AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #21 Skrevet 20. august 2015 Rent faktisk ikke. Statsministeren er øverste leder i regjeringen. Lederen har det øverste ansvaret for administrasjonen. Eller har du din egen definisjon og stillingsbeskrivelse på statsministerrollen? Anonymous poster hash: 1dc48...d51
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #22 Skrevet 20. august 2015 (endret) Statsministeren er øverste leder i regjeringen. Lederen har det øverste ansvaret for administrasjonen. Eller har du din egen definisjon og stillingsbeskrivelse på statsministerrollen? Anonymous poster hash: 1dc48...d51 EØS-avtalen krevde flere vedtak i Stortinget for at den skulle kunne bli iverksatt. Dersom Stortinget ikke hadde gjort disse vedtakene, så ville ikke Norge kunnet få noen EØS-avtale. Følgelig er det Stortingets flertall som har ansvaret. Og siden EØS-avtalen krever en viss avståelse av suverenitet til overnasjonale organer, så krevde dette et 3/4 flertall i Stortinget. Det var bare 30 stemmer mot avtalen. Så dette med at Statsministeren skulle ha bestemt eneveldig over tilslutningen til EØS er bare tøys, og har ingen forankring i virkeligheten. De som stemte mot EØS-avtalen var SV og Senterpartiet. Det var også noen enkeltrepresentanter fra KrF, FrP og Arbeiderpartiet som stemte mot. Men i det alt vesentlige, med unntak av SV og SP, så var alle partier på Stortinget for avtalen. Endret 20. august 2015 av Mann 42 1
Apis Skrevet 20. august 2015 #23 Skrevet 20. august 2015 EØS-avtalen krevde flere vedtak i Stortinget for at den skulle kunne bli iverksatt. Dersom Stortinget ikke hadde gjort disse vedtakene, så ville ikke Norge kunnet få noen EØS-avtale. Følgelig er det Stortingets flertall som har ansvaret. Og siden EØS-avtalen krever en viss avståelse av suverenitet til overnasjonale organer, så krevde dette et 3/4 flertall i Stortinget. Det var bare 30 stemmer mot avtalen. Så dette med at Statsministeren skulle ha bestemt eneveldig over tilslutningen til EØS er bare tøys, og har ingen forankring i virkeligheten. De som stemte mot EØS-avtalen var SV og Senterpartiet. Det var også noen enkeltrepresentanter fra KrF, FrP og Arbeiderpartiet som stemte mot. Men i det alt vesentlige, med unntak av SV og SP, så var alle partier på Stortinget for avtalen. Noe som gjør frepperne til de største hyklerne, AP og Gro har jo faktisk ikke prøvd å overbevise noen noe annet en at de faktisk har vært og fortsatt er for avtalen, i motsetning til Frp.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #24 Skrevet 20. august 2015 EØS-avtalen krevde flere vedtak i Stortinget for at den skulle kunne bli iverksatt. Dersom Stortinget ikke hadde gjort disse vedtakene, så ville ikke Norge kunnet få noen EØS-avtale. Følgelig er det Stortingets flertall som har ansvaret. Og siden EØS-avtalen krever en viss avståelse av suverenitet til overnasjonale organer, så krevde dette et 3/4 flertall i Stortinget. Det var bare 30 stemmer mot avtalen. Så dette med at Statsministeren skulle ha bestemt eneveldig over tilslutningen til EØS er bare tøys, og har ingen forankring i virkeligheten. De som stemte mot EØS-avtalen var SV og Senterpartiet. Det var også noen enkeltrepresentanter fra KrF, FrP og Arbeiderpartiet som stemte mot. Men i det alt vesentlige, med unntak av SV og SP, så var alle partier på Stortinget for avtalen. Noen som kan motbevise dette: http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/809140_norge-ble-tvangsinnmeldt-i-eu-i-1994-av-gro-harlem-brundtlan?ref=checkpoint http://www.detsomstatennorgeskjuler.origo.no/-/forum/show/253934_aapent-forum Anonymous poster hash: 3a494...a7f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #26 Skrevet 20. august 2015 Synd at dette ble en EØS-debatt (av alle ting i en lokalvalgkamp). Er det ingen som har meninger om hvorvidt Gro faktisk hjelper partiet sitt ved å hive seg på i valgkampen, eller om det heller er til ulempe? Anonymous poster hash: 82d19...cd7
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #27 Skrevet 20. august 2015 Noen som kan motbevise dette: http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/809140_norge-ble-tvangsinnmeldt-i-eu-i-1994-av-gro-harlem-brundtlan?ref=checkpoint http://www.detsomstatennorgeskjuler.origo.no/-/forum/show/253934_aapent-forum Anonymous poster hash: 3a494...a7f Hva er det du mener denne videoen motbeviser? Helt nøyaktig, altså? Motbeviser den at EØS-avtalen ble vedtatt med det nødvendige flertallet på Stortinget?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #28 Skrevet 20. august 2015 Hva er det du mener denne videoen motbeviser? Helt nøyaktig, altså? Motbeviser den at EØS-avtalen ble vedtatt med det nødvendige flertallet på Stortinget? Godal sier selv at de undertegnet EU-avtalen her i telefonsamtalen. Er vi medlem av EU på et slags hemmelig vis? Er det derfor vi er flinkest i klassen til å innføre EU-direktiver? De andre linkene gir mer info Anonymous poster hash: 3a494...a7f
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #29 Skrevet 20. august 2015 Godal sier selv at de undertegnet EU-avtalen her i telefonsamtalen. Er vi medlem av EU på et slags hemmelig vis? Er det derfor vi er flinkest i klassen til å innføre EU-direktiver? De andre linkene gir mer info Anonymous poster hash: 3a494...a7f Utrolig tåpelig, og så langt det absolutte lavmål på dette forumet. Man kan mene hva fanden man vil om både Gro, Arbeiderpartiet, EØS-avtalen og EU, men ikke desto mindre er det et historisk faktum at EØS-avtalen ble lagt frem til avstemning i Stortinget og vedtatt med 3/4 flertall. Du kan poste hvor mange youtubevideoer du vil om temaet, men det forandrer absolutt ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #30 Skrevet 20. august 2015 Om Synnøve Fjellbakk Taftø: Da hun i 1992 gikk offentlig ut mot den såkalte EØS-avtalen, ble hun erklært alvorlig sinnslidende og avskjediget av regjeringen Gro Harlem Brundtland. SYNNØVE FJELLBAKK TAFTØ-NORGES NEI – TIL EU-DRONNING.http://politiker.origo.no/-/bulletin/show/857390_synnoeve-fjellbakk-taftoe-norges-nei-til-eu-dronning?ref=checkpoint Frigi den politiske fangen Synnøve Fjellbakk Taftø. http://debatt.nationen.no/-/bulletin/show/574516_frigi-den-politiske-fangen-synnoeve-fjellbakk-taftoe?ref=checkpoint Anonymous poster hash: 3a494...a7f
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #31 Skrevet 20. august 2015 Om Synnøve Fjellbakk Taftø: Da hun i 1992 gikk offentlig ut mot den såkalte EØS-avtalen, ble hun erklært alvorlig sinnslidende og avskjediget av regjeringen Gro Harlem Brundtland. SYNNØVE FJELLBAKK TAFTØ-NORGES NEI – TIL EU-DRONNING.http://politiker.origo.no/-/bulletin/show/857390_synnoeve-fjellbakk-taftoe-norges-nei-til-eu-dronning?ref=checkpoint Frigi den politiske fangen Synnøve Fjellbakk Taftø. http://debatt.nationen.no/-/bulletin/show/574516_frigi-den-politiske-fangen-synnoeve-fjellbakk-taftoe?ref=checkpoint Anonymous poster hash: 3a494...a7f Du skal ikke se helt bort fra at det er mulig å BÅDE være mot EØS-avtalen OG være alvorlig sinnslidende. Mostand mot EØS-avtalen er ingen garanti for sjelelig helse. Og det sier jeg til tross for at jeg var mot den selv.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #32 Skrevet 20. august 2015 Synd at dette ble en EØS-debatt (av alle ting i en lokalvalgkamp). Er det ingen som har meninger om hvorvidt Gro faktisk hjelper partiet sitt ved å hive seg på i valgkampen, eller om det heller er til ulempe? Anonymous poster hash: 82d19...cd7 Innser at mitt forsøk på å få tråden på sporet mislyktes totalt, og tusler ut herfra. Anonymous poster hash: 82d19...cd7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #33 Skrevet 20. august 2015 Du skal ikke se helt bort fra at det er mulig å BÅDE være mot EØS-avtalen OG være alvorlig sinnslidende. Mostand mot EØS-avtalen er ingen garanti for sjelelig helse. Og det sier jeg til tross for at jeg var mot den selv. Du ser helt bort fra at du selv ikke har noen som helst grunn til å anta at Synnøve Fjellbakk Taftø er sinnslidende. Du ser også trolig bort fra at hun ble ansett som dyktig og hadde god greie på det hun snakket om. Hun har også forklart sine historier skriftlig, så det er bare å søke dem opp. Da hun i 2010 skrev noen nye kapitler om EU-saken så bar det rett inn igjen, bare et par dager etterpå. Sikkert ingen sammeng vel...? Bare en brysom tidligere ansatt som visste for mye. Her er telefonintervju med henne rett etter episoden i mai 2010, mens hun var innlagt. Hun forteller om at hun var glad for å få ut informasjonen i artiklene hun skrev (nevner Støre som var involvert i hjemsendingen av henne på ulovlig grunnlag. Hun forklarer også bakgrunnen for hjemsendingen som skjedde etter at hun gikk ut internt i mot EØS-avtalen og sa den var konstitusjonellt uholdbar etter norsk rett". https://www.youtube.com/watch?v=FpDl6AzFDDM Anonymous poster hash: 3a494...a7f
Sir Winston Skrevet 20. august 2015 Forfatter #34 Skrevet 20. august 2015 Innser at mitt forsøk på å få tråden på sporet mislyktes totalt, og tusler ut herfra. Anonymous poster hash: 82d19...cd7 Nå er jeg jo ikke dypere enn at mitt hovedformål med å starte tråden var å få svertet Landsmoderen med AP's nye hedersbetegnelse 'hykler', det skal jeg ærlig innrømme, men - jeg ser absolutt hvor du vil med dine innlegg. Ikke mye håp, dog - her på KG, for en påsporing! 1
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #35 Skrevet 20. august 2015 (endret) Du ser helt bort fra at du selv ikke har noen som helst grunn til å anta at Synnøve Fjellbakk Taftø er sinnslidende. Du ser også trolig bort fra at hun ble ansett som dyktig og hadde god greie på det hun snakket om. Hun har også forklart sine historier skriftlig, så det er bare å søke dem opp. Da hun i 2010 skrev noen nye kapitler om EU-saken så bar det rett inn igjen, bare et par dager etterpå. Sikkert ingen sammeng vel...? Bare en brysom tidligere ansatt som visste for mye. Her er telefonintervju med henne rett etter episoden i mai 2010, mens hun var innlagt. Hun forteller om at hun var glad for å få ut informasjonen i artiklene hun skrev (nevner Støre som var involvert i hjemsendingen av henne på ulovlig grunnlag. Hun forklarer også bakgrunnen for hjemsendingen som skjedde etter at hun gikk ut internt i mot EØS-avtalen og sa den var konstitusjonellt uholdbar etter norsk rett". https://www.youtube.com/watch?v=FpDl6AzFDDM Anonymous poster hash: 3a494...a7f Og det er vel det man kaller en konspirasjonsteori. EØS-avtalen ble, som kjent, vedtatt av et stortingsflertall, og man skulle tro at om det var hold i påstanden om at den var uholdbar etter norsk rett og i strid med grunnloven, så ville nei-siden brukt det for alt det var verdt. Det kan ikke ha vært mye verdt, for så skjedde ikke. Du ER klar over at det var en nei-side, også? 30 stortingsrepresentanter stemte mot avtalen. Jeg tror du skal tillate deg å tenke tanken at selv om en psykiatrisk pasient sier at det er en konspirasjon mot vedkommende, så er det ikke nødvendigvis sant. Jeg kjenner ikke til denne damen, men flere overleger og uavhengige leger må ha ment at hun var sinnslidende, ellers ville hun ikke blitt innlagt. Og dette er ikke Sovjet, der regimet kunne legge opposisjonelle inn i psykiatriske sykehus etter forgodtbefinnende. Du later til å mene at det at hun var dyktig og hadde god greie på jobben sin, gjorde henne immun mot psykiatriske lidelser. Slik er det dessverre ikke. Intelligente mennesker er ikke forskånet fra mentale lidelser. Endret 20. august 2015 av Mann 42
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #36 Skrevet 20. august 2015 Nå er jeg jo ikke dypere enn at mitt hovedformål med å starte tråden var å få svertet Landsmoderen med AP's nye hedersbetegnelse 'hykler', det skal jeg ærlig innrømme, men - jeg ser absolutt hvor du vil med dine innlegg. Ikke mye håp, dog - her på KG, for en påsporing! Er det slik at dere mener at Gro er en hykler fordi hun engasjerer seg i valgkampen? Til tross for at hun var statsminister for AP i mange år? Er det det dere mener med "hykleri"? Jeg forstår ikke helt hva dere pjatter om, skal jeg være ærlig.
Sir Winston Skrevet 20. august 2015 Forfatter #37 Skrevet 20. august 2015 (endret) Er det slik at dere mener at Gro er en hykler fordi hun engasjerer seg i valgkampen? Til tross for at hun var statsminister for AP i mange år? Er det det dere mener med "hykleri"? Jeg forstår ikke helt hva dere pjatter om, skal jeg være ærlig. Neida, det er jo selvsagt ikke slik, det skulle tatt seg ut. Jeg mener jo de fleste i toppen av AP er hyklere, de som skiller seg ut i negativ retning er vel Støre, Helga og Kålberg. Og nå; Landsmoderen Gro! Men da så sannelig ikke fordi hun driver valgkamp, skulle bare mangle - jeg mener nå når AP sliter som aldri før på meningsmålingene. 5% ned på en uke, var det sånn? Nå kunne jo noen, med mye mindre empati og pli enn det jeg utviser, påstå at det kan se litt hyklerisk ut å drive valgkamp for fulle mugger, bare en uke etter at man på landsdekkende TV har bedyret at det skal man i hvert fall ikke. Nej, Gro er jo en hykler av de andre grunnene som ble nevnt i artikkelen fra Nettavisen, hvor hun altså velger privat omsorg for sin gamle mor, og hvor hun lar seg operere på norsk sykehus, for norske skattebetaleres regning, selv om hun Gro har ordnet det sånn at hun ingenting skatter til Norge. Det er hykleri på et høyt plan!! Endret 20. august 2015 av Sir Winston
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #38 Skrevet 20. august 2015 Denne tråden handler ikke om EØS, men om noe annet. Jeg henviser deg til trådens tema og tittel. Men Landsmoderen har jo vært involvert sterkt i EØS og EU, så det er jo høyst relevant i tema. Og den stygge saken med Synnøve Fjellbakk Taftø som ble sendt hjem fra Geneve i sitt arbeid for utenriksdepartementet fordi hun internt gikk i mot EØS-avtalen som hun oppdaget ulovligheter. Den er derfor også veldig relevant. Ikke bare ble Synnøve sendt hjem, men tvangsinnlagt også. Dette har også skjedd med Arnold Juklerød, forsøkt med Eirik Finne, forsøkt med Kåre Torvholm, alle fordi de oppdaget forhold (prestisjesaker) som involverte ulovligheter fra statens side. Juklerød oppdaget ulovlig nedlegging av grendeskoler. Eirik Finne oppdaget brannfarlig byggekonstruksjon som Byggforsk (staten) var ansvarlig for. Kåre Torvholm oppdaget momsjuks hvor høye herrer i regjeringen var involvert. Dette er ganske kjente saker nå. Anonymous poster hash: 3a494...a7f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #39 Skrevet 20. august 2015 Sitat fra Synnøve Fjellbakk Taftø i sin artikkel om Gahr Støre og EØS forhandlingene Sitat Jeg fulgte rimelig bra med i EU-saken i 1994, men likevel var jeg ikke oppmerksom på at Gro Harlem Brundtland, Bjørn Tore Godal og Eivinn Berg den 24. juni 1994 meldte Norge inn i EU. Etter at fristen for å reise Riksrettstiltale gikk ut har Thorvald Stoltenberg fortalt at medlemskapet ble effektivt fra dag 1 og han ble utnevnt som EU-kommisær for fiskerispørsmål. Men dagen etter folkeavstemningen var det slutt på herligheten. Slik ville EU-kommisjonen gi skinn av at de respekterte den norske folkemeningen. Men New World Order-representanten Jonas Gahr Støre fikk hjelp av sine jesuittiske venner til å lage et konsept som sikret at Norge oppfylte medlemskapsforpliktelsene uten at befolkningen i Norge fikk noen av de rettigheter som tilkommer EU-borgere. Nøkkelen finnes på UDs nettsted for traktater under datoen 29. desember 1994. Der er det inngått noe som kalles en multilateral avtale, men som egentlig er en bilateral «avtale» mellom Norge og Island. Av teksten i fortalen sees at det er en oppfølgning av medlemskapsavtalen. Avtalens innhold er at den endrer ordlyden i to helt forskjellige avtaler mellom helt andre parter. Gahr Støre og hans jesuitterrådgivere har nok vært klar over at denne voldtekten av folkeretten kunne bli oppdaget. Avtaleteksten ble ikke forelagt Stortinget slik norsk konstitusjon krever. EØS-avtalen trådte aldri i kraft, folkerettslig sett. Medlemskapsavtalen er formelt heller ikke i kraft, men norsk rettsbevissthet krenkes daglig av forfatningsstridige bestemmelser som er innført etter jesuittisk ønske. Som eksempel kan nevnes lovgivningen om korrupsjon. Full tekst http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/809140_norge-ble-tvangsinnmeldt-i-eu-i-1994-av-gro-harlem-brundtlan?ref=checkpoint Anonymous poster hash: 3a494...a7f
Mann 42 Skrevet 20. august 2015 #40 Skrevet 20. august 2015 Sitat fra Synnøve Fjellbakk Taftø i sin artikkel om Gahr Støre og EØS forhandlingene Sitat Jeg fulgte rimelig bra med i EU-saken i 1994, men likevel var jeg ikke oppmerksom på at Gro Harlem Brundtland, Bjørn Tore Godal og Eivinn Berg den 24. juni 1994 meldte Norge inn i EU. Etter at fristen for å reise Riksrettstiltale gikk ut har Thorvald Stoltenberg fortalt at medlemskapet ble effektivt fra dag 1 og han ble utnevnt som EU-kommisær for fiskerispørsmål. Men dagen etter folkeavstemningen var det slutt på herligheten. Slik ville EU-kommisjonen gi skinn av at de respekterte den norske folkemeningen. Men New World Order-representanten Jonas Gahr Støre fikk hjelp av sine jesuittiske venner til å lage et konsept som sikret at Norge oppfylte medlemskapsforpliktelsene uten at befolkningen i Norge fikk noen av de rettigheter som tilkommer EU-borgere. Nøkkelen finnes på UDs nettsted for traktater under datoen 29. desember 1994. Der er det inngått noe som kalles en multilateral avtale, men som egentlig er en bilateral «avtale» mellom Norge og Island. Av teksten i fortalen sees at det er en oppfølgning av medlemskapsavtalen. Avtalens innhold er at den endrer ordlyden i to helt forskjellige avtaler mellom helt andre parter. Gahr Støre og hans jesuitterrådgivere har nok vært klar over at denne voldtekten av folkeretten kunne bli oppdaget. Avtaleteksten ble ikke forelagt Stortinget slik norsk konstitusjon krever. EØS-avtalen trådte aldri i kraft, folkerettslig sett. Medlemskapsavtalen er formelt heller ikke i kraft, men norsk rettsbevissthet krenkes daglig av forfatningsstridige bestemmelser som er innført etter jesuittisk ønske. Som eksempel kan nevnes lovgivningen om korrupsjon. Full tekst http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/809140_norge-ble-tvangsinnmeldt-i-eu-i-1994-av-gro-harlem-brundtlan?ref=checkpoint Anonymous poster hash: 3a494...a7f Hun er påfallende opptatt av jesuitter. Hun høres temmelig sprø ut, etter min mening.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå