Betasuppe Skrevet 22. august 2015 #41 Skrevet 22. august 2015 Er ikke det å møte opp en gave i seg selv da?
Arabella Skrevet 22. august 2015 #42 Skrevet 22. august 2015 Jeg har ikke hørt om kaffegjester i dåp, men her hvor jeg kommer fra, er det vanlig med etterpålag med kaffe og kake for de som ikke var invitert i den ordinære dåpen. Det hadde jeg da mine ble døpt. og da inviterte jeg naboer, venner og noen kolleger. Ikke for å få flere gaver, men for å få spist opp alle kakene som ble igjen. Også er det hyggelig med kaffeselskap Anonymous poster hash: efe7b...b41 Tar jeg feil når jeg tror at dåpsbarnet fikk gaver også fra de sistnevnte gjestene? 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #43 Skrevet 23. august 2015 Tar jeg feil når jeg tror at dåpsbarnet fikk gaver også fra de sistnevnte gjestene? Haha.. Spot on!Anonymous poster hash: 3f6a9...550
ViljaH Skrevet 23. august 2015 #44 Skrevet 23. august 2015 Trodde dåp var for de nærmeste jeg, barnets foreldre/besteforeldre/oldeforeldre, egne søsken, og foreldres søsken med familier. Og faddere med familier. Synes da alle bør få samme servering..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #45 Skrevet 23. august 2015 Gryterett er hverdagsmat. Blant de jeg kjenner er serverer man festmat i selskap. Tapas og koldtbord er nok mye brukt (selv om jeg synes "koldtbord" som regel er av ganske lav kvalitet). Det koster blitt mer. Men det er ikke rart folk blir uvenner, når man henger seg opp i alle mulige detaljer og tar det i verste mening. At man liksom skal tolke seg fram til hva det "betyr" at man ble invitert slik og slik i en dåp. Jeg vil mye heller ha en god gryte enn mye av det som serveres som tapas/koldtbord. Anonymous poster hash: feaad...f8b
sol87 Skrevet 23. august 2015 #46 Skrevet 23. august 2015 Jeg vil mye heller ha en god gryte enn mye av det som serveres som tapas/koldtbord. Anonymous poster hash: feaad...f8b Ja, du har vel et poeng der. Mye rart fra ulike folk som påstår de driver med "mat". Tørr kylling og tørr loff.
sol87 Skrevet 23. august 2015 #47 Skrevet 23. august 2015 Trodde dåp var for de nærmeste jeg, barnets foreldre/besteforeldre/oldeforeldre, egne søsken, og foreldres søsken med familier. Og faddere med familier. Synes da alle bør få samme servering.. Hvis man bor på bygda er det ofte naturlig å invitere flere. 1
Ymra Skrevet 23. august 2015 #48 Skrevet 23. august 2015 Foreldrene våre inviterte kaffegjester da jeg og søskenene mine ble døpt. Godt over 20 år siden, så nytt er det ikke. Dette var type naboer, omgangsvenner og søskenbarn av foreldrene mine. Litt færre enn det som ble invitert til kaffe i konfirmasjonene våre. Jeg er også fra bygda og her er det veldig veldig vanlig med kaffegjester i slike anledninger. Tror ikke det handler så mye om å få mer gaver, mer at det er hyggelig å treffes. Dette er jo gjerne folk som ville gitt dåpsgave uansett om de blir invitert eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #49 Skrevet 23. august 2015 Synes folk er ganske fine på det her inne altså. Er det virkelig så ille å bli invitert som kaffegjest? Jeg for min del ville syntes det var hyggelig om jeg ble invitert på kaffe og kaker feks til dåpen til barna til vennene våre, har da forståelse for at full oppvartning er forbeholdt familie som "må" inviteres i dåpen, mange har jo litt stram økonomi i permisjonstiden. Det ville heller ikke falt meg inn å være gniem på gaven fordi jeg ikke fikk full oppvartning. Herrefred, det er jammen ikke rart det er krig i verden..!Anonymous poster hash: d6f71...726 1
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #50 Skrevet 23. august 2015 Synes folk er ganske fine på det her inne altså. Er det virkelig så ille å bli invitert som kaffegjest? Jeg for min del ville syntes det var hyggelig om jeg ble invitert på kaffe og kaker feks til dåpen til barna til vennene våre, har da forståelse for at full oppvartning er forbeholdt familie som "må" inviteres i dåpen, mange har jo litt stram økonomi i permisjonstiden. Det ville heller ikke falt meg inn å være gniem på gaven fordi jeg ikke fikk full oppvartning. Herrefred, det er jammen ikke rart det er krig i verden..!Anonymous poster hash: d6f71...726 De som er fine på det er vel heller foreldrene som er litt vel pretensiøse når det kommer til den store barnedåpen...
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #51 Skrevet 23. august 2015 Her hvor jeg bor er det helt vanlig å invitere kaffigjester til både dåp og konfirmasjon, og det handler ikke om grådighet eller pengemangel slik manger antar her inne (på seg selv kjenner man andre?!) Helt vanlig med faddere og aller nærmeste familie kommer til middag, mens slektninger og venner kommer til kaffi. Anonymous poster hash: 59281...d85
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #52 Skrevet 23. august 2015 De som er fine på det er vel heller foreldrene som er litt vel pretensiøse når det kommer til den store barnedåpen... Det kan godt være, men ærlig talt, bli fornærmet for at man blir bedt på kaffe og kake? I-landsproblem spør du meg.Anonymous poster hash: d6f71...726 1
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #53 Skrevet 23. august 2015 Det kan godt være, men ærlig talt, bli fornærmet for at man blir bedt på kaffe og kake? I-landsproblem spør du meg.Anonymous poster hash: d6f71...726 Det er nok et universalt problem å bli fornærmet over at man har blitt rangert som B-gjest og at man blir invitert fordi de vil ha flere gaver.
sirenas Skrevet 23. august 2015 #54 Skrevet 23. august 2015 Hadde gitt samme gave om jeg var invitert i middagsdåp eller kaffedåp! Er vel hyggelig å møtes for kaffe og kaker tenker jeg.. 3
Gjest solavskjerming Skrevet 23. august 2015 #55 Skrevet 23. august 2015 Her er det helt vanlig å invitere de fleste "bare" på kaffe, kaker og kanskje snitter. Så varierer tydeligvis fra sted til sted.
ViljaH Skrevet 23. august 2015 #56 Skrevet 23. august 2015 Foreldrene våre inviterte kaffegjester da jeg og søskenene mine ble døpt. Godt over 20 år siden, så nytt er det ikke. Dette var type naboer, omgangsvenner og søskenbarn av foreldrene mine. Litt færre enn det som ble invitert til kaffe i konfirmasjonene våre. Jeg er også fra bygda og her er det veldig veldig vanlig med kaffegjester i slike anledninger. Tror ikke det handler så mye om å få mer gaver, mer at det er hyggelig å treffes. Dette er jo gjerne folk som ville gitt dåpsgave uansett om de blir invitert eller ikke. Da kan man vel velge mat så alle kan få? Gryterett er da vel bra nok. Neida, er ikke fordi jeg er fin på det, bare vant til at dåpen er småskala.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #57 Skrevet 23. august 2015 Hadde ikke gidda å gått jeg.Anonymous poster hash: 240e6...3d2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #58 Skrevet 24. august 2015 Det er nok et universalt problem å bli fornærmet over at man har blitt rangert som B-gjest og at man blir invitert fordi de vil ha flere gaver. Men er det er problem at man ikke er den viktigste gjesten i alle sammenhenger? Jeg for min del har ingen problemer med å akseptere at jeg ikke er like viktig som familie i venners dåpsselskap, men synes heller det er hyggelig hvis jeg blir bedt på kake. Gave ville jeg kjøpt uansett. Man kan selvfølgelig velge å tolke det på den måten at man er en annenrangs gjest og blir fornærmet av det. Det har vel litt med hvordan man ser på verden generelt, om man velger å se at glasset ditt er halvtomt eller halvfullt. Anonymous poster hash: d6f71...726
Gjest O.G. Skrevet 24. august 2015 #59 Skrevet 24. august 2015 Men er det er problem at man ikke er den viktigste gjesten i alle sammenhenger? Jeg for min del har ingen problemer med å akseptere at jeg ikke er like viktig som familie i venners dåpsselskap, men synes heller det er hyggelig hvis jeg blir bedt på kake. Gave ville jeg kjøpt uansett. Man kan selvfølgelig velge å tolke det på den måten at man er en annenrangs gjest og blir fornærmet av det. Det har vel litt med hvordan man ser på verden generelt, om man velger å se at glasset ditt er halvtomt eller halvfullt. Anonymous poster hash: d6f71...726 Eller om man velger å ikke være en jævla spyttesleiker slik som de som synes det er så trivelig å komme på kake og ville fått i gave uansett..
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #60 Skrevet 24. august 2015 Eller om man velger å ikke være en jævla spyttesleiker slik som de som synes det er så trivelig å komme på kake og ville fått i gave uansett.. Spyttesleiker? Igjen - man velger selv om man velger å se glasset som halvtomt eller halvfullt. Anonymous poster hash: d6f71...726
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå