode: e218a...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2016 den 6.15, made4u skrev:

Kvakksalver heter det, hvis motiv er ett av to, verste sort beriker seg økonomisk (svindler andre) eller noe bedre vil ha oppmerksomhet rundt egen person. Alltid avhengig av folks godtroenhet og naivitet.

Nei det heter faktisk ikke det om denne personen har noe reelt å komme med som faktisk hjelper. La meg få opplyse om at leger, psykologer og psykiatere også tar betalt, både når de ikke kan hjelpe, og når de gjør vondt verre, men dette blir av en eller annen grunn ikke kalt kvakksalveri.

Anonymkode: bac7c...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det heter faktisk ikke det om denne personen har noe reelt å komme med som faktisk hjelper. La meg få opplyse om at leger, psykologer og psykiatere også tar betalt, både når de ikke kan hjelpe, og når de gjør vondt verre, men dette blir av en eller annen grunn ikke kalt kvakksalveri.

Anonymkode: bac7c...568

Korrekt, fordi det ikke er kvakksalveri...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har opplevd det. Møtet med denne personen var så utrolig sterkt, og jeg føler meg endret som person etter det. Dessverre ble det ikke noe forhold, vi var som fugl og fisk, noe som ville gjort det en smule vanskelig å leve sammen.

Vil anbefale disse bøkene:

Love is stronger than death av Cynthia Bourgeault

Initiation/Innvielse av Elizabeth Haich

The Magdalen Manuscript av Tom Kenyon

Worlds Apart av John Sergey

Only Love is Real av Brian Weiss

Anonymkode: bac7c...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, made4u skrev:

Korrekt, fordi det ikke er kvakksalveri...!!

Å ikke tro på at kjærlighet fra et annet menneske kan hele deg og gjøre deg frisk er i grunnen ganske uintelligent.

Anonymkode: 1cbee...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å ikke tro på at kjærlighet fra et annet menneske kan hele deg og gjøre deg frisk er i grunnen ganske uintelligent.

Anonymkode: 1cbee...1ed

Jeg vet at placebo-effekten er reel og vet at en positiv innstilling er noe som hjelper mennesker (spesielt ved psykiske lidelser men også fysiske), jeg er ikke dummere at jeg tror at ting som gir enn styrke gir bedre prognoser, ikke tilfeldig at sterke, sunne og positive personer kommer seg enklere gjennom alvorlige sykdommer som f.eks. kreft, dette er sågar dokumentert. Å ha noen kjære som støtter enn tror jeg derfor kommer godt med...

Hva jeg reagerte på var at den som svarte dro inn tidligere liv, det blir kvakksalveri for min del, men folk tror jo ukritisk på både at man kan kommunisere med døde og at man kan føle at man har møtt noen i ett tidligere liv etc... Da er grensen overskridet for min del!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, made4u skrev:

Hva jeg reagerte på var at den som svarte dro inn tidligere liv, det blir kvakksalveri for min del, men folk tror jo ukritisk på både at man kan kommunisere med døde og at man kan føle at man har møtt noen i ett tidligere liv etc... Da er grensen overskridet for min del!!

Sukk...jeg tror ikke at jeg har hatt tidligere liv, jeg vet det, og jeg kan kjenne igjen enkelte personer fra disse livene. Jeg kan også kommunisere med døde, det er ikke så uvanlig.

Anonymkode: bac7c...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det en gang og det var forferdelig. Det var stressende og man hadde ikke kontroll på noe. I ettertid har jeg unngått personen så godt jeg kan.. Har aldri i mitt liv følt meg så maktesløs noensinne i mitt liv.

Anonymkode: 7112a...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, made4u skrev:

Jeg vet at placebo-effekten er reel og vet at en positiv innstilling er noe som hjelper mennesker (spesielt ved psykiske lidelser men også fysiske), jeg er ikke dummere at jeg tror at ting som gir enn styrke gir bedre prognoser, ikke tilfeldig at sterke, sunne og positive personer kommer seg enklere gjennom alvorlige sykdommer som f.eks. kreft, dette er sågar dokumentert. Å ha noen kjære som støtter enn tror jeg derfor kommer godt med...

Hva jeg reagerte på var at den som svarte dro inn tidligere liv, det blir kvakksalveri for min del, men folk tror jo ukritisk på både at man kan kommunisere med døde og at man kan føle at man har møtt noen i ett tidligere liv etc... Da er grensen overskridet for min del!!

Ikke meningen å virke frekk forøvrig men du kan være litt trangsynt og bastant til tider, synes jeg..

Det virker bare litt rart at du ikke forstår hva jeg mener i mitt forrige innlegg. Jeg snakker ikke om placeboeffekt. Forstår du ikke at kjærlighet og empati kan være med på å løse et menneskes problemer? At å gi en annen dette kan vise vei for en person til å kunne finne løsningen på sine problem selv? Å gi kjærlighet er ikke å dulle med et annet menneske. 

Enig i siste avsnittet ditt.

Anonymkode: 1cbee...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukk...jeg tror ikke at jeg har hatt tidligere liv, jeg vet det, og jeg kan kjenne igjen enkelte personer fra disse livene. Jeg kan også kommunisere med døde, det er ikke så uvanlig.

Anonymkode: bac7c...568

Noen hører indre stemmer og blir så skremt av dem at det ikke er til å betvile at dem virkelig hører disse stemmene, selv er jeg plaget med tinnitus (øresus) så jeg hører selv ikke eksisterende lyder. Hører du noe, så tror jeg det er hjernen din som spiller deg ett puss, ikke at det er døde du kommuniserer med.

Tidvis føler jeg at jeg har vært på ett sted hvor jeg aldri har vært, eller at jeg har sett noen før etc. Jeg tror det er noe som minner oss om noe da, betyr ikke at man har vært ett sted i et tidligere liv eller at man har møtt personen tidligere - er nok at man kjenner igjen noe som er likt og det vekker minner man kanskje ikke kan sette ord på når er...

Jeg tror nemlig alt foregår i våre hjerner så lenge vi er i livet, mer mystisk er ikke det. Noe så enkelt som en sang kan vekke til live triste eller glade følelser i enn, og noen minner er så gamle at vi ikke en gang klarer å hente dem frem... Husker jeg ble servert en saus en gang som vekket minnet til live, at den hadde jeg smakt før, akkurat maken - klarte ikke da å sette fingen på den eller si hvilken saus det var der og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser oppleves også sterkt, om man har en vannvittig medgang i en periode, si jeg skulle vunnet i lotto, truffet drømmedama og fått besøk av noen jeg ikke har sett på lenge men har savnet i tre dager på rad... Selvfølgelig hadde jeg vært såpass overveldet at jeg hadde mistet hode litt og tenkt hva i all verden er det som skjer nå?

Jeg tror at følelsene kan spille oss puss som setter oss på tanker om noe overnaturlig, jeg hadde i slik medgang i alle fall spurt meg hvordan jeg kunne fortjene slik lykke, finnes en Gud? Selvfølgelig hadde jeg stoppet opp og tenkt over alt som skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når tanken på at alt hadde ordnet seg, bare hvis man kunne hvilt hodet inntil vedkommende...er det så jævlig som det kan bli, spør du meg.

Anonymkode: 41874...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Da er det så sterkt som det kan bli...Og det ender aldri bra

Anonymkode: 41874...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når tanken på at alt hadde ordnet seg, bare hvis man kunne hvilt hodet inntil vedkommende...er det så jævlig som det kan bli, spør du meg.

Anonymkode: 41874...147

Signerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tanken på at alt hadde ordnet seg, bare hvis man kunne hvilt hodet inntil vedkommende...er det så jævlig som det kan bli, spør du meg.

Anonymkode: 41874...147

Vært der selv, sant som hannkjønn liker jeg jo best når jenta klamrer seg fast til meg med meg som pute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, made4u skrev:

Vært der selv, sant som hannkjønn liker jeg jo best når jenta klamrer seg fast til meg med meg som pute

Så du som hankjønn føler det samme, bare motsatt? At hun legger hodet inntil deg og alt ordner seg? Eller at du legge rhodet inntil henne og alt ordner seg?

 

Anonymkode: c1020...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du som hankjønn føler det samme, bare motsatt? At hun legger hodet inntil deg og alt ordner seg? Eller at du legge rhodet inntil henne og alt ordner seg?

 

Anonymkode: c1020...957

Følelsesmessig ja, kan gå fra en fortvilet tankegang over noe som irriterer meg til å føle tilfredshet og bare positiive tanker i en slik situasjon.

Etter en av mine ekser hadde vært utro mot meg, etter det avviste jeg henne lenge og ville ikke en gang høre på hva hun hadde å si til meg - men så kom hun til meg og prøvde å gi meg en klem mens jeg dyttet henne bort (dog ikke så hardt at hun ikke lykkes med å få tak rundt meg). Når hun fikk tak på meg så klamret hun seg fast bokstavlig talt, jeg måtte jo forsøke å rive henne av meg for avvisningen hadde ikke vart lenge nok synes jeg, kunne fint slitt meg løs men ville heller ikke det...

Rart med det, men den stunden etter det var den fineste stunden vi hadde sammen over hodet, det tross hun hadde vært utro mot meg i forkant av den opplevelsen... Men hadde trengt å gi henne tiden til å tenke over det hele, altså avvise henne - hun kjempet dog hardt nok for oss til at jeg klarte å tilgi henne og hun lykkes med sin kamp for meg å snu min følelse fra usikker til sikker på få timer den dagen hun klamret seg slik fast...

Andre ganger la hun sine kalde fotblad oppå mine føtter og varmet seg på meg, slike ting savner jeg tidvis og jeg satt jo på skumle filmer bare for at hun skulle krype inntil meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, made4u skrev:

Følelsesmessig ja, kan gå fra en fortvilet tankegang over noe som irriterer meg til å føle tilfredshet og bare positiive tanker i en slik situasjon.

Etter en av mine ekser hadde vært utro mot meg, etter det avviste jeg henne lenge og ville ikke en gang høre på hva hun hadde å si til meg - men så kom hun til meg og prøvde å gi meg en klem mens jeg dyttet henne bort (dog ikke så hardt at hun ikke lykkes med å få tak rundt meg). Når hun fikk tak på meg så klamret hun seg fast bokstavlig talt, jeg måtte jo forsøke å rive henne av meg for avvisningen hadde ikke vart lenge nok synes jeg, kunne fint slitt meg løs men ville heller ikke det...

Rart med det, men den stunden etter det var den fineste stunden vi hadde sammen over hodet, det tross hun hadde vært utro mot meg i forkant av den opplevelsen... Men hadde trengt å gi henne tiden til å tenke over det hele, altså avvise henne - hun kjempet dog hardt nok for oss til at jeg klarte å tilgi henne og hun lykkes med sin kamp for meg å snu min følelse fra usikker til sikker på få timer den dagen hun klamret seg slik fast...

Andre ganger la hun sine kalde fotblad oppå mine føtter og varmet seg på meg, slike ting savner jeg tidvis og jeg satt jo på skumle filmer bare for at hun skulle krype inntil meg....

Derfor er det det verste som kan skje..at man føles noe slikt for noen. Så jeg lar ikke det skje. 

Øyeblikket du vet at hele verden hadde forandret seg i det øyeblikket... nei, klarer det ikke

Anonymkode: c1020...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...